Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Tarcze zakup w aso to rozumiem, bo ponoć każdy choć najlepszy zamiennik potrafi się pokrzywić ale klocki ? bez przesady, skoro jak u mnie ori są trw.

 

Czym różni się oryginał od zamiennika ? :D Przecież BMW samo nie produkuje ani tarcz ani klocków :) W pudełku zakupionym w ASO z logiem BMW będzie to samo co możesz kupić w pudełku producenta w odpowiednio niższej cenie :)

 

Co do krzywienia to nie, tarcze się nie krzywią ;) Co najwyżej mogą się przegrzać lub może powstać różnica grubości na skutek złego montażu.

  • Odpowiedzi 596
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
^^^ Ćwiczylem to jeszcze na e60 530xd i tarcze producenta ktory robil na pierwszy montaz krzywia sie wichruja czy jak to nazwiesz , po prostu bija i nie daja rady ! Uparlem sie i reklamowalem do skutku i wywalczylem drugi komplet - to samo. Dopiero oryginalne tarcze zadzialaly jak nalezy. Co do klockow jak kto woli - ja polecam zamiast ate - textar lub jurid !!!
Opublikowano
^^^ Ćwiczylem to jeszcze na e60 530xd i tarcze producenta ktory robil na pierwszy montaz krzywia sie wichruja czy jak to nazwiesz , po prostu bija i nie daja rady ! Uparlem sie i reklamowalem do skutku i wywalczylem drugi komplet - to samo. Dopiero oryginalne tarcze zadzialaly jak nalezy. Co do klockow jak kto woli - ja polecam zamiast ate - textar lub jurid !!!

 

Nie uwierzę póki sam nie sprawdzę ;P

 

Zamontowaliśmy setki kompletów do E60 i pewnie nie uwierzysz ale raz tylko była reklamacja, mechanik przeoczył jeden tłoczek lekko skorodowany, który delikatnie blokował co po 2 miesiącach poskutkowało przegrzaniem tarczy ;) Oczywiście zdaje sobie sprawę jak niedopracowany układ ma E60 w związku z czym byle czego nie można tam montować ale jak zamontuje się dobre tarcze takie jak szły na 1szy montaż czyli np Textar czy Zimmermann to problemów nie ma ;)

Opublikowano

Lewian wiem że handlujecie od dawien dawna ale uwierz mi że ori taracza to jednak ori. Też nie byłem zwolennikiem kupowania ori ale poczytaj te forum poczytaj grupy fejsbukowe. Czy Zimerki czy Ate czy Brembo w przypadku BMW to szmelc ;) Mialem wcześniej CC i tam zimmerek sport plus klocki ferodo ds robiły robote. Nie wiem co mają w sobie bunie, może jakiś rozkład masy ale tarcze zamienniki gną się na potęgę. I nie ma to nic wspólnego z montażem ;)

 

ps. a ja uważam że krzywią inaczej biją co można sprawdzić podczas pomiaru owalizacji tarczy ;)

Opublikowano
Lewian wiem że handlujecie od dawien dawna ale uwierz mi że ori taracza to jednak ori. Też nie byłem zwolennikiem kupowania ori ale poczytaj te forum poczytaj grupy fejsbukowe. Czy Zimerki czy Ate czy Brembo w przypadku BMW to szmelc ;) Mialem wcześniej CC i tam zimmerek sport plus klocki ferodo ds robiły robote. Nie wiem co mają w sobie bunie, może jakiś rozkład masy ale tarcze zamienniki gną się na potęgę. I nie ma to nic wspólnego z montażem ;)

 

A jak skomentujesz to, że rok w rok jestem w fabryce i widzę, że te same tarcze z taśmy trafiają do pudełek BMW, do pudełek producenta oraz na palete, która trafia do fabryki na 1szy montaż ? :D

Ja wiem jakie są opinie w necie, czasami coś się przeczyta w wolnej chwili ale dla mnie jednak najlepszym dowodem jest to, że na forum co trzeci ma problem z "gnącymi" się tarczami, wielu takich po burzliwych dyskusjach trafiało do nas i problem znikał :D Nie, że się chwalę ale wiem, że to co powinno przy wymianie być zrobione dokładnie i czysto niczym operacja ludzkiego serca to "mechanicy" często robią na odpi****. No bo co go to interesuje, jak klient wróci to mu powie, że w kałużę wjechał i się wygięła tarcza :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

 

A co do tego co mają w sobie bunie to już Ci mówię - bardzo kiepskich konstruktorów od układu hamulcowego :D Obecnie jeżdżę A4 B9 2.0 TFSI i mam tam większe hamulce fabrycznie niż E60 535 czy tam 550. To trochę dziwne co ? ;)

Opublikowano
Dobrze przekonaj mnie. Bede wymieniał heble w swojej efce to zgłoszę się po zakup. Wymienie w aso. Bo skoro reszta zakładów tak to chu...jowo wymienia ;) jak się pogną oddajecie mi kasę i za tarcze i za wymianę w aso ? Deal ? :D
Opublikowano
Dobrze przekonaj mnie. Bede wymieniał heble w swojej efce to zgłoszę się po zakup. Wymienie w aso. Bo skoro reszta zakładów tak to chu...jowo wymienia ;) jak się pogną oddajecie mi kasę i za tarcze i za wymianę w aso ? Deal ? :D

 

Mam odpowiadać za usługę wykonaną przez ASO ? :D Prędzej namówiłbyś mnie do maszerowania boso do Częstochowy po śniegu :mrgreen:

 

Ale jeśli mówisz o pogięciu to możemy się umówić tak, że nawet pod blokiem szwagier może Ci to zrobić i jak się pogną to dożywotnio masz darmowo tarcze i klocki ode mnie :D Przy okazji załatwię Ci nagrodę Nobla za złamanie praw fizyki :mrgreen:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

O widzę, że kolega Lewian_pl znowu się zaktywował ze swoimi Zimmerman'ami.

A tak długo był spokój...

Opublikowano
Lewian poczekaj niech znajdę wyniki owalizacji zimerka sport pierwszego jakiego kiedyś zamontowałem w swoim passacie B5 :P owszem nikt mnie nie poniformował że trzeba dziurki czyścić bo się pyłem z klocków zapychają i grzeją na potęgę ;) i nie wiem czy właśnie zakup tych tarcz nie był u Was. Dawna historia :D ale zajechałem zimerka :P
Opublikowano
Lewian poczekaj niech znajdę wyniki owalizacji zimerka sport pierwszego jakiego kiedyś zamontowałem w swoim passacie B5 :P owszem nikt mnie nie poniformował że trzeba dziurki czyścić bo się pyłem z klocków zapychają i grzeją na potęgę ;) i nie wiem czy właśnie zakup tych tarcz nie był u Was. Dawna historia :D ale zajechałem zimerka :P

 

Czyścić otworki ? :D Nie robiłem tego nigdy ;P Nigdy mi się nie zapchały, dzieje się to w przypadku montażu nieodpowiednich klocków lub też jak ktoś kupuje tarcze perforowane a jeździ tylko po mieście gdzie tarcza nie ma nawet okazji się "przedmuchać" :)

 

Owalizacja ? Serio ? To miało by sens w przypadku bicia dynamicznego, nieprawidłowe wyważenie tarczy lub też nieosiowo otwór centrujący ale to musiała by być wada fabryczna istniejąca od razu a nie pojawiająca się po czasie ;)

Opublikowano
Do zimermana sport miałem założe klocki ferodo ds kolego i uwierz że nie jeździłem tylko po mieście bo auto było po mocnym programie. Stąd zdecydowałem się na taki zestaw. Do dziś koledzy jeźdzą w passatch na takim zestawie i średnio raz na dwa miesiące dziurki są czyszczone systematycznie. Poszukam zdjęć to wrzucę.
Opublikowano

No to norma, TRW nie nadają się do tarcz perforowanych oraz nacinanych ;) W ogóle nie polecam klocków TRW do ciężkich aut oraz nóg ;)

Są bardzo dobre i sprawdzają się w mniejszych autach użytkowanych "przepisowo" ;)

Opublikowano

Ale ja Ci pisze że używalem klocka ferdo ds chyba wiesz co to za klocek i było to samo przy dyanmicznej jeździe. Więc przestań już pitolić że się nie da bo Ci udowodniłem. I dobrze wiesz co się dzieje z zimerkiem takim jesli dziurki nie są czyszczone i tarcza nie odprowadza ciepła...Nadaje się po jakiś czasie na szmelc.

 

ps. i teraz piszesz że norma a wcześniejszy post że nigdy Ci się nie zapchały. To może warto kupującemu nakreślić. Słuchaj do zimerka sport tylko ate ceramic bądz juridy white. Choć jak mówię klocek ferodo ds jest wyższej półki i też się dziurki zapychały. Ale może oświeć mnie jakich ty klocków uzywasz do tej tarczy skoro nigdy Ci się nie zapchały ?

Opublikowano
Ale ja Ci pisze że używalem klocka ferdo ds chyba wiesz co to za klocek i było to samo przy dyanmicznej jeździe. Więc przestań już pitolić że się nie da bo Ci udowodniłem. I dobrze wiesz co się dzieje z zimerkiem takim jesli dziurki nie są czyszczone i tarcza nie odprowadza ciepła...Nadaje się po jakiś czasie na szmelc.

 

ps. i teraz piszesz że norma a wcześniejszy post że nigdy Ci się nie zapchały. To może warto kupującemu nakreślić. Słuchaj do zimerka sport tylko ate ceramic bądz juridy white. Choć jak mówię klocek ferodo ds jest wyższej półki i też się dziurki zapychały. Ale może oświeć mnie jakich ty klocków uzywasz do tej tarczy skoro nigdy Ci się nie zapchały ?

 

Wiem co to klocki Ferodo DS bo sam takich zjeździłem dużo zarówno na gładkich jak i na wierconych tarczach, nigdy nie miałem zapchanych otworków i nigdy nie wpadł bym na pomysł ich czyszczenia ;) No może po prostu mam sporo szczęścia, że na tyle tysięcy przypadków nie było problemu, może pora zacząć grać w lotka :lol:

BTW - od kiedy te "dziurki" odpowiadają za odprowadzanie ciepła ? :D Człowiek to faktycznie całe życie się uczy :lol:

 

Czytaj ze zrozumieniem :) Napisałem, że nie miałem z tym problemu ale wiem jakie klocki się stosuje do tarcz nacinanych czy perforowanych i stąd nie mam z tym problemu ani u siebie ani u klientów.

Normą jest u nas, że nikt nie oferuje tarcz i klocków, które nie będą ze sobą współgrały także tu musiałbyś mieć pretensje do innych sprzedających np z allegro, którzy kompletują tarcze modyfikowane z byle jakim klockiem który niszczy tarcze. Ani ATE Ceramic ani Jurid White czy jakiekolwiek inne klocki ceramiczne nie są zalecana do tarcz modyfikowanych ze względu na dodatek transferowy i późniejsze problemy z wytworzeniem filmu ciernego.

Opublikowano

Caly czas czekam na klocek odpowiedni do tej tarczy ;) i oświeć mnie prosze za co są te dziury w tarczy odpowiedzialne....

 

"Otwory w tarczach hamulcowych nie służą poprawieniu ich estetyki. Nawiercanie powierzchni ciernej tarczy ma konkretne uzasadnienie:

 

Po pierwsze, tarcza z otworami jest lepiej chłodzona. Rozgrzane powietrze może szybciej zostać odprowadzone z jej środka. Szybsze chłodzenie oznacza natomiast mniejsze ryzyko przegrzana całego układu hamulcowego, ale też mniejsze ryzyko uszkodzenia tarczy w wyniku nagłego szoku temperaturowego" Wiem że starasz się tu być alfą i omegą ale mnie już bawisz...

Opublikowano
A jak skomentujesz to, że rok w rok jestem w fabryce i widzę, że te same tarcze z taśmy trafiają do pudełek BMW, do pudełek producenta oraz na palete, która trafia do fabryki na 1szy montaż ? :D

 

No więc po kolei, bo aż w oczy kole:

 

1) żaden dostawca na pierwszą linię zabudowy nie może sobie pozwolić na produkcję produktów OEM razem ze swoją marką! Taki dostawca ma wdrożone odpowiednie procedury (najczęściej ISO/TS lub IATF), ma zatwierdzony PPAP do produkcji który określa jak i gdzie się produkuje!

2) produkty OEM nie są pakowane na palety czy w kartoniki tak jak na "AFTER MARKET" tylko w specjalne pojemniki transportowe

3) W przypadku złamania ustaleń zatwierdzonego PPAP, klient może obciążyć dostawcę wszelkimi kosztami (łącznie z kosztami akcji nawrotowej pojazdów do serwisu), wiec ŻADEN dostawca nie uskutecznia samowoli (BMW w tym względzie raczej się nie patyczkuje)

4) Jeżeli jakiś producent zaprasza swoich partnerów handlowych i robi taką "pokazówkę" że z tej samej partii produkcyjnej sztuki idą na OEM i ich brand to gratuluje logiczego myślenia tych "partnerow". Każda produkcja OEM jest ściśle opisana i oznaczona (w pewien sposób reglamentowana). Być może są one produkowane na tych samych maszynach, ale na pewno nie W TYM SAMYM CZASIE, a tym bardziej nie trafiają na zmianę do różnych pudełek. (mogą po sobie, albo na maszynach obok) A dlaczego tak się dzieje? czytaj poniżej:

5) Zatwierdzony PPAP na produkcję jakiegoś elementu przewiduje m.in sposób kontrolowania wyrobu (na nasze potrzeby załóżmy ze 1 tarcza na 100 jest badana). W przypadku produkcji pod własnym brendem, kontrola jakości to wymysł producenta tarczy i może być np 1 na 1000. Nie mówiąc o tym, że np tolerancja bicia tarczy na OEM może być znacznie mniejsza!

6) Często sie zdarza, że ludzie mówią, że np dana część firmy X to to samo co oryginał tylko, widać zamazane logo BMW. Tylko nikt się nie zastanawia czemu jest zamazane i sprzedane w kartoniku pod brandem „X”. A mogą być co najmniej 2 powody:

 

a) zalegające stoki magazynowe (tutaj mało prawdopodobne, ponieważ forecasty na elementy są wysyłane z odpowiednim wyprzedzeniem i produkowane w takt dostaw)

b) nie spełnienie norm narzuconych przez klienta OEM!!! (i niech to da wszystkim co myślenia!! - jak uważacie, taniej jest zezłomować czy sprzedać taniej pod własnym brandem??)

 

Przepraszam za przydługie wywody, w sumie co ja tam wiem...

Opublikowano
Caly czas czekam na klocek odpowiedni do tej tarczy ;) i oświeć mnie prosze za co są te dziury w tarczy odpowiedzialne....

 

"Otwory w tarczach hamulcowych nie służą poprawieniu ich estetyki. Nawiercanie powierzchni ciernej tarczy ma konkretne uzasadnienie:

 

Po pierwsze, tarcza z otworami jest lepiej chłodzona. Rozgrzane powietrze może szybciej zostać odprowadzone z jej środka. Szybsze chłodzenie oznacza natomiast mniejsze ryzyko przegrzana całego układu hamulcowego, ale też mniejsze ryzyko uszkodzenia tarczy w wyniku nagłego szoku temperaturowego" Wiem że starasz się tu być alfą i omegą ale mnie już bawisz...

 

:mrgreen: Nie, nie staram się, po prostu próbuje Ci wyjaśnić przypadki w których jesteś w błędzie ;)

 

Perforacja ma na celu przede wszystkim odprowadzanie gazów i pyłów przez co zapobiega fadingowi, poprawia skuteczność co pośrednio prowadzi do mniejszego ryzyka przegrzania układu ;)

 

Sprawdzone klocki do perforowanych tarcz ? Ferodo ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
^^^ Ćwiczylem to jeszcze na e60 530xd i tarcze producenta ktory robil na pierwszy montaz krzywia sie wichruja czy jak to nazwiesz , po prostu bija i nie daja rady ! Uparlem sie i reklamowalem do skutku i wywalczylem drugi komplet - to samo. Dopiero oryginalne tarcze zadzialaly jak nalezy. Co do klockow jak kto woli - ja polecam zamiast ate - textar lub jurid !!!

 

Nie uwierzę póki sam nie sprawdzę ;P

 

Zamontowaliśmy setki kompletów do E60 i pewnie nie uwierzysz ale raz tylko była reklamacja, mechanik przeoczył jeden tłoczek lekko skorodowany, który delikatnie blokował co po 2 miesiącach poskutkowało przegrzaniem tarczy ;) Oczywiście zdaje sobie sprawę jak niedopracowany układ ma E60 w związku z czym byle czego nie można tam montować ale jak zamontuje się dobre tarcze takie jak szły na 1szy montaż czyli np Textar czy Zimmermann to problemów nie ma ;)

 

 

prosiłem już Pana wiele razy żeby się Pan nie ośmieszał ..........

Opublikowano
dokładnie i dodam tu jeszcze Panie lewian że f10/11/01 to większości SHW czyli firma której nigdy w ofercie Pan nie będzie miał

 

Zgadza się ;) Pisałem wam to tu kilka miesięcy temu jak niektórzy pisali, że dla F10 oryginalnie robi ATE :lol:

 

SHW jest głównym producentem tarcz dla F10/F11, mowa o tych tarczach pływających, drugim producentem jest Zimmermann.

Jeśli natomiast weźmiemy pod uwagę M5 czy M3 no to tam już SHW nie robi tylko właśnie Zimmermann ;) Podobnie zresztą jest z RS6 czy też Porsche Panamera/911

Opublikowano

4) Jeżeli jakiś producent zaprasza swoich partnerów handlowych i robi taką "pokazówkę" że z tej samej partii produkcyjnej sztuki idą na OEM i ich brand to gratuluje logiczego myślenia tych "partnerow". Każda produkcja OEM jest ściśle opisana i oznaczona (w pewien sposób reglamentowana). Być może są one produkowane na tych samych maszynach, ale na pewno nie W TYM SAMYM CZASIE, a tym bardziej nie trafiają na zmianę do różnych pudełek. (mogą po sobie, albo na maszynach obok) A dlaczego tak się dzieje? czytaj poniżej:

5) Zatwierdzony PPAP na produkcję jakiegoś elementu przewiduje m.in sposób kontrolowania wyrobu (na nasze potrzeby załóżmy ze 1 tarcza na 100 jest badana). W przypadku produkcji pod własnym brendem, kontrola jakości to wymysł producenta tarczy i może być np 1 na 1000. Nie mówiąc o tym, że np tolerancja bicia tarczy na OEM może być znacznie mniejsza!

6) Często sie zdarza, że ludzie mówią, że np dana część firmy X to to samo co oryginał tylko, widać zamazane logo BMW. Tylko nikt się nie zastanawia czemu jest zamazane i sprzedane w kartoniku pod brandem „X”. A mogą być co najmniej 2 powody:

 

a) zalegające stoki magazynowe (tutaj mało prawdopodobne, ponieważ forecasty na elementy są wysyłane z odpowiednim wyprzedzeniem i produkowane w takt dostaw)

b) nie spełnienie norm narzuconych przez klienta OEM!!! (i niech to da wszystkim co myślenia!! - jak uważacie, taniej jest zezłomować czy sprzedać taniej pod własnym brandem??)

 

Przepraszam za przydługie wywody, w sumie co ja tam wiem...

 

Przed dwoma laty rozmawiałem z chłopakiem z Polski, który pracuje w Niemczech w jednej z fabryk produkujących tarce hamulcowe, niestety nie pamiętam w której. Wspominał, że oprócz własnej produkcji, robią też tarcze dla kilku niemieckich firm na pierwszy montaż, w tym dla BMW. Mówił, że weryfikacja tych tarcz jest zdecydowanie bardziej dokładna i co ważne pracują przy tym tylko osoby z dużym doświadczeniem.

Strasznie żałuję, że nie zanotowałem do niego kontaktu, teraz by się przydał :-)

Opublikowano

Nie trzeba szukać w Niemczech, w Polsce jest tylu kooperantów przemysłu motoryzacyjnego, że pewnie kompletne auto można by było zbudować :cool2:

 

(np blachy z Kirchoff; poduszki, pasy, układy hamulcowe TRW/teraz już ZF/; fotele Groclin czy Proseat; lampy VALEO, amortyzatory BWI, tworzywa PLASTICS OMNIUM czy BORYSZEW, szyby SAINT GOBAIN, kable Magneti Marelli i setki innych firm) - a we wszystkich z nich OBOWIĄZUJĄ PODOBNE PROCEDURY! i nigdzie pierwsza zabudowa nie jest produkowana wg. tych samych zasad co marki własne!!

Opublikowano
Z innej warstwy tej samej beczki. Mnie sie wydawalo ze klocki dla bmw robil jurid i textar. Ktos moze to potwierdzic ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.