Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie, nadszedł czas zmiany kompletu tarcz i klocków na obie osie. BMW F11 LCI 520d N47N 184KM. Mój kontakt w ASO wyliczył komplet na obie osie z czujnikami na 3600 brutto.


Pytanie nr.1: Według vinu przód i tył wychodzi 330mm czyli hamulce standard (nie wzmacniane) lecz na pierwszy rzut oka przód wydaje się większy niż tył.

Vin dekoduje taki zestaw: https://www.fotosik.pl/zdjecie/a37db6b35dac2e00

Pytanie nr.2: Dorzucić do zestawu nowe blaszki rozprężne do zacisków? Koszt nie duży.

Pytanie nr.3: Czy ta cena jest ok? Na motostacji można znaleźć komplet w podobnej lub niższej kwocie lecz nie mam pewności co do pochodzenia tych "OEMowych zestawów".

  • Odpowiedzi 596
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Blaszki warto wymienić. Producent to zaleca.

Motostacja ma lepsze ceny z racji wyższych rabatów … ja mam warsztatowe zniżki a i tak często kupuje u nich a nie w ASO.

Opublikowano
Witajcie, nadszedł czas zmiany kompletu tarcz i klocków na obie osie. BMW F11 LCI 520d N47N 184KM. Mój kontakt w ASO wyliczył komplet na obie osie z czujnikami na 3600 brutto.


Pytanie nr.1: Według vinu przód i tył wychodzi 330mm czyli hamulce standard (nie wzmacniane) lecz na pierwszy rzut oka przód wydaje się większy niż tył.

Vin dekoduje taki zestaw: https://www.fotosik.pl/zdjecie/a37db6b35dac2e00

Pytanie nr.2: Dorzucić do zestawu nowe blaszki rozprężne do zacisków? Koszt nie duży.

Pytanie nr.3: Czy ta cena jest ok? Na motostacji można znaleźć komplet w podobnej lub niższej kwocie lecz nie mam pewności co do pochodzenia tych "OEMowych zestawów".

 

Akcesoria klocków nie są drogie a na prawdę mają ogromny wpływ na prawidłowe działaniu hamulców także warto wymienić przy okazji zmiany klocków.


Co do zestawu to pytanie jakie masz oczekiwania bo zestaw z ASO nie ma zbyt dobrych właściwości. W tej cenie można kupić zestaw, który będzie znacznie skuteczniejszy i odporniejszy na fading niż zestaw fabryczny a co dopiero zamiennik z ASO.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
. W tej cenie można kupić zestaw, który będzie znacznie skuteczniejszy i odporniejszy na fading niż zestaw fabryczny a co dopiero zamiennik z ASO.

 


Kolego , jaki to zestaw ???????

Opublikowano
. W tej cenie można kupić zestaw, który będzie znacznie skuteczniejszy i odporniejszy na fading niż zestaw fabryczny a co dopiero zamiennik z ASO.

 


Kolego , jaki to zestaw ???????

 

Możliwości jest wiele, wszystko zależy od potrzeb i stylu jazdy. No ale głównie chodzi o klocki bo to one są najważniejsze w hamulcach. Przykładowo coś od SDT, Black Diamond, EBC, DBA :)

  • 2 lata później...
Opublikowano

Sorry panowie że odkopuję temat. Wszystkie tarcze równo po jakimś czasie dojeżdżam i zaczynają bić. Miałem ate, trw i nie pamietam co jeszcze. Czy zestaw zwykła tarcza zimmerman + klocek galfer bedzie ok ? Słyszałem że właśnie większą robote robi dobry klocek niż tarcza. 

Opublikowano

Sprawdź zawieszenie, czy zaciski dobrze odbijają i jakie bicie piast masz bo to nie jest normalne żeby tyle tarcz załatwić. No chyba, że ciągle hamujesz z 200km/h do 80km/h 😂

Ate i textar to dobre tarcze 

Opublikowano
8 godzin temu, Kolorusek napisał(a):

Sprawdź zawieszenie, czy zaciski dobrze odbijają i jakie bicie piast masz bo to nie jest normalne żeby tyle tarcz załatwić. No chyba, że ciągle hamujesz z 200km/h do 80km/h 😂

Ate i textar to dobre tarcze 

No właśnie problem z tym że hamuje. Dla mnie sam fakt że jak przyhamuje 3/4 razy ze 160 do 90 albo 200 do 100 i tarcze się gną jest chory.  Miałem ten sam problem w innym aucie, które nie było BMW. Pół roku i tarcze śmietnik. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

No to swap na 370mm 🙂 tarcze grubsze i średnica większa.

Edytowane przez Kuj0n

spacer.png

Opublikowano

Ja mam te większe tarcze i ori wytrzymały 120tys km zanim się zaczęły wichrować. Teraz ATE tarcze i klocki przód/tył i jest git 20tys km i jeszcze 20k zrobię do nowych klocków, tarcze jak nowe. Lubię pozapierdzielać, No ale nie hamowanie z 200 awaryjnie to jest lekka niefrasobliwość nie są to te same stopy co do bugatti 😂 tym bardziej jak założysz twardy klocek to wtedy nagrzana tarcza jest jak plastelina 🙂

Opublikowano

Bmw produkuje auta nie po to żeby stało w garażu. 
takie hamowania na rodzimym rynku nie są niczym szczególnym. Niemieckie fora nie kipią  takimi tematami. Uważam, że jest prawdopodobne, że coś się Twoim aucie może być nie tak z zawieszeniem, może montaż, opony lub coś innego. 
jedyny problem jaki miałem z tarczami to stare czasy e39. Mam teraz trzecią f-kę i nie mam problemów z hamulcami. Tarcze mam ori, klocki niestety nie są oryginalne. Ostatnio założyłem do dojechania tarczy polskie abe i też super hamują. 

Opublikowano

Jeśli kaplse od piwa w 2 tonowej 520d będą służyć jak w M3 no to 🤷🏻‍♂️ , ja myślę że 5 hamowań na dogrzanych tarczach z 200 do 100 w deszczu czy nawet bez mogą załatwić takie tarczki, tym bardziej jak się do tego kombinuje z klockami

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
W dniu 24.09.2021 o 15:15, Lewian_pl napisał(a):

To musisz skupić się na doborze klocków bo tarcze to mają tu dużo mniejsze znaczenie. Zimmermann sprawdza się nawet w najcięższych warunkach więc możesz wziąć tarcze tego producenta, duża szansa, że kupując oryginał trafisz też tarcze Zimmermanna. W razie czego odezwij się na priv to doradzę Ci odpowiednie klocki do Twoich wymagań i pomogę załatwić zestaw w najniższej cenie 😉

Cześć. Czytając ten wątek ciężko dobrać jakieś sensowne tarcze 🙉 oprócz oryginalnych -jest sensowna alternatywa ? 

 

co polecasz do 520xd 190ps -normalna jazda, bez ścigania się 😉?

Główne założenie-jakość i skuteczność nie gorsza niż oryginalnych.  
Czy przy przebiegu 77kkm należy wymieniać „sprężynkę” w zacisku oraz śruby zacisku?

Ps Klocki jurid white są ok?

pozdrawiam Konrad
Opublikowano

Od siebie polecam ATE, ale zamontowane zgodnie ze sztuką.
Sprężynkę warto wymienić nie jest to jakiś duży koszt.

Do tarcz ATE, klocki ATE bo jest pewne, że będą dobrze współpracować...

Opublikowano

Miałem Ferodo komplet tarcze i klocki hamowaly obłędnie dobrze ale kałuża załatwiła jedna tarczę teraz zimmerman Z black tarcze + Jurid white klocki docierały się z miesiąc albo i dłużej jakość hamowania porównywalna ale jest chyba słabiej niż na zwyklym ferodo. Plus jest taki że klocki pylą o 90% mniej.

Opublikowano

Coś za coś…. słabiej hamują, mniej pylą i bardziej orają tarcze

Opublikowano

Odnośnie tarcz i klocków w F10/F11 520d. Jakie robicie przebiegi na jednym komplecie tarcz i klocków na przedniej osi?

Podam na swoim przykładzie. F11 520d. Rocznie robie około 20k km. 70% to przebieg autostradowy lub trasa. Jazda bardzo spokojna i delikatna. Absolutnie nie dynamiczna z mocnymi hamowaniami. 2,5 roku temu założony został cały zestaw OE. Tarcze, klocki, czujniki, blaszki. Całość założona zgodnie ze sztuką. Z hamulcami absolutnie nic niepokojącego od tego czasu się nie działo. Przebieg od założenia 56k km i tarcza ma duży rant a klocek zbliża się do przetarcia czujnika. Czyli obstawiam ze przy 60k będzie koniec zarówno klocków jak i tarcz.

Co sądzicie to dużo czy mało?

Opublikowano (edytowane)

F11 520xd:

przód: hamulce+klocki OE wymieniane ~90tyśkm temu (w okolicach przebiegu 100tyś). Klocki już do wymiany (pierwszy stopień czujnika przetarty), ale tarcze bez rantu, nie biją. Rocznie robię ~15tyś, myślę, że połowa miasto, połowa trasa. Jeżdżę chyba raczej spokojnie.

tył: poprzednie klocki OE wytrzymały 84tyś km (tarcze co najmniej tyle). Od 45tyś klocki OE+tarcze ATE i jeszcze sporo zostało.

Edytowane przez adam111
Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Opublikowano

Mam wgląd do swojego auta od momentu zakupu przez 1go właściciela, i oryginalne tarcze wytrzymały około 110 tys kilometrów, w tym czasie zjechały się 3x klocki. 

Teraz ATE tarcze i klocki przód oraz tył od okolo 20tys kilometrów, tarcze prawie jak nowe, klocka jeszcze 7mm, więc wydaje się podobnie do oryginału. 

 

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Panowie, 

Czeka mnie wymian kompletu P+T. Sądzę że tarcze mam od nowości OE ale klocki już w zamienniku. 

Widzę że cena tarcz OE jest podobna np. do ATE. Więc tutaj raczej zostanę przy OE tarczy. 

Klocki jeśli chodzi o cenę jest spora różnica. Więc nie wiem czy pójdę w OE zestaw klocków. 

Czy ktoś ma doświadczenie jak wypadają klocki ATE lub Textar przy OE tarczy? Czy może lepiej brać żółte EBC na zwykłą tarczę?

  • Moderatorzy
Opublikowano

Z tego co wiem to przy założeniu kompletu OE tarcze + klocki masz na to 2 lata gwarancji w każdym serwisie BMW (musi być jedynie fv z montażu z jakiegoś serwisu - niekoniecznie ASO). Czy to jest warte przepłacenia za oryginalne klocki - ciężko powiedzieć.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.