Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

 

https://www.ebrakes.pl/tarcze-hamulcowe-dark-performance-db1594cu-composi,3,60940,146173 takie, tylko dobiora Ci pod vin. Ja mam tarcze 348mm i zapłaciłem 1560zł za przód. Do tego mam klocek ebc yellow i zestaw jest świetny. Jeśli zapinadalasz i chcesz dobry hebel nie baw sie w ate, brembo ;) Sprzedawca ostatnich Ci wszystko napisze byle je sprzedać. Ale wiem co chłopaki na grupach fb piszą po ilu się krzywią i co one wytrzymują. Mimo że piasty mierzone jak i same pomiary bicia już z założoną tarczą. Zresztą o czym tu gadać jak nowa ate tarcza potrafi mieć bicie na poziomie 0.06...

  • Odpowiedzi 596
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

 

https://www.ebrakes.pl/tarcze-hamulcowe-dark-performance-db1594cu-composi,3,60940,146173 takie, tylko dobiora Ci pod vin. Ja mam tarcze 348mm i zapłaciłem 1560zł za przód. Do tego mam klocek ebc yellow i zestaw jest świetny. Jeśli zapinadalasz i chcesz dobry hebel nie baw sie w ate, brembo ;) Sprzedawca ostatnich Ci wszystko napisze byle je sprzedać. Ale wiem co chłopaki na grupach fb piszą po ilu się krzywią i co one wytrzymują. Mimo że piasty mierzone jak i same pomiary bicia już z założoną tarczą. Zresztą o czym tu gadać jak nowa ate tarcza potrafi mieć bicie na poziomie 0.06...

 

Krzywią się, oj krzywią :D Pisząc tak wystawiasz sobie świadectwo, że nie posiadasz elementarnej wiedzy w temacie.

Nie podważam faktu, że Darki są lepsze niż Brembo czy ATE bo to oczywiste ale z doświadczenia wiem, że w tych samochodach wytrzymują takie tarcze nawet przy ciężkiej nodze, montujemy tego bardzo dużo i reklamacji nie ma. Darki też mamy w ofercie także uprzedzam Twój zarzut, że chwalę Brembo bo Darków nie mamy w ofercie :D

Opublikowano

Szczerze mi Twoje zdanie lata wiesz gdzie :) jesteś sprzedawcą a ja użytkownikiem. Kto jest bardziej obiektywny chyba nie trzeba wspominać :D Nie posiadam wiedzy elementarnej. Dobrze dobrze niech Ci będzie. Jak Ci lżej na duszy ciągle podważając wiedze innych. Głupio mądrych już za dużo na tym świecie. Szkoda że nie wyciągasz wniosków ze swojego zachowania na przestrzeni lat.


I jak mówiłem. Ty wiesz wszystko o kązdym aucie. Omnibus w świecie hamulców. Pewnie efkę masz od nowości i każdy zestaw już przetestowany ;) A nie. wróć. Mówili Ci :D

Opublikowano

Tak Ci lata, że poświęcasz już dziś kilkanaście minut na odpisywanie :lol:


Doradzasz mając doświadczenie na podstawie jednego czy dwóch kompletów, uważasz się za wiarygodnego ? Ja mam doświadczenie tysięcy kompletów, to, że pracuje w branży to chyba akurat na plus ? Czy ja próbuje komuś coś wciskać w zawyżonej cenie ? Dziele się wiedzą i doświadczeniem, jeżeli chodzi o sprzedaż to mogę w formie pomocy komuś załatwić takie tarcze czy klocki jakie sobie wybrał w cenie najniższej możliwej bo po prostu mam taką możliwość :)


Miłego dzionka :8)

Opublikowano

Panowie zaśmiecacie temat.:)

Moje pytanie do doświadczonych w temacie. Jakie jest dopuszczalne bicie na tarczy 348mm żeby nie było czuć przy hamowaniu. Jak powinno się dokonywać pomiaru bicia czujnikiem zegarowym, tzn. w którym miejscu tarczy. Czy macie takie doświadczenia, że bez koła sama tarcza nie ma bicia a po założeniu koła już tak.

Opublikowano
Panowie zaśmiecacie temat.:)

Moje pytanie do doświadczonych w temacie. Jakie jest dopuszczalne bicie na tarczy 348mm żeby nie było czuć przy hamowaniu. Jak powinno się dokonywać pomiaru bicia czujnikiem zegarowym, tzn. w którym miejscu tarczy.

 

w BMW nie dopuszczamy większego niż 0,03/0,04mm. Pomiaru dokonujesz na około 2 cm od zewnętrznej krawędzi, tarcza dokręcona odpowiednim momentem na wszystkie śruby.

Twoim problemem może nie jest bicie a różnica grubości ? Konieczny byłby pomiar DTV, jeżeli chciałbyś to mamy do tego przyrząd i nieodpłatnie mogę Ci wykonać taki pomiar.

 

Czy macie takie doświadczenia, że bez koła sama tarcza nie ma bicia a po założeniu koła już tak.

 

Zdarzały się takie przypadki i to właśnie w BMW, temat wałkowany nawet na szkoleniach. BMW ma jakiś syfiasty materiał z którego są felgi, przylgnia bardzo często nie jest idealnie równa i po przykręceniu koła powoduje powstanie bicia.


Jak to sprawdzić ? Zacisk zdjęty, tarcza przykręcona jak wspomniałem wyżej, mierzysz bicie od wewnątrz, zakładasz koła (zacisk zdjęty) i ponownie mierzysz bicie od wewnątrz, jeżeli się zmieniło to wina felg.

Opublikowano

czyli tarcze już wiem.

kloci musza być yellow? duża jest róznica miedzy ate brembo textar?

Z zapylonymi felgami nauczyłem się żyć

Opublikowano
Panowie zaśmiecacie temat.:)

Moje pytanie do doświadczonych w temacie. Jakie jest dopuszczalne bicie na tarczy 348mm żeby nie było czuć przy hamowaniu. Jak powinno się dokonywać pomiaru bicia czujnikiem zegarowym, tzn. w którym miejscu tarczy. Czy macie takie doświadczenia, że bez koła sama tarcza nie ma bicia a po założeniu koła już tak.

 

Rant tarczy pomiar. Sama piasta maks bicie 0.02 z tarczą 0.05. I jeszcze jedno nie przykręcamy śrub felgi pneumatem. Najpierw delikatnie kluczem. Potem z odpowiednim momentem. Szkoda że nie można tu filmu załączyć bym Ci pokazał pomiar moich.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Moment dokrecenia tarczy hamulcowej do piasty w czasie pomiaru to 60Nm
Opublikowano
czyli tarcze już wiem.

kloci musza być yellow? duża jest róznica miedzy ate brembo textar?

Z zapylonymi felgami nauczyłem się żyć

 

Nie muszą, Yellow to klocki dla najbardziej wymagających, są mega skuteczne i wytrzymałe ale pylą i nie są zbyt trwałe.

Super opcją są klocki Galfer Sport 1050, one mają trochę niższą wytrzymałość temperaturową ale nadal dwukrotnie wyższą niż klocki fabryczne a przy okazji pylą mniej od fabrycznych i są trwalsze.


A jeśli pytasz o różnicę między klockami standardowymi to to jest przepaść, to jakbyś rozpatrywał różnice między M5 a Seicento ;)

Opublikowano
Moment dokrecenia tarczy hamulcowej do piasty w czasie pomiaru to 60Nm

A to nie wiedziałem. Zawsze przykręcałem tak jak koło czyli 120Nm.

w BMW nie dopuszczamy większego niż 0,03/0,04mm. Pomiaru dokonujesz na około 2 cm od zewnętrznej krawędzi, tarcza dokręcona odpowiednim momentem na wszystkie śruby.

Twoim problemem może nie jest bicie a różnica grubości ? Konieczny byłby pomiar DTV, jeżeli chciałbyś to mamy do tego przyrząd i nieodpłatnie mogę Ci wykonać taki pomiar.

 

Czy macie takie doświadczenia, że bez koła sama tarcza nie ma bicia a po założeniu koła już tak.

 

Zdarzały się takie przypadki i to właśnie w BMW, temat wałkowany nawet na szkoleniach. BMW ma jakiś syfiasty materiał z którego są felgi, przylgnia bardzo często nie jest idealnie równa i po przykręceniu koła powoduje powstanie bicia.


Jak to sprawdzić ? Zacisk zdjęty, tarcza przykręcona jak wspomniałem wyżej, mierzysz bicie od wewnątrz, zakładasz koła (zacisk zdjęty) i ponownie mierzysz bicie od wewnątrz, jeżeli się zmieniło to wina felg.

 

Ja w tamtym roku na jesień walczyłem z tarczami. Zaczęło się wyczuwalne bicie na pedale hamulca przy delikatnym hamowaniu. Pomierzyłem wszystkie tarcze i odchyłki nie więcej niż 0,03.

Zakładam koła i dalej czuć wibracje przy hamowaniu. Jeździłem z tym trochę ale wibracje były coraz bardziej wyczuwalne. Zacząłem dokładne pomiary i okazało się, że tarcza po zewnętrznej miała inne bicie niż po wewnętrznej.

Dałem tarcze do przetoczenia (proszę nie komentować tej decyzji, wiem, ze nie powinno się tarcz przetaczać ale miałem możliwość zrobić to na dobrej tokarce za darmo. Były pewne problemy przy toczeniu ale się udało).

Po założeniu na piastę bez koła udało mi się zejść z biciem do 0,02 ale po założeniu koła znowu lipa. Przeszlifowałem garażowym sposobem powierzchnię przyłożenia felg i jakoś udało mi się zjechać z biciem do 0,03 pomiar od wewnętrznej strony.

Tak że coś z tymi felgami chyba jest na rzeczy.

Ja do pomiaru od wewnętrznej strony zacisku nie zdejmowałem tylko wywierciłem otwór w osłonie tarczy tak, żeby palec od czujnika zegarowego się zmieścił.

Opublikowano
Założyłem TRW tarcze klocki przód , tył -30 tyś km jest :cool2:
Opublikowano
Założyłem TRW tarcze klocki przód , tył -30 tyś km jest :cool2:

 

Szczęściarz do paru mocniejszych hamowań z dużej prędkości. No ale jak styl jazdy normalny i założone zgodnie ze sztuką to posłużą.

Opublikowano


w BMW nie dopuszczamy większego niż 0,03/0,04mm. Pomiaru dokonujesz na około 2 cm od zewnętrznej krawędzi, tarcza dokręcona odpowiednim momentem na wszystkie śruby.

Twoim problemem może nie jest bicie a różnica grubości ? Konieczny byłby pomiar DTV, jeżeli chciałbyś to mamy do tego przyrząd i nieodpłatnie mogę Ci wykonać taki pomiar.



Jak to sprawdzić ? Zacisk zdjęty, tarcza przykręcona jak wspomniałem wyżej, mierzysz bicie od wewnątrz, zakładasz koła (zacisk zdjęty) i ponownie mierzysz bicie od wewnątrz, jeżeli się zmieniło to wina felg.

 

Też tak myślałem. Po WIELU różnych naprawach okazało się że łożyska przód. Jak nie mają obciążenia to nie ma bicia, jak jeździsz to się pojawia. Poza tym żadnych innych objawów zużycia.

Opublikowano
Założyłem TRW tarcze klocki przód , tył -30 tyś km jest :cool2:

 

Szczęściarz do paru mocniejszych hamowań z dużej prędkości. No ale jak styl jazdy normalny i założone zgodnie ze sztuką to posłużą.

Już hamowałem parę razy , jak pAn z sharana z lewego w prawy na autostradzie wyjedzie z prędkością 90 km na godz )))

Opublikowano
Nie miałeś typowych objawów dla zużytych łożysk?

W zasadzie nie. Delikatne wibracje, pomijane przez mechaników jako nieistotne w zakresie od 80-140. Ostatnio przy hamowaniu z dużej prędkości "warkot" i wyczuwalu luz w układzie tarcza-klocek?

Nie było żadnego dźwięku do 80km/h, nie występował podczas obciążania w zakrętach. Po wymianie łożysk przez kilka dni miałem stare tarcze, okazało się że biją przy hamowaniu (wcześniej nie bardzo). Teraz nowe tarcze (zmierzony brak jakiegokolwiek bicia) i święty spokój. Wcześniej sprawdzone wszystkie tuleje, wymieniona podpora wału, zmieniane koła, testy bicia opon, wymienione łączniki wałów, przy okazji półosie, itd. Z tematem walczyłem prawie pół roku.

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Witam. A zakładał ktoś z forum Rotingery GT dwuczęściowe. Jak to się ogólnie sprawuje. Wiem że są to nasze polskie tarcze.
Opublikowano
Witam. A zakładał ktoś z forum Rotingery GT dwuczęściowe. Jak to się ogólnie sprawuje. Wiem że są to nasze polskie tarcze.

 

Są całkiem OK, jak nie jeździsz bardzo dynamicznie i szybko to w połączeniu z dobrymi klockami będą OK ;)

Opublikowano
Witam. A zakładał ktoś z forum Rotingery GT dwuczęściowe. Jak to się ogólnie sprawuje. Wiem że są to nasze polskie tarcze.

 

Są całkiem OK, jak nie jeździsz bardzo dynamicznie i szybko to w połączeniu z dobrymi klockami będą OK ;)

 

Więc pozostanę przy oryginałach. Myślałem że sprawdza się dobrze przy hamowniu z dużych prędkości.

Opublikowano
To musisz skupić się na doborze klocków bo tarcze to mają tu dużo mniejsze znaczenie. Zimmermann sprawdza się nawet w najcięższych warunkach więc możesz wziąć tarcze tego producenta, duża szansa, że kupując oryginał trafisz też tarcze Zimmermanna. W razie czego odezwij się na priv to doradzę Ci odpowiednie klocki do Twoich wymagań i pomogę załatwić zestaw w najniższej cenie ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.