Skocz do zawartości

Tarcze i klocki przód, 520d


lewybmw1

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 579
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Tak naprawdę to nie ma znaczenia KTO produkuje na OEM.

Wszystkie parametry narzuca BMW, a ich dostawca niewiele ma do gadania. Można nawet powiedzieć, że w pewien sposób tylko użycza odpłatnie swojej linii produkcyjnej ;)

 

PS - nawet dostawca stali do tych tarcz musi być zatwierdzony przez BMW, mimo że je im robi ATE, ZImmrmann czy Textar

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja tylko dorzucę swoje kilka groszy :)

 

Sam na forum pisałem o problemach z tarczami przednimi. Dwa komplety oryginalnych tarcz z ASO się pogięły po kilku tysiącach kilometrów. Z tego też powodu - powiedziałem, że nigdy więcej OEM.

 

Zakupiłem tarcze Zimmerman Sport wraz z konwencjonalnymi klockami Textara. Sam przeprowadziłem proces wymiany tarcz. Oczyściłem jarzma, piasty - wszystko na błysk - czyli coś czego nigdy ASO nie zrobiło.

 

W tej chwili mam przejechane na tych Zimmermannach kilkanaście tysięcy kilometrów. Od tamtego momentu nie mam żadnych problemów z hamulcem, a co więcej jest, o wiele lepszy niż ten przy oryginalnych tarczach BMW.

 

Dziękuje i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z innej warstwy tej samej beczki. Mnie sie wydawalo ze klocki dla bmw robil jurid i textar. Ktos moze to potwierdzic ?

 

Jak kolega niżej - Jurid bankowo ale nie mylić z Jurid White bo to dwie inne bajki, te klocki robi głównie Saxid dla nich. Tamten "prawdziwy" Jurid prawie nie do zdobycia.

Textar - niby ktoś się spotkał w ostatnich latach ale z moich źródeł słyszałem, że od momentu bankruta czyli 2008/2009 już nie.

Ferodo trochę dłubie no i Zimmermann też wybrane indeksy ale nie ma ich wiele, raczej te nieco "grubsze" modele.

 

Sam na forum pisałem o problemach z tarczami przednimi. Dwa komplety oryginalnych tarcz z ASO się pogięły po kilku tysiącach kilometrów. Z tego też powodu - powiedziałem, że nigdy więcej OEM.

 

Co masz na myśli pisząc, że się pogięły ? Pojawiło się bicie i od tak stwierdzenie, że się pogięły ? Były mierzone ? Położyłeś na stole i huśtały się ? :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Textar - niby ktoś się spotkał w ostatnich latach ale z moich źródeł słyszałem, że od momentu bankruta czyli 2008/2009 już nie.

 

Miałem z tyłu klocki Textar ze zanczkiem BMW w F10 z 2011 r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Textar - niby ktoś się spotkał w ostatnich latach ale z moich źródeł słyszałem, że od momentu bankruta czyli 2008/2009 już nie.

 

Miałem z tyłu klocki Textar ze zanczkiem BMW w F10 z 2011 r.

 

No czyli jednak coś jeszcze się trafi. Nie zwróciłeś przypadkiem uwagi na kraj produkcji ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro już mowa o klockach , to czy to prawda, że im mają bliżej do końca zużycia to tym są twardsze ? Tak przynajmniej twierdzą w ASO, mówią że jak są bliskie końcowi (około 3mm) to są twardsze i szkoda wtedy tarcz. Ja pierwsze słyszę , ale człowiek uczy się całe życie :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro już mowa o klockach , to czy to prawda, że im mają bliżej do końca zużycia to tym są twardsze ? Tak przynajmniej twierdzą w ASO, mówią że jak są bliskie końcowi (około 3mm) to są twardsze i szkoda wtedy tarcz. Ja pierwsze słyszę , ale człowiek uczy się całe życie :)

 

I tak i nie, zależy jak to rozumieć ;) Końcówka klocka czyli mała ilość mieszanki to niższa pojemność cieplna czyli szybciej i bardziej się nagrzewa, gorzej oddaje ciepło co prowadzi do tego, że i tarcze narażone są na pracę w wyższych temp co nie jest dla nich na plus. Ponadto jak układ pracuje w wyższych temp to i płyn szybciej traci swoje wartości i same zaciski czyli tłoczek/uszczelki bardziej dostają po tyłku :) Nie ma co przesadzać i wymieniać klocków w połowie ale nie ma też co oszczędzać i zdzierać ich do zera, 2-3 milimetry to odpowiedni moment na wymianę ;) Jeśli masz w najbliższych dniach jeżdżenie tylko wokół domu to spoko, bez stresu ale jak lecisz w trasę i w grę będą wchodziły wyższe prędkości to lepiej wymienić przed podróżą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Textar - niby ktoś się spotkał w ostatnich latach ale z moich źródeł słyszałem, że od momentu bankruta czyli 2008/2009 już nie.

 

Miałem z tyłu klocki Textar ze zanczkiem BMW w F10 z 2011 r.

 

No czyli jednak coś jeszcze się trafi. Nie zwróciłeś przypadkiem uwagi na kraj produkcji ?

Ale co "sie trafi"?

Klocki do auta mojej zony (x1):

20180202_145723.jpg

Jadę wolniej ale na 20-tkach.

Fan Mercedes z dwoma BMW ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, moje tarcze OEM miały zmierzone bicie promieniowe po 0,2mm :) Odpowiadając na pytania: NIE, nie wjechałem do wody.

 

Hamuję tylko jak jest potrzeba, tak to hamulca nie dotykam! :) Obchodziłem się na maksa delikatnie - nie pomogło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, moje tarcze OEM miały zmierzone bicie promieniowe po 0,2mm :) Odpowiadając na pytania: NIE, nie wjechałem do wody.

 

Hamuję tylko jak jest potrzeba, tak to hamulca nie dotykam! :) Obchodziłem się na maksa delikatnie - nie pomogło.

 

Bicie promieniowe ? :D Co za magik Ci to zmierzył ?

Nie powielaj mitu wjazdu w wodę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. kolega nic nie pisał, ze wjechał w wodę.

2. Jak nie wiesz co to bicie promieniowe to zobacz proszę jak się mierzy:

3. Tylko nie mów proszę, ze też nie wiesz co to bicie osiowe :(

 

Brawo, popisałeś się :D Wytłumacz w takim razie naukowcu jaki ma to związek z poruszanym tu tematem :) Wiesz co to wyważenie dynamiczne tarczy ? Jeśli nie to polecam doczytać o tej kwestii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Przed wymianą klocków przód i tył przeglądałem forum więc teraz podzielę się własnymi doświadczeniami.

Na przód wybrałem klocki bezpyłowe JURID WHITE 215 zł (nazywane często ceramiczne ale raczej wolę nie używać takiej nazwy bo często ludzie mylą z ceramicznymi sportowymi).

Na tył wybrałem klocki HELLA PAGID 200 zł. Po wymianie przejechałem 3 000 km i mogę polecić. Felgi czyste, 1/3 ceny oryginalnych a hamują tak samo dobrze.

Tarcze mam oryginalne (gładkie, nie montuje się klocków bezpyłowych tzw. ceramicznych do tarcz perforowanych, nacinanych itp).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed wymianą klocków przód i tył przeglądałem forum więc teraz podzielę się własnymi doświadczeniami.

Na przód wybrałem klocki bezpyłowe JURID WHITE 215 zł (nazywane często ceramiczne ale raczej wolę nie używać takiej nazwy bo często ludzie mylą z ceramicznymi sportowymi).

Na tył wybrałem klocki HELLA PAGID 200 zł. Po wymianie przejechałem 3 000 km i mogę polecić. Felgi czyste, 1/3 ceny oryginalnych a hamują tak samo dobrze.

Tarcze mam oryginalne (gładkie, nie montuje się klocków bezpyłowych tzw. ceramicznych do tarcz perforowanych, nacinanych itp).

 

Właśnie te klocki są klockami ceramicznymi a te sportowe nie ;) Także właśnie te powinno się nazywać ceramicznymi ale ze sportowymi nic wspólnego nie mają, wręcz przeciwnie, ich współczynnik tarcia jest niższy od klocków tradycyjnych także jeśli ktoś ma styl jazdy mocno wymagający od hamulców to zauważa spadek skuteczności po zastosowaniu takich klocków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i racja. Tak czy inaczej chodziło mi aby właśnie podkreślić, że to nie są sportowe klocki bo widziałem, że tak często były mylone.

Rzeczywiście są nazywane ceramicznymi (ceramic itp) ale dla bezpieczeństwa może zostanę przy nazewnictwie "bezpyłowe" a jeszcze lepiej po prostu "Jurid white".

Parametry techniczne i eksploatacyjne każdy zainteresowany znajdzie sobie w necie. Dziś przejechałem następne kilkaset km i dla mnie są ok. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i racja. Tak czy inaczej chodziło mi aby właśnie podkreślić, że to nie są sportowe klocki bo widziałem, że tak często były mylone.

Rzeczywiście są nazywane ceramicznymi (ceramic itp) ale dla bezpieczeństwa może zostanę przy nazewnictwie "bezpyłowe" a jeszcze lepiej po prostu "Jurid white".

Parametry techniczne i eksploatacyjne każdy zainteresowany znajdzie sobie w necie. Dziś przejechałem następne kilkaset km i dla mnie są ok. Pozdrawiam.

 

No ale właśnie musisz zrozumieć, że to są klocki ceramiczne, nie są żadne bezpyłowe itp :P

 

Dla mnie jurid white to nieporozumienie. Fakt że miałem je w CC ale to nie hamowało. Zmieniłem na trw i od razu kolosalne poprawa.

 

No niestety jak noga ciężka to niższy współczynnik tarcia klocków ceramicznych daje się we znaki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.