Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
:nienie: Tu się mylisz, bo kto jak kto, ale Gorik posiada niesamowicie szeroką wiedzę, popartą długoletnim doświadczeniem praktycznym.
  • Odpowiedzi 596
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Nigdzie tego nie podważyłem ;)

Napisałem jedynie, że przez tyle postów nie wniósł nic do tematu i nie podał żadnego argmuentu na poparcie tego co pisze czy też podważenie tego co ja napisałem :mrgreen:

Atakowanie bez argumentów nie jest najlepszym sposobem :)

Opublikowano
kto je produkuje na oryginał jest mało ważne, ważne jest jaka jest jakość tych towarów a jaka jest jakość twojego towaru to sam wiesz

Powiem wiecej - twierdze, ze elementy pierwszego montazu sa lepszej jakosci niz te, ktore mozna pozniej kupic nawet jako OE.

A klocki hamulcowe (zeby trzymac sie tematu :) ) w X1 mojej zony tylko mnie w tym utwierdzily.

Jadę wolniej ale na 20-tkach.

Fan Mercedes z dwoma BMW ;)

Opublikowano
Powiem wiecej - twierdze, ze elementy pierwszego montazu sa lepszej jakosci niz te, ktore mozna pozniej kupic nawet jako OE.

A klocki hamulcowe (zeby trzymac sie tematu :) ) w X1 mojej zony tylko mnie w tym utwierdzily.

 

Niestety tak jest w przypadku wielu firm i nic się na to nie poradzi. To tylko jeden z wielu przykładów negatywnego wpływu globalizacji na tematy o których tu dyskutujemy.

 

Pozdrawiam,

Adam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nigdzie tego nie podważyłem ;)

Napisałem jedynie, że przez tyle postów nie wniósł nic do tematu i nie podał żadnego argmuentu na poparcie tego co pisze czy też podważenie tego co ja napisałem :mrgreen:

Atakowanie bez argumentów nie jest najlepszym sposobem :)

będę argumenty wysyłał w paczce na twój adres ale jak się domyślam powiesz że nie poprawny montaż tudzież nie odpowiednio docierane

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
przy jakim przebiegu wymieniacie klocki tarcze przód, czy od razu tarcze czy dopiero przy drugiej wymianie?
Opublikowano

będę argumenty wysyłał w paczce na twój adres ale jak się domyślam powiesz że nie poprawny montaż tudzież nie odpowiednio docierane

 

Czegoś tu nie rozumiem - skoro z tarczami coś się dzieje to chyba na reklamacje się je odsyła a nie do nas do witrynki ? :mrgreen:

Swoją drogą to może lepiej od razu przyślij do nas auto w którym pojawił się problem - bardzo chętnie go rozwiążemy :)

 

przy jakim przebiegu wymieniacie klocki tarcze przód, czy od razu tarcze czy dopiero przy drugiej wymianie?

 

Tego nie określa się ani wiekiem ani przebiegiem, każde tarcze mają swoją dopuszczalną grubość i wymianie podlegają w momencie gdy się ją przekroczy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
przy jakim przebiegu wymieniacie klocki tarcze przód, czy od razu tarcze czy dopiero przy drugiej wymianie?

 

Tego nie określa się ani wiekiem ani przebiegiem, każde tarcze mają swoją dopuszczalną grubość i wymianie podlegają w momencie gdy się ją przekroczy.

 

niesamowite, dobrze, że mnie uświadomiłeś...

Opublikowano
przy jakim przebiegu wymieniacie klocki tarcze przód, czy od razu tarcze czy dopiero przy drugiej wymianie?

Ja wymieniłem cały komplet przy 50 tys km. Przy czym klocki były jeszcze całkiem dobre - z 5-6 mm zostało, ale tarcze były już poniżej grubości min. Oczywiście był to jeszcze fabryczny zestaw.

Na tyle natomiast klocki zmieniłem przy ok 45 tys km, ale tarcza jeszcze miała wtedy zapas grubości na drugi komplet klocków.

 

Informacyjnie, na przód dałem tarczę ori plus klocki Textar, na tył klocki Textar. Wszystko hula tip top.

Opublikowano
U mine wymienili przód i tył klocki i tarcze przy 50tys km przy okazji przeglądu po 2 latach. Zużycie było prawie równomierne i podobny dystans pozostał wg kompa.

"Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy" (Albert Einstein)

"Zawsze się starałem, żeby szkoła nie miała wpływu na moją edukację" (Mark Twain)

"Lubię walczyć z silniejszymi"

Opublikowano
Wyglada na to, ze ktos mial racje laczac Ciebie z Zimmermann :)

 

Osobiscie, nie kupilbym nic z Z, bo za duzo negatywnych opinii slyszalem.

Co wiecej, oryginalne tarcze i klocki po odpowiednich rabatach kosztuja chyba mniej (lub bardzo blisko) niz zamienniki.

 

Gdy myslalem, ze mam szybkie auto, to kupilem tarcze EBC turbo groove i ich klocki - nie polecam.

Gdy mialem w miare szybkie auto, to zalozylem Brembo (nie pamietam modelu) i DS2500 i byla bajka.

A gdy mialem szybkie auto, to kupilem caly zestaw Alcon BBK.

Ale to juz zupelnie inny swiat i inna historia.

 

Ja też mogę się dorzucić do opinii o firmie na Z... Niestety bardzo negatywne. Miałem auto tuningowane skończylo sie na BBK STOPTECH'a finalnie, ja nie jeździłem na marce na Z, ale moi koledzy z klubu już tak, oni nawet na tym w wypadach na tor latali. Tarcze określali mianem "na raz", gięło to się tak, że potem już nikt tego nie kupował. Bicia pojawiały się bardzo szybko nawet w cywilnym użytkowaniu. Jednak te tarcze uwielbiali ludzie, którzy na tor przyjeżdżali. Najlepsza budżetówka to tarcze Zimmermann i klocki Ferodo DS2500. Przynajmniej nie żałowali wyrzucać tych tarcz po zakończeniu dnia wyścigów.

Opublikowano
Wyglada na to, ze ktos mial racje laczac Ciebie z Zimmermann :)

 

Osobiscie, nie kupilbym nic z Z, bo za duzo negatywnych opinii slyszalem.

Co wiecej, oryginalne tarcze i klocki po odpowiednich rabatach kosztuja chyba mniej (lub bardzo blisko) niz zamienniki.

 

Gdy myslalem, ze mam szybkie auto, to kupilem tarcze EBC turbo groove i ich klocki - nie polecam.

Gdy mialem w miare szybkie auto, to zalozylem Brembo (nie pamietam modelu) i DS2500 i byla bajka.

A gdy mialem szybkie auto, to kupilem caly zestaw Alcon BBK.

Ale to juz zupelnie inny swiat i inna historia.

 

Ja też mogę się dorzucić do opinii o firmie na Z... Niestety bardzo negatywne. Miałem auto tuningowane skończylo sie na BBK STOPTECH'a finalnie, ja nie jeździłem na marce na Z, ale moi koledzy z klubu już tak, oni nawet na tym w wypadach na tor latali. Tarcze określali mianem "na raz", gięło to się tak, że potem już nikt tego nie kupował. Bicia pojawiały się bardzo szybko nawet w cywilnym użytkowaniu. Jednak te tarcze uwielbiali ludzie, którzy na tor przyjeżdżali. Najlepsza budżetówka to tarcze Zimmermann i klocki Ferodo DS2500. Przynajmniej nie żałowali wyrzucać tych tarcz po zakończeniu dnia wyścigów.

 

Niestety nie każdego stać na wyczynowe BBK a w rozsądnych pieniądzach nic lepszego jak wspomniany Zimmermann + Ferodo nie ma na rynku.

  • 6 miesięcy temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Podzielę się opinią: na przód założyłem tarcze i klocki ATE, po 5 tyś. km. nie ma bicia ani pisków ale mam wrażenie że muszę mocniej wciskać pedał hamulca niż przy poprzednich klockach firmy Textar.
Opublikowano

A plyn wymieniles?

 

Ja mam obecnie nowy komplet oryginalow na 4 kolach - tarcze, klocki i plyn.

I czucie pedalu jest ciagle gorsze, niz w X1 na OEM, do ktorych nikt sie od nowosci nie dotykal (55000km przebiegu!!!)

Nie wiem, jak to sie dzieje - zaczynam podejrzewac, ze to wina wymieniajacego (ASO).

Jadę wolniej ale na 20-tkach.

Fan Mercedes z dwoma BMW ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A plyn wymieniles?

 

Nie wymieniałem ale to na pewno wina nowego zestawu bo różnica powstała od razu po wyjechaniu z serwisu, myślałem że po dotarciu będzie jak wcześniej ale po 5 kkm nie zmieniło się. Z resztą kilka stron wcześniej ktoś już pisał że po założeniu klocków ATE trzeba mocniej naciskać na pedał hamulca, pewnie są twardsze od Textarów.

Opublikowano

Naprawde uwazasz, ze czulbys pod pedalem twardosc klocka?! :mrgreen:

 

Rownie dobrze, mogles je zle dotrzec i sa np. lekko "zeszklone".

Jadę wolniej ale na 20-tkach.

Fan Mercedes z dwoma BMW ;)

Opublikowano

Ja od ponad 10 lat w kilku autach miałem ATE. Nigdy nie narzekałem. Nawet w F10 1.5 roku temu poszedł komplet (x4). Ostatnio wymiana i zmaterializowało się wszystko co złe i różne fora o tym piszą. Tarcze krzywe z fabryki - od wyjechania poniżej 120 prawie nie czuć, ale na autostradzie kierownica bije w kolana i sufit, masakra jakaś. Oczywiście gwarancja nieuwzględniona. Klocki jedne się szklą, drugie pękają i pojawiły się wyrwy (wszystko po 6 kkm). Dodam, że nie zmieniłem stylu jazdy nagle. Wcześniej wszystko działało. Od 3 lat ten sam sklep, do którego nie mam zastrzeżeń.

 

Czas na zmiany. Wjechał zimmermann sport + zwykły klocek od nich. Na dotarciu trochę popiskiwały, poza tym idealnie. 5kkm. Kilka przelotów autostradowych po 200kmh i w tym kilka ostrych hamowań. Polecam.

 

Myślałem też nad klockiem EBC yellow, ale stwierdziłem, że to znów tysiąc opinii i brać z jednej fabryki tarcze i klocki to mniejsze ryzyko nawet jak będą się szybciej zużywać.

Głowix
Opublikowano
Ja od ponad 10 lat w kilku autach miałem ATE. Nigdy nie narzekałem. Nawet w F10 1.5 roku temu poszedł komplet (x4). Ostatnio wymiana i zmaterializowało się wszystko co złe i różne fora o tym piszą. Tarcze krzywe z fabryki - od wyjechania poniżej 120 prawie nie czuć, ale na autostradzie kierownica bije w kolana i sufit, masakra jakaś. Oczywiście gwarancja nieuwzględniona. Klocki jedne się szklą, drugie pękają i pojawiły się wyrwy (wszystko po 6 kkm). Dodam, że nie zmieniłem stylu jazdy nagle. Wcześniej wszystko działało. Od 3 lat ten sam sklep, do którego nie mam zastrzeżeń.

 

Czas na zmiany. Wjechał zimmermann sport + zwykły klocek od nich. Na dotarciu trochę popiskiwały, poza tym idealnie. 5kkm. Kilka przelotów autostradowych po 200kmh i w tym kilka ostrych hamowań. Polecam.

 

Myślałem też nad klockiem EBC yellow, ale stwierdziłem, że to znów tysiąc opinii i brać z jednej fabryki tarcze i klocki to mniejsze ryzyko nawet jak będą się szybciej zużywać.

 

ATE kiedyś brało dużo więcej z Zimmermanna, wtedy spora większość ATE było faktycznie made in Germany, teraz co raz więcej jest made in China i stąd dzieje się co się dzieje.

 

Co do klocków to całe szczęście, że nie zdecydowałeś się na EBC ;) Do Zimmermann Sport najlepiej klocki Zimmermann lub Ferodo Premier ;) No chyba, że masz ciężką nogę to wtedy Ferodo DS

Opublikowano

Czytam ten temat i już nie wiem które klocki tarcze sa dobre ?

Zimmermanna złe

ATE złe

Ori dobre tylko w fabryce montowane :evil:

Kupiłem ATE cereamic i też po kilku hamowaniach z 200 coś przenosi wibracje na kierownice , tylko jeszcze nie wiem czy to te klocki z nimi coś nie tak , czy tarcza sie skrzywiła a jest ori :roll: czy może pojawił się luz gdzieś na zawieszeniu jeszcze brane jest pod uwagę przednie łożysko

Bicie jest o tyle dziwne że jak mocno nacisne pedał hamulca to bije a jak zaczynam powoli naciskać i coraz mocniej bicie jest o wiele słabsze albo w ogóle nie wyczuwalne jak nie mam dużej szybkości

Opublikowano
Czytam ten temat i już nie wiem które klocki tarcze sa dobre ?

Zimmermanna złe

ATE złe

Ori dobre tylko w fabryce montowane :evil:

Kupiłem ATE cereamic i też po kilku hamowaniach z 200 coś przenosi wibracje na kierownice , tylko jeszcze nie wiem czy to te klocki z nimi coś nie tak , czy tarcza sie skrzywiła a jest ori :roll: czy może pojawił się luz gdzieś na zawieszeniu jeszcze brane jest pod uwagę przednie łożysko

Bicie jest o tyle dziwne że jak mocno nacisne pedał hamulca to bije a jak zaczynam powoli naciskać i coraz mocniej bicie jest o wiele słabsze albo w ogóle nie wyczuwalne jak nie mam dużej szybkości

 

Tarcza Ci się nie skrzywiła, to jest żeliwo. Jak już to po prostu zeszkliłeś klocki a następnie przegrzałeś tarcze.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Naprawde uwazasz, ze czulbys pod pedalem twardosc klocka?! :mrgreen:

 

Rownie dobrze, mogles je zle dotrzec i sa np. lekko "zeszklone".

 

Nie wiem, być może masz racje że źle je dotarłem ale robiłem wszystko jak napisali w dołączonej instrukcji. Nie jest to jakiś duży problem ale różnica jest odczuwalna w porównaniu do starego zestawu.

Opublikowano
Czytam ten temat i już nie wiem które klocki tarcze sa dobre ?

Zimmermanna złe

ATE złe

Ori dobre tylko w fabryce montowane :evil:

Kupiłem ATE cereamic i też po kilku hamowaniach z 200 coś przenosi wibracje na kierownice , tylko jeszcze nie wiem czy to te klocki z nimi coś nie tak , czy tarcza sie skrzywiła a jest ori :roll: czy może pojawił się luz gdzieś na zawieszeniu jeszcze brane jest pod uwagę przednie łożysko

Bicie jest o tyle dziwne że jak mocno nacisne pedał hamulca to bije a jak zaczynam powoli naciskać i coraz mocniej bicie jest o wiele słabsze albo w ogóle nie wyczuwalne jak nie mam dużej szybkości

 

Tarcza Ci się nie skrzywiła, to jest żeliwo. Jak już to po prostu zeszkliłeś klocki a następnie przegrzałeś tarcze.

 

 

Co za bzdury, tarcze mogą się skrzywić i to nie są odosobnione przypadki. Wystarczy wjechać w kałużę, kiedy tarcze są mocno rozgrzane albo krzywią się nawet od awaryjnego hamowania np. z 200 km/h.

"Albo GRUBO albo WCALE"
Opublikowano

Co za beznadziejne tłumaczenie.... od kałuży może się to zdarzyć, sporadycznie. Ale przy nowych dotartych prawidłowo tarczach pierwsze hamowanie z 200 do 0 nie powinny nawet drgnąć. Inaczej jest to wada. Twój komentarz brzmi jak byś bronił słabej jakości ówczesnych produktów. Kupmy sobie samochód z vmax 250 i jeździjmy eco-driving, vmax 50 kmh, bo tarcze mogą się w każdej chwili skrzywić... no czad. Brawo.

 

Pomijam, że u mnie hamowanie z 160 do 140 pokazało, że tarcze już są krzywe z fabryki... Szkoda, że ATE nic z tym nie robi.

Głowix

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.