Skocz do zawartości

Bmw e60 2.0d kończy się rozrząd ?


niewiadx

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich. Ostatnio spod maski zaczęły docierac do mnie jakies dziwne dziwęki.

 

Proszę zorientowanych w temacie o swoje opinie. Tutaj umieściłem filmik (ciepły silnik) w którm słychać pracę mojego silnika

http://www.youtube.com/watch?v=KQgVZs9TW60&feature=player_embedded

 

Filmik sam w sobie dość nudny , bardziej chodzi o doznania słuchowe ;) To metaliczne skwierczenie przyspiesza wraz z obrotami silnika i dochodzi z miejsca do którego przykładam telefon, tak jakby z tyłu lub na dole . Nie jest to alternator bo po zdjęciu paska ten dzwięk nie ustaje. Auto jezdzi normalnie. Auto to e60 2.0d , 2008 177km, Przebieg 138tyś km.

 

Tutaj praca zimnego silnika http://youtu.be/mjgLLN3QMT0 jest o wiele ciszej.

 

 

 

 

Z góry dzięki za odpowiedzi

 

 

:search: :search: :search: :search: :search: :search:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też tak właśnie obstawiam. Rozumiem, że wymiana sugerowana w najbliższym czasie ? Jak tym teraz jezdzic? Wogole można jezdzic?

 

Kiedyś w e30 pękł mi pasek i chcę uniknąć tej wątpliwej przyjemności. Wiem, że tutaj jest łańcuch i raczej nie powinien peknac ale wolę zapytać. Wyczytałem też na forum, że są w tym silniku aż dwa łańcuchy i że w autach sprzed 2009 powinno tez wymieniac sie wałek. Czy rzeczywiscie tak jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wszyscy piszą to koszt wymiany rozrządu jest zbliżony do kosztu zakupu używanego silnika z dużo mniejszym przebiegiem.

Poza tym nie masz gwarancji, że po wymianie łańcucha szuranie nie powróci w krótkim czasie i nie wiadomo jaka jakość naprawy będzie.

Jeśli masz sprawdzony warsztat zajmujący się bmw to możesz się z nimi skonsultować.

http://e-podpis.net.hostingasp.pl/bmw/BMW_podpis_numer%20_small.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

W twoim przypadku 2008r. trzeba by wymieniać również wał , ja bym raczej kupił słupek ten w którym wał został " poprawiony " od 2009r . Kupując słupek też nie masz gwarancji że problem nie powróci .

Przeczytałeś - viewtopic.php?f=70&t=178507 , viewtopic.php?f=70&t=216123 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W twoim przypadku 2008r. trzeba by wymieniać również wał , ja bym raczej kupił słupek ten w którym wał został " poprawiony " od 2009r . Kupując słupek też nie masz gwarancji że problem nie powróci .

Przeczytałeś - viewtopic.php?f=70&t=178507 , viewtopic.php?f=70&t=216123 ?

 

Kurde po przeczytaniu tych dwóch tematów to już wogole nie wiem co robić. Z Polski sciągać słupek to bez sensu , szczególnie ze nie wiadomo na co trafię. Tutaj szukać takiego słupka to też kiepski pomysł bo irlndzkie jełopy w większości leją jakieś gowniane oleje i potem wychodzą takie kwiatki.

Gadałem tutaj z polskim mechanikiem i mi mówił ,ze juz miał przpadek z 2010 z wyciągniętym łańcuchem bo kiepski olej był wlewany. Myślę, że w mojej sytuacji pozostaje wymienić cały rozrząd zalać Castrola 0w30 i jeździć. Wiem, że problem może powrócić ale ten temat napawa mnie optymizmem http://www.bmcars.pl/porady/2012/08/metaliczny-dzwiek-z-rozrzadu/ Koleś tam pisze, że "poprawnie wykonana naprawa rozwiązuje problem na kolejne 200 tyś km (lub więcej) - pod warunkiem stosowania właściwych materiałów eksploatacyjnych i czasowych przeglądów"

 

Auto w środę idzie na ekspertyzę. Będą rozbierać i oglądać rozrząd. Postaram się o jakieś foty .

Edytowane przez niewiadx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak generalnie czytając ten temat to nie wiem z jak wysokiej choinki żeście spadli i czy nie na głowę przypadkiem ... koszt łańcuchów razem ze ślizgami i dwoma napinaczami to o ile dobrze pamiętam ok 1500zeta plus robota ... nawet gdyby ktoś chciał 800 za wymianę to i tak wychodzi znacznie taniej niż słupek niewiadomego pochodzenia + wymiana ....nie czaję o co bitwa ??? podjechać do mechanika i niech osłucha ...

odgłos z przodu rozrząd .... odgłos z tyłu : sprzęgło ....

 

@niewiadx , z odgłosów wynika , że napierd&^% nieźle ... ja bym nie jeździł taką furmanką tylko ją jak najszybciej serwisował ... tak dla uniknięcia dodatkowych kosztów ...

 

Edit : znacznie mniej w ori gratach to kosztuje ... ostatnio dałem 1600 za komplet rozrząd z uszczelką pod głowice i 3 "pieskami" ... więc sam rozrząd to ok 1000 w KOMPLECIE !!!

Edytowane przez ttomek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

odgłos z przodu rozrząd .... odgłos z tyłu : sprzęgło ....

 

Tylko że w tym silniku (N47) rozrząd jest z tyłu i w rocznikach przed 2009 r. trzeba również wymienić wał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak generalnie czytając ten temat to nie wiem z jak wysokiej choinki żeście spadli i czy nie na głowę przypadkiem ... koszt łańcuchów razem ze ślizgami i dwoma napinaczami to o ile dobrze pamiętam ok 1500zeta plus robota ... nawet gdyby ktoś chciał 800 za wymianę to i tak wychodzi znacznie taniej niż słupek niewiadomego pochodzenia + wymiana ....nie czaję o co bitwa ??? podjechać do mechanika i niech osłucha ...

odgłos z przodu rozrząd .... odgłos z tyłu : sprzęgło ....

 

@niewiadx , z odgłosów wynika , że napierd&^% nieźle ... ja bym nie jeździł taką furmanką tylko ją jak najszybciej serwisował ... tak dla uniknięcia dodatkowych kosztów ...

 

Kolego w tym silniku rozrząd jest z tyłu i jego wymiana wiąże się najprawdopodobiej z wyjęciem skrzyni. Masz racje co do ceny klamotów, u mnie wałoają 250E , natomiast cała reszta kosztów to robocizna a ,że roboty jest niemało więc koszta idą w górę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... źle się rozpisałem ... wiem gdzie jest rozrząd w tym aucie ...ostatnio znajomy mechanior tyle wziął za robotę w takim aucie ... ja bym za taką kasę nie chciał nawet kawy wypić przy aucie ale ceny są zależne od rejonu Polski i od stopnia skurwieU&^ mechanika ... ot tylko moje zdanie .... a nie natychmiast szukać słupka ... BMW to w mojej ocenie jedyna firma , która ma w dostępności dosłownie każdy detal auta ...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.BMW to w mojej ocenie jedyna firma , która ma w dostępności dosłownie każdy detal auta ...

 

No to akurat wiadomo nie od dziś ;) Klamoty tylko z BMW. Po prostu zamienników się nie opłaca ładować ani np. taniego oleju wlewać, bo poźniej wychodzą takie rzeczy jak u mnie :( , ale zgamoniałe irole w tym akurat względzie jeszcze muszą się dużo nauczyć :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.