Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

odwiedzilo mnie male wypadanie zaplonu, wystepuje raczej tylko rano na zimnym silniku, 4 bledy:

 

2A2C - kontrola mieszanki paliwa 2 ?

29D1 - wypadniecie zaplony cylinder 5

29D0 - wypadniecie zaplonu cylinder 4

29CC - wypadniecie zaplonu na wielu cylindrach ?

 

Mam problem z interpretacja tych wykresow z INPA:

 

57.png

 

56.png

 

Wartosci powracaja do normy po kilku minutach. Ale i tak mnie to troche martwi ;/

 

Widac ze na 4 i 5 cylindrze wartosc wychodzi poza zakres, ale od czego jest ten wykres ?

 

Cewki sa nowe, wiec odpadaja.

  • Odpowiedzi 52
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Zacząłbym od sprawdzenia świec zapłonowych. U mnie przy tym samym silniku to pomogło, w drugiej kolejności do sprawdzenia wtryski jeśli wymiana świec nie pomoże. Pompa wysokiegio ciśnienia podobno w tych silnikach jest juz nowej generacji i raczej nie pada.

Trzymam kciuki że to tylko świece .

 

btw. widzę po zdjeciu że kupiłeś autko przez auto-reduta?

Opublikowano

No tez mam nadzieje ze zakonczy sie to na wymianie swiec. Nowy zestaw 6 sztuk juz czeka.

 

Generalnie zrobil bym to sam ale brakuje mi klucza dynamometrcznego ;/ Umowilem sie do smorawinskiego na wymiane. Dam znacz czy to wina swiec. Stare swiece maja okolo 50 tys km, moim zdaniem duzo jak na bmw :)

 

A swoja droga ciekawe czy ASO uzyje klucza i przykreci na 30Nm.

Opublikowano

Jak znam z doświadczenia to pewnie nie. U mnie jak w ramach akcji wymieniali przewód w bagażniku to połamali osłonę na koło zapasowe. Za każdym razem jakieś straty. Oczywiście już do ASO nie jeżdzę.

Każdy inny (dobry, ale nie autoryzowany) warsztat wymieni Ci je bez problemu za połowę ceny w ASO.

Zresztą katalog NGK podaje, że zamiast proponowanego momentu dokręcania można świecę dokręcić rękoma do poczucia oporu a następnie kątowo o 2/3 obrotu (240 stopni) - oczywiście dla nowej świeczki

Więc do dzieła... :cool2:

Opublikowano

Wymień sam, wkreć z wyczuciem i będzie git. Ja tak wcześniej zrobiłem i po jakimś czasie sprawdziłem mając okazję i oczekiwany klucz. Było prawie idealnie. Swoją drogą taki klucz fajna sprawa.

 

Wysłane z mojego GT-I8160 za pomocą Tapatalk 2

Opublikowano

Ale wracajac do tematu ktos moze wiec od czego sa te wykresy ?

LAUFRUHE sluzy to odczytu korekcji wtryskow na wolnych obrotach

 

Wysłane z mojego GT-I8160 za pomocą Tapatalk 2

Opublikowano

Czyli moje wtryski przelewaja ?

 

Jakis typ co moze byc przyczyna ?

 

Masz jakis specjalny klucz do swiec ? Czy zwykla nakladka 12katna ? Ja dzis sprawdzalem w sklepie Yato taki niby specjalny klucz do swiec z magnesem na koncu, ale nie pasowal ;/ swieca za gruba byla ;/

Opublikowano

Ja kręcę generalnie kluczami proxxona i nie mam żadnego problemu z podejściem. Tam siedzi zwykła 16-tka 6-cio kątna (tylko głęboka).

Co do wykresu to pokazuje on gdzie silnik próbuje zbalansować (wyrównać) pracę silnika. Może to być spowodowane kiepskimi świecami, ale nie zawsze, więc je na pierwszy rzut trzeba wymienić, aby wyeliminować to co najtańsze i (chyba) najczęstsze.

Opublikowano
Czyli moje wtryski przelewaja ?

 

Jakis typ co moze byc przyczyna ?

 

Masz jakis specjalny klucz do swiec ? Czy zwykla nakladka 12katna ? Ja dzis sprawdzalem w sklepie Yato taki niby specjalny klucz do swiec z magnesem na koncu, ale nie pasowal ;/ swieca za gruba byla ;/

Tak jak kolega napisał najczęściej jest to wina świec lub cewek.

Kluczem zwykłym nasadowym z przedłużoną nasadką. Ja mam zestaw Yato i tam takie są.Świece wyjmuję szczypcami bo nasadki nie mają magnesu :) Teraz też klucz dynamometryczny Yato kupiłem. Ogólnie ta firma robi dobre narzędzia i w przystępnej cenie

Opublikowano

Pojechalem do ASO bo i tak mam tam za free, meczyli auto przez 4h na konc wykasowali bledy i mam przyjechac jak pojawia sie znow. Na pytanie dlaczego nie wymienili swiec, odpowiedzieli ze wedl. tajnych wytycznych BMW na tym etapie kasuje sie tylko bledy, jak pojawia sie znow to beda zastanawiali sie nad przyczyna. Masakra 4h w plecy.

 

Na dowidzenia powiedzieli Panie jest dobrze albo cewki albo swiece no mze jakies przewody :)

 

Poziom w ASO powala :?

Opublikowano

Swiece wymienione na nowe i [BAD], wciaz mam wypadanie zaplonu na 4 i 5 cylindrze.

 

Czyli tak:

cewki nowe

swiece nowe

filtr powietrza nowy

 

 

Jakies inne typy ?

 

 

Wypadanie wystepuje tylko na zimnym silniku, po paru minutach 3-6 korekty wracaja do normy i nie wali juz bledu.

Opublikowano

Tez tak sie zastanawiam nad wtryskami, ale raczej nie bede ich wymienial w cieno :)

 

Moze jakis sposob na przetestowanie wtryskow DIS ? Korekty na cieplym sa ok.

 

61.png

 

Regeneruje sie takie wtryski ?

 

Zamienic je miejscami ? Ale czy tak mozna ? Wymagana jest jakas adaptacja ? Po zmianie miejscami ?

Opublikowano

wtryski są jak na BMW dosyc niedrogie, sztuka w granicach 500 PLN, więc nie sądzę żeby opłacało się je regenerować.

Uporałeś się już z tematem?

Opublikowano

walcze z tematem, czyszczenie w dobrej firmie to 50zl sztuka, wiec w pierwszej kolejnosci bede czyscil. Ale wiaze sie to z wyjeciem wtryskiwacza. Z tego co wiem wtryskiwacze do benzyny tylko sie czysci brak opcji regeneracji.

 

Gdybym mial gwarancje ze to wtryski bez wachania wymienil bym je na nowe, a tak to jedna z wielu opcji ;/

 

Choc wydaje sie byc prawdopodobna.

Opublikowano
Cewki sa nowe (maja jakies 1,5miesiaca), ale profilaktycznie zamienilem je miejscami, problem wciaz na 4 i 5 cylindrze. Rano widac jak z rury leci bialy dymek a po chwili czarny, wtedy przestaje pracowac cylinder. Czuc benzyne.
Opublikowano

Liczyłem, że to N53 to na prawdę będzie dobry silnik, klasyka BMW, R6, 3.0 a to jest jeden wielki śmietnik... Wtryski, cewki, pompa paliwa... Chyba dobre silniki skończyły się na M52.. bo M54 już chlał olej ;)

Ja wczoraj wymieniłem pompę paliwa w swoim N53. Co do wtrysków podobno 3 miesiące temu wyszedł nowy nr częsci, 800pln/sztuka

http://images.spritmonitor.de/773563.png
Opublikowano

Dzwonilem do BMW ASO Olszowiec, najnowszy wtryskiwacz to ten 13 53 7 589 048 - kosztuje 500zl

 

To nie silnik jest do dupy tylko osprzet ;)

Opublikowano

Jak zwał tak zwał ;) Niby "tylko" 500,-

Ale komplecik to już 3000... Mam teraz 75k przelotu, myślę, że koło 120k trzeba gonić to auto....

http://images.spritmonitor.de/773563.png
Opublikowano

adisan82

 

Spróbuj podskoczyć do pana Mikołajczaka na Strzeszyńska, wsadza oryginały i jest tańszy od ASO . BMW zajmuje się koło 20 lat, ja też jednak znowu teraz będe jezdzić do niego

BMW czyli Bardzo Miły Własciciel

E60 523i 2007

(oo=[][]=oo)


Ex: BMW E-30 318iS M42 90'

Opublikowano

Siema Kicha, jezeli nie ogarne tematu to na 100% zjawie sie u Mikolajczaka.

 

Generalnie jestem po czyszczeniu, miedzy innymi wtryskiwaczy, na ocene jeszcze za wczesnie, ale jestem dobrej mysli. Jezeli to nie pomoze to kupie nowe wtryski, wymiana to 20min roboty. Adaptacje mozna wykonac w INPA :)

 

Jakis znajomy polecil mi warsztat w Luboniu, niby zajmuja sie czyszczeniem, wymiana wtryskiwaczy. Podejchalem do kolesia i pytam sie ile za wymiane 2 wtryskiwaczy, mysli mysli i mowi 300zl, a ja za odkrecenie 2 srubek 300zl ? No ale ok dla upewnienia sie, pytam, w cenie jest adaptacja wtrykiwaczy ? Koles takie oczy i ze robia duzo BMW bez programowania i wsio dziala. Nawet nie wiedzieli gdzie szukac tych wartosci do kodowania. Rece mi opadly.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Male podsumowanie tematu: powodem wypadanie zaplonu byly brudne/uszkodzone wtryski.

 

Po wymianie na nowe wszystko jest tak jak byc powinno, brak bledow.

 

Czyszczenie na maszynach Jet Clean Tronic - Liqui Moly i temu podobne nic nie pomoglo. Po wyciagnieciu starych wtryskow widac bylo jak bardzo byly zaklejone/zaburdzone ;/

 

 

Wtryski wysle do specjalistycznej firmy ktora zajmuje sie naprawa, zobaczymy co mi powiedza. Ekspertyza jest za free, jedynie za przesylke place. Ciekawi mnie czy sa tak bardzo brudne czy moze doszlo do jakiegos mechanicznego uszkodzenia.

Opublikowano
Ile przyjemność wymiany na nowe cię kosztowała i czy w ASO je kupowałeś ? A także jaki był tego objaw bo od 2 dni po dłuższym postoju moje auto po odpaleniu całe się trzęsie, pózniej to ustaje ,ale właśnie przed chwila znowu tak było i zapaliła mi się kontrolka od Składu Spalin autem telepotało i prawie ,że gasło. Szybko zgasiłem odpaliłem i wróciłem spowrotem na parking :( . Jutro podskocze do Mikołajczaka aby rzucił na to okiem.

BMW czyli Bardzo Miły Własciciel

E60 523i 2007

(oo=[][]=oo)


Ex: BMW E-30 318iS M42 90'

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.