Skocz do zawartości

E91 m47 turbo czy DPF?


qwertykk

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

 

wczoraj po jeździe na trasie i zatrzymaniu na postoju, zauważyłem kłęby niebieskiego dymu podczas dodawania gazu i to w takich ilościach, że znajomego nie widziałem w lusterku wstecznym jak otworzył klapę :mad2: Pierwsza myśl, że oczywiście poleciało turbo. Zgasiłem auto, zadzwoniłem do mechanika i po krótkiej konsultacji uznałem, że nie ma sensu ryzykować zatarcie również silnika i jechać do niego 15 km tylko odrazu assistance. Podczas czekania na lawetę, odpaliłem auto, o dziwo nic nie dymił, wszystko wydawało się ok. Oczywiście nie próbowałem dalszej jazdy, tylko grzecznie poczekałem na AS. Dziś auto ląduje u mechanika i będą sprawdzać czy to napewno turbo... :mad2: Moje pytanie co mogło się stać, zanim dowiem się o śmierci suszarki :mad2: , dodam kilka faktów:

 

- kłęby niebieskiego dymu, zniknęły po zgaszeniu i odpaleniu

- wtryski były sprawdzane miesiąc temu - idealne korekcje

- DPF w dobrym stanie - może zaczął się wypalać i akurat wtedy zajechałem na postój? W poprzednim aucie podczas wypalania dpfu były akcje z podobną chmurą dymu, dlatego go biorę pod uwagę.

- turbo ewidentnie dmucha więc nie wyzionęło całkowicie ducha.

- poziom oleju na max bez zmian po tej akcji

- żadnych błędów na desce, zobaczymy jak podepnę disa popołudniu.

- przebieg 170 tk - tak, wiem, że te suszarki padają na podobnym poziome przebiegu :duh:

 

Dla pocieszenia: laweciarz zwoził moje auto jako trzecie bmw tego dnia... W x5 poleciało turbo na autobahnie, w f10 problem ze skrzynią i po jeździe. W tym roku najwięcej zwożonych aut na lawecie to beemki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DPF raczej nie umiera tak nagle - wczesniej sa kontrolki, czasem zamulenie, no i nastepuje to bardziej stopniowo. Mi nigdy przy wypalaniu dpf tak nie dymil. Z drugiej strony jak padlo mi turbo to jedynym objawem bylo mega duze zuzycie oleju, jakiegokolwiek dymu wtedy nie bylo (wg mechanika wlasnie dlatego ze mam sprawny dpf).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mialem tak dwa tygodnie temu...az mi sie goraco zrobilo... z tego co sie dowiadywalem to dpf sie wypalil....nie ktore maja tak ze dymia...i od tamtego czasu zrobilem 1300km i nic wiec watpie zeby to bylo co innego
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli byłoby to turbo to w dolocie za turbo musiałoby być bardzo dużo oleju. Wystarczy zdjąć intercooler i zprawdzić czy się z niego wylewa. Należy też pamietac, ze w przewodach dolotowych zawsze bedą nieduże ilości oleju, jak wsadzi się palec może być w oleju, ale nie powinno sie nic wylewać/lać.

 

W dużej mierze stawiam na DPF. Moje turbo padło przy 155 kkm, obluzowanie wirnika dające hałas.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak:

- mechanicy dobrali się do turbo i podobno przednia część jest ok, nie ma nadmiernych luzów

- drugi problem który się pojawił: autko podobno nie reaguje na gaz podczas ruszania, dławi się, ledwo do dojechał na podnośnik z parkingu - jakieś 20 metrów...

 

Na razie rozbierają i patrzą co jest nie tak, a Wy co o tym myślicie? przepływka? coś z ciśnieniem paliwa?

 

edit: błąd przepustnicy, ale przepustnica podobno ''otwarta'' cokolwiek to ma znaczyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

edit: błąd przepustnicy, ale przepustnica podobno ''otwarta'' cokolwiek to ma znaczyć?

z przepustnicą to często po skasowaniu błąd już się nie pojawia , e90 brata też był taki problem iż auto straciło moc wchodziło w tryb awaryjny i jechał max 120km/h na kompie pokazał błąd przepustnicy i błąd w tym zaworze od sterowania cięgnem turbiny ,pokazywało jakby układ był przerwany wypięta wtyczka coś takiego , wykręciłem go ,przesmarowałem ,wyczyściłem wtyczkę ,założyłem skasowałem błędy i wróciła moc , błąd z przepustnica już się nie pokazał

Sprzedam :

- ręczny M-pakiet BMW e9x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

edit: błąd przepustnicy, ale przepustnica podobno ''otwarta'' cokolwiek to ma znaczyć?

z przepustnicą to często po skasowaniu błąd już się nie pojawia , e90 brata też był taki problem iż auto straciło moc wchodziło w tryb awaryjny i jechał max 120km/h na kompie pokazał błąd przepustnicy i błąd w tym zaworze od sterowania cięgnem turbiny ,pokazywało jakby układ był przerwany wypięta wtyczka coś takiego , wykręciłem go ,przesmarowałem ,wyczyściłem wtyczkę ,założyłem skasowałem błędy i wróciła moc , błąd z przepustnica już się nie pokazał

 

dzięki zarzucę temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.