Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam

 

Mam taka na oku F10 528i 3.0 benzyna rok 2010 manual i zastanawiam sie czy R6 3.0 jest to dobry silnik, a nie jest to 2.0 z dwoma turbinami - co lepsze.

Prosze o opinie czy warto

Edytowane przez chemik2000
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

ja uwazam iz to super silnik - jesli chcesz miec auto na lata to jeden z lepszych silnikow jesli chodzi o trwalosc.

Co do osiagow jest minimalnie gorszy od 28i ale jakie i ile modyfikacji mozna robic na tym silniku to wybor swietny

na forum jest jeden swietny expert ktory posiada ten silnik to monogramus :cool2: polecam go

Opublikowano

Skoro zostałem wywołany do tablicy...

Z moich obserwacji wynika, że N53 (3.0l) pali tyle samo co N20 (2.0l T). Ogólnie 23i,28i,30i,35i palą praktycznie tyle samo, dopiero 50i pali wyraźnie więcej. Spalanie to: miasto 12-15l., autostrada 8-12l. Podaje duże przedziały bo każdy ma inną nogę, poza tym ciężko porównywać korki np radomskie z warszawskimi.

Osiągi. 0-100km/h N20 ma lepsze o ~0,3s, ale już 0-200 jest wolniejszy o ~1s. Więc różnicy nie zauważysz, wszystko rozstrzyga kultura pracy.

N53 (3.0l.) to klasyka bmw, silnik dopracowywany przez 20 lat, charakteryzuje się przede wszystkim świetnym wyważeniem, równomiernym rozwijaniem mocy, bardzo szybkim wkręcaniu się na obroty, dźwięk. Za ten silnik i rozkład masy 50/50+napęd na tył świat pokochał bmw.

Na pewno będzie trwały, przynajmniej powinien być. N20 to zagadka, ciężko coś powiedzieć, ale ma się tam co psuć.

Podsumowując, jeśli chcesz samochód używany i z manualem to wg mnie tylko N53, w N20 będzie cię denerwować brak "góry", a w magicznie niskie spalanie N20 nie masz co wierzyć. N53 jeździ mi się bardzo dobrze, osiągi ma średnie, jeździłem szybszymi autami, ale jakoś mu tak ufam, wiem, że przy 200km/h zadyszki nie dostaje, chociaż do tej masy f10 to już by się przydało jakieś V8, żeby naprawdę dobrze jeździło. Ale nie ma co narzekać, poniżej mały test mojego N53, niestety tylko do 120 km/h.

*Jeżdżę N53 od 2010r, N20 jeździłem 40 minut.

 

http://img843.imageshack.us/img843/2715/screenshot2013030713320.png

Opublikowano
Witam

 

Mam taka na oku F10 528i 3.0 benzyna rok 2010 manual i zastanawiam sie czy R6 3.0 jest to dobry silnik, a nie jest to 2.0 z dwoma turbinami - co lepsze.

Prosze o opinie czy warto

 

Rok jeździłem F10 523i 3.0 (czyli praktycznie ten sam silnik) ale z automatem. Silnik jest OK aczkolwiek nie jest to aksamitna szóstka z E39 gdzie stojąc na światłach nie wiesz czy silnik pracuje czy nie. Dziać się z nim nic nie działo ale trudno żeby coś przez 20 tys km się działo. Ogólnie to się rozczarowałem kulturą pracy. Przesiadając się z E60 530d oczekiwałem, że będzie pracował jak turbina, tymczasem na luzie czuć wibracje na kierownicy a na wysokich obrotach nie ma zbyt przyjemnego dźwięku. Przejedź się i sam oceń. Bardziej niż silnikiem bym się martwił brakiem automatu. Do tego auta automat pasuje a ten 8-biegowy jest rewelacyjny. Żeby się szybko przemieszczać będziesz musiał często redukować bo za wiele momentu z dołu nie ma. Z łopatkami to nawet była fajna zabawa, z manualem - jak kto lubi.

Opublikowano
Generalnie szukam BMW ale.... ten ktory wymienilem w nim brakuje mi to dla pelnosci wyposazenia xDrive, auto ladne, pracuje OK, tylko to mnie powstrzymuje czasami jedzila by moja Pani a tylny naped jak i 258KM potrafilo by ja zaskoczyc w deszcz nie mowiac o zimie. Automat ma zalety jak i manual to kwestia gustu, tutaj taka wersja sie pojawila a ze obecnie jest zarezerwowana to temat na razie odlozony. Ale caly czas szukam..... :D
Opublikowano

Nie obawiaj się w ogóle o trakcje podczas deszczu czy zimy, system DSC działa na tyle sprawnie i zaawansowanie, że nie ma opcji, żeby Twojej żonie auto stanęło bokiem...

Przy nowej oponie zimowej poruszanie się nawet po obfitym śniegu nie jest wielkim problemem.

http://images.spritmonitor.de/773563.png
  • 4 tygodnie później...
  • 10 miesięcy temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Koniecznie automatyczna skrzynia. Ręczna w takim aucie to jest po prostu niedorzeczność.
Opublikowano
Nie obawiaj się w ogóle o trakcje podczas deszczu czy zimy, system DSC działa na tyle sprawnie i zaawansowanie, że nie ma opcji, żeby Twojej żonie auto stanęło bokiem...

Przy nowej oponie zimowej poruszanie się nawet po obfitym śniegu nie jest wielkim problemem.

 

Z tym akurat się nie zgodzę :(. Długi czas miałem E92 325Ci w manualu i E60 530d w automacie. Niestety kiedy przychodziły opady śniegu i nasi drogowcy działali jak zwykle miałem bardzo duże problemy aby podjechać pod krawężnik, nie mówiąc o lataniu bokiem. W E60 system odcinał gaz a jak wyłączyłeś systemy to moment powodował buksowanie kół. System DSC tylko ułatwia, ale nie jest lekarstwem; lekarstwem jest xDrive + DSC.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A na przednim napędzie byś podjechał pod ten krawężnik??? Tym bardziej nie. Trzeba było sobie opony lepsze kupić i po sprawie. ;)
Opublikowano
A na przednim napędzie byś podjechał pod ten krawężnik??? Tym bardziej nie. Trzeba było sobie opony lepsze kupić i po sprawie. ;)

niestety na kolcach nie wolno w PL jeździć; a lepsze to znaczy jakie?

A na przednim napędzie bym podjechał - tyłem.

Opublikowano
Dobra teoria. To czemu nie podjechałeś na tylnym przodem??

koniec teorii ;),

więc skoro jesteś kierowcą to powinieneś wiedzieć, że w zimie jest lepsza dociążona oś napędowa niż lekka.

OT i koniec; tylko nie wmawiaj ludziom że systemy trakcji im załatwią sprawę bo x kosztuje niewiele a wiele daje.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tylko BMW to nie Astra i ma rozkład mas równy więc tył jest w miarę dobrze dociążony, szczególnie, że przy ruszaniu dociąża się mocniej, no ale ludzie tu piszą o ESP zwiększającym bezpieczeństwo jazdy na zakrętach a nie o tym, że pomaga przy wjeżdżaniu pod krawężnik. :)
Opublikowano

Od 10 lat jeżdżę beemkami z napędem na tył, może 3-5 razy miałem sytuację, ze napęd na 4 koła bym wykorzystał, poza tym nie miałem żadnych problemów. Za to zawsze miałem dobre opony i jakieś tam elementarne umiejętności. Pod krawężniki akurat łatwiej się podjeżdża RWD bo koła napędowe masz na jezdni, a w śnieg wjeżdżasz przodem.

A jak się wierzy tylko w to co jest napisane w folderach to się potem zakłada takie tematy:

http://f10.5post.com/forums/showthread.php?t=974443

Autor wchodził w zakręt za szybko, miał uślizg tylnej osi po czym pojechał zgłosić do aso błąd xdrive :D

Tytuł przeżyć: "Scary experience in spite of xDrive, DSC on" enjoy :)

Opublikowano

ja od 22 lat kupuję i jeżdżę serią 5... ale od jakiegoś czasu marzyło mi się xdrive.

... kupiłem pojeździłem rok i sprzedałem!!!

Ruszanie z miejsca na śliskim, podjazd pod zasypany wjazd ok ale … cały rok zero uciechy z zawieszenia i układu kierowniczego jaki do tej pory dawał aktivlenkung + zawieszenie M.

Ostatnie moje e61 miało jeszcze dynamic drive i prawdopodobnie to wszystko razem dało efekt, że po przejechaniu przez rok ok 50tkm na xdrivie w f10, znowu kupiłem f11 z zawieszeniem M i Integral-Aktivlenkung.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.