Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Koledzy!

Zwracam się do Was z prośbą o pomoc w rozwikłaniu zagadki godnej Sherlocka Holmesa dotyczącej modułu nawigacji Philips w E39.

 

PRZYPADŁOŚĆ:

Nie działa moduł nawigacji.

 

PYTANIE:

Naprawiać czy wymieniać?

 

1. Jakie są dodatkowe objawy:

- na wyświetlaczu w aucie zniknęła opcja nawigacji

- połyka płyty (mechanizm zabiera je prawidłowo (ale nie oddaje),

ja je ręcznie wyjmuję (odkręcam silniczek, kręcę zębatką); przytrzymywanie Eject czy zdejmowanie napięcia i ponowne podłączanie

jak opisuje się na forum nie skutkuje

- dioda przy Eject (chyba była czerwona) od czasu wystąpienia usterki nie zapaliła się ani razu

- zauważyłem, że ostatnio włączył mi się prawy kierunkowskaz zaraz po podłączeniu modułu; odłączyłem gdyż mnie to zaniepokoiło,

kierunek włączał się losowo jeszcze parę razy, ale na razie ustało

 

2. Historia:

- pierwsze zauważone objawy to były próby czytania płyty przez moduł nawigacji nawet po wyciągnięciu kluczyków,

zauważyłem to podczas rozpakowywania bagażnika

- niedawno, jak jeszcze jako tako chodził ten moduł dałem mu płytę z softem v32 dla mk4 z polecanych przez Was chomików,

ale płytę zjadł, system się zrestartował zamiast się instalować i na tym się skończyło, płytę wyciągałem ręcznie

 

3. Wykonane czynności:

- czyszczenie lasera preparatem do optyki

- przedmuchanie sprężonym powietrzem

- nasmarowanie prowadnic

- sprawdzenie wszystkich widocznych łączy pinowych

 

4. Parametry techniczne (jaki mam sprzęt):

- w prawym górnym rogu ekranu nie jest u mnie wyświetlana wersja (serio serio), nie jestem więc pewien czy to mk3 czy mk4

- przytrzymując przycisk Menu w Ustawieniach mam następujące:

Onboard Monitor

part no 6913387

sw level 42

hw level 43

diag index 31

bus index 10

coding index 00

supplier 17

Video

part no 6911221

sw level 11

hw level 05

diag index 02

bus index 11

coding index 02

supplier 09

- samochód oryginalnie pochodzi z Włoch

- ekran 16:9, kolorowy

- rocznik auta: 2001

 

5. Naprawa / wymiana:

- czy użyczy mi ktoś z Was moduł (przyjadę z sześciopakiem) by wgrać na miejscu soft?

- czy możecie mi polecić naprawiacza modułu nawigacji w Warszawie lub okolicach?

- czy nie ma ktoś z Was do opchnięcia takiego modułu?

 

Liczę na Waszą pomoc, mnie się skończyły zarówno możliwości jak i pomysły.

Z góry dziękuję za każdą wskazówkę czy poradę.

 

Szerokości!!

Łukasz

 

http://i43.tinypic.com/1zclnyq.jpg

Opublikowano

Powiem tak - miałem tez padnięty czytnik GPS MK3 - czyli to co masz Ty.

W Gliwicach naprawiałem u gościa, który w tym po prostu siedzi. Za naprawę zapłaciłem 200 zł, za wgranie softu 100 zł.

Cały mechanizm laserowy, mechanizm odtwarzania płyty, czy wyciągania został zmieniony - Czyli CAŁE BEBECHY są nowe. Navi śmiga aż miło, bez żadnego zacięcia.

Ponieważ jesteś z Warszawy - to pewnie tylko wysyłka wchodziłaby w grę :(

Jeśli chcesz to podam Ci numer telefonu do gościa.

Opublikowano

Za kontakt będę bardzo wdzięczny, no będę jakby co wysyłał,

mógłbym na ślepo wymienić samodzielnie laser SF-HD4, który jest na alledrogo od ok. 140 (ważny jest kolor "dekielka" White lub Black Cover, jak ktoś z Was chce zamówić to koniecznie należy sprawdzić czy macie mieć biały czy czarny).

Ale po wymianie może wyjść że coś jeszcze nie działa i wtedy i tak będę musiał oddać do serwisu.

 

Dzięki za odpowiedź, szukam jeszcze kogoś w W-wie z działającym modułem mk3 żeby wgrać soft.

Mk3 są też w sprzedaży, ale wiecie, kupno używki może skończyć się po miesiącu tą samą awarią.

 

Pozdrowienia!

Łukasz

Opublikowano

Dzięki za kontakt, też troszkę poszukałem, nie wiem czy to Ci sami Panowie, ale na następny tydzień się umówiłem na wymianę optyki. Złapałem ich przez alledrogo, http://nawigacjefabryczne.pl/

Po tym całym śledztwie wiem że posiadam Mk3, czyli u mnie jest laser cd (w Mk4 jest laser dvd - czyli inny!).

Przy samodzielnej wymianie w Mk4 raczej nie ma problemów, natomiast w Mk3 jest to bardziej upierdliwe,

i może się okazać że trzeba dodatkowo kalibrować (tak mi uczciwie zasugerowali).

Wymiana tego wsadu optyki przez nich u klienta (dla chłopaków z forum) to koszt 200pln - mówię o tej stronie co wyżej. Są z Piły ale dojeżdżają do W-wy mniej więcej co dwa tygodnie.

 

OK, teraz opiszę co mi się udało zrobić bo coś się sprawa ruszyła:)

U jednego wielce szanownego forumowicza z moich okolic przełożyliśmy środek Mk3, i na jego optyce ruszył upgrade softu.

U mnie po prostu wcześniej nie poszedł poprzedni upgrade z winy awarii lasera. Także na szczęście wszelkie czarne scenariusze że padł cały moduł Mk3 wykluczyłem. Z menu mogę oglądać jak pracuje GPS, jest splash screen BMW i oczywiście opcja włączenia nawigacji:)

Teraz więc czekam na chłopaków z Piły, i jak będę miał sprawną optykę zajmę się polonizowaniem menu, więc się jeszcze odezwę.

 

Pozdrowienia!!

e.

Opublikowano
To całkowicie inne firmy kolego.... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: ale walcz :cool2:
W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.