Skocz do zawartości

Slaby hamulec reczny w 523i


Reddgy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jak w temacie w mojej Slicznotce mam bardzo slaby hamulec reczny ogolnie badania techniczne przechodzi po znajomosci ale bylem na warsztacie I mi przeczyscili bebny itd wszystko w porzadku wygladalo I podobobno ten typ ma taki slaby hamulec wiec jak stoje pod lekkim wzniesieniem to musze bardzo mocno zaciagac hamulec I do tego na bieg wbic bo I tak sie toczy. Jak u was wyglada sprawa recznego hamulca?

 

Sent from my BlackBerry 9780 using Tapatalk

Moja Bunia

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=156&t=322746


Czym byś wilka nie karmił, zawsze na las spogląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Temat przewalany już był dużo razy na forum. Ten typ tak ma niestety.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrzuć tarcze, obejrzyj szczęki. U mnie były zardzewiałe jak nieszczęście, okładzin praktycznie nie było, a z prawej strony mocowania się oberwały i wszystko sobie luźno latało ;) Kupiłem nowe sprężynki i szczęki, złożyłem i ręczny mam bardzo dobry. Kwestia zainwestowania i wymiany, to nie jest drogie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
A to ciekawe, wożę nowe szczęki w bagażniku, ale po tym co się naczytałem uznałem, że szkoda zachodu. Czas się samemu przekonać jaka jest prawda ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wymienialem tarcze to sprawdzilem szczeki, wygladaly kiepsko, lekko popekane ale zostawilem. Reczny mialem slaby, na maxa podciagalem+bieg.

 

Naciagnalem linke i trzyma juz nawet pod wzniesienie na 2 zabku. Z tym ze kontrolka nie zapala sie jak wczesniej na 1 zabku tyko 2, tak moze byc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczęki od ręcznego są bezpośrednio pod tarczą?

 

Nie bylem przy mechaniku jak rozbieral mi to ale na ludzki rozum to poprostu odkrecasz zacisk potem te tarczobebny I masz wszystko na widoku, watpie zeby to czyms jeszcze bylo przykryte.

 

 

Sent from my BlackBerry 9780 using Tapatalk

Moja Bunia

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=156&t=322746


Czym byś wilka nie karmił, zawsze na las spogląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naciagnalem linke przy mieszku i trzyma juz nawet pod wzniesienie na 2 zabku. Z tym ze kontrolka nie zapala sie jak wczesniej na 1 zabku tyko 2, tak moze byc?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naciagnalem linke przy mieszku i trzyma juz nawet pod wzniesienie na 2 zabku. Z tym ze kontrolka nie zapala sie jak wczesniej na 1 zabku tyko 2, tak moze byc?

A kola na podnosniku kreca sie luzno czy hamuja? Bo jak hamuja to za mocno to podciagneles.

 

Sent from my BlackBerry 9780 using Tapatalk

Moja Bunia

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=156&t=322746


Czym byś wilka nie karmił, zawsze na las spogląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczęki są przykryte tylko tarczą. Trzeba zdjąć zacisk, odkręcić jedną śrubkę trzymającą tarczę i wszystko jest na wierzchu. Konstrukcja tego jest prosta jak budowa cepa, jak jest wszystko sprawne i wyregulowane, to nie ma prawa nie działać. Chociaż nie testowałem tego ręcznego w ekstremalnych sytuacjach, po prostu samochód się nie stacza na zaciągniętym i przecież o to chodzi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jest mi w stanie ktos odpowiedziec kiedy prawidlowo ma zapalic sie kontrolka od recznego?

Bylem przed chwila u mnie sprawdzic I zapala sie juz na pierwszym zabku a zeby auto w miare mozliwosci sie same nie poruszalo to musze zaciagnac na 5-6 zabek ale jak jest lekko z gorki to I tak sie toczy.

 

Sent from my BlackBerry 9780 using Tapatalk

Moja Bunia

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=156&t=322746


Czym byś wilka nie karmił, zawsze na las spogląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie sprawdzałem tego, ale mogę się domyślać, że kontrolka zapala się po mechanicznym zwolnieniu przycisku w okolicach lewarka. Poszukaj, to pewnie znajdziesz. Tam nie ma żadnej innej elektroniki, linki pociągane wajchą rozpierają szczęki i to wszystko. Więc nie wiem czemu się martwisz tą kontrolką, przecież to bez znaczenia czy się zapala na pierwszym, czy na drugim ząbku.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie po zaciągnięciu na 1 ząbek też się kontrolka nie zapala, dopiero na drugim. Po wymianie bębnów i szczęk jak zaciągnę ręczny to koła stają, teraz mam jak żyleta ręczny a przed wymianą go nie było, tak jak u większości.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczesniej tez tak mialem ze 5-6 zabek zeby na malym wzniesieniu sie nie stoczyl, i od rszu kontrolka na 1 zabku sie zapalala. Teraz juz trzyma na 2 zabku. Nakrec sruby tam gdzie mieszek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ręczny trzeba wyregulować przede wszystkim taką kretyńską śrubą po tarczą - zdjąć koło i przez otwór na godzinie 6 kręcić stosunkowo małym śrubokrętem. Jak się tego nigdy nie robiło, to lepiej zdjąć tarczę i zobaczyć jak ten durny patent wygląda i jak go używać.

Podciąganie linką ze środka niewiele pomoże, bo szczęki będą tylko częściowo hamowały. Dodatkowo to rozwiązanie jest krótkotrwałe.

 

Ja ostatnio tą śrubą w kole wykonałem 3-krotnie regulację, po każdej przejeżdżając kilkadziesiąt km i bawiąc się nieco ręcznym, żeby się dotarł i ułożył (oczywiście wymieniłem szczęki, sprężynki itp). Teraz trzyma tak, że ostatnio na suchej drodze przy 50kmh zablokowałem na chwilę tylne koła i można na upartego zawracać na ręcznym.

Rzecz do regulacji strasznie upierdliwa i trzeba powtórzyć kilka razy zanim się wszystko dobrze ułoży (szczególnie jak się nie ma doświadczenia), ale da się to zrobić, by trzymało przynajmniej dobrze.

Bez przesady, że to aż taka bolączka E39. W innych autach (nawet równie ciężkich) jest to podobnie rozwiązane i jakoś działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

U mnie powodem słabego ręcznego były linki.

Niby były całe ale jak sie jedna wreszcied urwała to nie miałem wyjścia i sie do nich dobrałem < katorga>

pancerze linek były skorodowane i jak się zaciągało ręczny to się sciskały i zaginały. Linki wewnątrz zardzewiae i lekko zapieczone.

To nie miało prawa skutecznie działać. Ręczny niby jakiś tam był ale o zatrzymaniu na wzniesieniu nie było mowy.

 

Zmieniłem wszystko na nowe < szczęki, linki, sprężynki> i po kilku regulacjach nareszcie mam ręczny. Nie wiem na jak długo ale mam.

Ręczny trzyma na tyle mocno < na czwartym ząbku> , że nie dam rady ruszyć>

 

Szczęki dałem ATE bo wcześniejsze tańsze były g.... warte.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Troche roboty jest.

Trzeba opuścić wydech i odkręcić osłony termiczne < ale to i tak nie do końca załatwia sprawę bo by trzeba było je wyjąć a do tego trzeba więcej rozkręcać.

 

Ale największy kłopot okazał się przy kołach.

Strasznie ciężko było wybić stare linki. Dosłownie jak by były przyspawane.

Dostęp marny < znaczy u mnie w kombiaku ale w sedanie pewnie podobnie>

Z tym straciłem najwięcej czasu.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale najpierw warto sprawdzić jak te linki wyglądają i jak chodzą. U mnie wyglądało to "jak nowe", linka chodziła lekko, jak nasmarowana w środku, żadnych oznak zużycia. Co jest o tyle dziwne, że szczęki i sprężynki były w tragicznym stanie, w jednym kole w zasadzie nie było ich wcale ;) Tak że linki do sprawdzenia, bo mogą być zupełnie w porządku. Natomiast wymiana szczęk to już naprawdę prosta i szybka sprawa. Więcej się schodzi z regulacją.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.