Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam Panowie,

 

Mam problem który pojawił się jakieś 2 miesiące temu. Dziś udało mi się problem potwierdzić bo latałem po autostradach. Otóż jadąc na 3,4 lub 5 biegu podczas wciskania pedału w podłoge w celu dynamicznego przyspieszenia słychać że silnik najpierw wchodzi na obroty, a po 3 lub 4 sekundach auto zaczyna przyspieszać - ale tak zamulasto. Zaznaczam, że to przyspieszenie nie odbywa się dla przykładu na 3biegu przy 30km/h. Predkość przy której chcę przyspieszyć nie ma znaczenia bo problem wyżej opisany występuje zawsze. Wydaje mi się, że auto zrobiło się troche zamulone...

Na 1 lub 2 biegu tego nie czuje, bo może krótki zakres...

 

Przy spokojnym przyspieszaniu problemu nie ma...

 

Szykuje się w podróż służbową i musze ten problem rozwiązać.

 

M30B30 kupiłem z już wsadzonym manualem, gazu nie ma - wyrzuciłem w sierpniu 2012. Przepływka jest dobra, kupiona we wrześniu 2012 z 730 która nie była zagazowana..

Edytowane przez tajger
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Musisz trochę jaśniej, bo chyba przez pogodę nie łapię o co do końca chodzi.

Zaznaczam, że to przyspieszenie nie odbywa się dla przykładu na 3biegu przy 30km/h.

Na 3biegu przy 30km/h po wciśnięciu pedału gazu nie przyśpiesza wcale?

 

Przyczyn może być trochę.

Zacząłbym od tych nie wymagających wielkiego nakładu pracy.

Sprawdzić czy nie ma nieszczelności w dolocie. Może gdzieś zasysa lewe powietrze.

Sprawdzić zasilanie paliwem (to mój typ). Regulator ciśnienia na listwie, przewody doprowadzające paliwo, pompę paliwa czy nie jest zasyfiona.

Prz okazji Sprawdzić świece, kable.

Po starcie na zimnym silniku dzieje się coś dziwnego na wolnych obrotach?

W momencie jak auto się nagrzeje to na wolnych coś się dzieje?

pzdr

yaz

Opublikowano

Więc od początku.

 

Auto pali normalnie, silnik pracuje równo jak jest zimny i jak rozgrzany. Nigdy nie deptam jak jest zimny, spalanie w normie.

Może jaśniej opisze problem.

 

Załóżmy że tocze się na 3biegu 60km/h daje pedał w podłoge w celu dynamicznego przyśpieszenia i da się usłyszeć i zauważyć po obrotomierzu że silnik wchodzi na wyższe obroty o jakieś 200rpm więcej wraca na swoje i dopiero auto zaczyna przyśpieszać ale zamulaście. I takie problemy są również na 4 lub na 5 biegu i dzieje się to czy jade 90km/h czy 100m/h na 4 biegu czy 1020km/h czy 120km/h na 5. Wcześniej nic takiego się nie działo.

 

W odpowiedzi na Twoje podpowiedz Yaz to:

Gdyby miał gdzieś lewe powietrze to spalanie byłoby miejsze i myśle że przy większych prędkość byłoby słychać szum, a takich objawów nie ma(może się myle).

Pompa paliwa jest od niezagazowanej 730 wsadzona w czerwcu w zeszłym roku. Przed włożeniem dokładnie umyta a z baku wyciągnięty możilwie cały syf(dużo go nie było).

Zasilanie paliwem (co masz na myśli)??

Gdyby regulator ciśnienia był nie sprawny to chyba podczas przyspiesznia silnik mógłby przerywać??

Świece i kable sprawdze - ale chyba są dobre bo auto pali normalnie...

 

Zastanawia mnie jedna rzecz myślałem że to może przepływka więc wyciągnąłem filtr wykręciłem gumowe przewody od doprowadzenia powietrza i ku memu zaskoczeniu wew przepływomierza pod palcem czułem nalot benzyne. W sensie było wilgotno czy tak powinno być??

Opublikowano

Nie stawiał bym tu na dwumase, bo to inna historia.

Ja też miałem za wilgoconą, przepustnice w 730i, poprostu, przez tyle lat, dostają się jakieś brudy, być może że to i przepustnica, nie otwiera się do końca i tyle.

Sprawdz linke gazu, ja też mam postrzępioną, i raz mi zamula a raz nie, w najbliszym czasie, będe musiał wymienić, to też warto sprawdzić.

Rzeczywiście, może smok, nie zaciągać dokładnej ilości, oleju, ale silnik by przerywało, i po chwili, pokazałby się komunikat Check Control.

Najlepiej, jak się znasz, to rozkręć ten przepływomierz, na czynniki pierwsze i wyczyść, po tylu latach może się zacinać i z tąd ten problem.

Rozumiem że bez EML ?

Jakby zassysał lewe powietrze, to silnik zaczął by falować. ( Takie moje zdanie :wink: )

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Z opisu wynika, że masz kłopot w momencie gwałtowanego przyspieszania.

Stąd mój wniosek, że może być problem z dostarczaniem wystarczającej ilości składników spalania - benzyny i/lub powietrza. I w momencie wciśnięcia pedału gazu, auto się "przytyka".

Zasilanie paliwem (co masz na myśli)??...

Miałem właśnie na myśli pompę paliwa, filtr paliwa, przewody elastyczne paliwa w komorze silnika.

 

Czy w momencie kiedy auto jest na luzie i dodasz gwałtownie gazu to jest taka sama rekacja?

pzdr

yaz

Opublikowano

Na wolnych obrotach ładnie się wkręca... Nie robie tego często bo R6 daje po uszach :)

 

Myślę czy filtr paliwa wymienić(ostatnia wymiana w październiku 2012 zrobiłem od tego czasu jakieś 8tkm), bo w lutym zatankowałem paliwo na innej stacji orlen niż zwykle i fura w ogóle nie chciala iść - później było ok. Później skojarzyłem fakt że tam robili cała stacje łącznie z wykopami więc może gdzieś się jakiś syf to zbiornika dostał. Wymienie filtr razem z filtrem powietrza.

 

 

Co do spalin to na przeglądzie idealnie, zero rozbierzności ale to na wolnych obrotach,pytanie co sie dzieje podczas jazdy...

 

Weekend się zbliża zobaczymy co się bedzie dzialo. Po wymianie filtrów pojade jeszcze raz na spaliny.

Opublikowano

Niestety nie miałem czasu wymienić filtr paliwa, ale doszedł nowy problem.

 

Gdy daje gazu i dzieje się wyżej opisany ale do tego wszystkiwgo dochodza drgania. Nie wiem jak je zlokalizować nadmienie, że podpora wału została zmieniona w grudniu 2012.

 

Chyba w week zajade do mechanika.

Opublikowano

Napisałem ci wyżej co masz zrobić.

Niedługo takim jeżdzeniem, popsujesz pół samochodu, jedż do mechanika.

Drgania w zawieszeniu czy poduchy a może serwo?

Opublikowano

Norbi nie mialeś racji...

 

To typowa mechaniczna usterka. Po rozmowie z mechanikiem na 90% to jest sprzęgło... Na dokładną diagnoze jestem umówiony na następny tydzie. Póki co moge spokojnie jeździć :)

Opublikowano

 

''...To typowa mechaniczna usterka. Po rozmowie z mechanikiem na 90% to jest sprzęgło... Na dokładną diagnoze jestem umówiony na następny tydzie. Póki co moge spokojnie jeździć :)

A to ciekawe....

Opublikowano
No jak ciekawe? znasz zasade działania sprzegła? Poza tm zrobiłem mały test na żwirze i auto nie chciało zrobić tzw. bączka. To takie szybkie sprawdzenie. W pon oddaje auto i się okaże co było usterką.
Opublikowano
[...] Regulator ciśnienia na listwie [...]

 

Yaz miałeś racje. Regulator jest niesprawy.

 

http://allegro.pl/bmw-e32-735-730-m30-zawor-cisnienia-paliwa-3bar-i3241209666.html <-- czy ten będzie dobry ? Nowy kosztuje prawie 400pln, bez sensu żeby wydawać taki szmal jak jest używka, jeśli nie będzie chodziło kupie nowy.

 

Przewód od regulatora śmierdział benzyną a nie powinien. Mało tego okazało się że przewód idący od regulatora do silnika był podłączony tylko do regulatora i sobie wisiał gdzieś w okolicach bloku, nie był do bloku podłączony :!: Okazało się również, że wejscie od strony silnika było zaślepione... Założony wąż i zgrzana końcówka tylko nie wiem po co :!: :?: :?:

 

Po założeniu węża auto ma moc ładnie teraz lata. Ale mam kolejny problem najprawdopodobniej padło mi sprzęgło lub dwumasa. Biegi się zmieniają, ale na wolnych obrotach dobiega głośny metaliczny dźwięk z okolic sprzęgła. Jak wciskam sprzęgło hałas jest mniejszy ale jest...

 

odsłuch na kanale :) Przepraszam za ku.r.w e ... :)

 

Zamówiłem nowe kompletne sprzęgło z dociskiem i łożyzkiem i tarczą, dwumase mam :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Używka myślę, że dobrych pieniądzach jest np. TUTAJ.

Dobre pytanie, czemu u Ciebie przewód podciśnieniowy nie był podłączony do silnika. Przecież to jest jedna ze składowych utrzymania poprawnego ciśnienia paliwa na listwie.

Co do odgłosów. Najlepiej to rozebrać i zobaczyć. Może to docisk, łożysko oporowe się rozleciało, etc.

pzdr

yaz

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Co do koła zamachowego i sprzęgła mam podobny problem ale stałem się posiadaczem jednomasowego koła zamachowego i kompletnego sprzęgła w bardzo dobrym stanie firmy LUK i kupiłem sądzę nie drogo bo dałem 150zł jak zamontuje to zobaczę jak będzie kręcić
Opublikowano
Sprzęgło wymienione, dwumasa też. Auto nie ma już wibracji, ale silnik dalej nierówno pracuje... byłem na kompie i okazało się, że to sonda. Błędu nie da się skasować, więc będzie wymiana - dziwi mnie że już padła, skoro równo rok temu była nowa.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.