Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Od jakiegoś czasu jestem na etapie poszukiwań E46 coupe z silnikiem benzynowych sześciocylindrowym. Obejrzałem już kilka samochodów i zauważyłem że silniki M54 pracują ciszej na wolnych obrotach i bardziej kulturalnie wchodzą na wysokie obroty niż silniki M52 (nie wiem jak jest w M52TU taki jeszcze mi się nie trafił) . Nie wiem czy zauważyłem dobrą prawidłowość ... no chyba że trafiłam na zajechane jednostki M52. Pomóżcie bo nie wiem w którym kierunku szukać a mam kilka na oku niestety mam spory kawałek żeby je obejrzeć.
Opublikowano

Wszystkie e46 maja własnie "M52TU".

 

"M52" był montowany do końca w e36 i do pewnego czasu w e39

 

 

Choć prawda jest taka, ze wielu posiadaczy e46 (w tym i ja) skrótowo o swoim silniku mówi "M52" - choc to na prawde jest "M52TU"

 

 

Wracając do głównego pytania - myślę ze to kwestia stanu silnika i stosowanego oleju. M52, M52TU i M54 zadbane - chodzą tak samo i tak samo fajnie wchodzą na obroty

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano
Ja posiadam M52 na pojedynczym vanosie. Silnik ma chodzić cichutko i nie ma mowy o jakimś klepaniu czy stukaniu. Ma chodzić cichutko i jak siedzisz w środku praktycznie nic nie słychać. Nie ma prawa nic drgać jak siedzisz w środku. Silnik M54 tak samo jest cichutki jak m52.
Opublikowano

miałem M52b25 i teraz mam M54b30, takie same kosiarki-szybko się wkręcają na obroty, chodzą cicho, równo, obroty podobnie na luzie-koło 650

poza lepszym zbieraniem się m54b30 z powodu mocy to oba motory chodziły podobnie, m52 zalewany był mobilem 5W50, a m54 póki co castrolem 0W30

Opublikowano

Reakcja na gaz w M54 jest kiepska, ze względu na politykę producenta co do dawkowania paliwa. Zremapuj ECU - wywal dotryski i inne ekologiczne bzdury to będzie się wkręcał jak honda. Ostatnie R6 które się wkręcało to M50, te na żeliwnym bloku.

 

mirekpa te silniki są praktycznie takie same, różnią się szczegółami. Jak masz fundusze to M54, ale odpuść jeśli twój budżet jest rzędu 20tys.

Opublikowano
Reakcja na gaz w M54 jest kiepska, ze względu na politykę producenta co do dawkowania paliwa. Zremapuj ECU - wywal dotryski i inne ekologiczne bzdury to będzie się wkręcał jak honda. Ostatnie R6 które się wkręcało to M50, te na żeliwnym bloku.

 

w ogóle się nie zgadzam, zdrowe M54 wkręca się nawet szybciej na obroty niż m52, które wg mnie tez było zdrowe(przy 260kkm nie brało grama oleju i miało odejście całkiem całkiem)

kołami mieli zdecydowanie chętniej niż m52 na oponach R16 225/50, więc M54 z podobną mocą ma jeździć, wkręcać się jak zdrowe M52

Opublikowano
Nakręć filmik jak Twoje M54 jak się wkreca, bo nie chce mi sie wierzyć w to co piszesz... chyba, że masz modyfikowany soft silnika.
Opublikowano
Japoniec, a BMW to dwie różnie bajki jeśli chodzi o wkręcanie się na obroty. Też nie wierze by wkręcał się tak samo a nawet szybciej jak to kolega mówi :shock:
Opublikowano

nie piszę że wkręca się jak honda, piszę że wkręca się tak samo jak M52, jak dla mnie różnica we reakcji na gaz i wkręcaniu się jest na korzyść M54 w porównaniu do M52.

wybaczcie, ale przed kupnem mojego m52b25 jeździłem m52b20 i nic wspólnego z kosiarką to nie miało, więc zakładam że cięższe e46 z silnikiem m54b20 też będzie nędza

 

jeśli porównujemy m52 vs m54, to nie porównujemy tego do hondy i to jeszcze pewnie byście chcieli do civica który nic nie waży

kolega porównuje te dwa motory i pisze że m52 jedzie odczuwalnie gorzej, w moim odczuciu powinno być to jak najbardziej porównywalne

Opublikowano

byq ani moc silnika, ani pojemność, ani liczba cylindrów, ani masa auta nie ma nic wspólnego z reakcją na wciskanie gazu. Hondy reagują bardzo ostro na każde dotknięcie pedału gazu, a w M54 jest ociężałe sapnięcie i dopiero po jakimś ułamku sekundy obrotomierz katapultuje w czerwone pole. A po odpuszczeniu gazu silnik wypala powietrze które pozostało w kolektorze ssącym (kolektor w M52TU/M54 ma bardzo dużą pojemność) więc obroty również nie spadają od razu. Ma się wrażenie, jakby silnik był "na gumie"

 

Zapominamy, że M54 to zwykły cywilny silnik który ma konkurować z dieslami mocnym dołem i spalaniem, a nie przeznaczony na tor wyścigowy jak S54.

  • 3 lata później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dzialy chyba pomyliles, bo piszesz w e46.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Może nie do końca ten dział, ale nie bardzo wiem gdzie wstawić...

Parę dni temu wpadło mi w ręce poniższe zdjęcie. Co to za wersja silnikowa, że czerwone pole zaczyna się przy 6500 obr? Czy to jest 316i lub 318i?

 

http://i.imgur.com/9BeFW1U.jpg

Opublikowano
Mam manual, ale widzę teraz, że różnie z tym jest. W M52B20 widzę od 6000 czerwone, w M54B22 od 6500, w M54B25 od 6000.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.