Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam moze to akurat sie komus moze przydac.

 

Ostatnio wymienilem Przeplywomierz, bo jezdze bez DPF od 20.000Km. I zauwazylem ze zaczol strasznie kopcic, i spalanie szlo w gore.

Wiec wymienilem AGR, nic nie pomoglo. W tedy postanowilem wymienic przeplywomierz (Air Mass Sensor, Luftmassenmesser).

 

Przy pierwszej jazdy zauwazylem, samochod zbieral sie lepiej w obrotach do 2000 rpm. Ale powyzej byla kicha totalna :mad2: A w ogole wieki potrzebowal aby dojsc do 220 km/h. Zadzwonilem do mojego BMW Service w Düsseldorfie. Kazal mi przyjechac i dac wykasowac Adaptacje koszt 50-80€ :nienie:

 

W tedy postanowilem szukac po internecie. I co sie okazuje ze trzeba faktycznie skasowac adaptacje. Ale niestety to z INPA sie nei zrobi :-) I w ogole informacji zadnej na temat kasowaniu! Tylko jak zwykle duzo ludzie pisali, a zero informacji. A wiec zaczolem sie bawic znow Tool32. Zaczolem od sterownika od silnika mam M57TU2.

Wiec wybralem d60m57a0.prg <- Do wszytskich silnikow Diesel EU4 30d

Musicy oczywiscie znalesc odpowiedni do swojej maszyny ;-)

 

Wiec szukamy wartosc -> adapt_selektiv_löschen

W tedy w Arguments wpisujemy -> 1;1;1 -> 1 = Kasowanie wartosci

Teraz tylko jeszcze zrobic Job einmal Ausführen.

 

http://img692.imageshack.us/img692/1944/tool32qjuli.jpg

 

Zajelo z odpaleniem Laptopa 5 min :mad2:

 

Gotowe :cool2:

 

Przyrost mocy :cool2: Spalanie zeszlo strasznie, jak i kopcenie zrobilo sie mniej :-) Akurat swiezo ztestowano, bo przyjechalem do Polski :-)

Jak tylko znajde dopis z TIS to wrzuce wam tu jeszcze, bo adaptacja jest konieczna!

 

Pozdrawiam

Thomas

Edytowane przez chanky
Opublikowano
Witam moze to akurat sie komus moze przydac.

 

Ostatnio wymienilem Przeplywomierz, bo jezdze bez DPF od 20.000Km. I zauwazylem ze zaczol strasznie kopcic, i spalanie szlo w gore.

Wiec wymienilem AGR, nic nie pomoglo. W tedy postanowilem wymienic przeplywomierz (Air Mass Sensor, Luftmassenmesser).

 

Przy pierwszej jazdy zauwazylem, samochod zbieral sie lepiej w obrotach do 2000 rpm. Ale powyzej byla kicha totalna :mad2: A w ogole wieki potrzebowal aby dojsc do 220 km/h. Zadzwonilem do mojego BMW Service w Düsseldorfie. Kazal mi przyjechac i dac wykasowac Adaptacje koszt 50-80€ :nienie:

 

W tedy postanowilem szukac po internecie. I co sie okazuje ze trzeba faktycznie skasowac adaptacje. Ale niestety to z INPA sie nei zrobi :-) I w ogole informacji zadnej na temat kasowaniu! Tylko jak zwykle duzo ludzie pisali, a zero informacji. A wiec zaczolem sie bawic znow Tool32. Zaczolem od sterownika od silnika mam M57TU2.

Wiec wybralem DDE60a0.prg <- Do wszytskich silnikow Diesel EU4 30d

Musicy oczywiscie znalesc odpowiedni do swojej maszyny ;-)

 

Wiec szukamy wartosc -> adapt_selektiv_löschen

W tedy w Arguments wpisujemy -> 1;1;1 -> 1 = Kasowanie wartosci

Teraz tylko jeszcze zrobic Job einmal Ausführen.

 

http://img692.imageshack.us/img692/1944/tool32qjuli.jpg

 

Zajelo z odpaleniem Laptopa 5 min :mad2:

 

Gotowe :cool2:

 

Przyrost mocy :cool2: Spalanie zeszlo strasznie, jak i kopcenie zrobilo sie mniej :-) Akurat swiezo ztestowano, bo przyjechalem do Polski :-)

Jak tylko znajde dopis z TIS to wrzuce wam tu jeszcze, bo adaptacja jest konieczna!

 

Pozdrawiam

Thomas

 

Dzięki bardzo za takie info.

Doceniam coś takiego bardzo. Większość forumowiczów w ogóle nie pomaga, choć znają odpowiedź.

 

Jeszcze raz dzięki.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano
Dzięki za info, na pewno się komuś przyda :cool2: , ale na Boga proszę zainstaluj sobie słownik w przeglądarce, bo jak po raz trzeci przeczytałem "zaczolem", to :mad2: :duh: :nienie:
Opublikowano
Dzięki za info, na pewno się komuś przyda :cool2: , ale na Boga proszę zainstaluj sobie słownik w przeglądarce, bo jak po raz trzeci przeczytałem "zaczolem", to :mad2: :duh: :nienie:

 

Przepraszam za bledy, ale polski dopiero od paru lat potrafie. Nie robie to specjalnie. Poprawie to jak bede mial wiecej czasu.

Opublikowano
Dzięki za info, na pewno się komuś przyda :cool2: , ale na Boga proszę zainstaluj sobie słownik w przeglądarce, bo jak po raz trzeci przeczytałem "zaczolem", to :mad2: :duh: :nienie:

 

Przepraszam za bledy, ale polski dopiero od paru lat potrafie. Nie robie to specjalnie. Poprawie to jak bede mial wiecej czasu.

 

To jak znasz polski dopiero od paru lat to i tak dobrze Ci idzie :mrgreen:

Opublikowano
Dzięki za info, na pewno się komuś przyda :cool2: , ale na Boga proszę zainstaluj sobie słownik w przeglądarce, bo jak po raz trzeci przeczytałem "zaczolem", to :mad2: :duh: :nienie:

 

 

Nie ma co się Tomka czepiać o błędy w pisaniu , WIELKIE podziękowania że jako jeden z nielicznych zamieszcza takie porady a i przez telefon często pomoże .

Ale taka natura Polaka , jak coś dobrze zrobione to i tak się trzeba przyczepić .

 

Pozdrowienia dla Tomka od Tomka :) :cool2:

http://img845.imageshack.us/img845/904/logoqlq.jpg
Opublikowano

No i się przydało.

Mozna w isid ale tam to wieki trwa.

Ja też miałem odchyły na wyższych obrotach. Jadąc z pedałem w podłodze auto całkiem nieźle ciągnęło ale powoli odpuszczając pedał tak na 80% ciągnęło lepiej. Po resecie max to max.

Dzięki kolego :cool2:

Opublikowano
chwali Ci się kolego :cool2: po to jest forum

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano

Czy jest sens robienia tego w samochodzie który nie miał wymienianego przepływomierza?

Na spalanie nie narzekam (~5.5 l/100 w trasie).

Footer-Smallest.jpg

Sprzedam licznik HIGH do E9x i E8x.

Opublikowano
Czy jest sens robienia tego w samochodzie który nie miał wymienianego przepływomierza?

Na spalanie nie narzekam (~5.5 l/100 w trasie).

 

Jak wedle mnie tak, bo pracuje z wartosciami jak z starym przeplywomierzem. On sam sie nigdy nie "skasuje".

 

Ja moim teraz po 700km tylko po polsce mam 5,7. Fakt jest ze jezdze tu wolno. ale 19" i 225/255. Kto nie wierzy wrzuce zdjecia ^^

Opublikowano

W/g bmw isid nie trzeba robić adaptacji nawet po wymianie.

Ja nie wymieniałem a skasowałem. Jedyne co zmieniłem to stację paliw i od 2tygodni leję "nitro" na shell.

Wczesniej czułem bardziej tą różnicę co opisywałem wcześniej po resecie wciąż ją czuje ale dużo mniej. No i auto lepiej reaguje na pedał.

A z drugiej strony chciałem zobaczyć co będzie się działo.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
koledzy a czemu jak wybiore swoj silnik to nie mam opcji adapt selektiv loeschen? coś robie nie tak czy co?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Witam

Czy mozna w taki sposob skasowac adaptacje sondy lambda? bo bede w tygodniu wymienial.

  • 2 tygodnie później...
  • 1 rok później...
Opublikowano

:mad2: no i temat umarl :mad2:

 

smiercia naturalna.. :norty:

z mojä bee nie idzie sie nudzic
  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano
Panowie, to jak w końcu jest - po wymianie przepływomierza robi się adaptację, czy nie?

-------------------

Artur

  • 2 lata później...
Opublikowano
Wkoncu rozwiazanie na moj problem. Dziekuje bardzo. U mnie problem pojawil sie po usunieciu dpfu z tym ze tez mialem spadek mocy powyzej 2000 obrotow ale od 2500 ciagnal juz nornalnie. Dodatkowo czasem przy nacisnieciu pedalu gazu byla dosc duza zwloka reakcji. Adaptacja pomogla i auto zachowuje sie jak nowe. Jeszcze raz dzieki. Motor m47n2 163km
Opublikowano
Wkoncu rozwiazanie na moj problem. Dziekuje bardzo. U mnie problem pojawil sie po usunieciu dpfu z tym ze tez mialem spadek mocy powyzej 2000 obrotow ale od 2500 ciagnal juz nornalnie. Dodatkowo czasem przy nacisnieciu pedalu gazu byla dosc duza zwloka reakcji. Adaptacja pomogla i auto zachowuje sie jak nowe. Jeszcze raz dzieki. Motor m47n2 163km

Sam robiłeś adaptacje czy komuś dałeś do ogarnięcia. Jak możesz to opisz jak i czym robiłeś

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.