Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Podczas dluzszej jazdy (> 100km) i przy obrotach 2k temp silnika jest pomiędzy 2 a 4 kreska (tuż za niebieskim lub niepełne pol) - jak przyspiesza to się lekko podnosi. dlatego myślałem ze to termostat.

 

 

No to na bank termostat.

Zacznij od wymiany tego od EGR-u . Polecam oryginał z serwisu = Behr. Co ciekawe, firmę Behr podobno przejęło Mahle - i teraz w opakowaniach Mahle sprzedawane są termostaty Behr z zeszlifowanym logiem i numerem BMW.

Stary termostat możesz sprawdzić dmuchając w niego. Sprawny stawia duży opór (jak dmuchanie balona od piłki nożnej).

Niesprawny - pełen przepust.

Opublikowano
Dziękuję za info. Trudno to zrobić samemu, czy lepiej da do serwisu?

 

Samemu.

Trzeba zdjąć osłonę silnika, odgiąć lekko ucho od podnoszenia silnika, wymontować czujnik (zasłaniający dostęp do srubki od termostatu) i odkręcić obie srubki mocujące termostat. Do nowego termostatu warto załozyc nowy oring.

 

spokojnie 30 min.

  • 5 tygodni później...
Opublikowano (edytowane)

Cześć,

 

Od niedawna jestem posiadaczem X3 2.0D z 2005 roku. Przeglądam sobie forum i zwróciłem uwagę, że u mnie w aucie także dzieją się dziwne rzeczy z temperaturą.

Na co dzień dojeżdżam do pracy ok. 27 km. z Trzebnicy do Wrocławia. Zatem mam odcinki po mieście, mam trochę trasy, trochę wiosek. Drugie auto (mały Peugeot) jest zagrzany przy pierwszej mijanej wiosce. BMW w tym miejscu wskazuje między pierwszą (za niebieskim polem) a drugą kreską. Wskazówka dochodzi do pionu jak dojeżdżam do Wrocławia, ale nie jest stabilna. Potrafi się wachnąć w dół jak np. zacznę się toczyć miejskim tempem.

 

Dodam, że nie cisnę samochodu, biegi zmieniam w górę przy 2500-2800 obr/min., ale także go nie zamulam ( raczej nie dopuszczam do obrotów <1600). Komputer pokazuje spalanie 9.3l/100km w takim cyklu. Czy to dużo? Czytając poprzednie posty z tego wątku dochodzę do wniosku, że warto sprawdzić termostat EGR. Co o tym sądzicie?

 

Pozdrawiam serdecznie!!!

Edytowane przez jarman
Opublikowano
Napisałem poprzedni post, po czym wyszedłem z pracy i udałem się w podróż do domu. Co ciekawe, już na starcie utknąłem w korku. Po jakiś 15 min sprawdziłem temperaturę - wskazówka była ustawiona pionowo. To co z tym termostatem? A spalanie w normie jak na porę roku i jeżdżone odcinki?
Opublikowano
Nie szczyp sie i wymień obydwa termostaty, możesz to zrobić na raty najpierw wymień EGR bo łatwo i najczęściej pierwszy pada, a po kilku dniach wymień główny ale jest to skomplikowane bo słaby dostęp.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Zacznę od tego przy EGR, bo zapewne zrobię to sam. Wezmę się za to najwcześniej w przyszłym tygodniu. Termostat główny to jak koledzy pisali wcześniej grubsza sprawa i z racji małego doświadczenia mam pewne obawy. Liczę, że wymiana termostatu EGR zalatwi sprawę, a główny ogarnę przy okazji jakiejś innej roboty u mechanika (oby nie za szybko hehe).
Opublikowano

Po 1 to nie wiem czy takie hehe i byle nie szybko u mechanika - niedogrzany silnik dostaje fest po pi.....dzie polecam wiec jak najszybciej i kup oryginal koszt głównego to okolo 180 zl

 

Po 2 wcale nie jest ciezko zmienic glowny jest nie malo miejsca kilka kluczy 1,5 godzinki i gotowe minus tylko ze spuszczaniem wody..

 

Po 3 slusznie zacznij od egr - wymiana banalna 10 - 15 minut i koszt nie wielki towniez polecam oryginal ...

 

I nie sugeruj sie tylko tym ze wskazowka bedzie w pionie bo pion zaczyna sie cos kolo 73 stopni .... a to do 89-90 daleko .... polecam sprawdzic przez test zegarow najpierw 19 na on potem 7 i mamy wskazania dokladnej temp silnika az do zgaszenia :)

Opublikowano

Dzięki kolego elerro. Jestem jak najbardziej świadomy konsekwencji jazdy na zimno. To "hehe" to wrodzony optymizm :D

Oryginalny termostat EGR już zakupiłem. Zabiorę się za to na weekend, bo ani dziś ani jutro nie dam rady. Może ktoś poda parę wskazówek do wymiany?

Co do termostatu głónego to sprawa jest oczywista - jak wymiana termostatu EGR nie pomoże, główny idzie do wymiany.

 

Pozdrawiam!

Opublikowano
Może ktoś poda parę wskazówek do wymiany?

Jest prosta i intuicyjna , jak potrafisz się posługiwać śrubokrętem i już coś grzebałeś w aucie to zrobisz to bez problemu.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Hej,

Nie wytrzymałem, wymieniłem go wczoraj w nocy :) Nie przygotowałem się na ubytek płynu, poszło po paskach. Mam nadzieję, że nie wpłynie to na nie jakoś negatywnie. Ile się dało, tyle wytarłem, ale wszędzie nie udało mi się wsadzić ręki ze szmatą.

Dziś się przejechałem i jest o niebo lepiej. Auto w krótkim czasie osiągnęło 83-85 st.C Niemniej to nie jest jeszcze docelowa temperatura. Kolega elerro pisał o 89-90. Powiem szczerze, że boję się zabierać za główny samemu.

Opublikowano
Hej,

Nie wytrzymałem, wymieniłem go wczoraj w nocy :) Nie przygotowałem się na ubytek płynu, poszło po paskach. Mam nadzieję, że nie wpłynie to na nie jakoś negatywnie. Ile się dało, tyle wytarłem, ale wszędzie nie udało mi się wsadzić ręki ze szmatą.

Dziś się przejechałem i jest o niebo lepiej. Auto w krótkim czasie osiągnęło 83-85 st.C Niemniej to nie jest jeszcze docelowa temperatura. Kolega elerro pisał o 89-90. Powiem szczerze, że boję się zabierać za główny samemu.

 

 

Do głównego musisz zrzucić płyn, dobrze jest też wyjąć wiatraki.

co najmniej 2 godziny roboty

Opublikowano
man pytanie jak sprawdzić dokładnie temperaturę silnika 3,0 d przed liftem , jest to widoczne jakoś w ukrytym menu , jeden z kolegów piszę że najpierw 19 a potem 7 nie bardzo wiem o co chodzi
Opublikowano
Na zegarach masz 2 przyciski wciskasz i trzymasz lewy aż na desce pojawia się " teste " puszczasz i klikasz krótko aż cyferki zmienia się na 19 puszczasz i czekasz zacznie migac raz on raz off klikasz w momencie on i zaczyna liczyć od nowa i klikasz znowu tak długo aż będzie 7 puszczasz i zostawiasz az pojawi się temp silnika .... zostanie tak do zgaszenia auta .... jakoś tak to jest jak nic nie pomieszałem .... sprawdź ... na YouTube masz filmy "test zegarow bmw " możesz robić jak w e46
Opublikowano

Jestem po kontroli temperatury silnika w czasie jazdy temperatura waha się po miedzy 85-88 stopni więc u

mnie termostat główny jest O.K. dziekuje koledze elerro .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.