Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Mam nastepującym problem z moją betą 318i z 95 roku, od jakiegoś czasu silnik starsznie szarpie a dokładnie objawia sie to tym iż, jade sobie mam powiedzmy 2 500 na obrotomierzu nieistotne na którym biegu, i silnik przerywa krzusi sie , szarpie, po lekimm dodani gazu jest to samo, jak wcisnę gaz do dechy auto nagle dostaje kopa i przyśpiesza jak należy .Przy np 4500 obrotach chyba jest ok, ale może poprostu to trudniej wyczuć bo obroty większe.

Zauważyłem że problem występuje i sie nasila kiedy jest mokro , jak drogi są suche problemu nie ma ( takie są moje odczucia), myślałem że to wina świec lub kabli , wymieniłem je na nowe, problem dalej występuje, dodam że na wolnych obrotach np po zapaleniu silnik pracuje dobrze, jednakże po przejechaniu jakiegoś odcinka i zatrzymaniu sie , ogroty spadają np do 800 lub czasem nawet do 500 i silnikiem strasznie szarpie:/

Czy spotkał sie ktoś z takim problemem? Gdzie szukać przyczyny ?

Dodam że mam uszkodzony termomet temp. zew. , ale wątpie żeby to miało wpływ.

Auto tankuje zawsze do pełna na dobrych stacjach, gazu nie mam

 

Kwaq

Opublikowano
Mam ten sam problem. I tez odczuwam to gdy jest mokro z tym ze silnik mam 4 litrowy a obroty spadaja mi minimalnie do 500 i szarpie silnikiem ale nie zawsze tak sie dzieje (gdy jest mokro). Moze jednak ktos wie co jest nie tak??
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sprawdźcie świece oraz kable WN może one są wilgotne i jest gdzieś przepięcie Powodzenia
Opublikowano
a może pompa paliwa??? :?: takie moje prywatne przemyślenia, ojciec mato samo tylko w mercedesie i ma pompę walniętą, też około 2,5 tys obrotow zwlaszcza jak trzyma tenstan na obrotomierzu autosie dlawi i przerywa wcisnie i idzie jakos...nie wiem jak w bmw jest, ale tylko to miprzyszlo do glowy, pompa.. :cry: jesli się mylę trudno to moje prywatne zdanie, może sprawdz pompę jesli jakoś mozna
Opublikowano
mam to samo normalnie identyczne objawy i walcze juz z tym od miesiaca ale jest zimno i niebardzo mam kiedy i jak sie do tego zabrac odlaczcie sobie sondy lambda i bedzie OK, narazie wstrzymuje sie z wymiana sondy bo mysle ze to nie ona (problem wystepuje nie zawsze ale ostatnio tak sie nasilil ze juz nie dawalo sie jezdzic) ale po jej odlaczeniu auto jezdzi ok tylko spalanie nie te. Sprawdzilem juz prawie wszystko: blad 1222 w komputerze (czyli cos nie tak z mieszanka albo walnieta sonda), czujnik temperatury wymieniony i sprawdzony mialem dwa i porownalem ich opornosc jest identyczna wiec sa ok, czujnik polozenia przepustnicy zmierzony dziala ok i plynnie, swiece nowe, nowy filtr paliwa i powietrza, pompa paliwa tez trzyma cisnienie, niema nigdzie lewego powietrza jestem juz prawie pewien ze to albo ta sonda tylko czemu raz dziala a raz nie albo przeplywomierz niby wyglada ok ale to moze byc jego winna i teraz pytanie jak mam sobie sam sprawdzic przeplywomierz jak sie doniego zabrac i co sie w nim psuje i czy ekonomizer bierze z niego dane a jak nie to skad niech ktos w temacie sie wypowie bo zauwarzylem ze czasami na podlaczonej sondzie ekonomizer potrafil sie przycinac i jezeli ma on dane z przeplywomierza no to chyba winowajca bedzie przeplywomierz
Opublikowano
a może pompa paliwa??? :?: takie moje prywatne przemyślenia, ojciec mato samo tylko w mercedesie i ma pompę walniętą, też około 2,5 tys obrotow zwlaszcza jak trzyma tenstan na obrotomierzu autosie dlawi i przerywa wcisnie i idzie jakos...nie wiem jak w bmw jest, ale tylko to miprzyszlo do glowy, pompa.. :cry: jesli się mylę trudno to moje prywatne zdanie, może sprawdz pompę jesli jakoś mozna

 

To raczej nie bedzie od pompy paliwowej bo na gazie mam to samo.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kable WN to kable wysokiego napięcia te co idą do świec, może cewki są wilgotne? Spróbuj zdjąć obudowy i jak się ściemni to obserwuj czy nie skaczą iskry przy cewkach, a może filtr paliwa jest do niczego? Sprawdźcie też czy nie łapie lewego powietrza.
Opublikowano
Juz sobie poradzilem z tym problemem. Wymienilem silnik krokowy i odrazu zaczol chodzic normalnie. Silnik lekko drży na wolnych obrotach ale z mojej oceny jest to juz w normie. Dzieki za pomoc.
Opublikowano

takie objawy wskazują na sonde lambda

 

mialem tak wczoraj, dzis ok

wtyczka zamokla pod autem od sondy i jak bylo wilgotno to przerywal

Opublikowano
Na99,99% to sonda lambda, sprawdz ja, przegon fure, zeby zlapala temperature, jak zacznie rzucac silnikiem i beda falowac obroty to odlacz sonde, jesli bedzie dobrze pracowal bez sondy to znaczy ze sonda walnieta... koszt nowej 200zl Bosch przerabialem to u siebie! powodzenia!!!
Opublikowano
Oryginalna sonda lambda kosztuje +200 zl a co gorsza do BMW dochodza 2 sondy :twisted: odlaczylem te sondy i dalej chodzil na drganiach, zadnych zmian:(
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Oryginalna sonda lambda kosztuje +200 zl
Tylko? Ja nie wymieniałem, ale słyszałem coś o kosztach ok. 450 PLN...

 

 

odlaczylem te sondy i dalej chodzil na drganiach, zadnych zmian:(
Czyli wniosek z tego jest taki że sondy masz popsute. Gdyby były dobre to po ich odłączeniu byłaby jakaś zmiana.

Pozdrawiam

Bastek

Kiedyś: E21 315 '83, E34 520i '90, E34 525iA '92, E36 316i '95, E30 318iT '93, E46 325xi Touring, E91 325i

Opublikowano
z tego co czytam to ile jest sond lambda 2 czy 1 :D

Zależy w jakim silniku...

Wyłącz światła w dzień - wróć do normalności !!!
Opublikowano
z tego co czytam to ile jest sond lambda 2 czy 1 :D

Zależy w jakim silniku...

 

 

 

a w moim M43 e36 ?? chyba jest jedna bo niewidzilem drugiej nigdzie :D

NO TO JAZDA !!!
Opublikowano
hmmm do moje chyba tez cos kolo tego orginal bosha ja kupilem sobie uniwersalna moze pochodzi troche :D
NO TO JAZDA !!!
Opublikowano

Witam drugi dzien mam gaz,problem trzesienia i szarpania samochodem na niskich obrotach(1800-2500)dotyczy takze mojej 318i,z tego co zauwarzyłem

na benzynie szarpie bardziej a na gazie praktycznie nic nie czuc,i w dodatku bardzo zadko(choć idealnie nie jest),juz mialem spokoj gdy poizolowalem przewody wyjmujac je z plastiku(zabezpieczającego ktory wiaze je do kupy na silniku) i zostawiając luzem jak rowniez zmniejszajac przerwe na swiecach.Juz było dobrze jak dziś

a dokladniej przed chwila wyjechalem nią,zarowno na benzynie jak i gazie szarpala..Dodam ze przewody maja 2 miesiące a swiece kupiłem nowe gazowe 0,6mm z jednym iskrowniczkiem(bo na swiecach z dwoma szarpał tak ze sie nie dało jeździc) Ps.jeszcze jedna sprawa cofając lub jadąc pierwszym biegiem na puszczonym sprzegle,bez gazu,bardzo powoli samochod zachowuje sie jakby go coś popychalo nie umiem tego okreslic on tak jakby faluje,jak kolyska,czuje ze ma to powiązanie z tym szarpaniem bo tez robi to duzo bardziej na benzynie a gazie prawie wcale

Czy moze to byc wina silniczka krokowego a jak nie to czego?? Przyznam szczerze ze bardzo mnie irytuja te wstrzasy.....;/ POZDRAWIAM BMW TEAM :P

Opublikowano
moze rzeczywiscie zalerzy od wilgotnosci powietrza...choć to niedopuszczalne w tej marce ale czego wymagac od 18 letniego wozu.A powiedzcie mi tylko co to ta sonda lambda?Od czego ona?a co do tych drgan na niskich obrotach to chyba polowa naszego forum ma z tym problemy,nawet 2 moich kumpli ma to samo jeden w 2,4td a drugi w 6 cyl.2,0.Pozdrawiam
Opublikowano

wtyczka zamokla pod autem od sondy i jak bylo wilgotno to przerywal

 

Mam to samo (już 2-gi raz) pojeździłem wczoraj po deszczu troszkę a dzisiaj odpalam autko i......lipa, schodzi z obrotów 500-2000 i tak cały czas aż w końcu zdechnie. Kiedyś odłączyłem sondę i było OK a po paru dniach podłączyłem i chodził jak laleczka.

http://img228.imageshack.us/img228/3276/tn1ir4.jpg


diamentschwartz metalic

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.