Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Jak jechałem promem na Hvar w Chorwacji było ciaśniej :) Oprócz tego że auta blisko, to ludzi mi się obcierali o auto walizkami, trochę mi to przeszkadzało, ale ostatecznie nikt nie przywalił.
  • Odpowiedzi 585
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Po powrocie sprawdziłem ogranoleptycznie klocki z przodu - na pewno jest mniej niż połowa, w końcu są jeszcze fabryczne, ciężko zmierzyć dokładnie bo tam jest duży zacisk, ale na oko może z 5-6mm, a na komputerze dalej pisze, że do wymiany za 110 000 km :D

 

U mnie na liczniku ~107kkm i na przodzie pokazuje jeszcze 50kkm :( - od nowości nie wymieniane.

Z tyłu zaraz będzie trzeci komplet i przy okazji nowe tarcze.

Opublikowano
Sławek tak szybko jak Ty, to nie jeżdze :D

Ale ciepły jest, na pewno, nie wiem tylko czy bardziej niz inne bo nie mam punktu odniesienia.

Na pewno na tym moim nowym oleju mam niższa temp niz na Castrolu.

 

W to lato przeszedłem również na Valvoline SYNPOWER Xtreme MST 5W30.

Widać ewidentnie, że temperatura spadła, ale ... jak jest trasa. Natomiast jak jeżdżę po mieście, nawet bez stania w korkach, ale wlokąc się 30-50km/h to prawie cały czas mi wskazówka stoi na 120st.

Nie pamiętam jak było wcześniej (czy coś związane z latem ?), jak miałem Castrola, ale chyba tak nie było.

Pemek jak u Ciebie temperatura przy takiej jeździe miejskiej ?

Opublikowano
U mnie nigdy nie było 120, zazwyczaj jakies 115, ale do 120 nie doszło nigdy na Valvo. Na Castrolu niekiedy mi przeszło ponad 120.
Opublikowano
U mnie nigdy nie było 120, zazwyczaj jakies 115, ale do 120 nie doszło nigdy na Valvo. Na Castrolu niekiedy mi przeszło ponad 120.

Zmianie oleju towarzyszyło kilka napraw (pisałem o tym na forum) przy silniku, chłodzeniu turbin (były podnoszone) i się teraz zastanawiam czy coś tutaj "fachowo" nie zostało poprawione ... :cry:

Opublikowano
A moze po prostu czas wymienić płyn chłodzący? Sprawdzałeś poziom w tym małym zbiorniczku do chłodnic powietrza doladowujacego?
Opublikowano

Właśnie przy tej okazji była wymiana płynu chłodniczego na nowy (BMW !).

Sprawdzałem oczywiście oba zbiorniczki - ten mniejszy (pod plastikową pokrywą) miał nawet za dużo (było ponad max) to trochę odlałem :wink:

Chyba dobrze był wymieniony ...

Opublikowano
Moge jedynie dopowiedzieć, ze taka podwyższona temp miałem jak wtryskiwacz mi lał ale jeszcze nie wywaliło błędu. Po zmianie wtrysku wszystko wróciło do normy.
Opublikowano
Po 44 tys km zdecydowałem zmienić olej w skrzynce VTG.

Olej oczywiście ori od BMW, TF0870. W F10 nie ma korka spustowego, trzeba odessać zawartość, najlepiej zaraz po jeździe, jak olej jest zagrzany, a potem nowy olej wtłoczyć przez rurkę strzykawką np. Na koniec warto zrobić adaptację przez kompa.

Stary olej był dosyć mocno zużyty, koloru prawie czarnego. Tego oleju jest tam na prawdę niewiele. Myślę, że to odpowiedni czas na wymianę dla każdego. Ja następną wymianę planuję znowu po ok.40 tys km. Zgodnie z forumowymi zaleceniami.

 

Chłopaki z M-Technik jak zawsze pełna profeska! Szacunek!

 

http://images66.fotosik.pl/922/268eacc2084d298emed.jpg

http://images69.fotosik.pl/921/396968bee7d3154cmed.jpg

 

http://images66.fotosik.pl/922/c74ec820e5a485admed.jpg

 

http://images69.fotosik.pl/921/30554cfc0bacd75fmed.jpg

 

http://images70.fotosik.pl/921/46a231012bb68d77med.jpg

 

Wczoraj także wymieniłem sobie ten olej. Nie po 40k km ale po 130 000km :) Różnicy żadnej nie czuć ale to chyba normalne. Zakupiłem taki sam jak na zdjęciu.

Petrolhead
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
W F10 nie ma korka spustowego, trzeba odessać zawartość, najlepiej zaraz po jeździe, jak olej jest zagrzany, a potem nowy olej wtłoczyć przez rurkę strzykawką np.

U mnie jest korek spustowy. Wymiana w piątek olej ori :cool2:

Jak dam radę poczekać w serwisie, to cyknę fotę

Opublikowano
W mojej 550xd nie ma korka spustowego, serwis chce za wymianę ogromne pieniądze, twierdzą że trzeba demontować układ wydechowy i wyciągać xdrive żeby wymienić olej... :shock:
Opublikowano

Na własne oczy widziałem ile czasu im zajęła wymiana, to bylo pare minut :) Po za tym stwierdzili, ze jeszcze nie spotkali modelu, który nie ma korka spustowego.

Btw olej warto wymienić, bo był czarny jak smoła. W ASO nikt tam nie zaglądał.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

 

Do zestawu klocków z przodu dołączyły tarcze ori BMW. Zmierzona grubość tarcz z przodu to obecnie 34,5mm ( min. 34,4 ).

Klocków z przodu ( zewnętrzny ) zostało z 4mm, dojadę je do końca. Czujnik pokazuje 120 000 km :) może wewnętrzny klocek nigdy się nie kończy?!

A propos - tarcze zakupione w czescidobmw.pl - gorąco polecam, pełen profesjonalizm :cool2:

 

http://images69.fotosik.pl/1255/8c63b92c2826d68agen.jpg

Opublikowano
Wpadłbyś kiedyś się pościgać :P Ciekaw jestem jaka jest różnica 550ix vs 650ix.
Opublikowano
Niestety, przeglądy szczególnie w ASO bywają robione "na pałę", a zapiekanie się klocków (zanieczyszczanie powierzchni ślizgowej jarzma) to częsta sprawa. Dlatego warto zawsze mając zdjęte kółka spojrzeć po pierwsze na to, jakie opory ruchu występują oraz od frontu w zacisku - czy grubość klocków jest porównywalna.
Opublikowano
Wpadłbyś kiedyś się pościgać :P Ciekaw jestem jaka jest różnica 550ix vs 650ix.

Sławek, obserwuję Wasze spoty na forum. Fajna ekipa. Postaram się pojawić, szczególnie że masz RL :D

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

http://images76.fotosik.pl/76/020a71a0079074a9gen.jpg

Godzinę po myciu zaczęło padać :cry: a u Babci na podwórku nawierzchnia błotnisto-piaskowa, że szlag trafił całe mycie.

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.