Skocz do zawartości

F10 550i xDrive 2012


Pemek

Rekomendowane odpowiedzi

Jak jechałem promem na Hvar w Chorwacji było ciaśniej :) Oprócz tego że auta blisko, to ludzi mi się obcierali o auto walizkami, trochę mi to przeszkadzało, ale ostatecznie nikt nie przywalił.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 585
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Po powrocie sprawdziłem ogranoleptycznie klocki z przodu - na pewno jest mniej niż połowa, w końcu są jeszcze fabryczne, ciężko zmierzyć dokładnie bo tam jest duży zacisk, ale na oko może z 5-6mm, a na komputerze dalej pisze, że do wymiany za 110 000 km :D

 

U mnie na liczniku ~107kkm i na przodzie pokazuje jeszcze 50kkm :( - od nowości nie wymieniane.

Z tyłu zaraz będzie trzeci komplet i przy okazji nowe tarcze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sławek tak szybko jak Ty, to nie jeżdze :D

Ale ciepły jest, na pewno, nie wiem tylko czy bardziej niz inne bo nie mam punktu odniesienia.

Na pewno na tym moim nowym oleju mam niższa temp niz na Castrolu.

 

W to lato przeszedłem również na Valvoline SYNPOWER Xtreme MST 5W30.

Widać ewidentnie, że temperatura spadła, ale ... jak jest trasa. Natomiast jak jeżdżę po mieście, nawet bez stania w korkach, ale wlokąc się 30-50km/h to prawie cały czas mi wskazówka stoi na 120st.

Nie pamiętam jak było wcześniej (czy coś związane z latem ?), jak miałem Castrola, ale chyba tak nie było.

Pemek jak u Ciebie temperatura przy takiej jeździe miejskiej ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie nigdy nie było 120, zazwyczaj jakies 115, ale do 120 nie doszło nigdy na Valvo. Na Castrolu niekiedy mi przeszło ponad 120.

Zmianie oleju towarzyszyło kilka napraw (pisałem o tym na forum) przy silniku, chłodzeniu turbin (były podnoszone) i się teraz zastanawiam czy coś tutaj "fachowo" nie zostało poprawione ... :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie przy tej okazji była wymiana płynu chłodniczego na nowy (BMW !).

Sprawdzałem oczywiście oba zbiorniczki - ten mniejszy (pod plastikową pokrywą) miał nawet za dużo (było ponad max) to trochę odlałem :wink:

Chyba dobrze był wymieniony ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po 44 tys km zdecydowałem zmienić olej w skrzynce VTG.

Olej oczywiście ori od BMW, TF0870. W F10 nie ma korka spustowego, trzeba odessać zawartość, najlepiej zaraz po jeździe, jak olej jest zagrzany, a potem nowy olej wtłoczyć przez rurkę strzykawką np. Na koniec warto zrobić adaptację przez kompa.

Stary olej był dosyć mocno zużyty, koloru prawie czarnego. Tego oleju jest tam na prawdę niewiele. Myślę, że to odpowiedni czas na wymianę dla każdego. Ja następną wymianę planuję znowu po ok.40 tys km. Zgodnie z forumowymi zaleceniami.

 

Chłopaki z M-Technik jak zawsze pełna profeska! Szacunek!

 

http://images66.fotosik.pl/922/268eacc2084d298emed.jpg

http://images69.fotosik.pl/921/396968bee7d3154cmed.jpg

 

http://images66.fotosik.pl/922/c74ec820e5a485admed.jpg

 

http://images69.fotosik.pl/921/30554cfc0bacd75fmed.jpg

 

http://images70.fotosik.pl/921/46a231012bb68d77med.jpg

 

Wczoraj także wymieniłem sobie ten olej. Nie po 40k km ale po 130 000km :) Różnicy żadnej nie czuć ale to chyba normalne. Zakupiłem taki sam jak na zdjęciu.

Petrolhead
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
W F10 nie ma korka spustowego, trzeba odessać zawartość, najlepiej zaraz po jeździe, jak olej jest zagrzany, a potem nowy olej wtłoczyć przez rurkę strzykawką np.

U mnie jest korek spustowy. Wymiana w piątek olej ori :cool2:

Jak dam radę poczekać w serwisie, to cyknę fotę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

 

Do zestawu klocków z przodu dołączyły tarcze ori BMW. Zmierzona grubość tarcz z przodu to obecnie 34,5mm ( min. 34,4 ).

Klocków z przodu ( zewnętrzny ) zostało z 4mm, dojadę je do końca. Czujnik pokazuje 120 000 km :) może wewnętrzny klocek nigdy się nie kończy?!

A propos - tarcze zakupione w czescidobmw.pl - gorąco polecam, pełen profesjonalizm :cool2:

 

http://images69.fotosik.pl/1255/8c63b92c2826d68agen.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety, przeglądy szczególnie w ASO bywają robione "na pałę", a zapiekanie się klocków (zanieczyszczanie powierzchni ślizgowej jarzma) to częsta sprawa. Dlatego warto zawsze mając zdjęte kółka spojrzeć po pierwsze na to, jakie opory ruchu występują oraz od frontu w zacisku - czy grubość klocków jest porównywalna.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.