Skocz do zawartości

F10 550i xDrive 2012


Pemek

Rekomendowane odpowiedzi

http://images70.fotosik.pl/885/54cbddd7c2c5930emed.jpg

W przyszłym tygodniu robię serwis wiosennny, plus klocki tył ( pisze, że wymiana za 400 km ). Do tego wymiana smarowidła w skrzynce VTG.

Filtry kabinowe plus odgrzybianie zrobiłem w zeszłym tygodniu, dużo lepiej się oddycha :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 585
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

http://images68.fotosik.pl/905/c9cd6ccd42221ce5med.jpg

 

Serwis będzie w pon, ale zdążyłem w międzyczasie zaliczyć dziurę w drodze - i za 2 dni niespodzianka. Zacna bulwa :duh:

Zamówiłem cały nowy komplet Michelin PSS. Już bez RoF.

Jak kiedyś pisałem, raz mi się to już zdarzyło z lewą przednią oponą. Wtedy dokupiłem używkę, jedną sztukę. Teraz przyszła kolej na prawy przód. Ale ponieważ i tak chciałem już kupić nowy komplet ogumienia, to tylko przyspieszyło moją decyzję o kupnie... Felga też dostała po rancie, to w sumie boli najbardziej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Smuteczek! Szkoda obręczy :(

 

Za to fajne opony kupiłeś. Też chciałem, tylko france jedne nie robią w "moim rozmiarze" :P

 

 

 

sent from my iPhone (sorry for typos) via Tapatalk

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Współczuję - to nie RoF tylko drogi :mad2:

Wydaje mi się, że RoF mają mocniejsze właśnie te części boczne gdzie robią się gule. RoF na pewno nie oszczędza felgi.

Mnie też się to przydarzyło nie raz - ostatnim razem dwa dni przed wyjazdem na urlop - był stres jak zacząłem sprawdzać czy ściągnę taką felgę na czas ... :?

Za pierwszą razem byłem szczodry i zapłaciłem z własnej kieszeni, ale drugą (łącznie z felgą), opłaciłem z polisy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po 44 tys km zdecydowałem zmienić olej w skrzynce VTG.

Olej oczywiście ori od BMW, TF0870. W F10 nie ma korka spustowego, trzeba odessać zawartość, najlepiej zaraz po jeździe, jak olej jest zagrzany, a potem nowy olej wtłoczyć przez rurkę strzykawką np. Na koniec warto zrobić adaptację przez kompa.

Stary olej był dosyć mocno zużyty, koloru prawie czarnego. Tego oleju jest tam na prawdę niewiele. Myślę, że to odpowiedni czas na wymianę dla każdego. Ja następną wymianę planuję znowu po ok.40 tys km. Zgodnie z forumowymi zaleceniami.

 

Chłopaki z M-Technik jak zawsze pełna profeska! Szacunek!

 

http://images66.fotosik.pl/922/268eacc2084d298emed.jpg

http://images69.fotosik.pl/921/396968bee7d3154cmed.jpg

 

http://images66.fotosik.pl/922/c74ec820e5a485admed.jpg

 

http://images69.fotosik.pl/921/30554cfc0bacd75fmed.jpg

 

http://images70.fotosik.pl/921/46a231012bb68d77med.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pemek ile tego oleju wchodzi do przekładni xDrive? W F02 chyba będzie taka sama a nie robiłem tego u siebie jeszcze.

 

Znalazłem tylko, że to ten sam olej na pewno: http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=KC81-EUR-03-2010-F02-BMW-750LiX&diagId=27_0052

 

Sprawdzałeś gdzieś może w serwisówkach czy ASO w ogóle przewiduje wymianę tego oleju? Znając ich to pewnie nie :lol:

Petrolhead
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde, to odsysanie oleju to syf straszny, przecież zawsze jakiś osad może zostać na dnie...

No może, ale lepsze to niż nie wymienić wcale.

 

Pemek ile tego oleju wchodzi do przekładni xDrive? W F02 chyba będzie taka sama a nie robiłem tego u siebie jeszcze.

 

0,44 litra. Nam udało się ściągnąć dokładnie 0,40 i tyle samo wlać. Wg BMW ma służyć dożywotnio. Tzn do wymiany skrzynki xDrive....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i przed chwila dosłownie auto wyładowało na nowych oponach Michelin PSS. Duuuuzo bardziej miękko niz na RoF, porównałbym komfort do 18" a nawet 17" RoF.

Auto płynie gładko, zadnego huczenia. Zdjecia wrzucę jak umyje felgi bo sa koszmarnie zapylone i brudne, aż wstyd zdjecia wrzucać takie :oops: ale auto jak przyklejone do asfaltu :) banan na gębie.

Jeszcze polatam po swoich ulubionych winklach to napisze jak sie układają w zakrętach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Napisz koniecznie czy jest lekka gumowatość układu kierowniczego jak u mnie po zmianie na non-rof, kosztem zwiększonego komfortu. Chociaż Ty masz tam parę magicznych systemów nie to co skromne 1er :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do oponek Michelin PSS to jest to zupełnie najwyższa półka i First Class Performance niczym G-Power ;-)

 

Moje E92 przy małych nierównościach lepiej płynie na 19" PSS niż 17" Sottozero Pirelli. Wszystko non-RoF.

Wiadomo, jak dziura potężna to 17" się bardziej ugnie, ale na codzień 19" na PSS jest LUX !! Bardzo Mądry Wybór ! :)

http://images.spritmonitor.de/773563.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i przed chwila dosłownie auto wyładowało na nowych oponach Michelin PSS. Duuuuzo bardziej miękko niz na RoF, porównałbym komfort do 18" a nawet 17" RoF.

Auto płynie gładko, zadnego huczenia. Zdjecia wrzucę jak umyje felgi bo sa koszmarnie zapylone i brudne, aż wstyd zdjecia wrzucać takie :oops: ale auto jak przyklejone do asfaltu :) banan na gębie.

Jeszcze polatam po swoich ulubionych winklach to napisze jak sie układają w zakrętach.

 

I o to chodziło :)

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.