Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Nie znalazłem czego szukałem więc robię nowy wątek.

Zrobiło się cieplej i po dłuższej trasie zobaczyłem że masa robactwa porozbijana na przodzie, lustrach, krawędziach.

Chciałbym zrobić jakaś konserwację lakieru / powłokę ochronną... Lakier mam jasny i chciałbym go jak najdłużej utrzymać w dobrej formie a chociażby te robactwa

niszczą powłokę a i zmywa się trudniej po czasie. Poza tym gdzieś czytałem że Nasze lakiery są kiepskiej jakości - nie wiem, nie mam zdania.

 

Ktoś dokonywał już jakiś zabiegów? Coś polecacie?

Najchętniej okolice 3Miasta.

 

Z góry dzięki

  • Odpowiedzi 60
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja już kiedyś pytałem o to samo, przy okazji innego tematu... ktoś proponował powłokę kwarcową, to jest kolejna rzecz na którą ludzie naciągają tak samo się sprawdza jak i nanoochrona (ze S-plusa). Nic nie zastąpi dobrego fabrycznego lakieru. bezbarwnego... na którym teraz większość koncernów oszczędza. Znajmomy miał nakładany "kwarc" po zakupie "nówki" i już po roku lakier jest jak w każdym innym BMW, ja skorzystałem z nanoochony i powiem tyle g***o warta.

 

Moim zdaniem, najgorsza cześć BMW to właśnie lakier. Rysuje się jak diabli... wiem, zaraz odezwą się spece i powiedzą, że to wina ekologów itp. ale moim zdaniem jest to działanie celowe oszczędnościowe ze strony BMW... widziałem np. nowego Jeepa Cherokee i ten samochód ma super warstwę bezbarwnego lakieru, bardzo odporną na zadrapania, nie to co w BMW. Kicha.

Będziesz Miał Wydatki


http://www.motostat.pl/user_images/40716/icon1.png

BavarianVIN: WODZIKZ68FST

Opublikowano
No fakt lakier w BMW to wstyd ,ja założyłem od nowości bezbarwną folię (dostępna w BMW) .Mam nadzieję,że chociaż przód będzie wyglądał ok przy sprzedaży :wink:
Opublikowano
W jakims filmie dokumentalnym o fabrykach BMW jest mowa o tym, ze koncern zrezygnowal z etapu lakierowania podkladowego i grzania w piecu tego podkladu, ale dzieki temu moga w jednej lakierni obsluzyc produkcje modeli x3, x5, x6. Dla klientow z kolei korzyscia ma byc fakt, ze krocej czekaja na auto (wieksza moc przerobowa), proces jest tanszy i bardziej ekologiczny.
Opublikowano
Miałem od nowości powłokę kwarcową na aucie. Przez kilka miesięcy powłoka się utrzymywała, ale cudów nie ma- auto i tak dość mocno się brudzi i rysuje- pewnie mniej niż bez powłoki. Zdecydowałem się, bo nie chce mi się regularnie dbać o auto, nakładać wosk itp. Co do folii- sądzę, że jest bardzo mało miejsc, gdzie można to wykonać w zadowalający sposób. Poza tym też nie ma cudów- jak strzeli kamień, to i tak zostanie ślad na lakierze. Moim zdaniem nie ma to żadnego sensu. Lakier oczywiście rysuje się w sposób zadziwiająco prosty, podobnie zresztą jak większość elementów wnętrza.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

zgadzam sie w 100%, lakier w BMW to zenada, najgorsza czesc BMW, byle jaki japoniec ma lepszy lakier

 

ja myje samochod "na dwa wiadra", generalnie nie za czesto (co 1-1,5 miesiaca), samochod nigdy nie widzial myjni automatycznej i po prawie 2 latach mam mnostwo rysek na lakierze bezbarwnym

 

(...)

 

Moim zdaniem, najgorsza cześć BMW to właśnie lakier. Rysuje się jak diabli... wiem, zaraz odezwą się spece i powiedzą, że to wina ekologów itp. ale moim zdaniem jest to działanie celowe oszczędnościowe ze strony BMW... widziałem np. nowego Jeepa Cherokee i ten samochód ma super warstwę bezbarwnego lakieru, bardzo odporną na zadrapania, nie to co w BMW. Kicha.

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano
Tą folię ,którą założyli mi w BMW produkuje 3M (firma jest na pewno w Polsce) :cool2:
Opublikowano

Ja zawsze dwa razy w roku, po zimie i przed zimą robię dzień dobroci dla samochodów czyli:

dokładne mycie, glinkowanie, podkład pod wosk i na końcu wosk... wszystko markowe produkty.

Jak na razie przynosi to dobre efekty :roll:

Opublikowano

Nie wiem czy nie przesadzacie z tymi foliami i itp. To tylko samochód. większość za trzy lata go sprzeda. Swoją droga to coś w Japońcach jest poprzednim CRV zmuszony byłem przejść przez mlodnik i na lakierze zero śladów . F25 mam już 1,5 roku 45k km przebiegu. Myje sam lub na myjni bezdotykowej i nie zauważyłem żadnych rys ( porucz tych w okolicach klamek ) .

 

Swoją droga to chyba zamiast oklejania lepiej po roku strzelić polerke.

Ale to moje zdanie .

No i może kolor lakieru.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Lamet jest stąd, że jak płacisz za samochód 200k+ PLN to wymagasz by działał i wyglądał adekwatnie do sumy jaką za niego wyłożyłeś... a ty lakier słabszy niż Deawoo Matizie, ot co.

 

Widać, jesteś odosobnionym, szczęśliwym przypadkiem dobrego lakieru... ja na przykład dmucham i chucham, a rys i rysek i tak przybywa.

Będziesz Miał Wydatki


http://www.motostat.pl/user_images/40716/icon1.png

BavarianVIN: WODZIKZ68FST

Opublikowano
Jesli ktos myje na bezdotyku za 8zl to nie dziwie się, ze lakier jest w kiepskim stanie, na takich myjniach stosuje się najtansza agresywna chemie...
Opublikowano
Lamet jest stąd, że jak płacisz za samochód 200k+ PLN to wymagasz by działał i wyglądał adekwatnie do sumy jaką za niego wyłożyłeś... a ty lakier słabszy niż Deawoo Matizie, ot co.

 

Widać, jesteś odosobnionym, szczęśliwym przypadkiem dobrego lakieru... ja na przykład dmucham i chucham, a rys i rysek i tak przybywa.

 

Zainspirowany jeszcze raz się obejrzałem auto bardzo dokładnie i w mojej opinni jest ok. Widziałem porysowane samochody ale moje do nich nie należy.

 

W drugiej sprawie to może się naraze ale BMW w momencie jak przekroczyło 1mln samochodów sprzedanych przestało być marka premium. Ale to temat na inny wątek .

 

Co do lakierow to na świecie jest tylko dwóch producentów głównych składników farb chemoutwardzalnych. Więc nie wykluczone ze przywolany Matiz ma te sama bazę lakiernicza.

 

A co do BMW to kiedyś na samochodach było około 130 - 150 mikrometrow, a teraz księgowi jak zatwierdza 90- 100 to dobrze . Taki live . Swoją droga to muszę sprawdzić czy przypadkiem nie oszczedzili na lakierowaniu wewnętrznych stron blotnikow przednich.

 

Co do oklejania znajomy zapodal mat na Toyota LC i dopiero rysy było widać. Więc czasem lepiej nie przesadzać, ryse na lakierze zapolerujesz a obcięcie na foli to element do wymiany .

Opublikowano
Lakier ok natomiast ze znaczka na tylnej klapie litery schodzą . Taka to marka co o własne barwy nie dba ( może żeby jak rdza zje to żeby nie było widać co zjadla) http://img.tapatalk.com/d/13/05/06/7a4u5ata.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@ferddyl

 

Ten temat już kiedyś poruszałem :search: ... u mnie było to samo. Po 8 miesiącach zeszła farba z litery M. Widać, że BMW oszczędza gdzie się da...żenada.

 

Pojechałem do serwisu - doradca z uśmiechem na twarzy odmówił wymiany powołując się na zapis z gwarancji, że na "elementy dekoracyjne producent gwarancji nie udziela" ( :duh: )

 

Zdenerwowałem się okrutnie, bo nie po to płacę krocie za markę i za program ULTIMATE, by płacić jeszcze dodatkowo z własnej kieszeni za wymianę emblematu (za bagatela 90 PLN :mad2: !!!).

 

Po wyłożeniu moich racji, doradca "zmiękł", zamówił ten emblemat i po tygodniu wymienili za darmo...

Będziesz Miał Wydatki


http://www.motostat.pl/user_images/40716/icon1.png

BavarianVIN: WODZIKZ68FST

Opublikowano

Firma 3M produkuje 2 rodzaje folii (zarówno na Stany jak i na Europę) :

3M™ VentureShield™ Paint Protection Film

Scotchgard™ Paint Protection Film

Dostępne jako akcesoria (przynajmniej w USA) w salonach BMW - polecam :cool2:

Opublikowano
To prawda ,ale następne raczej nie będzie BMW... :wink: chyba ,że X5 czymś zaskoczy :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

jak nie BMW to? co jesli chodzi o suv-a to sa dwie marki - audi i bmw, mercedes owszem ale dla dziadkow ( bez AMG:0)

 

rowniez musze cos powiedziec o lakierach BMW od 2010 roku sa najgorsze w historii marki bmw - po odbiorze kilku aut byly ladnie sprawdzone i bylo ok ale po moim tzw. detailingu wyszlo szydlo z worka - same rysy, uzywajac profesjonalnych srodkow i urzadzen stwierdzam iz lakier jest beznadziejny.

wystarczy mocniej przejechac paznokciem po lakierze i slad zostaje

majac audi lakier tez nie jest super ale lepszy od BMW ale kij ma dwa konce - audi ma kilka elementow aluminiowych - uzyjac wiecej sily przy polerowaniu czasami jak zagniesz karoserie to wgniecenie murowane:)( za miekki material ) - takie to mamy czasy :|

Opublikowano

,,Jak nie BMW to co? Jeśli można spytać ?''

Zastanawiam się na Lexusem (lepsza cena w USA ,lepsze wykonanie) ,ew. nowe X5 ,ale wszystko zależy od ceny... X3 rozczarowała mnie małą ilością miejsca z tyłu ,silnik twin turbo genialny (ale inni też potrafią :wink: ) no i ten lakier - chciałem alpina white i teraz żałuję. Bardzo mały przebieg ,a już widać ,,taniość'' ,Toyota ma białą perłę ,która nawet po 2 latach wygląda jak nowa :D Na szczęście mam tu normalne ceny ,bo nie zapłaciłbym za to auto ponad 200 tys. - nie jest tego warte :(

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.