Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czy silniki C były o mocy 143 KM, bo na Allegro nie widzę takich?

Tak,ja mam N47D20C w wersji 143KM.

Ok. Czy od razu wymieniałeś w nim łańcuch? Zastanawiam się czy tego nie zrobić, bo zamierzam jeszcze pojeździć tym samochodem. Czy nie ma takiej potrzeby?

  • Odpowiedzi 132
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
W jakich latach produkowane były N47D20C (143 KM), którymi można łatwo zastąpić N47D20A (143 KM)?
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
A powiedz mi, C były produkowane od koncówki 2008 roku? a jesli bedzie hałasowac to i tak by trzeba wymienic łancuch nawet w C ? Nasuwa mi się jeszcze pytanie czy jest dostepny zestaw częsci i ile one kosztują (łancuch, slizgi) które nie będą hałasowac i łancuch się nie zerwie?

 

Tak, bodajże od 10/2008.

Ja o przypadkach zerwania nie słyszałem, natomiast o A słyszę wciąż. O ceny dowiesz się w ASO, mają specjalny pakiet i dokładną instrukcję części, które wchodzą w jego skład.

To ciekawe, bo pytałem w ASO o zestaw naprawczy rozrządu i okazało się, że zarówno do N47D20A jak i N47D20C jest identyczny zestaw naprawczy (za 1559zł). Nasuwa się więc wniosek, że w silniku `C` prawdopodobnie poprawiono jedynie materiały, z którego wykonane są elementy rozrządu.. Co o tym sądzicie?

Opublikowano
Jakie materialy poprawiono ? Kolego ale po co ci ten zestaw naprawczy jak masz uszkodzony silnik . A bmw boryka sie z tym problemem caly czas inaczej nie wychodzily bo co jakis czas nowe slizgi , nowe napinacze itd. Troche ostatnio przerabiam tych bmw na przeglady i na 10 w 8 chalasuje rozrząd.
Opublikowano
Jakie materialy poprawiono ? Kolego ale po co ci ten zestaw naprawczy jak masz uszkodzony silnik . A bmw boryka sie z tym problemem caly czas inaczej nie wychodzily bo co jakis czas nowe slizgi , nowe napinacze itd. Troche ostatnio przerabiam tych bmw na przeglady i na 10 w 8 chalasuje rozrząd.

Dowiadywałem się o te koszty gdyż nie mam pewności, co znajdę w silniku który kupię na wymianę...

Opublikowano
A na allegro jest kilka swiezych silnikow np z x1 2010 i z e90 z 2011 roku

No ale te silniki nie pasują bez przeróbek do mojego z 2007...

Opublikowano

Po rozebraniu silnika okazało się, że (podaję po mechaniku, gdyż sam nie widziałem wszystkich części):

1) urwany łańcuch wał korbowy - pompa oleju w związku z bardzo zużytym kołem zębatym na wale,

2) tłoki uderzając w zawory przekazały tę siłę wyżej i pękła obudowa mocująca, na którym osadzone są wałku rozrządu,

3) uderzone 2 zawory ssące i 4 wydechowe.

Opublikowano
Dlaczego twierdzisz ze te silniki nie pasują bez przeróbek ?

Jak napisał Xelion wcześniej w tym wątku: `Przy zmianie A na C nie ma rzeźby jeśli będziesz szukał silnika max do końca 2009. Później są już N47N.`

Opublikowano
Bzdura . Ja montowalen dwa silnik z x1 jedna 05/2010 , druga 06/2010 i silnik taki sam poza srednica otworu w glowicy od recyrkulacji. Jedeb silnik zakladalem do e91 03/2008 a drugi do e60 chyba 11/2007
Opublikowano
Bzdura . Ja montowalen dwa silnik z x1 jedna 05/2010 , druga 06/2010 i silnik taki sam poza srednica otworu w glowicy od recyrkulacji. Jedeb silnik zakladalem do e91 03/2008 a drugi do e60 chyba 11/2007

Tu kolega pisze, że jednak są spore problemy przy zmianie na nowszy `C`: viewtopic.php?f=70&t=214853&start=15

Już nie wiem komu wierzyć. Nie chciałbym żadnej rzeźby przy montażu.

Opublikowano
Bzdura . Ja montowalen dwa silnik z x1 jedna 05/2010 , druga 06/2010 i silnik taki sam poza srednica otworu w glowicy od recyrkulacji. Jedeb silnik zakladalem do e91 03/2008 a drugi do e60 chyba 11/2007

 

 

Kolego, zanim powiesz "bzdura" to się trochę zastanów. Wciąż mówimy o silnikach z e90 N47. W e90 od początku 2010 weszły N47N (184KM) i nie mówimy o silnikach z X1 e84, bo tam N47N pojawiły się chyba od połowy 2011. Także spokojnie i czytaj uważnie. Silniki w e90 i ich progress jest inny niż w e60 / X1.

 

Spoko, można szukać silnika z X1 do bodajże marca 2011 (N47 177KM, 143KM) i będzie pasował, ale to wciąż stara jednostka N47D20C.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano
No tak ale lepiej kupic np z x1 n47d20c bo taki mozna znalezc z niskim przebiegiem z 10 czy 11 roku niz niewiadomo co z e90 z 2009 z przelotem ok 200 tysi . Najlepiej znalezc silnik poprosic sprzedajacego o numer vin pojazdu z ktorego pochodzi i sprawa sie wyjasni czy pasuje czy nie. A nie kupic w ciemno z zeszlifowanymi numerami niewiadomego pochodzenia bo ktos powiedzial ze to d20c .
Opublikowano
Akurat wtryski i denka tloka maja bardzo duze znaczenie jesli chodzi o prace silnik . Ja nikomu nie kaze zakladac n47n zamiast d20c . Chodzi mi oto ze mozna kupic odpowiedni silnik tylko trzeba troche poszukac i nie jest to problem wiedzac czego sie szuka
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Jestem w trakcie wymiany słupka z mojego uszkodzonego N47D20A 143KM na taki sam lecz z wersji 177KM (też N47D20A). Czy pompa wtryskowa i wtryskiwacze są inne w tych silnikach? Czy mogę zostawić te elementy z wersji 177KM, czy powinienem jednak przełożyć z mojego 143KM?
Opublikowano
No to jak robią to powinni mieć pojęcie co robią i czy pompa może zostać od 177
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Udało się wymienić słupek silnika i generalnie wszystko działa jak należy :) Jeśli ktoś jest zainteresowany szczegółami - zapraszam na priv.

 

Niestety pojawił się problem z systemem start-stop, który po wymianie silnika nie działa. Pojawia się komunikat błędu w kolorze żółtym - litera `A` w kółku.

Jak się dowiedziałem komunikat ten prezentowany jest, gdy akumulator ma za niskie napięcie, wtedy system się wyłącza aby nie `dobić` akumulatora częstym uruchamianiem.

Silnik jednak odpala bez problemów, więc nie sądzę aby był to problem związany z akumulatorem. Ktoś wie, co może być powodem?

Opublikowano
Udało się wymienić słupek silnika i generalnie wszystko działa jak należy :) Jeśli ktoś jest zainteresowany szczegółami - zapraszam na priv.

 

Niestety pojawił się problem z systemem start-stop, który po wymianie silnika nie działa. Pojawia się komunikat błędu w kolorze żółtym - litera `A` w kółku.

Jak się dowiedziałem komunikat ten prezentowany jest, gdy akumulator ma za niskie napięcie, wtedy system się wyłącza aby nie `dobić` akumulatora częstym uruchamianiem.

Silnik jednak odpala bez problemów, więc nie sądzę aby był to problem związany z akumulatorem. Ktoś wie, co może być powodem?

 

Mi też poprzedniej zimy odpalał bez problemu, a akumulator był na wykończeniu. Proponowałbym sprawdzić dobrze aku.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.