Skocz do zawartości

Problem z silnikiem - jestem w trasie


Wujek22

Rekomendowane odpowiedzi

Zapomniałeś dopisać notorycznie padających turbin, pękających wałów, obracających się panewek itp. Drobiazgów. A rozrząd też potrafi paść. Na forum mnóstwo jest wątków o tych problemach.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 132
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Jasne ,że pełno bo piszą zazwyczaj osoby którym coś nawaliło . Jest to jednak niewielki procent wszystkich posiadaczy tego silnika .

A tak nawiasem mówiąc to te panewki to przeważnie tym co przy chipowaniu przesadzili z Nm.Gdyby zostawili na poziomie 370-380 Nm a nie walili po 410 Nm to pewnie usterek byłoby mniej :nienie:

Domek nad najczystszym jeziorem na Mazurach - Wakacje - Święta - Ferie - Weekendy - Sylwester -http://domkinarty.spanie.pl/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak samo jest z rozrządem w N47, ja też przejechałem tymi silnikami blisko 300 tys. Km i problemów nie miałem. Tyle że rozrząd to jest jeden problem, a nie wiele jak przy M47. Mimo że silniki M47 były w e90 montowane bardzo krótko to ilość problemów na forum które są z nimi zgłaszane jest przytłaczająca względem nowszego modelu.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne ,że pełno bo piszą zazwyczaj osoby którym coś nawaliło . Jest to jednak niewielki procent wszystkich posiadaczy tego silnika .

A tak nawiasem mówiąc to te panewki to przeważnie tym co przy chipowaniu przesadzili z Nm.Gdyby zostawili na poziomie 370-380 Nm a nie walili po 410 Nm to pewnie usterek byłoby mniej :nienie:

 

Jak zczipowałeś auto i przy przebiegu 250tys.km masz oryginalne sprzęgło i turbo to może cię wkrótce czekać nie miła niespodzianka.

 

pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałeś dopisać notorycznie padających turbin, pękających wałów, obracających się panewek itp. Drobiazgów. A rozrząd też potrafi paść. Na forum mnóstwo jest wątków o tych problemach.

ty masz chyba tą formułkę na ctrl c ctrl V :duh:

Naprawdę ciężki przypadek, zamiast pomóc zrobić jak to sam napisałeś analizę kosztów to klepiesz to samo w każdym wątku. Ostatnio już w 335i zacząłeś o N47 :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie o N47 tylko o o sofcie do skrzyni od alpiny. I nie ja zacząłem ten temat. Zacznij czytać że zrozumieniem. I niestety niektórzy właściciele M47 totalnie sciemniaja odnośnie tego silnika. Edytowane przez K8v8M

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne ,że pełno bo piszą zazwyczaj osoby którym coś nawaliło . Jest to jednak niewielki procent wszystkich posiadaczy tego silnika .

A tak nawiasem mówiąc to te panewki to przeważnie tym co przy chipowaniu przesadzili z Nm.Gdyby zostawili na poziomie 370-380 Nm a nie walili po 410 Nm to pewnie usterek byłoby mniej :nienie:

 

Jak zczipowałeś auto i przy przebiegu 250tys.km masz oryginalne sprzęgło i turbo to może cię wkrótce czekać nie miła niespodzianka.

 

pzdr

 

Gdybym miał 18 lat i dorwał się do 200 konnego auta jak głupi do gruchotki to pewnie by tak było ale ja mocy używam wyłącznie przy wyprzedzaniu w trasie i to na 5-6 biegu i tylko wtedy gdy trzeba uciec bo ktoś akurat wyprzedza na 3 -go . :mrgreen:

Najczęściej te elementy padają przy zrywaniu auta na któtkich odcinkach i drifcie na rondzie :mad2: a potem płacz laweta i pisanie na forum ,że BMW to takie buble teraz robią .WSZYSTKO JEST DLA MĄDRYCH LUDZI :cool2:

Domek nad najczystszym jeziorem na Mazurach - Wakacje - Święta - Ferie - Weekendy - Sylwester -http://domkinarty.spanie.pl/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne ,że pełno bo piszą zazwyczaj osoby którym coś nawaliło . Jest to jednak niewielki procent wszystkich posiadaczy tego silnika .

A tak nawiasem mówiąc to te panewki to przeważnie tym co przy chipowaniu przesadzili z Nm.Gdyby zostawili na poziomie 370-380 Nm a nie walili po 410 Nm to pewnie usterek byłoby mniej :nienie:

 

Jak zczipowałeś auto i przy przebiegu 250tys.km masz oryginalne sprzęgło i turbo to może cię wkrótce czekać nie miła niespodzianka.

 

pzdr

 

Gdybym miał 18 lat i dorwał się do 200 konnego auta jak głupi do gruchotki to pewnie by tak było ale ja mocy używam wyłącznie przy wyprzedzaniu w trasie i to na 5-6 biegu i tylko wtedy gdy trzeba uciec bo ktoś akurat wyprzedza na 3 -go . :mrgreen:

Najczęściej te elementy padają przy zrywaniu auta na któtkich odcinkach i drifcie na rondzie :mad2: a potem płacz laweta i pisanie na forum ,że BMW to takie buble teraz robią .WSZYSTKO JEST DLA MĄDRYCH LUDZI :cool2:

 

Nawet podczas wyprzedzania zamiast 340 nm trafia prawie 400 na wał (mówiąc oględnie) i tak samo się może rozlecieć jak przy innych przyspieszeniach (jeszcze nawet większa wtedy szansa) -żeby nie było sam mam m47 po programie i zrobiłem to dlatego, aby był bardziej elastyczny, ale liczę się z tym że wał może polecieć, bo jest to bolączka tych silników i trzeba to przyjąć do wiadomości, tak samo jak turbiny egzotyki mitsu.

 

p.s niestety dobrze ktoś napisał, jeśli masz ori przebieg i zrobiłeś program niedawno to dwumasa na pewno poleci i uwierz możesz nie zrywać, jeździć pozornie delikatnie, ale od samych wyprzedzeń z mocą wyższą o kilkanaście % siądzie dwumasa (przy tym przebiegu już jest zmęczona solidnie) wiem bo dokładnie to przerabiałem niedawno :norty: Jak zrobisz komplet to spokój na 100-150tk przy programie. Przynajmniej koszt kompletu dwumasy ze sprzęgłem jest naprawdę relatywnie nieduży, biorąc pod uwagę klasę samochodu i inne auta konkurencji. np do avensisa samo koło dwumasowe 6 klocka :cool2:

Edytowane przez qwertykk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne ,że pełno bo piszą zazwyczaj osoby którym coś nawaliło . Jest to jednak niewielki procent wszystkich posiadaczy tego silnika .

A tak nawiasem mówiąc to te panewki to przeważnie tym co przy chipowaniu przesadzili z Nm.Gdyby zostawili na poziomie 370-380 Nm a nie walili po 410 Nm to pewnie usterek byłoby mniej :nienie:

 

Jak zczipowałeś auto i przy przebiegu 250tys.km masz oryginalne sprzęgło i turbo to może cię wkrótce czekać nie miła niespodzianka.

 

pzdr

 

Gdybym miał 18 lat i dorwał się do 200 konnego auta jak głupi do gruchotki to pewnie by tak było ale ja mocy używam wyłącznie przy wyprzedzaniu w trasie i to na 5-6 biegu i tylko wtedy gdy trzeba uciec bo ktoś akurat wyprzedza na 3 -go . :mrgreen:

Najczęściej te elementy padają przy zrywaniu auta na któtkich odcinkach i drifcie na rondzie :mad2: a potem płacz laweta i pisanie na forum ,że BMW to takie buble teraz robią .WSZYSTKO JEST DLA MĄDRYCH LUDZI :cool2:

Ciśnienięcie na 6 biegu zbyt mądre nie jest. To właśnie od takiej jazdy ukręcają się wały w M47 jak słusznie zauważył kolega powyżej. To wtedy silnik i układ przeniesienia napędu dostaje najbardziej po dupie, bo zmaga się z największymi obciążeniami. Dodatkowo przy wyprzedzaniu z prędkościami 80-120 największe przyspieszenie jest na niższych biegach wiec jest to podwójnie głupie.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu nie chodzi o żadne ciśnięcie tylko normalną jazdę na 5 lub 6 a przy 120 km/h raczej trudno redukować na 3 tylko normalnie dodajesz gazu i auto idzie ( po chipie oczywiście ).

 

Mam wrażenie ,że Tobie to wszystko przeszkadza i chyba lewą nogą wstajesz . Mam radę przestaw łóżko lub idz na spacer :lol:

Domek nad najczystszym jeziorem na Mazurach - Wakacje - Święta - Ferie - Weekendy - Sylwester -http://domkinarty.spanie.pl/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu nie chodzi o żadne ciśnięcie tylko normalną jazdę na 5 lub 6 a przy 120 km/h raczej trudno redukować na 3 tylko normalnie dodajesz gazu i auto idzie ( po chipie oczywiście ).

 

Mam wrażenie ,że Tobie to wszystko przeszkadza i chyba lewą nogą wstajesz . Mam radę przestaw łóżko lub idz na spacer :lol:

 

Przed chwilą mówiłeś o wyprzedzaniu i uciekaniu jak ktoś leci na 3ciego a teraz już o spokojnej jeździe. To jak w końcu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli auto po chipie to nie trzeba specjalnie cisnąć wystarczy po prostu dodać gazu na 5 lub 6 biegu i auto przyspiesza . Właśnie ta różnica w moim aucie jest na + gdyż wcześniej trzeba było redukować bieg na niższy i ostro cisnąc co moim zdaniem jest bardziej szkodliwe dla silnika niż korzystać z jego elastyczności po chipie . :nienie:

 

Czytaj kolego ze zrozumieniem :!:

Domek nad najczystszym jeziorem na Mazurach - Wakacje - Święta - Ferie - Weekendy - Sylwester -http://domkinarty.spanie.pl/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli auto po chipie to nie trzeba specjalnie cisnąć wystarczy po prostu dodać gazu na 5 lub 6 biegu i auto przyspiesza . Właśnie ta różnica w moim aucie jest na + gdyż wcześniej trzeba było redukować bieg na niższy i ostro cisnąc co moim zdaniem jest bardziej szkodliwe dla silnika niż korzystać z jego elastyczności po chipie .

To się grubo mylisz. Niszczysz silnik w ten sposób. A wyprzedzanie przy 120 to nie jest spokojna jazda, a jeśli już to powinno się to robić na czwartym biegu a nie na szóstym czy piątym. Wysoki moment obrotowy niszczy silnik i układ przeniesienia napędu. Ty nie dość że go podniosłeś ponad poziom fabryczny to jeszcze znacznie częściej wykorzystujesz. I to nie ma związku z moim spaniem.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy odbiegli troche od tematu.... :roll:

 

Przyznaje ,ze moj lancuch troche juz szura i wogole sprawa mnie irytuje.

Chcialem spytac jakie sa koszta ewentualnej wymiany lancucha , czy ma to sens przy przebiegu 160kkm , ile czasu potrzebowal by mechanik na wymiane ?

Silnik z przegiegiem ok 70kkm mozna znalezc na allegro za ok 5k, koszta przelozenia to ok 1,5k , gwarancja rozruchowa 1 miesiac.

 

PS .

W poniedzialek furka idzie do warsztatu wiec moze i od razu lancuch ?

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak robisz planowo wymianę to ma to sens ale pod warunkiem, że planujesz jeździć jeszcze długo, lub zależy Ci na tym by Cię sytuacja nie zaskoczyła. W takim wypadku moim zdaniem najlepiej kupić używany pewny słupek z nowszego silnika i w nim dokonać wymiany łańcucha na nowe zmodyfikowane części wraz z osprzętem. Modyfikacje były jeszcze w 2013 roku. Potem możesz odsprzedać swój słupek i nie powinno wyjść drogo nawet jak nie będziesz ściemniał. .

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli auto po chipie to nie trzeba specjalnie cisnąć wystarczy po prostu dodać gazu na 5 lub 6 biegu i auto przyspiesza . Właśnie ta różnica w moim aucie jest na + gdyż wcześniej trzeba było redukować bieg na niższy i ostro cisnąc co moim zdaniem jest bardziej szkodliwe dla silnika niż korzystać z jego elastyczności po chipie .

To się grubo mylisz. Niszczysz silnik w ten sposób. A wyprzedzanie przy 120 to nie jest spokojna jazda, a jeśli już to powinno się to robić na czwartym biegu a nie na szóstym czy piątym. Wysoki moment obrotowy niszczy silnik i układ przeniesienia napędu. Ty nie dość że go podniosłeś ponad poziom fabryczny to jeszcze znacznie częściej wykorzystujesz. I to nie ma związku z moim spaniem.

 

To przy redukcji z 6 na 4 i dodaniu ostro gazu momentu nie używasz :?: :shock:

Pytanie jedno to dlaczego najwięcej aut w warsztacie z rozwalonymi bebechami w silniku stoi właśnie po takim stylu jazdy jak opisałem wyżej :nienie:

Domek nad najczystszym jeziorem na Mazurach - Wakacje - Święta - Ferie - Weekendy - Sylwester -http://domkinarty.spanie.pl/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widziałeś kiedyś wykres przebiegu momentu? Chyba nie, bo byś dostrzegł że przy 3 tys. Jest on niższy niż przy 2 tys. Dodatkowo po zredukowaniu aby uzyskać to samo przyspieszenie nie trzeba wciskać gazu do dechy.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Proponuje założyć nowy wątek"silniki N47 i M47 wady? , zalety?, częste usterki?"(kolega który założył ten wątek jest w niezłym szoku)

Pozdrawiam.

Zgadza się :) Potrzebuję pomocy przy naprawie/ ew. wymianie silnika przy uszkodzonym rozrządzie. Nie interesują mnie różnice pomiędzy M47, a N47 :D

 

Jaki silnik wejdzie do mojego samochodu bez modyfikacji? Szukać takiego samego, czy może np. ten 177 KM jest ok, a może inny? Czy oryginalne sprzęgło i osprzęt z mojego silnika wytrzymają?

Czy jest sens generować koszty i płacić za rozebranie uszkodzonego silnika, czy może od razu kupić drugi i wymieniać?

Z góry dzięki za pomoc w uzyskaniu odpowiedzi na moje pytania :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, dowożą na miejsce, bo byłem tego świadkiem (byłem w serwisie na olejach w Krakowie) i to właśnie był n47. Być może tylko do określonych, sprawdzonych serwisów dowożą, tego nie wiem, ale gwarancja była na pół roku, bo dowiadywałem się co i jak.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Proponuje założyć nowy wątek"silniki N47 i M47 wady? , zalety?, częste usterki?"(kolega który założył ten wątek jest w niezłym szoku)

Pozdrawiam.

Zgadza się :) Potrzebuję pomocy przy naprawie/ ew. wymianie silnika przy uszkodzonym rozrządzie. Nie interesują mnie różnice pomiędzy M47, a N47 :D

 

Jaki silnik wejdzie do mojego samochodu bez modyfikacji? Szukać takiego samego, czy może np. ten 177 KM jest ok, a może inny? Czy oryginalne sprzęgło i osprzęt z mojego silnika wytrzymają?

Czy jest sens generować koszty i płacić za rozebranie uszkodzonego silnika, czy może od razu kupić drugi i wymieniać?

Z góry dzięki za pomoc w uzyskaniu odpowiedzi na moje pytania :)

Bez modyfikacji tylko taki sam z taką samą literką na końcu.

Przy zmianie z "a" na "c" już jest rzeźba.

viewtopic.php?f=70&t=214853#p1589289

 

 

Kilka tematów poniżej jest to dość dokładnie opisane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy zmianie A na C nie ma rzeźby jeśli będziesz szukał silnika max do końca 2009. Później są już N47N.

 

Wersja 143 i 177 niczym się nie różnią, jeśli chodzi o słupek. Różnią się wtryskiwacze i turbina oraz program. To wszystko.

 

Generalnie rozwala mnie takie ...... zdzierstwo jakie jest w tym kraju. Za diagnozę tego samego we włoskim ASO zapłaciłem 63 EUR.

 

Miałem identyczną sytuację z moją 318d 2008 z n47D20a, jechałem 160 km/h we Włoszech i kawałek za Bolonią (1500 km od Poznania) samochód zgasł i zapaliła się ikonka Check Engine. Po tym auto kręciło, ale nie chciało odpalić. Assistance zaholowało mnnie do BMW w Regio Emilia i okazało się, że silnik do wymiany :D Wycena na 8000 EUR :)

Oczywiście auto zabrałem do Polski i z holowaniem (laweta z Polski) i wszystkimi możliwymi kosztami, naprawa wyniosła mnie 10k pln.

 

Gdyby to stało się w Polsce ta zamknąłbym się w 5-6k pln.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.