Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Hmm dziwne ogólnie u mnie problem ustał jakieś powietrze w przewodach paliwa było ?? Ciekawe tylko skąd ale znów mnie czeka rozbiórka całej góry z wtryskami więc jak się to powtórzy będziemy wiedzieli dokładnie co i gdzie.
  • 8 lat później...
Opublikowano

Witajcie Panowie,

mam ten sam problem co Wy.

Co wymieniłem w BMW e60 525d (197 PS) w związku z duszeniem/dławieniem/drżeniem  przy delikatnym przyspieszaniu na 6 biegu przy prędkości 90 kmh lub podjazdem pod dłuższą gorke przy 90 kmh bez ruszania pedału gazu:

1.       czyszczenie EGR i klapy gaszącej – brak jakiejkolwiek poprawy

2.       wymiana odmy – brak jakiejkolwiek poprawy

3.       nowy przepływomierz ORI – brak jakiejkolwiek poprawy

4.       nowy filtr paliwa – brak jakiejkolwiek poprawy

5.       sprawdzone przewody podciśnienia – brak jakiejkolwiek poprawy

6.       regeneracja turbo – brak jakiejkolwiek poprawy

7.       nowe uszczelki kolektora dolotowego – brak jakiejkolwiek poprawy

8.       kompleksowa naprawa skrzyni biegów (mechatronika, tarczki, panewki) – auto płynniej zaczęło zmieniać biegi ale główny problem pozostał

9.       nowy konwerter – auto płynniej zaczęło zmieniać biegi ale główny problem pozostał

10.   regulator ciśnienia paliwa na listwie (od strony kabiny) - brak jakiejkolwiek poprawy

11.   regulator ciśnienia paliwa na pompie - brak jakiejkolwiek poprawy

12.   regeneracja wszystkich wtrysków (końcówki były do wymiany) – auto stało się cichsze, bardziej elastyczne i lepiej przyspiesza. Wskazówka obrotomierza powoli opada przy puszczeniu gazu, kiedyś gwałtownie spadała do obrotów jałowych.

13.   regeneracja pompy CR (nowe uszczelnienia i sprężynka zaworka) – wskazówka obrotomierza nie opada gwałtownie na dół przy uruchamianiu silnika. Ogólnie po zrobieniu wtryskiwaczy i pompy kultura pracy silnika znacznie wzrosła, ale problem główny pozostał.

 

Znalezliscie juz rozwiazanie tego problemu, mi juz skonczyla sie mapa, co mozna dalej robic?

Pozdrawiam!

 

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witajcie,

co dokladnie dolega mojej e60 opisalem juz w poscie wyzej. Ciagle walczylem i mysle, ze udalo mi sie znalezc przyczyne tego dlawienia/drgania - jednym slowem chodzi o nieprzyjemne odczucie przy wolnym dodawaniu gazu na niskich predkosciach obrotowych.

Tak jak wyzej pisalem po przeprowadzonych wymianach i naprawach ( sam to robie) uznalem, ze uklad wtryskowy mam bardzo dobry. Wiec podejrzenie padlo na doprowadzenie powietrza do spalania. Turbina odnowiona, wiec przyczepilem sie czujnika MAP w kolektorze ssacym i czujnika temperatury powietrza zasysanego na rurze dolotowej za intercoolerem. Wymienilem obe te elementy na nowe oryginalne. Zero zmian! 700 pln! 

Znowu rece opadly!

Dodatkowo kolega z forum podpowiedzial mi, ze regeneracja wtryskow nie zawsze jest przeprowadzana prawidlowo i ze on robil to ponownie. Znowu wiec przyczepilem sie wtryskow. No bo co ma tak duzy wplyw na plynna prace ( bez drgan) jak nie wtryski! Kupilem zestaw do proby przelewowej. Podlaczylem to i wykonalem probe. Wyszlo ze 3 wtryski z 6 zdecydowanie wiecej przelewaja niz pozostale! Nawet sie ucieszylem, bo wreszcie zlokalizowalem usterke! Wykrecilem wtryski i zawiozlem je do warsztatu z "reklamacja" na podstawie proby przelewowej. Tam podlaczono moje wtryski i przez kilka godzin!!! byly testowane. Pokazano mi wyniki i wszystko bylo idealnie w normie ( w jej srodku). Ja mimo to uparlem sie aby wymienic we wszystkich wtryskach zaworek zwrotny, bo przeciez proba przelewowa mi taka wyszla. Wymieioniono mi te zaworki we wszyskich 6 wtryskach, nadano nowe kody i 3k pln poszlo z kieszeni.

Zamontowalem te wtryski i ..... zero zmian!!!!

Poddalem sie i postanowilem, ze juz nic nie bede z tym robil, bo wszyskie glowne uklady samochodu odnowilem , wiec auto jest sprawne, tylko ma te irytujace drgania.

Ale jednak nie dawalo mi to spokoju. Podczas jazdy wieczorem, kiedy bylo malo innych uczestnikow ruchu, doszla do mnie mysl ze to ..... wydech!!!!!

Jak silnik ma obroty i jest obciazony to spaliny leca duzym strumieniem i wydech jest stabilny, jak silnik ma te male obroty np. 1200 i delikatnie przyspieszamy to spaliny "bladza" w tym wydechu i on wpada w drgania i przenosi to na bude.

Sprawdzilem wszyskie wieszaki calego tlumika. Wszysko w najlepszym porzadku!! Ale na tlumiku koncowym jest cos takiego magicznego jak tlumik drgan wydechu. Taka guma przykrecona do tylnego tlumika. Odkrecilem ta gume ( jedna sruba i super dojscie) zrobilem probe i BINGO! Te drgania zrobily sie jeszcze bardziej irytujace!!! To wielkie odkrycie, bo wreszcie mam cos co bezposrednio wplywa na ta awarie. Tylko ten tlumik drgan ( klocek gumowy po prostu) jest w doskonalej kondycji. Ja mam ten tlumik 38 Hz. Jego waga to 911 gramow. Wiec jezeli po odkreceniu bylo gorzej to postanowilem dodac mu wagi. Owinalem go mata gumowa o grubosci scianki 2mm i teraz jego waga koncowa to ok. 1400 gramow.

To jest to! To drzenie zredukowalo sie bardzo mocno! A jak juz wystepuje to jest calkiem przyjemne mruczenie:)

Sam nie jestem w stanie ustalic o jakiej ilosci Hz potrzebuje tlumika dragan. Nie znam sie na tym temacie. Moze ktos z Was umialby cos takiego ustalic? Ja dodalem po prostu mase:)

Mam nadzieje, ze komus pomoze ta historia. Mnie tylko zastanawia dlaczego to sie zrobilo, bo auto mam juz ponad 10 lat i kiedys tego nie bylo. Komplet tych gum  ( oryginalne) wraz z tym tlumikiem to ok 800 pln. Moze to wyeliminowaloby to konca moje problemy. Poki co jezdze tak jak jest. Plecionka jest ok i juz czytem posty innych, ze jej wymiana z reguly nic nie wnosi (oczywiscie poza przypadkami kiedy jest ewidentnie zniszczona)

 

Pozdrawiam i   

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.