Skocz do zawartości

F10/F11 dodatki mniej lub bardziej potrzebne


przemekk23

Rekomendowane odpowiedzi

Ja już mam mętlik w głowie- kierownica, która zgodnie z katalogiem oznaczona jest jako sportowa jest właśnie niemiła w dotyku i dużo cieńsza od kierownicy M. Wychodziłoby na to, że jest to standardowa, ale porównanie ze zdjęciem mówi co innego. Jak najłatwiej odróżnić sportową od zwykłej?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 54
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Dokładnie o to samo mi chodziło pisząc o ewentualnej odsprzedaży za kilka lat.

Mało kto będzie chciał mieć samochód bez ksenonów czy ze zwykła kierownicą, za podobne pieniądze znajdzie egzemplarz z "bajerami" które po prostu w tej klasy samochodzie muszą być...

 

Trochę rozwine moją poprzednią wypowiedz bo troche mało ją rozwinołem.

 

Chodziło mi o sytuacje kiedy mamy golasa BMW np E60 bez ksenonów, bez elektyrcznych foteli, bez head up,szyberdachu czy kamer cofania czyli powiedzmy dodatki za 15K oraz mamy w tej samej cenie oraz w tym samym stanie Audi a6 oraz Mercedesa E ale w auta są na maxa wypasione czyli powiedzmy dodatki za 60k.

 

To miłośnik BMW który jest świadomy sloganu "Bmw radość jazdy" bez chwili zastanowienia weżmie golasa BMW.

Jak w Trzech prostych krokach zniszczyć wspaniałą marke jaką jest BMW ?


Krok Pierwszy : Zastąp napęd na tył napędem na koła przednie w 2015r

Krok Drugi: Wpakuj silnik 3 cylindrowy z MINI do limuzyny BMW 3 w 2016r

Krok Trzeci: Wpakuj silnik 4 cylindrowy do limuzyny BMW 7 w 2016r

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Koledze chodziło o opcję całkowicie ciekłokrystalicznych zegarów, bez tradycyjnych wskazówek ( 6WB ).

Pytanie natomiast dotyczyło zestawu wskaźników o rozszerzonym zakresie - czyli z większym wyświetlaczem z dołu, ale z tradycyjnymi zegarami. Moim zdaniem, najlepszy wybór.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie koszt jest znikomy, ale wygląda dużo bardziej "bogato". Poza tym nie rezygnuje się wtedy z klasycznych zegarów, które się jak dla mnie kwintesencją elegancji.

Warto dodać może jeszcze, że przy rozszerzonej wersji wskaźników, chromowe obwódki zegarów są otwarte u dołu.

 

Biorąc pod uwagę, że niektórzy użytkownicy skarżą się, że deska rozdzielcza im "znika", to przynajmniej zostają zegary - w wersji klasycznej.

W przypadku wskaźników w wersji full-elektronicznej, wtedy mamy przed sobą prawdziwy black-panel :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Inny licznik jednym słowem, jeśli 6WB to LED-owy.

 

Pzdr

 

6WB nie jest LED'owy tylko LCD.

Marketing producentów telewizorów się udziela :wink:

 

6WB w trybie dziennym jest całkiem ładny (wygląda jak tradycyjne zegary), natomiast nie podoba mi się tryb nocny, który zmienia jego kolorystykę na "bursztynowo" (co prawda tryb dzienny można na stałe zablokować kodowaniem).

Natomiast bez dwóch zdań 6WB jest bardziej praktyczny pod względem przejrzystości wskazań (nie mam na myśli wskazania prędkości i obrotów, lecz dodatkowe informacje przezeń prezentowane).

Inna sprawa, że moim zdaniem nie opłaca się dokładać do samej opcji 6WB (2645 zł extra). Jeśli już to kupno 6WB w którymś z pakietów.

Ale przed ewentualnym wyborem - warto na pewno pojeździć, żeby samemu się przekonać co bardziej odpowiada...

 

Biorąc pod uwagę, że niektórzy użytkownicy skarżą się, że deska rozdzielcza im "znika", to przynajmniej zostają zegary - w wersji klasycznej.

W przypadku wskaźników w wersji full-elektronicznej, wtedy mamy przed sobą prawdziwy black-panel :mrgreen:

 

W 6WB też znika tylko dół, zegary zostają...

Dokładnie jak w 6WA :8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktos moglby napisac co daje rozszerzona deska rozdzielcza? Dzieki! :)

Napisze Ci co u mnie robi, a mianowicie: podczas navigowania w miescie obcym czasem zdaza sie ze ktos zadzwoni - wtedy jakby znika navi z glownego panelu. Ale sa wyswietlane informacje w liczniki (w Brnie mialem informacje o wysypanych ostrych przedmiotach na jezdni wlasnie w liczniku). Poza tym jest lista telefoniczna i np. utworow na dysku w trakcie przewijania… Takie tam pierdoly.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktos moglby napisac co daje rozszerzona deska rozdzielcza? Dzieki! :)

No i oczywiście inna grafika w trybie Normanym, Sport oraz Eco.

Poza tym kilka bajerów w stylu wskazanie na zegarach ograniczenia prędkości (taki czerwony paseczek przy prędkościomierzy - coś ala ogranicznik), dodatkowo czcionka aktualnej prędkości jest dużo większa aniżeli pozostałe cyfry na "elektronicznym cyferblacie". Super to wygląda.

 

Też się zastanawiałem czy brać takie zegary ale absolutnie nie żałuję. Wyglądają naprawdę efektownie. Szkoda tylko że nie ma większego wyboru kolorystyki zegarów - coś ala skin'y z Winampa jak pamiętają co niektórzy:)

Sprawa byłaby prosta do realizacji ale jakoś tak chyba BMW nie zależało na tym.

 

Kupowałem dobrze dobrze wyposażone F10 i w zasadzie żadnego dodatku nie uznaję za zbyteczny bo ze wszystkich korzystam/używam i mi pasują.

 

Z bajerów które mam a są dla mnie totalnie zbędne to : rolety bocznych tylnych szyb, tylna roleta przeciwsłoneczna elektryczna, worek na narty, skrętne przednie światła, asystent świateł, rozpoznawanie znaków, lusterka fotochromatyczne, tylna oś skrętna, pakiet dla palących, dodakowe gniazda 12V, sterowanie głosowe, internet w samochodzie,

Nie mam osi skrętnej więc się nie wypowiem ale pozostałe elementy poza sterowaniem głosem są dla mnie są niezbędne.

* Asystent świateł - mam LED'y - asystent działa perfekcyjnie, doświetla strefy, przyciemnia pewne obszary, automatycznie zmienia na długie. Dla mnie opcja w przyszłości MUST BE

* rozpoznawanie znaków - pierwsza klasa, połączona z Head-Up'em działa super. Nie raz mi sie przydała jak w trakcie jazdy człowiek się zagapi i nie zauważy ograniczenia (myślę że bez Head-Up'u może nie być taka fajna bo wtedy trzeba oderwać wzrok od szyby i pewnie nie zauważa się zbytnio tej opcji)

* lusterka fotochromatyczne - no tego już nie rozumiem jak to może być zbędne. Mam takie już od czasów Mondeo MK3 i nie wyobrażam sobie abym musiał wachlować lusterkiem jak ktoś jedzie za mną żeby mnie nie oślepiał

* pakiet dla palących - w sumie zbyteczny bo nie palę ale wykorzystałem ten schowek na pilota do bramy więc się przydaje :)

* internet w samochodzie - korzystam :) na drugiej części ekranu mam prognozę pogody i fajnie to działa. Czasami jak jestem w nieznanym miejscu to lubię sobie poprzeglądać fotki z okolicznych atrakcji :)

* worek na narty - niezbędny - jeździmy na nartach więc bez niego nie wyobrażam sobie samochodu.

* rolety - jakbyś miał dziecko to na pewno doceniłbyś rolety boczne, co do tylnej to można uznać że dodatek niekoniecznie wykorzystywany

 

Dodatkowo uważam za dobry wybór dołożenie Asystentów - ostrzeżenie o zmianie pasa - przydaje się, radar ostrzegający o aucie w martwym polu (pomarańczowe trójkąciki w lusterkach) - jeżdżąc dużo po mieście fajna sprawa, ostrzeżenie przed najechanie - fajnie działa.

Z dużych bajerów to oczywiście aktywny tempomat z radarem - nieoceniony przy jeździe na autostradach. Zresztą też często korzystam z niego w korkach na mieście. Wtedy tak naprawdę jeździ się wciskając po prostu guziczek w kierownicy. Można się relaksować :)

Fotele komfortowe z masażem - super sprawa i też bym brał przy następnym aucie. Oczywiście podgrzewane.

Zbędne są w sumie manetki przy kierownicy (nie korzystam) ale nie było możliwości aby ich nie było montując sportową skrzynię (brałem ją z uwagi na fajną wajchę od automatu), z manetek nie korzystam ale kierownica fajniej się prezentuje to taki efekt uboczny - zbędne ale fajnie wyglądają.

* Surround view - bajer wykorzystywany bardzo często. Przy parkowaniu można sobie manewrować samochodem jak w grze komputerowej. Fajnie widać linie określające miejsca postojowe. Dodatkowo kamera w przednich zderzakach - wyjeżdżając z bramy nie trzeba "wychylać nosa" żeby zobaczyć czy coś nie jedzie. Naprawdę fajna sprawa. Jedyne co niekoniecznie jest używane to w sumie kamera cofania - i tak cofa się na czujnikach i lusterkach. Ewentualnie na plus kamery cofania można zaliczyć linie toru jazdy które wyświetlane są na ekranie w zależności od ustawienia skrętu koła. Dzięki temu już na początku manewru cofania przy skręcaniu wiadomo czy wyrobimy ze skrętem czy trzeba "na dwa razy" skręcać.

 

 

Nie zdarzyło mi się jeszcze skorzystać z Asystenta omijania korków na autostradzie, sam jestem ciekaw jak działa. Mógłbym napisać że to zbyteczny dodatek ale dopóki nie wypróbuję to tak nie napiszę ;) ...a wypróbuję kiedyś na pewno.

 

Napakowałem do 525d masę dodatków tak że wyszło dobrze ponad 340.000 katalogowo ale w zasadzie niczego nie żałuję. Napiszę więcej - chętnie bym sobie dorzucił jeszcze NightVision ale uznałem że jednak trzeba jakiś górny limit wydatków założyć. Na pewno to co mam teraz chciałbym mieć w komplecie w nowym samochodzie za kilka lat bo uważam że te bajery są przydatne i z nich korzystam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

No i oczywiście inna grafika w trybie Normanym, Sport oraz Eco.

Poza tym kilka bajerów w stylu wskazanie na zegarach ograniczenia prędkości (taki czerwony paseczek przy prędkościomierzy - coś ala ogranicznik), dodatkowo czcionka aktualnej prędkości jest dużo większa aniżeli pozostałe cyfry na "elektronicznym cyferblacie". Super to wygląda.

Powyżej opisałeś zegary LCD (6WB), kolega raczej pytał o tablicę z rozszerzonym zakresem funkcji (6WA).

 

6WA

http://www.motor-talk.de/bilder/f10-530d-bestellt-g36740889/00-i203795717.html

 

6WB

http://www.bmw-sg.com/forums/soundwerkz/75031-6wb-retrofitted-bmw-f10.html

http://www.bmw-sg.com/forums/elebest-pte-ltd/86808-promotion-6wb-group-buy-never-miss-out-full-color-instrument-cluster.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do panelu lcd zamiast zegarów to mam mieszane uczucia, nie są złe ale... Mam f10 od 2010r., grafika w idrive wygląda już średnio, natomiast cały samochód jeszcze mi się podoba. Spójrzcie na swoje telefony sprzed 3-4 lat, wyglądają jak wyciągnięte z muzeum, teraz spójrzcie na swoje zegarki które zapewne macie już od co najmniej 3 lat i pewnie nie są to pomarańczowe Swatch :), wyglądają dobrze. Grafika starzeje się bardzo szybko. Jest jeszcze jeden problem, na moim monitorze centralnym już pojawiły się wypalone duchy w miejscu gdzie są stałe, jasne elementy menu, mają mi to wymienić na gwarancji, ale jak nie masz przedłużonej to będzie kłopot.

Oczywiście dla producentów to jest zysk, łatwiej wyprodukować panel lcd niż skomplikowany mechanizm, poza tym robi się jeden model zamiast kilku (różne silniki, wersje). Nie raz już robili podejście do digitali i nigdy nic dobrego z tego nie wychodziło:

 

:)

 

http://www.doubleyoudigital.nl/imgsold/digidash_italdesignlanciaorca.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli wg. mnie zegary LCD wyglądają teraz lepiej aniżeli tradycyjne w obecnym modelu F10 to nadal za 10lat będą wyglądały lepiej od 10letnich zegarów tradycyjnych. Tradycyjne też się starzeją przecież. Z LCD teoretycznie możnaby zrobić upgrade grafiki. Z tradycyjnymi jest to niemożliwe. Wg. mnie również na przeszkodzie nie stoi np. rozdzielczość paneli LCD bo przy takiej jaka jest pojedynczych pikseli nie widac. Co innego jakby obecne technologie miały kiepskie rozdzielczosci i 256kolorów VGA:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktos moglby napisac co daje rozszerzona deska rozdzielcza? Dzieki! :)

 

 

Zeby bylo jasne o co mi chodzi.... zamowilem auto z zegarami black panel czyli ma wyswietlacz lcd rozumiem. Ale byla opcja do tego rozszerzona deska rozdzielcza i nie bralem tego. Co stracilem? Czy nie bedzie zmieniac kolorow w zaleznosci od trybu jazdy eko normal sport, nie bedzie wyswietlac nazw utworów ? Dzieki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-;właśnie dziś popsuł mi sie panel LCD;-)(6 WB). w trybie comfort i comfort plus na zegarze" prędkości" poprzestawiało się wszystko co mogło,obrotomierz - działa jak należy. Ciekawostką jest to że tryb eco, sport i sport plus wygląda ok... no to czeka mnie znów upojna wizyta w serwisie. Jedna z klamek do komfortowego dostępu - juz też padła. Od razu dowiem się za ile mogę przedłużyć gwarancję bo świetne się zapowiada użytkowanie serii 5;-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
-;właśnie dziś popsuł mi sie panel LCD;-)(6 WB). w trybie comfort i comfort plus na zegarze" prędkości" poprzestawiało się wszystko co mogło,obrotomierz - działa jak należy. Ciekawostką jest to że tryb eco, sport i sport plus wygląda ok... no to czeka mnie znów upojna wizyta w serwisie. Jedna z klamek do komfortowego dostępu - juz też padła.

Ktoś niedawno pisał, że uszkodzona klamka comfort access powodowała mu "choinkę" na zegarach (przy czym miał chyba tradycyjne).

Może u Ciebie podobna przyczyna, tylko na 6WB tak się objawia...

 

Albo... to zachęta, aby więcej używać trybu Sport :wink: skoro w tym trybie wszystko działa OK

 

Od razu dowiem się za ile mogę przedłużyć gwarancję bo świetne się zapowiada użytkowanie serii 5;-)

A'propos rozszerzonej gwaracji tutaj była mała dyskusja:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=103&t=222918

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.