Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam !

Wiem ,ze bylo 200 tematow tego typu , ale rzadnego podobnego niestety nie znalazlem.

 

W moim aucie od zawsze bylo czuc drgania podczas stania na swiatlach/ biegu jalowym. Delikatnie drga buda i trzesie sie drazek zmiany biegow . Wiem ze jest to "prawie " normalne w tych autach :roll: .

Ostatnio po otwarciu maski ,zauwazylem ze drga caly silnik - wczysniej na 100 % tego nie bylo. Dragania w kabinie tak jak od nowosci nie zmienily sie, podczas jazdy rowniez nic sie nie zmienilo.

Tylko silnik drga.

Prosze o opinie i porade.

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Opublikowano

No cos mi sie wlasnie obilo ,ze to dumper moze byc . Spwadzone bedzie w poniedzialek bo auto idzie do mechanika na wymiane hamulcow.

Idzie tym przejechac jeszcze ok 1500 km , czy raczej zrobic jak najszybciej ?

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Opublikowano
Jeszcze cos ... na biegu jalowym jak sie auto podgazuje :D - to przy schodzaniu w dol ( ok 1000 obr. ) potrafi bardziej niz normalnie , doslownie na 1 sek. zadrgac autem :shock:

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Opublikowano

Niestety po poduszkach najczęściej nie da się przy oględzinach powiedzieć czy są napewno dobre.

Jezeli drgania masz zbyt duże ja bym wymienil profilaktycznie - nie jest duzy koszt, a przyjemność podróżowania wzrasta.

Juz 2 razy wymieniałem w 2 moich bmw i zawsze po wymianie poprawa w drganiach była o 50% na korzyść .

Pomimo ze dobrzy mechanicy mówili iż jest poprawnie.

Generalnie nie widzialem jeszcze BMW (diesla co ma juz troche przejechane) w której nie ma drgań na kierownicy, tzn może nie być chwilowo, ale na kolejnych swiatlach bedzie czuc :(.

Natomiast na fotelu nie może być drgań.

Opublikowano
Ok dzieki koledzy. Czyli w nastepny poniedzialek poduszki tez do wymiany.

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Opublikowano
A ja bym sprawdził jak wyglądają korekcje wtrysków, byle kto z podstawową wiedzą to sprawdzi - taniej i szybciej niż wymiana poduszek w ciemno, następnie dwumasę czy to od niej nie pochodzą drgania. W ciemno bym nic nie robił.
Opublikowano

Jak kolega wyżej. Najpierw korekcje na gorącym silniku później koło pasowe (tłumik drgań), poduszki i na konie dwumas.

Dwumas możesz od razu. Czwarty bieg, lekko pod górkę, 1200 i pedał w podłoge do 3500. Jak dwumas słaby to będzie telepało całą budą na niższych obrotach przy max obciążeniu.

Opublikowano

Koledzy mają rację co by zacząć od spr komputerowego wtrysków, to nic nie kosztuje.

Koło Pasowe też nie zawsze widac ze jest walniete.

Ze wzgledu na cene jako drugie po wtryskach wymienil bym poduszki - jak juz mowilem pomoglo mi w 2 moich samochodach.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Panowie czy po odpaleniu na chwilę autka bez pasków żeby sprawdzić koło pasowe-tłumik drgań autko wywala jakiś błąd chociaż by od ładowania bo alternator już nie chodzi wtedy ??

Chcę sprawdzić u siebie czy dodatkowo nie wpada w drgania właśnie koło pasowe .

 

Zaglądnąłem też szybko pod maskę jakie dojście jest i na kole pasowym jest napisane żeby absolutnie nie odpalać bez pasków , jak by ku....a miał silnik wybuchnąć :)

http://img845.imageshack.us/img845/904/logoqlq.jpg
Opublikowano

Dzięki Artuj , pytałem tak profilaktycznie , nie raz robiłem rozrządy w dieslach też i po założeniu zawsze odpalałem na 2-3 sek bez pasków czy wszystko ok .

Więc u siebie zrzucę paski i zobaczę czy koło ma bicie , a raczej czy przestanie je być słychać w kabinie . Bo po wymianie dwumasy jest lepiej ale cały czas coś jeszcze słychać trochę i na moje to jest koło pasowe .

Nie jest to żadne szuranie jak od rozrządu tylko , na wolnych obrotach drgania które słychać w kabinie .

http://img845.imageshack.us/img845/904/logoqlq.jpg
Opublikowano
U mnie drgał napinacz, pomogła wymiana sprzęgiełka alternatora. Zdejmując pasek, odłączasz również inne podzespoły które mogą hałasować. Bez obciążenia koło pasowe może też nie hałasować.
Opublikowano
No tak jak mówisz ale drgania są takie jak by to nie był napinacz czy sprzęgiełko w sensie jak by coś dużego rąbało ale chociaż będę wiedział co tam jeszcze nie teges
http://img845.imageshack.us/img845/904/logoqlq.jpg
Opublikowano

To ja sie podlacze w woli wyjasnienia.

 

Silnik drgal przez kolo pasowe - praktycznie rozsypalo sie :( do tego wydawalo straszne dziwieki :norty:

Po wymianie cisza i nic nie trzesie. Takze jak radzili koledzy to nie poduszki byly - sprawdzone i zamontowane z powrotem.

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Koło pasowe wymienione wczoraj , na takie jak było Corteco , teraz juz w aucie jest tak cicho jak ma byc , wymiana dwumasy pomogla ale nie rozwiązala problemu bo drgania i nie przyjemny halas we wnetrzu byly nadal.

Stare kolo wygladalo jak nowe w sensie stanu gumy , ale twardosc juz byla inna stare kolo mialo twardszą gume po 6 latach w aucie.

Dodam ze sruba mocujaca kolo trzymala tak ze nie obeszlo sie bez wizyty w warsztacie zeby ja poluzowac grzanie indukcyjne i odkrecanie w trzech chlopa ale poszlo dobrze ze sie nie uje.....ała sruba.

http://img845.imageshack.us/img845/904/logoqlq.jpg
  • 2 lata później...
Opublikowano
Ja też mam problem z drganiami tylko że mam benzynę a nie diesla. Dwumas i kompletne sprzęgło wymienione 2000km temu. Myślicie że to tłumik drgań jest winny?
  • 5 lat później...
Opublikowano

Witam. Mam olbrzymi problem z wibracjami w samochodzie na którym poległ już nie jeden mechanik i nadal nie potrafię sobie z nim poradzić...

Drgania pojawiły się po wymianie zestawu sprzęgła z kołem dwumasowym firmy LUK. Wcześniej objawy nie występowały lub nie były tak widoczne, owszem silnik miał pewne rzeczy do zrobienia jak np. falujace obroty w czasie jazdy jak i na postoju ale w nieznacznym stopniu. Cały zestaw sprzęgła wymieniony został w październiku 2020 r. i tak temat ciągnie się dalej.

Wymieniane były kolejne części mogące mieć na to wpływ jak: Nowe poduszki skrzyni biegów (Lemforder), nowy tłumik drgań skrzyni (oryginalny), wymieniona podpora wału i przegub wału, wyważony wał, wymiana półosi tył (lewa i prawa strona- zamiennik), zrobiona geometria. i bezskutecznie. wymieniono kolejny raz zestaw sprzęgła z dwumasem na gwarancji ( roczny już był uszkodzony) i od tamtej pory autem nie jeżdżę, aby znów go nie uszkodzić. A wibrację jak były tak są dalej !


Drgania występują na różnych biegach przy różnych obrotach silnika np. na 2 biegu w okolicach 2 tys rpm , szczególnie przy mocniejszym dodaniu gazu ! Trzęsie całą budą jakby miała zaraz się rozpaść..


Przed wymianą podpory wału, przegubu wału wibracje na 2 biegu były w okolicach 2800 rpm. nie wiem sam co o tym myśleć.

Zaobserwowałem też, że w czasie jazdy jak jadę np. na 4 biegu przy przykładowo 2 tyś rpm. Czuję jak drga drążek, natomiast dodanie gazu nawet lekko powoduje, że wibracje drążka znacząco się wzmacniają. Najmniej czuć wibracje na biegu jałowym co nie zmienia faktu, że ich nie ma wcale. Tracę już siły do tego samochodu :evil:


Dodam jeszcze, że w silniku była robiona uszczelka pod głowicą, nowe uszczelniacze, nowe popychacze, nowe cewki, nowe świece, nowa odma, nowe poduszki silnika, nowe sondy Lambda, nowe elektrozawory vanos (zamienniki) , nowy rozrząd. To wszystko w przeciągu 4 lat. w silniku błędów jakichkolwiek brak ! bardzo rzadko po przejechaniu jakiś 500 km potrafi pojawić się błąd sond Lambda choć nie zawsze.


Czy ktoś może miał podobny problem już i potrafiły nakierować mnie na przyczynę ? Kolejny mechanik powiedział mi, że przyczyna wibracji leży w silniku...

Czy to może być tłumik drgań ? nie zaobserwowałem, aby miał bicie lub cokolwiek innego mającego wpływ na uszkodzenie go. Kończą mi się już pomysły..

Silnik n52b30 258 km.

  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano
Witam !

Wiem ,ze bylo 200 tematow tego typu , ale rzadnego podobnego niestety nie znalazlem.


W moim aucie od zawsze bylo czuc drgania podczas stania na swiatlach/ biegu jalowym. Delikatnie drga buda i trzesie sie drazek zmiany biegow . Wiem ze jest to "prawie " normalne w tych autach :roll: .

Ostatnio po otwarciu maski ,zauwazylem ze drga caly silnik - wczysniej na 100 % tego nie bylo. Dragania w kabinie tak jak od nowosci nie zmienily sie, podczas jazdy rowniez nic sie nie zmienilo.

Tylko silnik drga.

Prosze o opinie i porade.

 

Witam. Mam podobny problem. Posiadam BMW E90 2.0i 150km z 2005 roku. Od kilku dni pojawił się problem drgań na luzie i pojawia się check silnika. W czasie jazdy drgania ustępują. Na komputerze wyszło brak reakcji na 4 cylindrze. Wymieniłem cewkę i świecę, lecz problem dalej występuje. Dodam jeszcze, iż jest iskra na świecy i podaje paliwo i kompresja też jest w porządku. Pomocyy

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.