Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja za dużo z subem kombinować nie chce, gra dobrze, więc nie ma co zbytnio przerabiać ;)

Bagażnika wyklejać nie chce, jak coś za głośno się robi, to podgłaśniam radio i jest okej :mrgreen:

  • Odpowiedzi 120
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dzisiaj zmotywowałem się i umyłem auto.

W końcu. Po zimie.

Mycie, czyszczenie, odkurzanie.

Niestety jak po każdym porządnym pozimowym myciu wyszło trochę uszkodzeń lakieru.

Obicie na progu, rant drzwi, jakieś odpryski na masce - na czasie trzeba będzie poprawić.

Jako że w końcu mam w środku moje czarne listwy i MID + CD to jest aktualizacja. :mrgreen:

Każdy widział jak szpeciło poprzednie radio, teraz zaś wygląda to tak:

http://images70.fotosik.pl/822/86c515443edfc7aegen.jpg

http://images70.fotosik.pl/822/fa8efc55cf825202gen.jpg

 

A tak całokształt po myciu :8)

http://images70.fotosik.pl/822/f5a7690e6a80697fgen.jpg

http://images66.fotosik.pl/823/81ead39f6c9dc96bgen.jpg

http://images67.fotosik.pl/824/2eca143421fd2103gen.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wszystkie są czarne, poza tą na lewarku - po prostu dawcą był manual. :roll:

Także muszę znaleźć luzem brakujący kawałek :mrgreen:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Aktualizacja drewienka na duży plus, fele też się wpasowały :D

 

Jakbyś był zainteresowany drążkiem z ASO to za 450pln z miechem można wyrwać, nówkę nie śmiganą. Pytałem bo do mojego z amelinium nie mogę znaleźć ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jakbym miał wyrzucić 450pln za lewarek z mieszkiem, to prędzej bym wrzucił używane ori osłony silnika, a drewno okleił :wink:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Lewarek to kwestia indywidualna, ja chyba się rzucę w końcu jak nic sensowego nie znajdę. To akurat najbardziej szpeci wnętrze u mnie i zaburza moje feng shui :)

 

Osłony, też szukam bo połamane wszystko było, wywaliłem i do czasu uporania się z wyciekami nie będę zakładał. Używki lepsze niż nówki z allegro?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kupiłem używki na silnik i 2 narożne pod zderzak - klapa totalna, nie pasuje, krzywe, brzydkie, brak gumowych osłonek przy zderzaku.

A osłony silnika wcale nie dało się założyć, rzeźba jakich mało.

Odradzam, naprawdę.

Opublikowano

ten rondel swietnie by się sprawdził np. w e34, czy e32.

 

Nasze kombiaki najlepiej pasują przy wieloramiennym profilu, nie wiem jak to fachowo, bądź sloganowo nazwać.

Oczywiscie to kwestia gustu, bardzo subiektywna ;)

  • 4 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Drobna aktualizacja, narazie jeszcze bez zdjęć.

Dzisiaj wleciał komplecik 4 sztuk siłowników do klapy bagażnika i szyby, fabryczne już praktycznie nie trzymały wcale.

Ponadto padł zawór wodny na stronę pasażera, i do wymiany mam zamek drzwi LT i PP.

Obecnie auto przeszło serwis olejowy, a dzisiaj zrobiłem przegląd.

Niestety ale wylał się prawy amortyzator z przodu, i 2 wahacze wykazują lekki luz. Jak na fabryczne elementy, to jest wręcz idealnie - długo wytrzymały.

Mam pewien dylemat, bo z jednej strony trzeba naprawić auto, a z drugiej myślałem nad obniżeniem lekkim (30 przód, 20 tył).

Opcje są takie:

-Wymienić same amorki przód na serie, i kupić sprężyny eibach -30

-Wymienić amorki wszystkie 4 na takie o niższym skoku (m-tech?) i do tego sprężyny obniżające

-pojechać po całości i zapakować gwinta.

 

Co do gwintu, to myślę nad całym zestawem od AP, z tego co wiem robi ten sam producent co KW, cenowo wychodzi ok 2400pln.

Co sądzicie o takiej opcji?

Wg. mnie zdecydowanie pewniejszy zestaw jak MTS za 900pln, czy TA-technix.

Może ktoś na tym jeździ i podzieli się wrażeniami?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ale cyrk, u mnie w piątek lewy się wylał jak do Szczecina leciałem. Właśnie udało mi się wrócić, ale w sumie 800km na bujającej budzie zrobiłem, całe szczęście cała droga autostradowo-expresowa więc tragedi nie było. ;)

 

Ja planuję wymienić na to co mam w m-paku czyli sachs.

Sprężyny z amortyzatorami też powinno się wymieniać? One chyba też mają swoją wytrzymałość, więc może warto, zanim się połamią?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Niby sprężyny można zostawić, ale ja tam wole mieć pełny zestaw.

Na dniach będę zamawiał, podejrzewam że początkiem października wymienię całość.

Opublikowano
Ja czytałem w necie, że sprężyny też się powinno wymienić. Bo one wpływają na żywotność amortyzatora. Koszt jest ich nie wielki ja bym wymienił. A na gwincie ap ile auto się obniży :?: Ile dałeś za siłowniki klapy, bo moja też lubi zapakować mi w głowę :roll:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Coś się podowiadywałem od specjalisty.

Po pierwsze to jest duża szansa, że jak się wrzuci KYB czy MTS i tym podobne to dostaniesz efekt przekoszonego samochodu.

Po drugie, w turasach (a przynajmniej u mnie) jest jeszcze inna sprężyna niż standard i m-technik (m-technik z regulacją zawieszenia).

Po trzecie, żeby mieć dobrze to najlepiej wrzucić oryginał, a te niestety tylko w aso po prawie 500 za sztukę.

 

 

Zostaje jeszcze eibach, ale piszą, że miękie i się nie nadają...

viewtopic.php?f=72&t=180583

 

Tak więc ja raczej w ori m-paku zostaję.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Siłowniki klapy po 163pln sztuka od Febiego, a siłowniki szyby wziąłem na miejscu z polcaru po 25pln :mrgreen:

Żeby klapa sama szła w górę, wszystkie siłowniki muszą być sprawne, 2 nowe klapy same nie dadzą rady jak te w szybie są wywalone.

Co do gwintu, mts nie robi zestawu pod turasa, ale nie chce tego do siebie, wole coś lepszego, więc definitywnie padło na AP.

Ogólnie siedzi u mnie w większości zawias fabryczny, który już lekko niedomaga, więc poleci full zestaw, sprężyny, amory, wahacze przód, łączniki, itp.

Nie chcę iść w ori, bo M-tech to zasadniczo bardzo chore ceny, fabryczny standardowy sachs jest już drogi, a w wydaniu utwardzonym to już szok cenowy.

Nie w przypadku gdy ktoś robi całość.

Jutro zamawiam paczkę, i pewnie na dniach będę ogarniał wszystko po kolei.

Martwi mnie tylko wymiana sprężyn z tyłu, wydaje się to mocno problematyczne - brak miejsca.

  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Na dzisiaj dość duża aktualizacja tematu ;)

Jako że moje zawieszenie trochę się posypało, dotarły do mnie dwie paczuszki:

http://images67.fotosik.pl/1228/5da0236a3a4a88e6gen.jpg

http://images67.fotosik.pl/1228/3ab930a43fb46a2dgen.jpg

Na przód trafiły wszystkie cztery wahacze, do tego nowe poduszki amorków wraz z łącznikami stabilizatora od lemfordera , i osłony meyle na przekładnie kierowniczą.

Maglownica robiona 2 lub 3 lata temu, tak samo jak drążki i końcówki, więc tego nie ruszałem.

Amorki były już trochę wysłużone, więc także wpadły 4 sztuki wraz ze sprężynami, tym razem padło na zestaw gwintowany AP (tańsza wersja KW, a równie dobra).

Dwa dni zeszło zrobienie wszystkiego, najgorzej wyjąć tylne sprężyny, nie ma szans dojść ściągaczem, trzeba było podnieść koło, związać sprężynę i dopiero próbować wyciągać. :roll:

Przednie amorki jak i wahacze również trochę opornie wychodziły, ale jakoś poszło. :mrgreen:

Wyszło mniej więcej tak:

http://images69.fotosik.pl/1226/4f4d87e7c181cd13gen.jpg

http://images66.fotosik.pl/1227/61cde0b6f731e81cgen.jpg

 

Później zbieżność, mycie, czyszczenie, ogólnie wyszło na tyle -40, a na przodzie -50, więc spadło sporo, ale poprawa w prowadzeniu ogromna.

Najbardziej cieszy mnie brak jakich kolwiek luzów, stuków, drgań czy wibracji.

Gwincior ma twardość wg mnie coś jak M5, więc jest dość przyjemnie.

http://images70.fotosik.pl/1225/f69cabcbc8719243gen.jpg

http://images67.fotosik.pl/1228/b03a2e3ab2e897e4gen.jpg

 

Co mnie cieszy, felga ładnie wypełniła wnękę, nie straszy dziura między kołem a błotnikiem, no i już nie można się oprzeć butem o koło. :mrgreen:

Na zimę poleci odpowiednio wyżej.

http://images68.fotosik.pl/1227/e6957cb22b6b9ef6gen.jpg

http://images68.fotosik.pl/1227/caeb2e8b393a876cgen.jpg

 

Jako następne w kolejce, czeka navi/dsp, choć jeszcze nie mogę się zdecydować czy upchać tylko dsp obsługiwane z MID, czy pojechać do oporu, zrobić retrofita na zegary high, a później zapakować dsp razem z navi MK4. W każdym razie coś będę chciał z tym zrobić.

Aaa, i padło mi pompowanie prawego fotela, wygląda na pompkę, bo po naciśnięciu przycisku słychać "cykanie" zaworków, lecz nic nie pompuje.

Mam nowy boczek na fotel, więc jak będę przekładał, to spróbuję dostać się do pompki.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sam gwint do touringa to ok 2300pln, do sedana o ile dobrze pamiętam jest 200pln droższy.

U mnie tył siedzi najniżej jak się dało, przód jest mniej więcej w połowie zakresu.

Zakładam że jeszcze się lekko ułoży, więc w razie konieczności lekko go podniosę.

Z progami zwalniającymi i przełamaniami na drodze problemów nie mam, podejrzewam że jak załaduje bagażnik, to może czasem przytrzeć, ale wszystko wyjdzie w praniu ;)

Lampy są po własnoręcznej kompleksowej naprawie, więc nie tylko dobrze wyglądają, ale też świecą :mrgreen:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A jak z komfortem? Nery bolą? ;) coś takiego moim zdaniem jest spoko, ale na tor, albo amerykańskie drogi.

Zanim moje przednie stuningowane zawieszenie się rozpadło każdą większą dziurę czułem.

Ale gwint jest o tyle spoko, że jak się wytluczesz to poniesiesz i masz spokòj ;)

Nivo masz z tyłu?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A jak z komfortem?

Dobrze, na pewno lepiej jak na wytłuczonym zawiasie.

Trochę twardziej, ale nie ma efektu taczki, fajnie tłumi nierówności.

Podnosić na lato nie widze sensu, świetnie się prowadzi tak jak teraz, co najwyżej na zimę jak będzie zalegać dużo śniegu.

Z tyłu mam klasyczne sprężyny. :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.