Skocz do zawartości

E46 krzywa kierownica


ciamajdowaty

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Panowie mój problem jest następujący. Wymieniłem w swoim aucie wszystkie wahacze, końcówki, tuleje, łączniki ( z przodu jak i z tyłu ) ustawiłem zbieżność i mam krzywą kierownicę. Mało tego łapie jakieś wibracje od czasu do czasu. Wszystkie części to lemforder. Jedynie końcówki drążków to coś innego i ma nieco więcej przebiegu już na aucie aczkolwiek mechanik mówił, że tego akurat wymieniać nie muszę. Auto jedzie prosto ( chyba ) bo ciężko znaleźć jakąś naprawdę równą u nas drogę. Kierownica jest wyraźnie ( co denerwuje ) krzywa do jazdy na wprost. Jakieś pomysły ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dostałeś wykres jak ustawili Ci zbieżność? Mieści sie wszystko w normie ?

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
ściągnij kierownicę i ustaw prosto.

Tak a zbierznośc bedzie zle ustawiona i bedzie scinac mu opony

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź, czy ktoś wcześniej nie przestawił kierownicy o ząbek/dwa, bo itakie cuda się zdażają a następnie jedź na poprawkę.

 

A czy luzy na maglownicy sprawdzałeś?

To też może być przyczyna, że niby zbiezność ok, a kierownica krzywo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustawiał mi już drugi warsztat. Jedne poprawiał po drugim. Na kartce którą dostałem wszystko mieści się w normie. Opony nie ścierają mi się. Auto lata jak nienormalne po koleinach ( dziś było tragicznie ) wibracje na kierownicy już od 80 km/h, gdyby tego było mało ciągnie go delikatnie w prawo. W tą też stronę mam przekrzywioną kierownicę. Dodam, że mam 18 calowe felgi ( 225/40 przód i 255/35 tył ) felgi po kompletnej renowacji. W zeszłym sezonie było to samo ale dopiero teraz postanowiłem za to się wziąć. Wobec czego zawieszenie NOWE, alufelgi NOWE, opony nowa para ( używana co prawda ale z zacnym bieżnikiem ) gdy kupowałem auto facet coś wspominał o wcześniejszej wymianie kolumny kierowniczej i zwrotnicy lewej strony ( spotkanie z krawężnikiem ) zbieżność mam i to x2. Trzeci raz póki co chyba sobie daruję coś musi być nie halo...maglownica ? jak spr luzy ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No takie rzeczy jak luzy na maglownicy to Ci powinni sprawdzić przed przystąpieniem do ustawiania zbieżności. Jak ja pojechałem do warsztatu o dobrej opinii to najpierw gostek wziął samochód na podnośnik, skręcał kierą we wszystkie strony, później brecha :P w rękę i dalej sprawdzał. Po tym jak uznał, że wszystko jest ok to wziął się za zbieżność. Robili mi to na urządzeniu Hunter bodajże, do geometrii 3D.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety, różnie z tym bywa.

U mnie znaleźli drążki, łączniki coś tam jeszcze, a jak się zabrałem się za wymianę, to okazało się, że luz jest na maglu :duh: a nie drążkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zrobiłeś zawieszenie, a masz 100% pewności, że wózek dyfra ma dobre tuleje? Na tym wisi całe zawieszenie tylne więc jak są luzy to będzie wozić po drodze, a w koleinach na 100%. W takim wypadku ustawianie geometrii to strata czasu i kasy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mam ten problem, minimalnie mam kierownicę wykrzywioną w lewo, ale auta nie znosi ani nie "pływa" na koleinach. Czy ktoś mógłby polecić jakiś dobry warsztat w Krakowie lub Katowicach i okolicach który jest w stanie to zrobić porządnie tak żebym nie musiał jeździć po 5 razy na poprawki?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wobec tego za waszą sugestią zabieram się za sprawdzenie maglownicy i tych tulei. Powiedzcie ewentualnie co jeszcze niech mi przejrzy mechanik jak już do niego pojadę. Dziś dodatkowo zauważyłem, że jestem w stanie poruszyć kierownicą góra dół. I nie mam tu na myśli luzu przy kręceniu kierownicą. To tak jakby bardziej szarpnięcia z mojej strony ale da się wyczuć ( usłyszeć też ) luz układu kierowniczego, coś wam to więcej mówi ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź geometrię - złe ustawienie kół tylnych powoduje przestawienie kiery. Miałem tak. po ustawieniu geo u mnie wróciło do normy, później przy wymianie kierów na te z bc, okazało się że kiera była przestawiona o jeden frez (są znaki, trapezu żadnego tam nie widziałem). Więc po ustawieniu kiery znowu było krzywo. ponieważ jestem pedantem pojechałem do innej stacji na geometrię. Tam się okazało, że poprzednio przód nienajlepiej ustawiono a teraz mam git.

Więc u ciebie -

1. żle ustawiona zbieżność, bo nawet przy przestawionej kierze, mogli ustawić by w czasie jazdy była prosto.

2. proponuję spojrzeć czy kierę masz na swoim miejscu (zdjęcie klaksonu)

3. zrobić geometrię

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mając na uwadze wcześniejszą wymianę przez poprzedniego właściciela owej kolumny kierowniczej faktycznie problem krzywej kierownicy może być powodem późniejszego jej błędnego założenia. A propos, ściągając tylko klakson będę w stanie ocenić jej poprawne włożenie ? Krzywa kierownica to jedno ale skąd jeszcze te wibracje na niej ?

W poniedziałek idę do mechanika sprawdzić tą maglownicę, tuleje pod dyferencjałem i tą kierownicę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Ustawienie zbieżności numer 3 ! I w końcu jest dobrze :) potrzebowałem trzech warsztatów aby mieć dobrze ustawioną zbieżność :shock: o pomstę do nieba to woła. Auto jedzie prosto, kierownica też jest prosto. Powiedzieli mi jedynie, że bieżnik opon może już mi bujać trochę po koleinach. Pozostały tylko delikatne wibracje na kierownicy ale to już pewnie inna historia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam, mam ten sam problem. Borykam się z nim od pierwszego ustawienia zbieżności. Wczoraj wymieniłem maglownice bo była już do dupy. Kupiłem ją regenerowana w marcu. Dostałem drugą na gwarancji. Koleś mówi, że dostaje listwy od ZF"a i takie wkłada i, że czasem coś może być nie tak. Gdy dostałem drugą maglownice blokowana się w środkowym położeniu, mechanik zadzwonił do speca i powiedział mu, że na pewno ją "spompował" czyli zrobił spawy które potem zeszlifował i teraz musi się kierownica dotrzeć. Niezłe jaja. Ale to taka ciekawostka. W zawieszeniu wymienione wszystko począwszy od:

Tyłu - gdzie zostały wymienione wszystkie tuleje + łączniki stabilizatora i gumy na stabilizatorze

Przód- tuleje wahaczy, maglownica, amorki, sworznie, krzyżak kolumny.

Za każdym razem gdy mi ustawiają geometrie z dociążeniem auta kierownica jest krzywo. Auto nie myszkuje ani nie wozi go na koleinach po prostu kierownica jest krzywo ustawiona. Na frezach sprawdzałem wszystko gra. Sam ustawiałem kierownicę tak jak ma być ( Pytanie, czy powinno się ją ustawiać na odpalonym czy zgaszonym aucie). Czy możliwe jest, że coś zle robią ? Wydałem dziś za tą przyjemność 150 zł i będę jechał na poprawkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Może to coś Ci pomoże .

Ostatnio byłem na wymianie wahacza prostego w przednim kole i mechanik powiedział ,że po tym musi jechać jeszcze na ustawienie zbieżności .

Po godzinie zadzwonił i powiedział ,że dziś auta nie odbiorę bo coś jest nie tak z drążkami kierowniczymi i trzeba będzie je wymienić bo właśnie po ustawieniu wszystkiego kierownica jest krzywo .

Po zmianie na nowe wszystko się ładnie poustawiało ,więc może tu poszukaj przyczyny ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drążki i wszystko sprawdzone. Absolutnie żadnego luzu nie ma w przednim zawieszeniu. Czy jeżeli drążki wyglądają na sprawne i są sprawne to może być jednak coś z nimi nie tak ? Nie wiem już co jest nie tak. Raz tylko w tym zakładzie ustawili mi prosto. Każda kolejna zbieżność nie przyniosła pożądanego efektu...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.