Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich!

 

Tak jak pisałem na forum że w weekend ogarnę temat w galerii i o to jest:

Zaczęliśmy szukać dla brata wygodnego auta do dalszej jazdy na taxi tym razem padło na BMW bo jeździł już 4 audicami i chciał powrócić do Bawarii więc padło na E39 (20 lat temu mieliśmy E34 525i)

Po poszukiwaniach po Polsce i oglądnięciu 6 sztuk pojawiła się pewnego dnia w ogłoszeniu niedaleko bo koło Brzeska sztuka która nas poważnie zainteresowała co prawda tym razem nie był to 530D lecz 525D niemal bliźniacza konstrukcja o dobrych opiniach, więc od razu telefon i umówione spotkanie.

Auto jak się okazało jest w bardzo dobrym stanie technicznym jak i wizualnym, całe oryginalne i nie malowane, sprawdzona w serwisie co nas przekonało do jej zakupu.

Właściciel rok temu ją sprowadził z Belgii i na bieżąco ją serwisował ale ze względu że mu się urodziło dziecko bardzo niechętnie musiał ją sprzedać.

Jednak po dokładnej analizie i rozmowie doszliśmy do wniosku że tak dobrze utrzymane auto nie nadaje się na taryfę dla brata bo po prostu szkoda auta w ten sposób niszczyć zwłaszcza jej środek i postanowiliśmy że ja mu oddaję swoją A4 B5 2.6 V6 i zakładam sekwencję i będzie mu służyć (przynajmniej zostanie w rodzinie) a ja będę dbać o E39 by służyła na lata, tak mniej więcej wygląda historia z przesiadką na betkę a teraz niżej coś o omawianej BMW którą kupiliśmy 20.04.2013r.

 

Dane pojazdu:

 

Numer podwozia: WBADL91030GW64051

Kod typu DL91

Typ 525D (EUR)

Typoszereg E E39 ()

Seria 5

Rodzaj konstrukcji LIM

Układ kierowniczy LL

Drzwi 4

Silnik M57

Pojemność skokowa 2.50

Moc 120

Napęd HECK

Skrzynia biegów MECH

Kolor BLACK SAPPHIRE METALLIC (475)

Tapicerka LEDER HIGHLINE/SANDBEIGE (V6SN)

Data prod. 2002-01-22

 

Wyposażenie:

 

S210A DYNAMISCHE STAB. CONTROL (DSC) Dynamiczny ukł. przeciwpoślizgowy

S249A MULITFUNKTION FUER LENKRAD Wielofunkcyjność dla kierownicy

S302A ALARMANLAGE Instalacja alarmowa

S360A LM RAEDER/STERNSPEICHE 81 BMW LA wheel, star spoke 81

S403A GLASDACH, ELEKTRISCH Dach przesuwno-uchylny, elektryczny

S422A EDELHOLZAUSFUEHRUNG Wer. drewna szlach. klon muszlowy

S423A FUSSMATTEN IN VELOURS Dywaniki podłogowe Velours

S465A DURCHLADESYSTEM System załadunku

S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC)

S534A KLIMAAUTOMATIK Klimatyzacja automatyczna

S650A CD-LAUFWERK Odtwarzacz CD

S661A RADIO BMW BUSINESS Radio BMW Business (C43)

S672A CD WECHSLER 6-FACH Zmieniarka CD na 6 płyt CD

S723A EDITION EXCLUSIVE Pakiet wydania Exclusive

S785A WEISSE BLINKLEUCHTEN Lampy kierunkowskazów białe

 

 

S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Spis dealerów, Europa

S877A UEBERKREUZBEDIENUNG ENTFALL Brak obsługi krzyżowej

S886A HOLLAENDISCH / BORDLITERATUR Literatura pokładowa, holenderski

 

S520A NEBELSCHEINWERFER Lampa przeciwmgłowa

S548A KILOMETERTACHO Licznik kilometrów

S851A SPRACHVERSION DEUTSCH Wersja językowa, niemiecki

S464A SKISACK Worek na narty

S694A CD-WECHSLER VORBEREITUNG Instalacja zmieniarki BMW na 6 CD

 

Jest jeszcze kilka rzeczy które nie wyskoczyły po VIN np. tempomat

 

A niżej zdjęcia jak nią przyjechaliśmy razem z A4

 

http://mariuszn.com/tmp/22/221936_20130420_203357.jpg

http://mariuszn.com/tmp/23/232709_20130421_182914.jpg

http://mariuszn.com/tmp/23/232747_20130421_182548.jpg

http://mariuszn.com/tmp/23/233839_20130421_182532.jpg

http://mariuszn.com/tmp/22/220450_20130421_182611.jpg

http://mariuszn.com/tmp/22/221124_20130421_182949.jpg

http://mariuszn.com/tmp/22/220545_20130421_183023.jpg

http://mariuszn.com/tmp/23/232824_20130421_183127.jpg

http://mariuszn.com/tmp/22/220814_20130421_183116.jpg

http://mariuszn.com/tmp/23/233313_20130421_183226.jpg

http://mariuszn.com/tmp/01/011210_20130421_183147.jpg

http://mariuszn.com/tmp/01/011254_20130421_183236.jpg

http://mariuszn.com/tmp/01/011315_20130421_202421.jpg

 

W tej chwili auto już jest po przerejestrowaniu, został zdjęty hak, nabita i odgrzybiona klima ale muszę kupić wentylator 4 pinowy sterowany plusem ponieważ okazało się że jest spalony..

Jakiś większych planów z nią nie mam jeśli chodzi o mody ale priorytetem jest to aby auto było sprawne na Tip Top i była radość z jazdy :)

Szkoda że nie ma grzanych foteli, sensoru deszczu czy zmierzchu ale wiadomo wszystkiego naraz nie można mieć.

Na tą chwilę chce założyć ksenon, zrobić ringi jak w nowych BMW albo LED marker lub do jazdy dziennej SMD cały czas czytam o tym temacie i zastanawiam się jak z tym zrobić.

Podoba mi się również duża poliftowa nawigacja.

 

Niżej moja A4 którą jeździłem 7 lat i trochę została odmłodzona i zmodzona.

http://images46.fotosik.pl/317/a774d72160e21750.jpg

http://images38.fotosik.pl/314/473c60a66dc64f05.jpg

http://images50.fotosik.pl/318/12864020e1ad00ee.jpg

 

 

Będę miał dużo pytań odnośnie auta i modyfikacji, auto jeśli będzie miało przejść jakieś mody to zrobione ze smakiem by dobrze się prezentowało dlatego myślę wkrótce zmienić ten wydech i założyć może też 2 końcówki ale nie wystające jak te kominy bo w dieslach są końcówki na dół skierowane ale takie nigdy mi się nie podobały hehe

To chyba tyle, zapraszam do komentowania :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Oba autka widać, że zadbane i nieźle się prezentują, chociaż przyciemnienie i koła w b5 trochę przesadzone, od razu mi się kojarzyło z czymś takim.

 

http://images01.olx.pl/ui/2/17/11/38701611_3.jpg :mrgreen:

  • Moderatorzy
Opublikowano

Umówmy się że tego ciut wyżej nie komentujemy :mrgreen:

Nie podoba mi się wydech typu jestem szybki bo brzęczy.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano

Hehe na 19" w A4 jeździłem prawie 3 lata ale poszły do żyda i założyłem oryginalne 16" do normalnej jazdy, na taryfę będą w sam raz.

Co do BMW nie będę w tym sezonie ruszać 17" bo ładnie się prezentują na aucie i opona jest w dobrym stanie, w przyszłym roku może jakiś inny fajny wzór na 18" zobaczymy.

Wydech nie jest głośny delikatny ma pomruk ale będę chciał znaleźć oryginalną puszkę i ewentualnie dospawać 2 ładne końcówki a nie kominy :D

Szyb raczej nie będzie przyciemnianych jak w tamtym.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sam myslałem, zeby fele zmienić na coś w tym stylu co masz w e39 albo m-pakietowe. Przyciemnienie to u siebie chciałem delikatne, tylko na tyle szyby, ale boje się, że będzie za bardo odpustowo, póki co odpuszczam ;)

Jak Ci się jeździ po przesiadce z B5? Ja byłem pod mocnym wrażeniem, zmiana podsterowności na nadsterowność, super prowadzenie :D

Opublikowano

Zmiana i różnica w prowadzeniu jest kolosalna w końcu to inna klasa auta, teraz nie wiem czy bym się zamienił nawet na B7 jeśli chodzi o przestrzeń i komfort jazdy.

To jest mój pierwszy diesel ale nie wiem czy B5 lepiej nie chodziła bo choć katalogowo ma 150KM to jednak waga robi swoje no i benzyna, tutaj kiedyś pomyślę nad programem tylko musiałbym się dowiedzieć jak bezpiecznie i do jakiej mocy można ją zrobić, jak by było po programie 190KM to bym się cieszył.

Auto nieporównywalnie dużo lepiej tłumi nierówności i przede wszystkim cisza! Tutaj przy 150km/h jest cicho a w a4 dużo głośniej.

 

Panowie doradźcie mi, wiem jak ma się sprawa z ksenonami bo jest tutaj tak jak w A4 H7 i już wiem jak będzie z ringami bo nie ma sensu psuć oryginalnych ringów, temat poruszyłem tutaj => viewtopic.php?f=72&t=215846

 

Tylko chciałem zapytać o ten ksenon do halogenów, jakie tam podchodzą i które musiałbym zamówić?

Myślę żeby jeszcze to kupić => http://allegro.pl/led-bmw-tablica-e90-e91-e92-e39-e60-e61-e70-e71-82-i3202706516.html

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Co do porównania z Audi, to b5 tylko 2.4 mnie wczoraj na autosradzie wyprzedziło jak sobie spokojnie 150 leciałem, a że koleś na maksa mi zajechał drogę, prawie urywając zderzak (pusta autostrada była, poza nami nikogo), wolałem, żeby się trzymał za mną.

Gaz w dechę, lewy pas i zabieram się do wyprzedzania, przed nami ograniczenie do 110 i dość mocny jak na autostradę zakręt ze zjazdem. Lecę 170, powoli wyprzedzam go i wchodzę spokojnie w zakręt. Koleś cisnął na maksa, chyba musiałem mu mocno wskoczyć na ambicję. Ja cały czas lewym pasem, a on żeby łągodzić zakręt wjechał nawet na pas do zjazdu, później pas awaryjny :shock: , widziałem tylko w lusterku jego przechył, później parę razy go rzuciło, na szczęście wyprowadził. :duh: Został w tyle i już mnie nie próbował gonić :)

Opublikowano

Miło że się podoba furmanka :)

Nie długo pojawi się nowe oświetlenie.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Ja bym nic nie ruszał. Wyrzuć tylko ten komin i będzie :cool2:

Pasowała by do niej felga double spoke 65-ale to tylko moje zdanie i to kwestia gustu.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano

Komin trzeba koniecznie tylko muszę znaleźć ori puszkę do niego i jakieś zgrabne końcówki założę.

Hak jest zdjęty ale pasuje również zdjąć resztę od niego bo widać pod zderzakiem i źle to wygląda tylko pytanie czy będzie trzeba odkręcać zderzak bo nie wiem jak to jest mocowane.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Będzie trzeba bo jest przykręcony podobnie jak zderzak. Hak czasami może się przydać to pożyteczna rzecz. U siebie też mam faję zdjętą, ale czasami tak było że raz do roku musiałem przypiąć przyczepkę.

Jak zdejmiesz hak i przyjdzie Ci wywieźć teściową to co wtedy zrobisz :mrgreen: .

ec2Wze6.jpg
Opublikowano
A jakie oświetlenie masz na myśli?

 

Z zewnątrz tak jak wcześniej pisałem, myślałem nad włożeniem dziennych SMD ale jednak nie ma sensu ingerować w lampy poliftowe skoro mają już ori ringi i wkładać ringi Led, tylko dobre markery, czekam na info od gościa u mnie bo ma mieć nowe mocniejsze markery 20v, ksenon 4300K też planuje założyć i z tyłu na tablicę, kumpel już 3 lata jeździć na tych co wrzuciłem linka i chwali sobie.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Panowie chciałbym się zapytać jak wygląda sprawa gdybym np. chciał zamontować kierownice po lifcie z M5 albo z M pakietu np. takie modele jak niżej

http://img14.allegroimg.pl/photos/oryginal/32/42/41/43/3242414391_1

http://img10.allegroimg.pl/photos/oryginal/32/16/71/32/3216713281

 

Jeśli są kompletne itd. to na co muszę zwrócić uwagę czy się różnią wielkością wielokliny czy tutaj wszystko podchodzi, jak również by cała multifunkcja działa wraz z jej podświetleniem.

Chciałbym znać temat by później nie było komplikacji po zakupie kierownicy.

Opublikowano

Zmieniałem kierownicę na tą z drugiego zdjęcia i wszystko działa, multifunkcja , tempomat , podświetlenie , podpięcie poduszki powietrznej , więc przeciwskazań brak :wink:

PS. Niedługo dodam nowe zdjęcia do galerii więc będzie można ocenić wygląd :wink:

"Możesz mieć każde auto, M5 i tak jest szybsze..." - Jeremy Clarkson
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zwróć uwagę na mocowanie, ja zaopatrzyłem się w kierownicę i [BAD], szukam, żeby zamienić, różnicę możesz zauważyć na zdjęciach, w podpisie link do posta.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam panowie:)

 

Z kierownicy na razie zrezygnowałem bo jednak warto całe auto utrzymać w oryginale, jedynie chce zmienić te kominy z tyłu i ewentualne dospawać 2 ładne końcówki, tak samo zestaw ksenonów planuje kupić, wie ktoś może jakie jest oznaczenie w halogenach u mnie w polifcie HB4 czy HB3 bo też ksenon chciałem założył na dół?

 

Założyłem ostatnio oświetlenie na tył na tablice rejestracyjną, taki zestaw za 100zł dedykowany do E39, dość mocne są.

 

Ku mojemu zaskoczeniu są jednak H8 po lifcie :shock:

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DL91&mospid=47540&btnr=63_0648&hg=63&fg=15

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.