Skocz do zawartości

Wymiana rolki napinacza paska. Silnik 2.0D M47N2


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam kolegów. Szukałem na forum i w TIS, ale nie mogę znaleźć jak wymienić rolkę napinacza paska pozycja nr 4 w katalogu :?: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=NX11&mospid=50101&btnr=11_3316&hg=11&fg=18

Jak widać na rysunku rolka jest razem z tym prętem, który wchodzi w napinacz, ale z tego, co wiem to rolka jest do tego pręta przykręcona, więc może da radę odkręcić samą rolkę od pręta, ale dojście jest raczej kiepskie. Bardzo proszę o pomoc, bo zaczyna szumieć, a chcę ją wymienić samodzielnie.

Ps. Pytam tylko o demontaż tej rolki samej lub z prętem. Jak zdjąć pasek itp. to wiem. Pozdrawiam i z góry dzięki za pomocne odpowiedzi.

Opublikowano
Kolego patrząc na rysunek podejrzewam, że wystarczy zdjąć pasek, z tyłu odkręcasz śrubę nr 6 i pręt z rolką wychodzi bez problemu ( ewentualnie odkręcasz delikatnie tą śrubę i za jej pomocą pomagasz wypchnąć pręt z napinacza). Dla świętego spokoje przed wymianą kupiłbym jeszcze tulejkę w której ten pręt pracuje - bo w E39 przy pasku klimatyzacji to właśnie ona była przyczyną popiskiwania paska ( tulejka wytarła się i napinacz nie pracował w osi prostopadłej do paska).
Opublikowano
Dzięki kolego za podpowiedź, ale tyle to i ja się domyśliłem. Pytanie jak się dostać do tej śruby nr 6? Co trzeba zdemontować, aby mieć do niej dobry dostęp :roll: :roll: ?
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Koledzy proszę o odpowiedź jak się dobrać do tej śruby nr 6 żeby ją odkręcić? Czy możliwe jest, że trzeba wyjąć najpierw alternator? Zaczynam się zastanawiać czy to możliwe żeby było tyle roboty, aby wymienić rolkę napinającą? Nawet przy wymianie pompy płynu jest łatwiej. Jeśli ktoś z forum wymieniał ten napinacz nr 4 proszę o odpowiedź.

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=NX11&mospid=50101&btnr=11_3316&hg=11&fg=18

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A szukałeś w TIS ? tam powinna być instrukcja.

 

http://translate.google.pl/translate?js=y&prev=_t&hl=pl&ie=UTF-8&layout=1&eotf=1&u=http://tis.bmwcats.com/&sl=ru&tl=pl

 

EDIT

 

Z tego co udało mi się znaleźć to trzeba odkręcić dwie śruby zaznaczone na obrazku.

 

http://i39.tinypic.com/2yn2es3.png

Opublikowano
Siemka guzior2. W tis szukałem, ale nic nie znalazłem. Śruby które zaznaczyłeś trzymają napinacz nr 2, a ja chcę wymienić rolkę nr 4, Napinacza nie potrzebuje wymieniać i tak żeby go wyjąć trzeba najpierw odkręcić śrubę nr 6 i wyjąć rolkę nr 4. Jak się dobrać do tej śruby nr 6 :cry2: ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tyle znalazlem w TIS.

 

http://i42.tinypic.com/2q9lw6s.jpg

Opublikowano

Dzięki guzior2, ale sprawa jest o tyle nie ciekawa że dostęp jest tam kiepski. Nie tak ładnie jak na zdjęciu z TISa. Trzeba będzie coś wykręcić żeby się tam dostać, tylko zastanawiam się co? Narazie rolka jest jeszcze OK ,ale przy wymianie pompy jak nią zakręciłem po zdjęciu paska to już lekko zaczyna szumieć. No nic mam jeszcze trochę czasu więc może jeszcze ktoś coś podpowie. Dzięki za zainteresowanie się moim problemem :cool2: .

PS. Jak możesz to podaj link gdzie dokładnie to w TIS znalazłeś bo ja szukałem i nie mogłem znaleźć.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

PS. Jak możesz to podaj link gdzie dokładnie to w TIS znalazłeś bo ja szukałem i nie mogłem znaleźć.

 

http://translate.google.pl/translate?js=y&prev=_t&hl=pl&ie=UTF-8&layout=1&eotf=1&u=http://tis.bmwcats.com/&sl=ru&tl=pl

 

Instrukcja naprawy - E60 - silnik M47T2 - pokrywa skrzyni korbowej - Demontaż i montaż, uszczelnienie lub wymiana pasa dolną pokrywę (M47TU / M47T2) - następnie schodzisz niżej i jest tam na pomarańczowo "Zdjąć napinacz paska napędu alternatora" klikasz w to i masz obrazki z opisem.

 

PS. Jak uporasz się z wymianą to napisz tu jak dobrałeś się do tej rolki.

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Witam.

Chciałem sie zapytać jak Ci poszla wymiana napinacza bo rowniez mnie to czeka niedługo i chcialbym uniknąć ewentualnych niespodzianek?czy to co jest w Tis jest wystarczajace ?

Pzdr

..pasja to moje życie..
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Witam.

Chciałem sie zapytać jak Ci poszla wymiana napinacza bo rowniez mnie to czeka niedługo i chcialbym uniknąć ewentualnych niespodzianek?czy to co jest w Tis jest wystarczajace ?

Pzdr

 

Jeszcze nie ogarnołem tematu. Stary napinacz jest jeszcze w miarę. Ja wymienię to dam znać.

Opublikowano

A ja swój ogarnąłem. 30 minut roboty z rozbieraniem osłon i skladaniem. Wymieniłem samą rolkę gdyz było o wiele prostsze a sam napinacz pozostal stary.

Pzdr

 

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

..pasja to moje życie..
Opublikowano
A ja swój ogarnąłem. 30 minut roboty z rozbieraniem osłon i skladaniem. Wymieniłem samą rolkę gdyz było o wiele prostsze a sam napinacz pozostal stary.

Pzdr

 

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

 

Wymianiałeś rolkę z prętem :roll: ? Tak jest sprzedawana w ASO. Czy odkręciłeś i wymieniłeś samą rolkę? Jeśli z prętem to daj znać jak się dobrałeś żeby odkręcić ten pręt od tyłu.

Opublikowano

Samą rolke bo było o wiele prościej. Pręt pozostał w garażu:)

 

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

..pasja to moje życie..
  • 3 lata później...
  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano
Ja też już wymieniłem M47N2, ale przez przypadek bo skończyło się ładowanie i musiałem wyjąć alternator. Po wyjęciu dostęp do śruby przy napinaczu jest już wystarczający.
  • 1 rok później...
  • 3 lata później...
Opublikowano

Wiem że temat stary ale dotyczy mojego problemu a nowszego nie znalazłem .

mam do wymiany rolkę prowadzącą (nie na napinaczu tylko tą drugą) silnik M47/T2 . Myślę że przy okazji wymienię też ta na napinaczu bo koszty nie sa wysokie a i tak muszę się do tego zabrać

czytam ten temat i jest tu kilka odnośników z jakimiś instrukcjami jak się do tego zabrać ale wszystko już powygasało

O ile wymiana tej rolki prowadzącej wygląda na prostą o tyle nie znalazłem nigdzie info jak się zabrać za wymianę tej na napinaczu

Trzeba wyciągnąć cały napinacz ??

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Panowie znowu potrzebuje waszej pomocy

O ile wymiana tej rolki prowadzącej nie była żadnym problemem o tyle wymiana tej na napinaczu już tak .

Zgodnie z powyższymi sugestiami próbowałem ją po prosu odkręcić "od przodu" czyli tak jak prowadzącą tylko kluczem 24

Nie poszło . wziąłem dużo dłuższą dźwignie , nie poszło . Odnosze wrażenie (nie wiem czy pewność ) że coś tam już zaczyna się wyginać a śruba nie puszcza

Oczywiście jest szansa że tam przyrdzewiała na amen i pomoże teraz tylko wymiana całego napinacza ale może ktoś ma jakiś inny patent na odkręcenie rolki ??

czy tam nie będzie lewy gwint ??

Ew jak dobrać się do napinacza ?? mam silnik gdzie obok napinacza jest pompa wspomagania

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ta rolka na napinaczu na klej do gwintów jest skręcona o ile pamiętam. Dawno temu co prawda w e39 beznynowej próbowałem samą rolkę wymienić to dopiero mechanik mi to rozkręcił. Od tego czasu z napinaczem wymieniam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.