Skocz do zawartości

[e34] Problem z alarmem.


Młody02

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam problem z alarmem.Prawdopodobnie jest to nieseryjny alarm.Moim problemem jest to ze odcina mi często wtryski samochód nie ma mocy i nie chce jechać.Szukałem długo rozwiązanie tego problemu w silniku po czym doszedłem do tego ze alarm podłączony jest do wtrysków.Do każdego z wtrysków na kablu minusowym jest wpięta centralka która jest przy podszybiu.Ta centralka to prosta płytka elektroniczna.Wychodzi z niej kabel który biegnie gdzieś do środka samochodu.Na samej centralce jest napis Protect digital i nic więcej.Zastanawiam się na wyrzuceniem tego ustrojstwa i nie wiem czy centralny będzie bez tego działać z pilota.Czy seryjnie jest jakiś moduł od centralnego i gdzie się on znajduje? Mam najuboższą wersje wyposażenia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam gaz i z początku też tak myślałem że to emulator.Przegrzebałem wszystko po czym okazało się że jest u mnie kontroler sondy lambda i z niego idą 2 kable i są gdzieś wpięte do wtrysków.Ta centralka raczej jest od alarmu ponieważ jest 8 kabli.6 z nich wpięte jest pod wtryski jeden idzie do kabiny a ostatni co dziwne podpięty jest do elektrozaworu w parowniku.Przejrzałem instalacje gazową i na pewno nie jest to jej część ponieważ jedyne połączenie występuje przy tym elektrozaworze.Też mnie to dziwi że tak to jest zrobione ogólnie pocięte jest całe okablowanie wtrysków i podłączone pod to ustrojstwo.Mogę zrobić zdjęcia jak to wygląda. Jeszcze mam pytanko co do instalacji gazowej do czego dokładnie jest ona podpięta przy komputerze silnika?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
To jest emulator wtryskiwaczy.W momencie jak przechodzi na lpg i pojawia się napięcie na elektrozaworze wtryskiwacze benzynowe są odcinane.Może emulator jest uszkodzony albo coś z napięciem (zaśniedziały kabel przy zaworze) i jak przechodzi na gaz to podaje jedno i drugie.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym problem że gaz chodzi ok i wszystko jest jak trzeba.Problem pojawia się na benzynie i raz na jakiś czas dzieje się coś takiego że silnik praktycznie jakby nie dostawał paliwa przy dodawaniu gazu dławi się gaśnie strzela w kolektor.Wszystko w silniku już sprawdziłem i wszystko jest jak trzeba nie widzę żadnych możliwości poza wiązką wiec zacząłem grzebać i doszedłem do tego.Jeśli faktycznie jest to emulator w takim razie dzieje się coś z instalacją gazową.O ile dobrze rozumiem jeśli znów odetnie mi wtryski powinno być napięcie przy elektrozaworze i jeśli odetnę ten przewód silnik momentalnie powinien wrócić do normy czy tak?

Wydaje mi się ze to alarm napisane jest na tym protect digital jest też czerwona dioda i jakiś potencjometr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie sądzę.Jest ich 6 wiec raczej wątpię w to żeby wszystkie były uszkodzone i raz łączyły raz nie. Ale nie pasuje mi trochę to bo jeśli emulator był by uszkodzony to raczej odcinał by całość a jednak silnik odpala i chodzi czasem gaśnie. Jak w m50 realizowany jest wtrysk z czego co się orientuje jest on chyba grupowy? Sterowanie wtryskami realizowane jest przez masę jeśli na niej było by zwarcie wtryski były by otwarte zalewało by silnik co nie występuje. Prędzej może być zwarcie na plusie wtedy wtryski nie będą działać wcale lub tak jak potrzeba wiec to może być prawdopodobne.Tylko z czego zasilane są wtryski bezpośrednio z komputera czy z jakiegoś przekaźnika? Przy komputerze są 3 przekaźniki jeden to pompa a pozostałe dwa?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Sterowanie masą ze sterownika,plus z białego przekaznika(5 nóżek).Może przekaznik pompy paliwa siada,może bezpiecznik pompy zaśniedziały a może sama pompa pada.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem w sumie wszystko.Co do układu paliwowego nowa pompa choć stara była dobra nowy filtr paliwa czyszczona wtyczka przy zbiorniku nowy regulator ciśnienia paliwa sprawdzane ciśnienie paliwa kilka razy.Nowy przekaźnik pompy choć stary był dobry dodatkowo spinane było na krótko żeby wyeliminować sterowanie przekaźnikiem.Diagnostyka w bmw w Piasecznie wykazała tylko błąd grzałki sondy lambda.Po za tym sprawdzali parametry pracy na pracującym silniku wszystko było idealne.Myślałem ze to gaz wiec instalacja była przerobiona na blosa sprawdzone wszystko czy jest szczelne i nigdzie nie puszcza gazu.Pomimo tego wiele różnych testów i przeglądania wszystkiego wszystko wygląda jak w zegarku.Miałem podejrzenie co do czujnika temperatury powietrza w dolocie którego jeszcze nie sprawdziłem ale w sumie objawy które są u mnie nie pasują do uszkodzenia któregokolwiek z czujników.Jedyna opcja jaka widzę jest gdzieś uszkodzenie gdzieś wiązki silnika.Walczę z tym odkąd kupiłem to auto i wciąż nie mogę dojść do tego.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.