Skocz do zawartości

E46 318D wentylator klimatyzacji działa cały czas


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Przejżałem kilka tematów o wentylatorze klimatyzacji, ale nie znalazłem odpowiedzi.

W mojej niedawno zakupionej 318d uszkodzony był silnik wentylatora klimatyzacji i sterownik.

Zakupiłem na Allegro cały komplet i podłączyłem dzisiaj.

Odrazu po podłączeniu wtyczki wentylator zaczyna działać i kreci sie cały czas, nawet bez włączonego zapłonu.

Z tego co czytałem powinien załaczać sie dopiero po włączeniu klimatyzacji?

U mnie po włączeniu klimy kreci sie szybciej, tylko czemu działa cały czas nawet na postoju?

Inpa nie pokazuje błędu, wykasowałem błąd z poprzedniego wentylatora i mam zero błędów.

Czy któryś z kolegów zna napięcia w 3 pinach wtyczki idącej do tego wentylatora?

Podpowiedzcie co sprawdzać, bo mam auto rozgrzebane, a jutro żonka do pracy jedzie.

Opublikowano
No z tego co opisujesz to wygląda na to, że jeśli to nie jakieś "dziwne" zwarcie to kupiłeś uszkodzony wentylator. Miałem identyczny przypadek do naprawy, ale tam po naprawie sterownika wszystko się unormowało. Jaki stan bezpiecznika nr 37??
Opublikowano
No z tego co opisujesz to wygląda na to, że jeśli to nie jakieś "dziwne" zwarcie to kupiłeś uszkodzony wentylator. Miałem identyczny przypadek do naprawy, ale tam po naprawie sterownika wszystko się unormowało. Jaki stan bezpiecznika nr 37??

Bezpiecznik sprawdzałem wcześniej , jest ok.

Sam wentylator i sterownik wygląda super i szkoda byłoby go odsyłać, szczególnie że naczekałem sie na niego prawie cały tydzień, a jak już przyszedł miałem jaja z pobraniem, gość podoliczał jakieś dziwne koszta....Ale mniejsza z tym.

Już się ucieszyłem, bo działa klima. Ale nie wiem teraz czy odsyłać ten wentylator z sterownikiem napewno??

Bo potem ja kupie drugi i bedzie to samo? Co jeszcze mogę sprawdzić? We wtyczce na kablo niebiesko-czerwonym ma być napięcie stałe 12v??

Jeszcze małe sprostowanie.... Po załączeniu klimy wentylator nie wchodzi na wyższe obroty, od samego początku wyje jakby działał na największych obrotach.

Opublikowano

Właśnie wróciłem od auta, aby specjalnie dla Ciebie sprawdzić jak idzie to zasilanie. No i tutaj aż mnie ścięło, bo napięcie 12V jest podawane STALE: bez kluczyka, z kluczykiem na zapłonie, bez bezpiecznika 50A. Dziwna sprawa, że nawet w czasie całkowitego unieruchomienia jest tam napięcie :roll:

 

Odnośnie działania wentylatora to na włączonej "śnieżynce" wiatrak pracuje na 1wszym biegu - czyli wolno. Na symulacji max obciążenia za pomocą INPA pracuje na max obrotach - bardzo szybko! przez 30 sekund po czym się wyłącza automatycznie.

 

Moim zdaniem jest coś nie tak z tym Twoim nowym modułem, albo wentylatorem. A nie kupiłeś przypadkiem od benzynowego?? Bo do benzyn były o słabszej mocy, bo 150W. Dla dieslów są to moduły z wentylatorami 390W. Można to łatwo rozpoznać po grubości przewodów z modułu do wentylatora. Do benzyn cienkie, do dieslów grube.

Opublikowano

Kupiłem z modułem o takim samym numerze, tzn. prawie taki sam, bo ja mam 6 922 570.1-02, a ten co kupiłem jest 6 922 670.1

Przewody są dokładnie takie same jak w moim starym.

Chyba jednak mam ubity ten sterownik, chociaż dziwne że impa nie wypluła żadnych błędów.

Bo jak próbowałem podłączyć inny sterownik od e46 przedliftowej wywalała mi błąd cały czas.

Opublikowano
No naprawdę dziwne to co się dzieje, ale nie potrafi Ci pomóc więcej. Nie masz jakiegoś ziomka, żeby na chwile przełożyć do sprawdzenia?? A sprawdzałeś na wskaźnikach jaką temperaturę silnika masz?? Może czujnik tem wody coś wariuje i wysyła sygnał o max obroty wentylatora?? :think:
Opublikowano

Czujnik temp. wody w silniku mam nowy, wymieniałem przy okazji wymiany świecy żarowej.

Temperatura na wskaźniku jest ok.

Niestety problem z pożyczeniem od kogoś wentylatora jest taki, że musze zdemontować mu zderzak i pół przodu.

Pomyślę przez weekend co z tym zrobić, bo kupiłem wentylator od handlarza częściami, a u nich nigdy nie wiadomo w jakim stanie się kupuje. Zawsze mówią że wszystko sprawne 100%.

Kupiłem akurat ten, bo jest w super stanie wizualny, sterownik wygląda jak nowy w porównaniu do mojego.

Opublikowano
Aha, czyli tutaj wszystko OK. No to jak dla mnie sterownik wentylatora jest uszkodzony. Co Ty mówisz, że pół przodu trzeba ściągać?? :shock: W 318d chyba nawet żaluzji nie masz prawda, więc demontaż jeszcze szybszy niż w 320d. Już nie pamiętam jak to tam siedzi w 318tce :roll:
Opublikowano
Przechodziłem właśnie przez ten sam problem. Niestety okazało się, że moduł sterowania wentylatora był do wymiany. Prawdopodobnie Twój jest spalony. Objawy miałem identyczne. Po przelutowaniu modułu/wymianie wiatraka z modułem powinno być ok. Swoją drogą, ja bym na Twoim miejscu zareklamował do sprzedawcy ten wentylator, gdyż na 99% sterownik jest padnięty.
Opublikowano

Dzięki wielkie, już wiem na czym stoję.

yoshimura01 -pytanko do Ciebie.

Czy jest problem z naprawą tego sterownika?

Może podjołbyś się naprawy mojego?

Te sprzedawane na Allegro są przeważnie bez gwarancji i nie wiem co znowu trafie.

Pogadam z tym gościem od którego kupiłem ile zejdzie z ceny i czy mi zwróci.

Opublikowano

Miałem klienta, który zawziął się, że naprawi swój sterownik (wcześniej były sprawdzane dwa od handlarza i obydwa trafione). Naprawa wykonana solidnie w BOSCH, ale ściągnęli z niego 350zł :jawdrop:

 

Bardzo chętnie bym się podjął naprawy, ale niestety nie znam się na elektronice. Do takich "zadań specjalnych" polecam tylko i wyłącznie Kolegę Trandolfa --> memberlist.php?mode=viewprofile&u=42402 Napisz, zapytaj, może się dogadacie.

 

No właśnie najgorsze, że zakupy używanych części na alle tak się właśnie kończą, że: "PRZECIEŻ WYSŁAŁEM SPRAWNY!!!"

Opublikowano
no to już sobie nadzieję zrobiłem że ktoś potrafi te sterowniki naprawiać... Też mam do wymiany i średnio mi się chce użerać z handlarzami ze szrotu... Co do rozbierania zderzaka to nie wiem jak w polifcie ale w przedlifcie nic nie trzeba rozbierać.
Opublikowano
Ja ostatnio sprawdzałem i we wtyczce mam 3 przewody dwa grube i jeden cienki. Cienki to sterowanie, pozostałe to masa i na stałe +12V czyli masz OK. Problemem jest moduł albo coś co mu każe być cały czas włączonym.
Opublikowano
a jest jeszcze jedna rzecz. W aluminiowym przewodzie od czynnika do klimy jest czujnik. W mojej 320d ten czujnik jest przy osuszaczu pod prawym reflektorem. Bada on cisnienie czynnika i wtedy włacza wentylator. Jak ten czujnik bedzie rozpięty lub nie bedzie działał to moze być tak, ze wentylator bedzie chodził cały czas.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.