Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam do kolegów pytanie mam e-36 320i z 95' silnik m-52 jak go kupiłem od użytkownika 'pajac" zalał go mineralnym texaco, ja odrazu zmieniłem na 10w-40 Castrol Magnatec wszystko w porządku dopuki się nie rozgrzeje, kontrolka ciśnienia oleju zapala się na niskich obrotach --co jest.auto ma przejechane 155tyś.Podobnie było w e-39 szwagra zalał go castrolem i na wolnych też się paliła, zmienił filtr na nowy i OK!

A z łańcuchem rozrządu jak to jest,jak dodam gazu i puszcze to zagrzegocze,podobno z tym można jeżdzić czy lepiej wymienić.! :modlitwa: :modlitwa:

Opublikowano
podlacze sie do pytania, wczoraj w czasie wolnej jazdy zapalila mi sie kontrolka oleju na 20 sekund ale na zolto (!) Po zgaszeniu i odpaleniu ponownym spokoj, dzis jezdze tez caly dzien i nic.... Czary jakies czy cus ?
Opublikowano

Najbardziej zawodny element układu smarowania, to czujnik ciśnienia.

 

Oczywiście, jeżeli lampka ciśnienia oleju mruga to jest poważny powód do niepokoju. Ale nie stawiałbym od razu diagnozy "padła pompa oleju", albo "panewki się wyjechały i ciśnienie za niskie". Polecam wizytę w warsztacie i pomiar ciśnienia oleju dokładnym manometrem. Wszystko będzie jasne.

 

Wada filtra oleju może być przyczyną za niskiego ciśnienia w układzie.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano
a jestes pewien że bumcia nie latała od nowego na mineralnym?ja tak mam,zalałem po sprowadzeniu półsyntetykiem i zaczęły się jaja,przecieki klekotanie itd.wróciłem szybko na mineralny-leje Castrola GTX 15w-40-i wszystko wróciło do normy także zorientuj sie może jak to było z twoja bunia,co do łańcuszka to z tym przebiegiem który podajesz to raczej niemożliwe żeby grzechotał chyba że ktoś katował fure..........
Opublikowano
ale w moim przypadku silnik pracuje idealnie,równo pracuje ,nie ma ani grama wycieku,wszedzie suchudko nie ma żadnych wycieków,wkreca sie pieknie na obroty, naprawdę jezdziłem już paroma e-36 320i z vanosem i bez, i żadna nie doruwnuje tej,już sam nie wiem o co w tym chodzi,sprubuje zmienić jeszcze raz filtr i wlać nowy olej,na początku było dobrze ,przejechałem na tym oleju jakieś 1000km no i zaczeła się palić przy dobrze rozgrzanym silniku. :duh:
Opublikowano
wiesz nie wiem czy Ci to coś da ale mój kuzyn miał taka akcje w golfie,zapalała mu sie po dłuzszej jezdzie,okazało się ze jedna z panewek "nie robiła" i co.........smok był przytkany i wychodziły cuda jak był rozgrzany
Opublikowano

a lampka zapalająca sie na pomarańczowo to znak że trezba dolac oleju , stan minimum. W E34, wyskakiwał mi komunikat o zaniskim poziomie oleju - cos tam po niemiecku nie pamietam. A kiedys miałem taka przygodę ze tez zapalała mi sie lampka cisnienia oleju i było to spowodowane zapchanym nowym filtrem olejowym.

Niedawno mierzyłem cisnienie oleju w ASO i kosztowało mnie to 46 zł, takze nie majątek a dowiedziałem sie ze pompa i cisnienie oki - mierzyłem bo miałem podszarpywanie przy 2 tys i myślałem ze zaniskie cośnienie vanosa nie przestawia.

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Opublikowano

Witam,

Jest jeszcze jedna najprostsza opcja-zaczyna padac czujnik cisnienia oleju-ja tez mialem problemy z zapalajaca sie kotrolka cisnienia i od czasu do czasu wyskakiwal komunikat-oil pressure sensor-czujnik cisnienia oleju no i wkoncu padl zupelnie z tym, ze OBC wtedy nie pokazal nic, ale z czujnika zaczal sie lac olej-wymiana na nowy, koszt 20zl!! Sprawdz czy nie podcieka z czujnika, i sprawdz czy nie jest luzny!!

Pozdro

DEF

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Opublikowano
:mad2: powracam znów do mojego problemu.Zmieniłem znów filtr oleju i nowy olej,po rozgrzaniu znów tosamo.No to rozbieramy.po zdjęciu miski olejowej- czyściutko, zero nagaru zero brudu wszystko ok! pompa oleju wporządku,łożyska ślizgowe po oględzinach też wyglądały na dobre,no to skęcamy.Wymienilismy jeszcze zawór przelewowy,mielismy nadzieję że to toto.Dodam jeszcze że przed zdjęciem miski sprzwdziliśmy ciśnienie oleju i wyglądało to tak.przy zimnym było ok. dochodziło do 0,4mpa po rozgrzaniu gubił ciśnienie, przy 2000obr/min skakało o 0,1mpa. w górę i w dół.co jest do...... niw mam pojęcia Darek mój mechanik specjalizuje sie w tej marce sam miał wiele tych samochodów ale z czymś takim się nie spotkał.sprubujemy jeszcze całą obudowę filtru ponoć tam też znajduję się jakiś zawór regulacyjny.Prawdopodobnie gdzieś został zatkany kanał ale gdzie?Może któraś panewka?Nie mam już pojecia.w poniedziałek znów rozbieramy,myślimy i oglądamy! :duh: :duh:
Opublikowano
Ja używam Valvolina 0W40 ale taka lepkość to dla ciebie Będzie jak woda ale są też 10W....i 15W także polecam ten lub coś z Mobila.

 

Nie żebym się czepiał, ale wyjaśnił byś mi bardziej co masz na myśli, bo nie bardzo rozumiem.

Pozdrawiam
Opublikowano

N i rozebrane.Po wymontowaniu pokrywy filtra oleju okazało się że w kanałach znajdują się kawałki uszczelki,część z nich wyjeliśmy ale co z resztą,i skąd to się u licha tam znalazło.Prawdopodobnie poprzedni właścicielowi coś tam wpadło,była to uszczelka z filtra oleju.Jak auto kupiłem odrazu wymieniałem filtr,filtr który tam się znajdował to filtr z m-52 aleee montowany w obudowach plastikowych a nie metalowych.Poprostu DEBIL.W tych rocznikach były montowane tzw.filtry długie i krótkie.Facet spojżał w katalog i wybrał zły filtr.

:duh: :nienie: Ten filtr dosyć że nie filtrował to dotego wyssało z niego uszczelkę-paranoja :mad2: .Prawdopodobnie jeszcze coś zosało bo ciśnienie nie jest takie jak powinno.CO O TYM MYŚLICIE!!!!!

Opublikowano
Ja używam Valvolina 0W40 ale taka lepkość to dla ciebie Będzie jak woda ale są też 10W....i 15W także polecam ten lub coś z Mobila.

 

Nie żebym się czepiał, ale wyjaśnił byś mi bardziej co masz na myśli, bo nie bardzo rozumiem.

 

A czego nie rozumiesz?

 

Dlaczego dla M52, olej 0W40 jest jak woda?

Pozdrawiam
Opublikowano
Dlaczego dla M52, olej 0W40 jest jak woda?

 

Nie chodziło mi o ogół tylko o ten jeden przypadek ,kiedy kolega pisze że jęździ na 10W40 i nie ma ciśnienia i gdyby to była przyczyna zbyt rzadkiego oleju to jak by nalał 0W40 to był by jak woda w porównaniu z 10W40,

 

Ale widzę że wszystko się wyjaśniło i przyczyna tkwiła w czym innym.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.