Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Jako posiadacz 297 konnej 330d mogę się trochę wypowiedzieć. Mianowicie jeśli chcesz robić mody powyżej 300 km i chcesz jeździć na seryjnym przeniesieniu napędu to naprawdę życzę powodzenia. Moja beema mogła mieć śmiało ponad 300 koni na seryjnej suszarce i ponad 700 Nm tylko przeniesienie napędu by tego nie wytrzymało tym bardziej, że chcesz się ścigać. Życzę Ci powodzenia bo lubię takie projekty. Pozdrawiam
  • Odpowiedzi 163
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

słowackie 330d+ ma już 360PS i 850NM, chwilowo 400@900

 

kolego zenek_koksownik seryjne przeniesienie napędu w stanie idealnym, poza sprzęgłem of course, znosi dzielnie 700Nm,

i nic nie wyrywa/ukręca/łamie/wibruje,

w swojej becie masz 618Nm bo więcej nie przeniesie sprzęgło, które masz założone czyli sprzęgło z E60 530d,

a max z seryjnej suszarki to 30xPS, najwięcej ma edu 309PS, srebrne kombi wypluło 305PS i moje 303PS, tyle można zrobić "bezpiecznie" :mrgreen:

 

teoretycznie, przy płaskim 700Nm, mając suszarkę z kosmosu, która utrzymałaby te Nm do 4000obr/min mamy 399PS :roll:

życie jest za krótkie, żeby jeździć dieslem ;)
Opublikowano

Słowackie 330d musi jezdzic w takim razie na przerobionym automacie od 335d/530d.

Ani sprzeglo od 330d ani od E60 530d nie zniosa 850Nm.

 

No i tak czy siak 400KM, z ogromnym dymem z tylu to jest max. Co potwierdza tylko, ze nie jest to samochod do walki na 1/4 mili, chyba, ze w kategorii diesel.

Turbina nie jest problemem, mozesz kupic turbo i do 2000KM, kwestia jak zamierzasz ja rozkrecic. Skad wezmiesz wtryski? No i powyzej 400KM to bez kucia silnika raczej zawiele sie nie zdziala bo korby Ci wyjda bokiem. To i tak jest niewatpliwa zaleta tego silnika, ze o 100% go idzie przekrecic bez kucia. Najlepiej i jak sie moze czasem okazac najtaniej zeswapowac silnik z 335d/535d i bez modowania turbo czy wtryskow 350KM+ sie robi.

 

Konkluzja z tego wszystkiego jest prosta i sprzeczna ze zdaniem kolegi, ktory zakladal temat. Nie jezdzi sie samym Nm, jezdzi sie na 1/4 moca a ta oczywiscie bierze sie z momentu ale w calym zakresie obrotow. Tam sie nie ciagnie przyczep za soba na czas.

 

Przykladem moze byc np bolid formuly 1 -> 300Nm momentu obrotowego, ponad 700KM mocy przy 3 litrach pojemnosci. Efeket to ponizej 9s do 300km/h.

http://www.wykop.pl/ramka/1215587/wolisz-moc-czy-moment-krotki-wyklad-k-holowczyca/ - to jest bardzo fajny artykul w temacie.

 

Wiec zawsze taki golf, M3, civic czy co by to nie bylo 500+ objedzie diesla ~400KM. Rowniez z uwagi na stosunek mocy do masy.

Tu masz troche czasow z 1/4 -> http://www.sss.org.pl/timingdb.php?view=210712

Opublikowano

Na czym? Na jakim wale w silniku? M5 ma V8 albo V10. A nawet gdyby mialo R6 (jak E34) to jak ty podpory z benzyniaka bys do diesla wcisnal?

Diesel nawet na oko ma zdecydowanie mocniejszy wal z uwagi na duzo wieksze, przenoszone momenty.

 

Oczywiscie, ze chodzilo mu o podpory walu napedowego. Natomiast z tego co wiesc gminna niesie Marcinowi nie udalo sie takiej mocy ogarnac bez wlozenia z powrotem automatu do jego 535d? Prawda?

Opublikowano
Na wiadomo ale mi chodzilo o podpory z m550d wiadomo że nie z Pb a podporę wału chyba custom zrobię na poli
Opublikowano
ze z alu to wiadomo... chociaż wydaje mi się że budowa samego bloku może być ta sama tylko z innego materiału... nie chce się sprzeczać pod tym kątem bo nie grzebałem przy takim silniku więc ciężko mi cokolwiek powiedzieć czysta spekulacja xD
Opublikowano

To tak jak N54 vs M54. Niby oznaczenie to samo prawie.

Inne tloki, inny wal, calkiem inna podpora walu i przyklady by tu mnozyc.

 

Mozna zeswapowac ale zywotnosc nowych diesli BMW jest dyskusyjna.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

prawie dwa michy minęły, coś drgnęło w temacie ?

 

sprawa sprzęgła załatwiona ?

życie jest za krótkie, żeby jeździć dieslem ;)
  • 4 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Ten koleś co ma te 330d+++ jeszcze się na forum udziela?

 

Zastanawiają mnie wtryski... czy wymieniając wtryski w e91 330d na te od 335d zwiększy się moc? ( o ile? ) Bo w e46 to wiem na pewno ,ze się zwiększy...

sam staram się zrobic 330d na sterydach...

 

Po wycince dpf + kat + wszystkie tłumiki na samej gołej rurze wydechowej pokazała 220 koni i 530Nn ... po chipie 272 koni i 650 Nn .... dziwi mnie ten ubytek koni za to przyrost Nn ...

Czy to moze być wina zapchanych wtrysków?

  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam! Mam zamiar zastąpić ori sprzeglo jednomasem z m50 (roztoczonym pod 240mm od Otoczaka) + spiek 6cio łopatkowy z tłumikiem drgań + docisk na 2ch słoneczkach(od Radzikowskiego) łożysko oporowe o nr 3151 600 513 ori z M57N

 

co sądzicie o takim setupie ??

http://www.galerieallegro.pl/zdjecia/z483/4832768/big/1.jpg

http://www.galerieallegro.pl/zdjecia/z483/4832768/big/2.jpg

 

i kilka starych fotek z telefony xD

 

http://www.galerieallegro.pl/zdjecia/z484/4840996/big/1.jpg

http://www.galerieallegro.pl/zdjecia/z484/4840996/big/2.jpg

http://www.galerieallegro.pl/zdjecia/z484/4840996/big/3.jpg

http://www.galerieallegro.pl/zdjecia/z484/4840996/big/4.jpg

http://www.galerieallegro.pl/zdjecia/z484/4840996/big/5.jpg

Opublikowano

Witam.

Ten projekt to nie ściema... osiągi również. :mrgreen:

Właśnie zrzuciłem skrzynię , wkładam to co na zdjęciach wyżej . Będziemy pasować coś mocniejszego w miejsce łącznika wału i podpory.

Poszedł już nowy dzielony na wylocie kolektor z żeliwa , stalowy się spękał jak to bywa e46 330d 204 ps i e60 218ps.

Turbo , hm ktoś zrobił kozacką robotę . Aktualnie jestem na etapie bardzo podobnego projektu w innym aucie więc na stole miałem do porównania hybrydę SmokE88 , seryjną GT 2260 oraz GTB 2260 zf10 245ps.

http://img24.otofotki.pl/obrazki/kh535_GT2260-HYBRYDA-ROGER-NYSA.jpg

 

http://img24.otofotki.pl/obrazki/yo970_TURBINY-ROGER-NYSA.jpg

 

http://img24.otofotki.pl/obrazki/yh920_GTB-2260-ROGER-NYSA.jpg

 

Wnioski :arrow: hybryda została rozwiercona po obu stronach ,na wylocie (strona zimna) dostała podwójny zdecydowanie większy wiatraczek.

Wylot ( strona gorąca) delikatnie większy ,przetoczony na tyle na ile pozwoliły łopatki zmiennej geometrii . GTB 2260 porównując wlot i wylot co do średnicy jest delikatnie mniejsza od opisywanej hybrydy, na plus jest to że ma zupełnie inaczej rozwiązaną zmienna geometrie a " wiatraczki" zupełnie inne.Przypuszczam że wydajnościowo będzie podobnie z mniejszym lagiem.

Przyszłościowo będę miał porównanie czy lepiej tworzyć podobna hybrydę czy iść w seryjne turbo z młodszych modeli.

Wtryski klasyczne "219" od 535d 272ps.

Układ dolotu od turbiny po kolektor bez większych zmian , wywalony EGR , IC wielgachny widać na zdjęciach.

Wydech przelotowy z kwasówki. Auto zostało wyposażone w wskaźnik temp oleju , temp spali , i oczywiście doładowania.

Nie zapomniano o porządnych hamulcach, nie patrzyłem co zostało włożone , tarcze frezowane , wiercone wentylowane :cool2:

 

 

Po złożeniu auta , przeprowadzę kilka hamowań zrobię logi i jak właściciel nie będzie miał nic przeciwko udostępnię na forum.

Ciekawi mnie jak będzie wyglądało normalne codzienne korzystanie z auta przy tym montowanym nowym sprzęgle.

Powiem tyle , zanim wjechałem na kanał ,przejechałem się testowo , pomimo uślizgu " zbierałem szczękę z gleby"

Auto na ten moment jedzie lepiej niż moje 535d z programem " na co dzień 330ps" I nie jeździłem jeszcze tak zapierniczającym dieslem na jednej turbinie, masakra.

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Opublikowano

Nie to, zebym krytykowal, zawsze doceniam wszystkie mody, ale pare rzeczy mnie tu dosc gleboko zastanawia.

 

Zaczne moze od sprzegla. Oczywiscie spiek + podowjony docisk zalatwi sprawe uslizgu. Dodatkowo jednomas bedzie lzejszy, co pozowli troche lepiej sie wkrecac.

Natomiast skoro juz jest problem z drganiami, a maja go wszyscy po przekroczenu magicznej granicy Nm, to jak poradzi sobie z nim jednomas?

Ano z natury raczej gorzej niz dwumas i spoteguje tylko ten efekt oraz zwiekszy ryzyko uwalenia walu korbowego.

 

Docisk na zdjeciu jest w srednim stanie. Dosc mocno zerdzewialy. Mozna sie bylo pokusic o troche nowsza uzywke, moim zdaniem.

 

Ten kolektor dolotowy na zdjeciu nie jest czasem od M57? Co ma na celu taka przekladka? Pytam z ciekawosci czystej.

 

Co do turbo, bez zbednych dywagacji GTB jest lepsze od GT. Zapewne od tej hybrydy tez. Calkiem inaczej dzialajaca zmienna geometria robi bardzo duza roznice.

Temat jest zreszta znany z porownania GT1749 i GTB1752 (popularny zamiennik do 320d).

 

Wlasciwie projekt jest wiec dosc standarowy, bo wszystkie kroki standardowe (kazdy posiadacz M57N 300+ ma praktycznie to samo) poza sprzeglem.

Raczej zeby sprostac ambicji wlasciciela przydaloby sie wlozyc automat od 535d. Fizycznie wykonalne, kwestia czy da sie to zgrac sterownikowo z E46?

Wtedy znikaja problemy drgan, uslizgow i ograniczenia momentu. Na takim setupie mozna zrobic i ponad 400KM.

 

Hamulce mozna zalozyc plug and play bodaj od 840Ci. Tam byly 4-tloczkowek zaciski. Tylko tarcza musi byc wtedy plywajaca np od M3 E46.

Opublikowano

 

Co do turbo, bez zbednych dywagacji GTB jest lepsze od GT. Zapewne od tej hybrydy tez. Calkiem inaczej dzialajaca zmienna geometria robi bardzo duza roznice.

Temat jest zreszta znany z porownania GT1749 i GTB1752 (popularny zamiennik do 320d).

 

Gtb2260v na zdjęciu jest moje i Roger-Nysa będzie je adaptował do mojego compacta. Hybryda wchodzi plug&Play dlatego pewnie wszyscy którzy idą w duza moc ja stosują natomiast montaż gtb to bardzo dużo przeróbek począwszy od wydechu, kolektora wydechowego po dolot - pewnie dlatego mój compact będzie jednym z pierwszych m57n z gtb2260v (o ile nie pierwszym) . Jak się poskłada wszystko do kupy i wystroi to będzie mozna sprawdzić co lepsze - oem czy hybryda :)

Opublikowano
czy to bedzie oem czy hybryda , wazne zeby ktos kto to robi ogarnal geometrie a z tym jest slabo wsrod przerabiajacych ...a juz wogole bedzie bajka jesli majester nie bedzie ruszal geometrii to jej nie spartoli...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

Kolektor ori z M57N... sam jestem ciekawy czy GTB czy hybryda :> P&P jednak nie był moim wyznacznikiem co do modu ale widzialem efekty takiej turbiny :) mialem też dylemat miedzy gtb a hybryda... ta hybryda jest ponoć wydajniejsza ale ma wikszego laga niz gtb co wpływa na duży + (przynajmniej ja tak uważam) maxymalne doładowanie jest przy wyższych obrotach co zmniejsza obciążenie korbowodów. co do sprzęgła to moze i będą wieksze drgania zobaczymy... ostatecznie wrócę do 2masa + owa tarcza i docisk. to powinno wystarczyć.

 

Projekt standardowy ?? hmm widział kotś w PL hybrydę w M57N ?? ktoś przekrczył granicę 310km ??

 

wracając do sprzegła to osobiscie nie widziałem aby ktoś miał przy jednomasie tarczę z tłumikiem drgań... wszyscy raczej hardcora robią WSZYSTKO NA SZTYWNO. tarcza ma tłumiki drgań mam nadzieje ze to pomoże ;) bardzo dużo czasu poświęciłem aby znaleźć odpowiedniego dawcę ;)

 

docisk skorodowany ?? moze tak na foto wyszedl długo czekał na swoją kolej ;)

 

hybrydę robiła porządna tuningowa firma nie PAN KAZIU Z TOKARKĄ NA ZAKŁADZIE ;) ponak rok czasu mi służy bez żadnych problemów na suszarkę została udzielona gwarancja ;)

Opublikowano

nie mowie o Twojej turbinie ze jest zle zrobiona poniewaz nie mialem auta pomierzonego i zlogowenego i nie moge tak powiedziec... poprostu mam zle doswiadczenia z autami klientow ktore do nas przyjezdzaly ( zwlaszcza " oslawione " juz przerobki gtb1752 )

 

co do projektu to super ze cos sie dzieje .

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

Kolektor ori z M57N nie ma tych takich lsniacych paskow na gorze, jesli wiesz o co mi chodzi. Ten na zdjeciu ma, albo ja jestem slepy. W sumie na jednym ma, na nastepnym juz nie ma.

 

Tarcza z tlumikiem dgran, takimi jak twoje byla standardem przy nowszych dieslach. Wpisz nawet w google i zobacz, ze tlumiki byly + dwumasa.

Oczywiscie, ze ludzie przerabiajacy na jednomase maja tlumiki drgan, bo 240mm mozna wpakowac od M30 bodajze benzyniaka i tam sa tlumiki. W zyciu nie widzialem, zeby ktos mial full na sztywno.

 

No nic, zobacz jak bedzie z tym sprzeglem, bo sam jestem ciekaw. Na pewno sztywne bedzie pod noga jak cholera.

Orientowales sie nad mozliwoscia wrzucenia automatu z 535d? Najlepiej tego poliftowego z koncowka bodaj 28?

 

Co do GTB to mam sprawdzonego turbiniarza z Wrocławia, ktory ogarnia takie tematy. Jak ktos chce namiar, to prosze na PW.

 

Co do hybrydy w M57N to widzialem. Wtryski od alpiny, cuda wianki. Nie wszyscy, wszystkim co maja, chwala sie na forum.

Chociaz nawet na ktoryms forum bylo M57N ze szpera, pomodowane na sporo powyzej 300KM.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.