Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Poprzedni właściciel miał go od przebiegu 80tys. km. i lał Castrolla 0W40. Ja po kupnie przy 168tys. km też wlałem Castrol Sport 0W40 LL04 a 600 kilometrów temu przy przebiegu około 181tys. wlałem Millers XFS 0W40 LL04. Teraz dopiero o tym pomyślałem ale przy wymianie oleju wlało mi się troszkę dużo no i mam tak mniej więcej na kresce MAX albo może i ciut więcej.

Samochód parę dni temu po dłuższej i bardzo szybkiej jeździe stracił moc dwukrotnie więc może to dymienie było jakąś pośrednią przyczyną.

 

DPF wymieniony? Jezeli nie masz odpowiedz dlaczego traci moc... Albo wycinasz albo nowy ;-) Ja bym osobiscie bral opcje 1 bedzie wiecej mocy ;-)

 

U mnie to samo robi. I jakos do dzis wszystko smiga 295.000km ^^

Opublikowano
DPF sprawdzany w sobotę i ma w sobie 9 gramów sadzy więc podobno ok. Stracił moc dwukrotnie po ostrej jeździe i od tamtej pory jest ok z mocą. To nie DPF jest problemem.
http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF
Opublikowano
Prawdopodobnie pierwszy. Moje przebiegi to 70% trasa no i nie oszczędzam mu gazu. E90 było podpięte na razie pod jakiś standardowy komputer z programem BOSCH ESI Tronic bo nie ma w okolicy nikogo kumatego z INPĄ i pokazało 9 gramów. Może błąd odczytu ale nie wiem. Wyświetliło też, że ostatnie wypalanie było 3300 godzin temu.
http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolego wg. mojej wiedzy jest to normalne, zwłaszcza gdy masz rzadki olej. W dieslu ciśnienie w komorze spalania jest tak duże, że zawsze coś się przeciska między pierścieniami, zwłaszcza przy olejach 0W30 - 40 gdzie olej jest bardzo rzadki i nie uszczelnia tak połączenia tłok, cylinder. Co do dymienia w dieslu jednej marki a drugiej jest kwestia właśnie konstrukcji odmy i gdzie te gazy są odprowadzane. W samochodach BMW widocznie jest dopuszczalne trochę większe ciśnienie w karterze a w innych jakie masz w domu jest np. większa średnica rurki łączącej odme z dolotem i przez to nie widać tych spalin po odkręceniu korka oleju bo wszystko ucieka inną drogą. Zdejmij rurkę od odmy gdzie łączy się z dolotem, tam dopiero zobaczysz parowóz. Ale z tego co wiem i się orientuję to norma.

 

Część z tego dymu to oczywiście opary gorącego oleju więc sumasumarum wydaje Ci się, że strasznie kopci i jest tragedia a wcale nie jest tak źle :)

 

Zobacz przy wyższych obrotach silnika, wg. mnie powinno mniej kopcić bo gdy tłoki szybciej się poruszają spaliny nie nadążają się przeciskać między pierścieniami.

 

Przy zimnym silniku olej jest gęsty i wszystko dokładnie uszczelnia przez co nie ma dymienia + nie ma oparów bo olej zimny...

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

witam ja Dzisiaj sprawdzilem u siebie, i na zimnym silniku (chodzil z 3 minuty) tez dymi.

ja mam olej castrol 0w30.

wiec moze to normalne w tych silnikach, dodam ze odme mam nowa wymieniena niecaly miesiac temu (kompletna)

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano
Witam. Posiadam 330d z 2006r , oryginalny przebieg 145tys i tez dymi, nawet trochę przez zamknięty korek. Moc jest ok, wywala mi info o dpf ale dlatego ze auto było mulone w mieście i trochę stało . Teraz jest przepalane;). Monitoruje stan oleju , jest ok. Zrobie niedługo cały servis i zobaczymy. Nie martw sie nie tylko nam kopci, jest dość duzo takich jak my. Pozdr
  • 1 rok później...
Opublikowano
Ja mam M47 i dymienie również występuje. Zarówno na pólsyntetyku 10W40 jak i syntetyku Motula 5W40. Silnik jest w bdb kondycji. Odma jest okej. Po prostu tak już musi być. Też mnie to zmartwiło wcześniej, ale jak byłem na giełdzie samochodowej to z ciekawości sprawdziłem to w innych silnikach BMW i też to występowało. Gorący olej bardzo mocno dymi. Także niekoniecznie są to spaliny. Kiedyś, chcąc nasmarować łożyska (które były zabudowane (rolki od silnika)) włożyłem je do oleju i postawiłem olej na ogień. Łożyska ładnie się w środku nasmarowały a olej kopcił niemiłosiernie. Wydaje mi się, że to cała filozofia tego. Olej na ciepłym silniku dymi i tyle. W jednym silniku będzie ten dym uciekał korkiem, a w drugim nie.
Opublikowano
Poprzedni właściciel miał go od przebiegu 80tys. km. i lał Castrolla 0W40. Ja po kupnie przy 168tys. km też wlałem Castrol Sport 0W40 LL04 a 600 kilometrów temu przy przebiegu około 181tys. wlałem Millers XFS 0W40 LL04. Teraz dopiero o tym pomyślałem ale przy wymianie oleju wlało mi się troszkę dużo no i mam tak mniej więcej na kresce MAX albo może i ciut więcej.

Samochód parę dni temu po dłuższej i bardzo szybkiej jeździe stracił moc dwukrotnie więc może to dymienie było jakąś pośrednią przyczyną.

 

DPF wymieniony? Jezeli nie masz odpowiedz dlaczego traci moc... Albo wycinasz albo nowy ;-) Ja bym osobiscie bral opcje 1 bedzie wiecej mocy ;-)

 

U mnie to samo robi. I jakos do dzis wszystko smiga 295.000km ^^

 

za kraty bym cie wsadzil za to wycinanie , mozg sobie wytnij albo pozostalosci po nim :twisted: kur.. zeby wam sie wkoncu do dupy zabrali za te wycinki kupuja auta za kilkadziesiat tys bo BMW musze miec a jakfiltr sie zapycha to chuj wytne przeciez kasy nie mam. debile kupujcie benzyne a nie diesla

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.