Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
czy podołam sam ?

 

Bez problemu, kluczem naciskasz napinacz i możesz zdjąć pasek (ważne żebyś założył go do obrotu w tym samym kierunku, zaznacz na pasku strzalka), po zdjęciu paska pozostaje zdemontować pompę i założyć nową. Na youtube na pewno znajdziesz jakiś DIY.

Powodzenia.

Opublikowano
z tym paskiem to nie ma znaczenia,bo to nie jest pasek kierunkowy,także nie ma znaczenia jak go sie założy

 

Mylisz sie kolego... Nie wiem czy wymieniałeś kiedyś taki pasek, ale od użytkowania i tego że nie przylega na swojej zewnętrznej stronie całą powierzchnią do rolek to wyciera się i układa w innym stopniu z każdego strony. Zalożony odwrotnie może po prostu nie spełniać swojego zadania, bardziej się ślizgać itp. Swoją drogą odsyłam do każdego manuala, począwszy od "sam naprawiam" do manuala serwisowego.

Opublikowano
A jednak: "Sam naprawiam" str 223. Nie wydaje mi się żeby to było kosmicznie ważne. W "Sam naprawiam" przeczytałem też że opony asymetryczne (większość letnich) trzeba zakładać po tej samej stronie auta bo jakośtam się docierają do kierunku obrotów. Z kolei spece od opon radzą zamieniać miejscami prawo/lewo żeby się równo zużywały i żeby właśnie pracowały w obu kierunkach co zapobiega ząbkowaniu opon.
Opublikowano

Cześć. wymiana jest stosunkowo prosta tylko trzeba się zaopatrzyć w worek szmat:) trzeba zachować czystość.

1. ściągasz osłonę silnika

2. spuszczasz płyn

3. odkręć pompę

4. wkładasz nową (zalej płynem i pokręć)

5. a potem kolejność odwrotna do rozbierania

a z tym paskiem to nie wiem czy zakładanie ma jakieś znaczenie

Opublikowano
a ja jeszcze raz napisze że nie ma znaczenia jak ten pasek założymy,pasek jest tak zrobiony że to nie ma znaczenia.A jakby miało to jakies znaczenie to producent pasków dał by jakis znak na pasku albo jakies inne informacje żeby ten pasek zalożyć w dobrym kierunku.A tak po za tym to ta książke pod tytułem SAm Naprawiam to trzeba brac z przymrużeniem oka,bo tam dziwnie opisuja niektóre naprawy.
Opublikowano

Tzn nowy pasek można zakładać jak się chce... byle nie do góry nogami :wink: Używany stary pasek/ski zakładamy z kierunkiem biegu z przed demontażu - czyli oznaczamy sobie strzałką i mamy problem z głowy.

 

PS. Dla własnych testów/wniosków/doświadczeń założyłem odwrotnie stary pasek, tj kierunek biegu przeciwnie do stanu przed demontażem. No i się zaczęło... piszczenie, ślizganie itd. Najgorsze, że po demontażu było on poprzecznie popękany co 0,2mm na całym obwodzie, czego nie było przed jego montażem w odwrotnym kierunku.

 

Dlatego Szanowni Koledzy, montujmy używane paski zgodnie z kierunkiem biegu paska, aby nie wkurzać się później że wystarczyło narysować sobie kredą strzałkę. Będzie spokój i cisza :wink: Pozdr

Opublikowano
no z starym paskiem to możemy sobie oznaczyc kierunek,bo stare paski sa juz ułożone na rolkach i lepiej jest założyc w tym starym kierunku,ale ja tam na to uwagi nie zwracam przy zakładaniu.
Opublikowano
Oczywiście, że miałem na myśli stary pasek. Koledze tulipan za dobre rady dziękuję, ale nie skorzystam, wystarczy mi własne doświadczenie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.