Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Co do temperatury z nawiewu. Ponieważ spotkala mnie dziwna awaria klimy w innym moim aucie i dużo czasu spędzałem w serwisie ...zaprzyjaźniłem się z chłopakami...i obserwowałem kilka napraw.

Temperatura z nawiewu BMW (rózne modele) spadała do -10 stopni. W moim aucie spadła do -17...ale uwaga, przed umyciem myjką ciśnieniową chłodnicy klimatyzacji temepratura oscylowała w okolicy -7 stopni. Po umyciu (auto schładzane tylko wentylatorami na postoju) spadła do wspomnianych -17.

 

Wniosek...myć chłodnicę.

Opublikowano

To i ja się wtrącę. Żaluzja ma być normalnie zamknięta(do chyba 105*), przecież i tak macie otwór od spodu auta przez który powietrze z wentylatora trafia pod auto, w ten sposób nie ogrzewa dodatkowo bloku silnika. Sprawdź lepiej czy ktoś przed tobą nie zasłonił tego otworu przez nieoryginalną osłonę silnika. Zresztą pewnie każdy z was zauważył że jak wjedziecie z włączoną klimatyzacją na zakurzoną drogę, to od spodu auta wydobywa się cała masa kurzu, bo normalnie wentylator kieruje strumień powietrza pod auto, a gdy żaluzję są otwarte, to dodatkowo na blok silnika.

EDIT: Czystość i stan chłodnicy ma także kolosalne znaczenie - sprawdzone w niejednym aucie.

Opublikowano
To że ma punkt otwarcia na 88st to nie znaczy że zawsze wyrobi z chłodzeniem i będzie taką temp utrzymywać. Przy zapchanej chłodnicy może nie wyrabiać i wtedy posiłkuje się otwarciem żaluzji. Wiem że 105st to otwarcie termostatu w nowszych 316i i 318i Na diesla to chyba trochę za dużo te 105st. W e39 w dieslu jak nie wyrabia wisko to elektryczny wentylator się włącza przy 99st i schładza płyn w chłodnicy razem z drugim wentylatorem.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Temperatura z nawiewu BMW (rózne modele) spadała do -10 stopni. W moim aucie spadła do -17...ale uwaga, przed umyciem myjką ciśnieniową chłodnicy klimatyzacji temepratura oscylowała w okolicy -7 stopni. Po umyciu (auto schładzane tylko wentylatorami na postoju) spadła do wspomnianych -17.

 

Wniosek...myć chłodnicę.

 

Jakub: z nawiewu minus 17 stopni? :shock: Przecież jak takie powietrze będzie wiało komuś na ręce/nogi/twarz ma pewne problemy ze zdrowiem.

Opublikowano

dxtr71 po co snujesz teorie z dup* skoro nie masz tej zaluzji i nie jestes pewien jej działania :duh: :duh:

temat zaluzji juz nie raz był poruszany i

tak jak koledzy wyżej napisali - tak ma byc, żaluzja sie zamyka do okolo 105stopni, cieple powietrze leci sobie pod auto i nie ma to wpływu na działanie klimy. Chyba ze ktos ma jakieś przeróbki np nieoryginalna osłona silnika czy inne wynalazki które nie współgrają jak nalezy

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano

Nie snuje niczego z dupy. W dieslu bmw uklad chlodniczy nie jest pod cisneiniem jak w silniku 316 i stad punkt otwarcia 88. Koledze, ktory mowi o chwilowym przegrzaniu szczerze zycze, zeby mu sie tak stalo. W 316 punkt otwarcia to 105 stopni.

Zaluzja sluzy tylko do szybszego nagrzewania silnika, wiec jaki bylby cel trzymania jej az do zagotowania plynu?

 

Przypomnie z fizyki, ze przy cisnieniu atmosferycznym plyn zagotuje sie nam powyzej 100stopni.

 

To, ze nie mam np 330d nie znaczy, ze nie wiem ile garow ma ten silnik...

Zauwaz, ze inni wlasnie snuja Ci teorie a nie daja odpowiedzi na twoje, konkretne pytanie. A udowodniles juz dawno proba przeprowadzona na samochodzie, ze nie dziala Ci elektrozawor (chlodnice tez mozesz wyczyscic, nie zaszkodzi).

 

Poczytaj -> viewtopic.php?f=69&t=143101

Zgadzam sie ze wszystkim, oprocz 105 stopni, ktore nie jest prawda dla 320d a jest dla 316i np.

 

PS: Skoro wiesz co jak ma dzialac, to na CH w ogole o to pytasz? Dodatkowo, skoro byl poruszany, to sie naucz korzystac z funkcji szukaj na forum.

Opublikowano

ja jestem puzon z pyta Ponton ale to szczegół ;)

 

w ukladzie zamknietym temp wrzenia to nie bedzie 100 stopni a 115 albo więcej bez znaczenia czy to diesel/benzyna

tak czy inaczej moze wypowie sie uzytkownik 320d polifta z zaluzja, czy po osiegnieciu 90stopni zaluzja sie otwiera ?

 

u mnie nie, poruszalem temat na kilku spotach i kilku uzytkownikow 320d tez twierdziło ze im sie nie otwiera przy 90stopniach

moze wszyscy mamy cos nie tak ;)

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Hehe..sprawdzę dzisiaj i będzie wszystko jasne :mrgreen:

 

edit: auto rozgrzane do temperatury roboczej 88 stopni i żaluzje zamknięte :wink:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

u mnie był problem,że żaluzje się nie zamykały i silnik nagrzewał się tak samo szybko jak ze sprawnymi. Więc z tym szybszym dogrzaniem silnika to do końca tak nie jest oczywiście gdy jest sprawny układ chłodzenia.

U mnie i nie tylko żaluzja jest zamknięta więc tak musi być bo klima ładnie chłodzi a błędów na kompie brak.

Dodam jeszcze że jeżeli brak napięcia na wtyczce od elektrycznego wentylatora chłodnicy to = brak zasysania (podciśnienia) na zaworku sterującym żaluzjami.

Opublikowano

Raz na zawsze niech poniższy tekst wyjaśni działanie żaluzji w 320D przed liftem (po lifcie pewnie podobnie, jak ktoś będzie chciał to sprawdzę)

Radiator shutter DDE 3.0

 

The radiator shutter seals off the engine compartment from the outside and directs the cooling air under the engine.

 

Components

 

- Radiator shutter

- Vacuum unit with actuating rod

- Pressure converter

 

Function

 

The pressure converter connects the vacuum unit with the vacuum supply by means of hoses. When activated by the DDE control unit, the pressure converter switches vacuum through to the vacuum unit and the radiator shutter closes (= standard setting).

 

The radiator shutter is opened at:

 

- Coolant temperature > 107 °C or

- Fan speed > 3000 rpm

 

Troubleshooting

 

If a defect occurs in the pressure converter activation function, fault code 56 "radiator shutter" is stored and the radiator shutter opens (provided there is no additional mechanical defect to jam the radiator shutter).

 

EDIT: Dla M47N temp. otwarcia żaluzji to 111*C

Opublikowano

Czytając wszystkie posty wnioskuje że żaluzja nie ma wpływu na działanie klimy i powinna być zamknięta tylko po przekroczeniu 107 st otwarta. Sugeruje to poprawne działanie mojego elektrozaworu .

 

Sprawdziłem dzisiaj błędy w IMPIE i wyskakuje błąd czujnika smrodu

 

AUC heating

Error: Frequency 253

 

Pytanie jedynie czy ten czujnik ma jakikolwiek wpływ na działanie klimatyzacji. Przeczytałem sporo wątków na temat klimatyzacji oraz czujnika smrodu czasami zaburza on prace klimatyzacji ale objawy nie były identyczne z moimi.

Opublikowano

Ponton masz polifta wiec 111stopni i dopiero zaluzja sie otworzy

 

Wysyłane z mojego GT-N7100 za pomocą Tapatalk 2

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano

dzięki za wszystkie informacje.

 

Kupiłem auto rok temu w maju, w listopadzie okazało się że termostat padniety. Wymieniłem od razu dwa . Nie mam problemów z temp. silnika strzałka trzyma pion w każdych warunkach pogodowych.

 

Jutro wyczyszczę chłodnice i podłącze na nowo wężyk elektrozaworu zobaczymy jaki będzie efekt .

Opublikowano

Słabo działająca klima to powód prawdopodobnie słabego już kompresora.

Nie miałem jeszcze czasu sprawdzić ciśnienia ale obserwowałem kompresor i na postoju prze ok 10 minut cały czas działał. Zmieniałem ustawienia klimatyzacji z auto na manual jednak kompresor się nie wyłącza. Nie powinno być tak że od dobija ciśnienie i się wyłącza. Mam drugi służbowy samochód i tam własnie działa to w ten sposób . Sprawdzałem też kilka razy podczas jazdy szybki postój otwarcie maski powiedzmy na 10 przypadków kompresor był zawsze włączony. Jednym z objawów który również udało mi się zauważyć: klima znacznie lepiej chłodzi w trybie manualnym, w trybie auto wydajność spada bardzo wolno schodzi z pełnego nawiewu .

 

Czytałem trochę forum jedni polecają regeneracje drudzy nie. Koszt nowego kompresora BMW to około 2400 zł. Nie wiem czy występuje on jako zamiennik . Na allegro można znaleźć używane kompresory ceny od 150 zl do 600 zl jednak ich stan ciężko ocenić i kupno takiego chyba wykluczam oczywiście po diagnozie że to na 100% kompresor.

 

Czy jest jakiekolwiek powiązanie czujnika temperatury zewnętrznej z klima. W zimę przejeżdżając po zaspie wyrwałem czujnik temperatury . W sklepie z częściami BMW akurat nie mieli oryginału i dali mi jakiś zamiennik za 70 zł. Czujnik działa ale zaniża temperaturę zewnętrza o około 4 st.

Opublikowano

Ma związek. Bo jeśli zawyża temp to klima będzie działać wydajniej, a jeśli zaniża temp to będzie działać mniej wydajnie. Domowymi sposobami można sprawdzić tak. Auto musi być nie ruszane najlepiej po nocy. Wsiadasz do auta i porównujesz temperaturę cieczy w zablokowanych funkcjach z temp otoczenia jakie wskazuje na desce. Jeśli się mniej więcej pokrywają to czujnik pokazuje dobrze temperaturę. Teraz w taką pogodę dobrze to sprawdzić, bo jak przyjdą znowu upały to będzie przekłamanie między cieczą a temp otoczenia.

 

Sposób ten jest dobry by określić mniej więcej czy dobrze działa czujnik

  • 4 lata później...
Opublikowano

Witam, żeby nie dublować tematu opiszę problem tutaj.

Na wstępie witam ponownie forumowiczów. Dawno nie używałem swojego konta na forum oraz e-maila więc musiałem założyć nowe :wink:


W moim e60 520i mam problem z Klimą.

Klima nabita do pełna, Szczelność sprawdzona, węże doprowadzające do "kabiny" zimne/lodowate.


Niestety wewnątrz auta dmucha letnie powietrze. Mam wrażenie że to poprostu powietrze z zewnątrz dmuchane przez wentylator. Przy 18 stopniach na zewnątrz w aucie jest cieplej niż na zewnątrz.


Ustawiam temperaturę na możliwie najniższą a mimo to leci letnie powietrze.


Proszę o pomoc osoby które może przerabiały już taką usterkę.

Opublikowano

Na desce pomiędzy środkowym nawiewem masz pokrętło z czerwonymi lub niebieskimi kropkami, one odpowiadają za nadmuch który idzie zimny (niebieskie kropki) lub prosto z nagrzewnicy (czerwone) sprawdz jak masz ustawione, jeżeli jakoś na np tylko 1 czerwonej lub 1 niebieskiej z 3 mozliwych to masz ustawiony że część powietrza idzie z nagrzewnicy dlatego jest letnie


EDIT: sorka nie zauważyłem ze piszesz o e60 tam nie ma czegoś takiego

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.