Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, gdy załączę klimatyzację, nawiew się zwiększa, jednak chłodne powietrze nie dmucha. Możliwe że czynnika nie ma i nie chłodzi czy raczej coś z kompresorem ?
Opublikowano
albo włączy i za chwilę rozłączy... i znowu zasprzęgli, aby po chwili rozłączyć. To nawet słychać po tykaniu przekaźnika w schowku pasażera.
Opublikowano
sorry za mały offtop powiedzcie mi czy używanie klimy z niesprawnym wiatrakiem czymś grozi? Podczas jazdy wiadomo jest ok ale jak stoję to zawsze wyłączam. Jest tam jakiś czujnik który wyłączy klimę jakby coś się działo?
Opublikowano

Temperatura dosc szybko rosnie. Spotkalem sie z rosadzeniem zbiorniczka wyrownawczego...

Bardzo czesta usterka w E46 z tym wiatrakiem. Zawsze mozesz podlaczyc jakos na krotko, i wszystko pod wlacznikem klimy.

Opublikowano
u mnie nawet sie na chwile nie zasprzęgli, nie wiem czy czasem zaworek nie przepuszcza, wiadomo ze trzeba sprawdzić w zakładzie który się tym zajmuje, jednak warto wiedziec na co sie szykowac :)
Opublikowano
U mnie bylo troche inaczej, ale moze sie komus przyda.....w styczniu zmienialem pasek w Beemce... I przyokazji byl serwis klimy, nabita full, szczelna itp. 4 tyg temu wlaczylem klime i co.....? Nie dziala, wczoraj bylem na diagnozie wszystko szczelne itp, ale nie zalacza sprezarka i wiatrak.....okazalo sie ze jak byl wymieniany pasek to Panu rozerwali kabelek i wtycze i tyle...wczoraj laczylismy to w calosc i smiega!:)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Żeby nie tworzyć nowego tematy..

Nigdy wcześniej nie miałem styczności z klimą w e46, na szczęście działa, ale mam do Was kilka pytań. W e39 miałem wiatrak od klimy tuż za nerkami, tu go nie widzę, wyczytałem, że jest między chłodnicami, dobrze wyczytałem? Domyślam się, że żeby go zobaczyć, to muszę zdjąć osłonę nad chłodnicami, tak?

W e39 standardem jest niedziałający wiatrak, czy tak samo jest w e46. Czy wiatrak chodzi cały czas po włączeniu klimy, czy tylko jak musi i czy chodzi z jedną prędkością, czy ma jakieś "biegi"?

Dzięki z góry za podpowiedzi, co do wiatraka w e39 to mogę książkę napisać, miałem 5 sztuk, ale co do e46 to wolę podpytać bardziej doświadczonych niż ja.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
Chyba te wiatraki, żaluzje itp. zależą od rodzaju napędu itd. - u mnie w 320d z automatem żaluzji nie ma,wiatrak jest jeden elektryczny przed chłodnicą i visco na silniku. Myślę że załączanie wiatraka elektrycznego zaraz po załączeniu klimy też od tego zależy, bo ja nie zauważyłem żeby u mnie się kręcił - ten elektryczny oczywiście.
Opublikowano

Dokładnie - najczęściej jest tak, że automat równa się wisko i elektryk do klimy, manual równa się tylko elektryk do chłodzenia całości. Nie wiem dlaczego tak jest. Wydaje się że układ z wisko jest pewniejszy bo oba wiatraki wzajemnie uzupełniają się. O ile się nie mylę wiatrak elektryczny załącza się w chwili włączenia klimy i prędkość z jaką pracuje jest płynna, tj. nie ma biegów.

Ps. wiatrak elektryczny w manualu jest oczywiście między chłodnicami a silnikiem pod plastikową osłoną

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

By nie zakładać nowego tematu.

 

Moje pytanie brzmi czy żaluzja przy włączonej klimatyzacji powinna być otwarta czy zamknięta.

 

Pytanie to spowodowane jest słabo działająca klimatyzacją. Klima nie schładzała wnętrza w trybie auto pracowała cały czas na maksymalnym nadmuchu dopiero po jakimś czasie spadało o maks dwie kreski. Wnętrze myślę udało się schłodzić do maks 22 stopni. Zrobiłem serwis klimy okazało się że klimatyzacja jest szczelna było jeszcze 400 gram czynnika. Po nabiciu klimi sytuacja tylko lekko się poprawiła. Pojechałem na reklamacje( sprawdzono jeszcze raz szczelność ok ) serwis stwierdził że nie otwiera się żaluzja i to powoduje że klimatyzacja działa ale słabo. Odłączyliśmy wężyk łączący elektrozawór z gruszką żaluzji i sytuacja od razu się poprawiła w aucie czuć wyraźnu chłód. I teraz moje pytanie czy żaluzja powinna być podczas pracy klimatyzacji otwarta . Mechanik stwierdził uszkodzenie elektrozaworu pytanie jak sprawdzić jego poprawne działanie.

 

moje auto to BMW E46 320d sierpień 2004

Opublikowano

A co ma piernik do wiezy obronnej pod Grunwaldem?

 

Zaluzja z tego co mi wiadomo ma tylko przyspieszac nagrzewanie silnika pora zimowa. Inne funkcje sa mi nie znane.

Powinna wiec byc latem always off a wiec masz zwalony elektrozawor nia sterujacy.

Nie znam innego sposobu niz wymiana niestety.

Opublikowano

zaluzja powinna sie zamykac nawet latem, otwiera sie przy 105 stopniach zdaje sie

 

wszystko masz ok, nie ma to nic do działania klimy

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano

Ma do dzialania klimy, bo chlodnica klimy jest blokowana przez zalzuje tak samo jak chlodnica wody.

Go figure.

 

PS: Skoro temp silnika w 320d trzyma sie na 90 stopni, bo termostat ma punkt otwarcia na 88 stopniach, to czy zaluzja w ogole sie otworzy, skoro wg Ciebie ustawiona jest na 105 stopni?

Opublikowano

Ok, tylko klima po otwarciu żaluzji i jeździe próbnej pracuje normalnie w samochodzie czuć wyraźny chłód.

Po otwarciu żaluzji i ustawieniu 16 stopni wnętrze jest schładzane i w trybie auto spada regularnie intensywność nawiewu w aucie jest zimno.

Po zamknięciu żaluzji wydaje mi się że nie ma większej różnicy czy na wyświetlaczu jest ustawione 20 st czy 16 st klima i tak działa na pełnych obrotach nawiewu i za bardzo z nich nie schodzi ( ustawione 20 stopni na trybie auto po 20 km spadł nawiew z maks o dwie kreski )

Stąd moje pytanie co do intensywności działania klimy do otwarcia / zamknięcia żaluzji i ewentualnej awaria elektrozaworu.

Skoro żaluzja ma być zamknięta wnioskuję że elektrozawór jest jednak sprawny.

 

Klimatyzacja generalnie działa problem jest jedynie z jej wydajnością. Sprawdziliśmy dzisiaj ponownie szczelność klima jest też świeżo nabita . Czujnik temperatury po otwarciu żaluzji pokazał temperaturę powietrza z wywiewu 7 st serwisant stwierdził że to idealny wynik. Kompresor działa .

 

Jednak jak podłącze wężyk z elektrozaworu do gruszki klima nie daje rady.

Opublikowano

dzięki,

 

stad wniosek że elektrozawór jest jednak zepsuty, można go jakoś sprawdzić przed kupnem nowego.

Czy ewentualnie inny element może odpowiadać za nie otwieranie żaluzji podczas działania klimatyzacji.

Opublikowano

No raczej nie, bo wyglada na to, ze jest on stale otwarty.

Mozesz zobaczyc, czy zwarcia na kablach gdzies nie ma. Nie masz zadnych bledow z tym zwiazanych pod kompem?

Opublikowano

hmm

 

nie wiem czy mówimy o tym samy sprawa wygląda tak:

 

- elektrozawór podłączony do gruszki, żaluzja podczas działania klimy jest zamknięta, klimatyzacja działa słabo,

- elektrozawór odłączony od gruszki , żaluzja stale otwarta bez sterowania elektrozaworem klima działa poprawnie

 

Dzisiaj nie pokazało żadnych błędów sprawdzę dla pewności jeszcze raz jutro impą.

Opublikowano

O tym samym :).

 

Logika jest odwrotna tutaj. Zawor masz otwarty, on ciagnie za ciegno i zamyka zaluzje.

Jak do gruszki "nie dochodzi proznia" to wtedy ona nie jest aktywowana i zaluzja sie otwiera. Wniosek - twoj zawor caly czas puszcz proznie czyli nigdy sie nie zamyka a tym samym nie otwiera zaluzji.

Opublikowano

Dokładnie tez tak to przedstawiałem w moich postach.

 

Wniosek z tego taki że elektrozawór nie odcina próżni czyli jest zepsuty do wymiany( czy one psuja się tylko w pozycji zamkniętej ).

Stad moje pytanie na początku czy po włączeniu klimy elektrozawór powinien zamknąć się i otworzyć żaluzje.

 

Dziękuję za pomoc.

 

Jutro sprawdzę jeszcze raz błędy może to coś wyjaśni.

Pokonuje tez co dziennie 80 km do pracy być może nowe km przyniosą jakieś nowe fakty z działania klimy.

Opublikowano

Jeszcze raz napisze ze zaluzja otwiera sie przy okolo 105stopniach, normalnie powinna sie zamykac i to jest prawidlowe dzialanie i takie masz u siebie.

Potwierdzone na wielu 320d na spotach... chyba ze wszyscy mamy uwalone samochody...

 

Wysyłane z mojego GT-N7100 za pomocą Tapatalk 2

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.