Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam pytanie o wpływ opcji "Zmienny sportowy układ kierowniczy":.

Z tego co wyczytałem, to zmienia on ilość potrzebnych obrotów kierownicą w "sytuacjach parkingowych". Pytanie co w tym sportowego, czyli innymi słowy czy warto go dokupować? Czy ma on wpływ na odczucie drogi na większych prędkościach niż parkingowe? Dodam, że kręcenie kierownicą nie jest dla mnie problemem, więc nie ma to znaczenia. Przymierzam się do 335i xdrive, więc tam w standardzie jest już servotronic.

 

Na stronie BMW jest wzmianka o tym, że wiąże się on z trybem sport+... czyli bez tego układu nie istnieje tryb sport+?

Szukając informacji o tym układzie znalazłem tylko jedną wzmiankę jednego człowieka, który twierdzi, że "Zmienny sportowy układ kierowniczy" zmienia przełożenie kierownicy na koła na bardziej krótkie również przy większych prędkościach - ale nigdzie nie znalazłem potwierdzenia tej informacji.

Przejmowanie całkowitej kontroli nad światem - postęp: 0,000000001%
Opublikowano
Sport+ istnieje z co najmniej jedna z opcji: zmienny ukl. kierowniczy, adaptacyjne zawieszenie, skrzynia aut. sportowa (z lopatkami).
Opublikowano

Dzięki za informację.

A czy ktoś może orientuje się w jaki sposób ten układ wpływa na odczucia z normalnej jazdy (poza parkingiem)?

Przejmowanie całkowitej kontroli nad światem - postęp: 0,000000001%
Opublikowano

1) pomiędzy granicznym ułożeniem kierownicy lewo/prawo na postoju masz 1 obrót kierownicą mniej niż bez układu,

2) na parkingu łatwo kręcisz (mało siły, mało obrotów) na autostradzie (dużo siły, dużo obrotów ~ przełożenie bezpośrednie),

3) w „koleinach” auto jest trzymane przez układ, jak na servotronicu musiałeś angażować „bicepsy” aby utrzymać auto w kierunku to z układem wystarczy pewny chwyt za kierownicę…

4) ...

 

jeden z najlepszych dodatków :cool2:

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano
AO, ciekawy komentarz. Szczegolnie punkt odnosnie kolein. Ja tylko chwile jezdzilem z tym systemem, ale tu gdzie mieszkam nie ma kolein, wiec milo zaskoczylo mnie Twoje spostrzezenie. Co do predkosci autostradowych - zgadza sie, duzo wiekszy ruch kierownica powoduje mniejszy skret auta. A na parkingu - jak juz wyzej zostalo powiedziane. Mnie osobiscie ta opcja nie przekonala i nie rozwazalem jej w ogole (ale moze to wynika wlasnie z faktu braku kolein, bo pewnie gdybym mial ganiac na szerokiej gumie w PL to chetnie bym dokupil go, aby kierownicy nie wyrywalo na koleinach).
Opublikowano
1) pomiędzy granicznym ułożeniem kierownicy lewo/prawo na postoju masz 1 obrót kierownicą mniej niż bez układu,

2) na parkingu łatwo kręcisz (mało siły, mało obrotów) na autostradzie (dużo siły, dużo obrotów ~ przełożenie bezpośrednie),

3) w „koleinach” auto jest trzymane przez układ, jak na servotronicu musiałeś angażować „bicepsy” aby utrzymać auto w kierunku to z układem wystarczy pewny chwyt za kierownicę…

4) ...

 

jeden z najlepszych dodatków :cool2:

 

Dzięki za świetną odpowiedź, daje niezłe wyobrażenie o tym jak zachowuje się pojazd.

Mam jeszcze pytania o szczegóły:

- czy układ nie powoduje poczucia "odrealnienia" i "sztuczności" - w sensie czy masz dobre zestrojenie tego co czujesz "plecami" i widzisz (w sensie spodziewanej trajektorii) z ruchem ręki?

- czy zmiana trybu sport/comfort ma wpływ na charakterystykę działania tego układu czy jest on od tego niezależny?

- czy na autostradzie "ciężar" rośnie proporcjonalnie do prędkości czy po prostu jest pewien "skok" układu i robi się wyraźnie twardszy?

- czy orientujesz się jak na ogólne odczucie z prowadzenia ma wpływ "adaptacyjne zawieszenie sportowe m" - czy przy tym zawieszeniu pojawia się inny układ kierowniczy

Przejmowanie całkowitej kontroli nad światem - postęp: 0,000000001%
Opublikowano
SlawekS, nawet na servotronicu masz zmiane comfort/sport - w sporcie kierownica robi sie wyraznie ciezsza i duzo fajniej sie jezdzi, czucie jest duzo lepsze.
Opublikowano
- czy układ nie powoduje poczucia "odrealnienia" i "sztuczności" - w sensie czy masz dobre zestrojenie tego co czujesz "plecami" i widzisz (w sensie spodziewanej trajektorii) z ruchem ręki?

nie wpływa na odczucia, prowadzenie jest b.naturalne z układem niż bez, bez układu masz za ciężko na parkingu a za lekko na autostradzie

 

- czy zmiana trybu sport/comfort ma wpływ na charakterystykę działania tego układu czy jest on od tego niezależny?

nie wiem

 

- czy na autostradzie "ciężar" rośnie proporcjonalnie do prędkości czy po prostu jest pewien "skok" układu i robi się wyraźnie twardszy?

jest proporcjonalna zmiana

 

- czy orientujesz się jak na ogólne odczucie z prowadzenia ma wpływ "adaptacyjne zawieszenie sportowe m" - czy przy tym zawieszeniu pojawia się inny układ kierowniczy

adaptacyjne jest OK ale dla mnie ma wadę: jest o 10mm niższe niż standardowe, standardowe dla mnie (jak na auto miejskie) i tak jest za niskie...

nie pojawia się inny układ kierowniczy

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano
A ja się tak wtrącę, dla tych którzy gdzieś tam śledzą wątek, jednak wymienianą będę miał przekładnię, nie kolumnę... To chyba do wad samochodu można zaliczyć :)
Opublikowano
AO & rycy: dzięki za precyzyjne odpowiedzi, były bardzo pomocne (i wykazały niekompetencję sprzedawców:)
Przejmowanie całkowitej kontroli nad światem - postęp: 0,000000001%
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ostatnio byłem na jeździe próbnej w BMW i wierciłem dziurę w brzuchu sprzedawcy odnośnie szczegółów technicznych, zasad działania, sam udając laika - ale się uśmiałem, jak wymyślał pierdoły :duh: Nie spotkałem się jeszcze z kompetentnym sprzedawcą nowych aut...klepią tylko te swoje formułki z katalogów/szkoleń jak kujony przed tablicą w podstawówce.
Opublikowano

hehe true, true:)

ale w sumie nie ma się co im dziwić... muszą znać na pamięć pojemności bagażników i inne "arcy-ważne" fakty, o które pyta większość klientów:)

Przejmowanie całkowitej kontroli nad światem - postęp: 0,000000001%
  • Moderatorzy
Opublikowano

Czy w F30 jest ten sam system co w E90?

 

z cennika:

F30

Zmienny sportowy układ kierowniczy 2VL 1 965

dostosowuje kąt skrętu przednich kół do skrętu

kierownicy i prędkości, oferuje dynamiczne prowadzenie

przy zmniejszonym wysiłku za kierownicą

 

Cena za tą opcję 2VL tylko 1965 zł

 

E90

Aktywny układ kierowniczy

Cena opcji numer 217 to aż 6531,00zł

 

Servotronic jest dostępny dla E90 i F30, kod opcji 216 i jest nawet ta sama cena 1092,00zł

 

Czy w F30 zasada działania jest taka sama? Czy jest to jakaś psudo elektryczna "proteza"

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Rufio, zapytaj sprzedawcy, z pewnością Ci rzeczowo wyjaśni :)

Patrząc na cenę opcji to coś jest na rzeczy.

Generalnie rzecz biorąc w e9x to chyba jeden z najfajniejszych dodatków "dla kierowcy" :cool2:

Opublikowano
E90

Aktywny układ kierowniczy

Cena opcji numer 217 to aż 6531,00zł

 

Servotronic jest dostępny dla E90 i F30, kod opcji 216 i jest nawet ta sama cena 1092,00zł

 

Czy w F30 zasada działania jest taka sama? Czy jest to jakaś psudo elektryczna "proteza"

 

dokładnie, odczucia na dłoniach są "porównywalne" ale , że układ jest zupełnie inny to cena za mechanizm też jest inna,

 

dobre określenie "proteza" :cool2: :cool2: , tylko, że cały układ w F30 w porównaniu do E90 to "proteza" :wink: takie czasy, zobaczymy czy w M też się wygłupią...

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.