Skocz do zawartości

E39 M57 zmiana skrzyni automatycznej na manualną.


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 55
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To wrzuć w giełdę, myślę że jak w rozsądnej cenie, to na kupca długo nie będziesz czekał.
Opublikowano
Witam. Zastanawiam się nad zakupem e39 po takiej przekładce ale wykonanej chyba garażowo.. Nadal wyświetla się D lub R do tego auto momentami jakby chciało zmienić bieg. Co trzeba zrobić aby to wyprostować?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W najlepszym przypadku wywalić sterownik skrzyni, przekodować sterownik silnika i ma latać.

Pytanie jak taki swap został wykonany, czy dyfer zmienili, jakie jest sprzęgło i dwumas założony.

Opublikowano
Wielkie dzięki za szybką odpowiedź. Szkoda mi trochę odpuścić bo cena jest mocno kusząca i kolor taki jak chciałem :| Na czym polega to przeprogramowanie sterownika? Można zrobić to samemu? Ewentualnie gdzie szukać magików co mi to zrobią? Auto ogólnie jeździ i było to zrobione już dawno temu. Nie pisałem wcześniej ale jest to dwulitrowa benzyna. Tam jest dwumas? Jak tak to czym się może objawiać brak dwumasu? W ogóle można go zastąpić zwykłym kołem zamachowym skoro o tym wspomniałeś? Dyfer nie wiem czy był zmieniany, od automatu jest krótszy tak?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No temat jest o M57, a tutaj dyfer w automacie ma inne przełożenie, ale czasem zostawiają stary, wtedy auto jest wolniejsze.

Tutaj prawdopodobnie też będzie ta różnica pomiędzy automatem a manualem.

Benzynka 2.0 też ma dwumas, chodzi o to, czy jest tam sprawne koło, czy jakiś rzęch który wibruje i dzwoni.

Jednomasa odradzam, choćby dlatego że wszystkie drgania z silnika będą sobie lecieć na skrzynie i dalej, a to nic dobrego nie wróży.

Tak w ogólne to na pewno chcesz 2.0? Trochę słaba będzie, lepiej 523, 525, 528.

Opublikowano
No właśnie też trochę mały ten motor mi się wydaje. Wprawdzie teraz mam słabszy (choć auto chyba lżejsze bo E36) i już zdecydowanie nie wystarcza. Cena kusi bo mogę ją wziąć od znajomego za ok. 5kzl no i jest biała z jasną skórą i poliftowymi lampami tak jak chciałem. Już sam nie wiem bo nie cierpię druciarstwa i wiem że wydam fortunę na doprowadzenie auta do ładu. Chyba jednak poczekam, dołożę i poszukam jakiejś zadbanej białej bez drutu co chwilę. Dziękuję za pomoc w podjęciu decyzji i sorry za częściowy offtopic. 523 i 525 to nie to samo? Pozdrawiam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kupić zadbaną mechanicznie ,do poprawek lakierniczych . Wyrwać taniej i zainwestować w porządne malowanie na "białą perłę" czy jak to tam się nazywa :D . Innej opcji raczej nie widzę .
Opublikowano

To będzie taka naprawa

 

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dobra, ja wysiadłem jak oklepali ten słupek :mrgreen:

A ze mnie się śmiali jak miałem 2mm szpachli na błotniku :(

  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano

Koledzy, wszystko się zgadza. przekładka jest jak najbardziej możliwa . Warunek jest jeden, musi być diesel i typ skrzyni. Wujek ostatnio wkładał od e87 1.8d do e39 525d.

Dwumas od 3.0 193hp. Ja swoją śmigam już ok 3 lat i 0 zgrzytu , wszystko pracuje jak powinno. spalanie 525d w trasie średnia prędkość 120 to jakieś 4,5 l. w koło komina 6,7 . Lokalizacja to Raszyn k. Waw

Opublikowano
spalanie 525d w trasie średnia prędkość 120 to jakieś 4,5 l. w koło komina 6,7 . Lokalizacja to Raszyn k. Waw

 

mniej niż podaje producent?? no może niektórym silniki produkują paliwo

 

525d automat 2002r miasto, średnia prędkość 25km/h 12l/100km, trasa tempomat w okolicy 120km/h spalanie powiedzmy że 6,5l/100km

teraz spójrzcie w książki serwisowe i powiedzcie jakie spalanie podaje producent

jakoś nie wierze w te spalania podawane na forum

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

12? moja 3.0dA w 10 się po mieście zamyka. Teraz w okolicy 9,6 wychodzi, jeżdżę średnio dynamicznie.

W trasie do 6 zejdę.

Coś za dużo ci żłopie, 5 rok jeżdżę i żeby 12 zjadło to musiał bym ją naprawdę gonić.

Opublikowano
mi w mieście ok. 10,7l. mało dynamicznie i miasto prawie bez korków, a na trasie nigdy nie udało mi się jakoś zejść poniżej 8l. Coś jest nie tak? Za dużo?
Opublikowano
spalanie 525d w trasie średnia prędkość 120 to jakieś 4,5 l. w koło komina 6,7 . Lokalizacja to Raszyn k. Waw

 

mniej niż podaje producent?? no może niektórym silniki produkują paliwo

 

525d automat 2002r miasto, średnia prędkość 25km/h 12l/100km, trasa tempomat w okolicy 120km/h spalanie powiedzmy że 6,5l/100km

teraz spójrzcie w książki serwisowe i powiedzcie jakie spalanie podaje producent

jakoś nie wierze w te spalania podawane na forum

 

W Raszynie osiągnąć poniżej 7l to chyba po Sportowej 50km/h :D

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
12? moja 3.0dA w 10 się po mieście zamyka. Teraz w okolicy 9,6 wychodzi, jeżdżę średnio dynamicznie.

W trasie do 6 zejdę.

Coś za dużo ci żłopie, 5 rok jeżdżę i żeby 12 zjadło to musiał bym ją naprawdę gonić.

 

nie wiem czy masz automat czy manual (automat przy małych prędkościach pali więcej, później różnica się zmniejsza) ale celowo podałem średnią prędkość która wyszła z 300km przy codziennych dojazdach w korkach do pracy. Dodam, że odcinek 8km jade z 25min, I przy takiej jeździe tyle pali. Oczywiście zupełnie inna sytuacja jest jak się jeździ po głównych drogach w mieście gdzie średnia prędkość wyjdzie z 40km/h. Spalanie na trasie raz wyszło 6l ale przy jeździe 90-100km/h, no max czasami 110.

 

Teraz oprócz podawania l/100km radzę też podawać prędkość średnią, a przy trasie przedział prędkości przez większą część trasy. Dopiero takie dane dają obraz sytuacji.

 

Kończe dyskusje spalania przy temacie o zmianie skrzyni. Pozdrawiam

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Witam , dziś jestem juz po wymianie skrzyni z automatu na manuala koszt u mnie to 1400 pln z robocizną

Po pięciu latach , padł wsteczny 230 tyś km, trochę teraz bida z jazdą :mad2: jednak automat to automat

Clik Down nie żle zastępował reudkcję do trójki przy 80 km/h.

Opublikowano

Szyby automatyczne, automatyczne światła, czujnik deszczu, stabilizacje jazdy, elektryczne fotele - wszystko "się samo", a ludzie wciąż wachlują dźwignią zmiany biegów, która nie jest dla przyjemności, ale jako fatalny skutek wąskiego zakresu roboczego pracy silnika spalinowego.

Trochę oczywiście żartuję, ale w 99,9% przypadków automat jest lepszy niż manual.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.