Skocz do zawartości

2003 E46 BMW 325i kontrolka oleju


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie uzytkownikow BMW (wiem, wiem, nie bylem jeszcze w powitaniach :oops: )

 

Przejezdzajac obok dealera Chevroleta zobaczylem wystawiona na sprzedaz 325i z 2003 roku.

Po kilu minutach rozmowy wyjechalem autem na testdrive. Auto musze zwrocic w piatek rano, a wiec mam kilka dni na to aby pojezdzic i obadac co i jak, a takze zabrac do warsztatu na przeglad.

 

I teraz kilka pytan;

Dealer powiedzial ze zmienil olej ale ze nie majac wyposazenia i oprogramowania dla BMW nie zresetowali komputera.

Od czasu do czasu (niesmialo) zapala sie (na zolto) kontrolka oleju po czym gasnie. Kontrolka zapala sie glownie na niskich obrotach, a po dodaniu gazu gasnie. Przy jezdzie autostrada lub z wieksza predkoscia kontrolka sie nie swieci.

W instrukcji jest napisane ze to moze byc niskie cisnienie oleju?

 

Zauwazylem, ze jest wyciek oleju od strony pasazera, ale jest bardzo minimalny. Czy to moze byc przyczyna zapalania sie kontrolki.

 

Kolejna sprawa to zapalajaca sie (rowniez "niesmialo" i od czasu do czasu) kontrolka niskiego poziomu plynu chlodniczego.

Po sprawdzeniu stwierdzilem ze poziom rzeczywiscie jest niski.

 

Sprawdzilem rowniez olej. Za kazdymn razem jest pomiedzy min i max. Obecnosci chlodziwa w oleju lub jego rozrzedzenia nie widac. Gdzie moze uciekac chlodziwo? Pod samochodem sucho, ani plam oleju ani plynu chlodniczego nie ma.

 

Bylem w serwisie BMW ale mnie olali. Nie chcieli nawet ogladac samochodu bo... nie jestem jego wlascicielem :duh:

 

Przejechalem juz 200 mil i szczerze powiem ze ten samochod coraz bardziej mi sie podoba. Poza wymienionymi przypadlosciami nic go nie trapi, wszystko dziala, auto pali bez problemu zarowno na cieplo jak i na zimno (rano).

Na sprawdzenie jestem umowiony dopiero na czwartek po poludniu w warsztacie, ktory specjalizuje sie w starszych modelach BMW. Jednak obawiam sie ze to moze byc cos powaznego i stane gdzies na drodze, a ja nie jestem wlascicielem auta (jezdze na dealerskich blachach).

 

Czy ktos wie (bede wdzieczny za linki) co moze buni dolegac?

Opublikowano

Dzieki za odpowiedz.

 

A co z wyciekiem oleju? Nie jest duzy ale jednak jest - zaznaczone strzalka:

 

http://imageshack.us/a/img138/5849/20130422132323a.jpg

 

 

I gdzie moze ubywac plyn chlodniczy?

Opublikowano

Uszczelka pokrywy zaworow do wymiany. Prosta sprawa.

 

Co do plynu chlodniczego to obadaj czy nie cieknie z pompy wodnej/chlodnicy/zbiorniczka wyrownawczego.

Opublikowano
Komputer między przeglądowy można zresetować bez urządzenia diagnostycznego. To co wskazałeś to drobnostki. Żólty kolor kontrolki zawsze oznacza ostrzeżenia a nie alarm.
Opublikowano
Jeśli miałby tracić płyn chłodniczy... sprawdź czujnik temperatury na wężu z lewej na dole, przy chłodnicy... uszczelka często parcieje i zaczyna przepuszczać - naprawa prosta sprawa.
Opublikowano

Dziekuje panowie za odpowiedzi.

Jakkolwiek, w poniedzialek wieczorem uzupelnilem plyn chlodniczy, a dzis po wyjsciu z pracy sprawdzilem co i jak na zimnym silniku.

 

Plynu ubylo i jest ponizej min, niestety olej wyglada na rozrzedzony czyli wychodzi na to ze chlodziwo przedostaje sie do silnika. Pytanie tylko ktoredy? Przez uszczelke pod glowica (jest taka mozliwosc?).

 

Jutro auto idzie na przeglad to sie dowiem. Byloby jednak mi szkoda gdyby to bylo cos powaznego, musze szczerze przyznac, ze auto podoba mi sie coraz bardziej. Chyba zaczynam chorowac na Baware...

Opublikowano
Poziom plynu jest niski i nie bardzo wiem jak sprawdzic czy sa oczka oleju. Pod korkiem nie ma zadnej mazi (a propos' korek nie jest orginalny), auto nie dymi. Poziom oleju jest nieco powyzej max a sam olej rozrzedzony.
Opublikowano

Jaki to jest olej rozrzedzony? Weź to opisz bo ja nie wiem.

 

Odkręcasz zbiorniczek i jeśli woda miesza się z olejem to masz oczka oleju. COś takiego jak w rosole tylko ciemne z racji koloru oleju. Na zimnym sprawdź. Moim zdaniem to nie głowica. Zrób test na obecność CO2 w układzie chłodzenia. Test kosztuje grosze

Opublikowano

Olej najlepiej sprawdzać na gorącym silniku, jakies 5-10 minut od wyłączenia silnika. Jeśli popychacze zaworów juz nie trzymaja oleju to na zimnym silniku zawsze Ci pokaże że masz poziom oleju na przykład ponad maks, a jak silnik pracuje to olej powchodzi wszędzie gdzie powinien i wtedy jest go za mało i dlatego czasami zaświeci się żółta kontrolka oleju. Na żółto się świeci jak jest za niski stan oleju.

Płynu chłodniczego moze ubywac z połączenia miedzy chłodnicą a zbiorniczkiem wyrównawczym, tam często sie przeciera. Podniesiesz na podnośniku, zdejmiesz osłonę pod silnikiem i powinno być widać skad cieknie po zaciekach

Opublikowano

Panowie,

 

Dziekuje serdecznie za odpowiedzi i sugestie. Po przegladzie auto zostalo zwrocone do dealera, niech ktos inny sie martwi, szuka wyciekow i usterek.

Pozytywna strona tej krotkiej przygody z Bawarka jest jednak taka, ze zachorowalem na ten samochod.

 

Dlatego od wczoraj jestem szczesliwym posiadaczem BMW 328 E90 :D

Niestety, oznacza to, ze nie bede bywal w dziale E46 no, moze w galerii aby podziwiac wasze cacka.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.