Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich.

mam problem z moją BMW.

może po kolei :

Wracając do domu dojeżdżam do świateł BMW gaśnie.

Problem z odpaleniem, samochód nie odpala laweta do domu.

W domu pierwsze padło na pompkę w baku (wymiana na nową Siemens)

Prostownik

Pierwsza próba odpalenia po wymianie - zapala po około 2-3 sek. Przy odpalaniu miałem podniesioną maskę z mojej prawej (lewej silnika gdzieś w okolicach turbo kolektora wylotowego) kłęby białego dymu, z rury wydechowej również tak przez 15-20 sek.

Kolejną rzeczą falujące obroty tak między 900-600 i dziwna praca silnika (taka ciężka). Wkręcanie się w obroty niby OK ale tak jakby z dużo większym trudem.

Autko wyłączyłem, badanie INPA i DIS.

DIS

INPA_1

INPA_2

INPA_3

 

Jeśli chodzi o płyn chłodniczy czy olej to nie zauważyłem zmian.

 

Ogromna prośba o jakieś opinie na temat ewentualnej usterki.

Z tego co wyczytałem na forum to problemem może być w: przepływka, podgrzewacz, przetwornik cisnienia, pompa wtryskowa.

 

 

Dzięki za wszystkie odpowiedzi

Cymalik

Opublikowano

Przede wszystkim do sprawdzenia napiecie podawane na pompke wstepna, bo widze ze jest tu jakis konflikt informacji - zwarcie przy nowej pompce?? Przekaznik nawala, albo bezpiecznik padl.

 

Dalej, mozesz sprobowac odpalic bez filtra paliwa. Przy tym sprawdzic stopien wypelnienia paliwem pustego zbiorniczka (ok 25 sekund na pelny zbiorniczek), oraz obecnosc miedzianych opilkow swiadczacych o wiekszym lub mniejszym zuzyciu VP44. Byc moze filtr paliwa rozwarstwil sie i zapchal, dlatego pompa nie daje rady zassac paliwa ze zbiorniczka.

 

No i kolejne bledy typowo wystepujace po podaniu napiecia na sterownik. Do sprawdzenia rezystancje cewek elektrozaworow turbiny i EGR. Klima do nabicia, lub wymiana przekaznika. Podgrzewacz wody do naprawy u TRANDOLFA. Swiece zarowe lub przekaznik do wymiany.

Opublikowano

O ile dobrze zrozumialem to masz kleby bialego dymu spod maski, z okolic turbiny.

To znaczy, ze masz tam nieszczelny wydech, pekniety kolektor, wydmuchana uszczelke spod turbo albo samo turbo padlo w dramtyczny sposob.

Opublikowano (edytowane)

Po naprawie:

 

Wymienione:

Uszczelka Kolektor wydechowy

Elastyczny łącznik za turbo.

uszczelnione wtryskiwacze

Przekaźnik świec.

 

Wyczyszczone:

Elektrozaworek EGR

Przepływka (narazie działa ale niebawem pewnie do wymiany )

 

Przepalony bezpiecznik (nie dostałem info który :( ).

 

Czyszczenie i nabicie Klimy.

Mycie silnika.

Edytowane przez Cymalik
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

i tak i nie :(

 

Autko działa jeździ, ale..

 

Jest dość mułowate, nie ma tego samego przyśpieszenia co przedtem.

Pytanie do fachowców:

Czy jeśli pompka w baku nie pracuje- nie podaje paliwa do filtra (upalony bezpiecznik/przekaźnik), autko będzie mułowate?

 

Autko teraz:

Ciężko odpala 2-3 sek kręcenia- wcześniej ze strzała ( przy dłuższym kręceniu jasny dym z tłumika).

Przy pedale w podłogę nie widać dymu- wcześniej trochę smrodziła.

Na 2 - 3 biegu przy pedale w podłogę przyśpiesza jakby przy zaciągniętym ręcznym hamulcu- wcześniej pięknie ciągła.

Zauważyłem też trochę ropy w okolicy wtrysków- muszę zdjąć obudowy zerknę czy nie sączy się gdzieś z przelewów.

Nie słychać pompy paliwa w baku- wcześniej słychać było buczenie. No i do sprawdzenia bezpiecznik 54 i przekaźnik (to jak wyjdę z pracy).

Opublikowano
Czy jeśli pompka w baku nie pracuje- nie podaje paliwa do filtra (upalony bezpiecznik/przekaźnik), autko będzie mułowate?

Nie, jak pompka jest padnięta to auto albo lata normalnie albo gaśnie i nie odpala.

Opublikowano

witam Ponownie

 

Dziś wyeliminowałem problem pompki paliwowej w baku- pracuje, podaje paliwo.

Kolejne moje pytanie.

Dziś rozkręciłem plastiki i z jednego wtryskiwacza przewód przelewowy był zsunięty- w piątek kupie nowe wężyki.

 

Czy to mogła być przyczyna zamulenia autka?

Opublikowano
Miałem podobne problemy tylko że w benzynie. Jak falował na obrotach(tak samo jak u Ciebie) to pomogła wymiana świec a przy zamulonym przyspieszeniu pomogła wymiana przepływomierza.
Opublikowano

to wymien wezyk, najlepiej od razu wszystkie na nowe,

Co do dluzszego odpalania i pojawianie sie bialego siwego dymu stawiam na pompe wtryskowa. No i zrobila sie mulowata. Mialem podobnie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.