Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
Witam Jestem tu swiezy wiec witam wszystkich na poczatku. moj problem polega tym ze podczas wolnej jazdy np na parkingu wystepuja szarpniecia tak jakby zablokowany byl mechanizm roznicowy tyle ze szarpniecie jest pojedyncze. Z gory dzieki za wszelkie sugestie. Edytowane przez dubliner
Opublikowano
Popraw tytuł tematu i będziemy dalej pisać bo jak admin wpadnie to zamknie i tyle z tego :mrgreen: :mrgreen: a potem napiszę ci co moze być przyczyną :wink: :wink:
W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano (edytowane)

Mnie dzisiaj zablokował podobny temat i już nie mogę zmienić tytułu .

Mam ten sam problem tyle że u mnie się to dzieje tylko przy skręcaniu. Pisz szybko co to może być :)

Może to ta słynna zębatka?

Edytowane przez bmwe83
Opublikowano
Wystarczy do admina napisać i tyle..odblokuje :mrgreen: :mrgreen: a jak tu wpadnie to też to zrobi..czytajcie koledzy regulamin i tyle :cool2: :cool2:
W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano

No i ok :cool2: :cool2:

 

Co do Twojego problemu to jaka skrzynia ??? Manual ?? Czy w czasie tego szarpnięcia jakieś kontrolki się zapalają ??

W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
  • Moderatorzy
Opublikowano
Jak skrzynia to już powinieneś wiedzieć :)
Opublikowano
Srzynia manual. A jesli chodzi o kontrolki to nic nie sie zapala, diagnostyka tez nic nie pokazuje. Oleje w dyfrach wymienione, przebieg 201 tys km. Dodam ze te szarpniecia sa tylko czasami i tylko przy skrecie.
Opublikowano

sprawdź stan bieznika opon, jego wysokość w 4 oponach.

W 4x4 wysokośc bieżnika ma znaczenie kolosalne. Ja tak miałem u siebie. Szarpnięcia. Po zmianie opon na nowe zimówki, jak ręką odjął.

Może to jest przyczyna...warto się nad tym pochylić :D

Opublikowano

Ja mam dokładnie ten sam problem. Wysokość bieżnika jest równa i na poprzednim komplecie było to samo. Nie zapalają się żadne kontrolki, brak błędów.

Mam wrażenie że auto na zakręcie wykrywa różnice prędkości między przednią a tylną osią i wtedy blokuje mechanizm różnicowy między mostami. Tyle że powinien wiedzieć iż jest na zakręcie.

Opublikowano
Jeśli opony są ok to sprawdź faktycznie tę słynną zębatkę.Ja w jednym aucie miałem taki sam problem ale to były opony i po zmianie było już ok.Był kiedyś już gdzieś temat też o tym ale w innym modelu i tam przyczyną był rozciągnięty łańcuszek mechanizmu różnicowego
W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To może być objaw uszkodzonego (lub źle skalibrowanego) czujnika kąta skrętu. Zrób na początek adaptację.
Opublikowano
To może być objaw uszkodzonego (lub źle skalibrowanego) czujnika kąta skrętu. Zrób na początek adaptację.

Też o tym myślałem, ale robiłem kalibracje bo po kodowaniu całego auta wywalał mi błąd.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To może być objaw uszkodzonego (lub źle skalibrowanego) czujnika kąta skrętu. Zrób na początek adaptację.

Też o tym myślałem, ale robiłem kalibracje bo po kodowaniu całego auta wywalał mi błąd.

Błąd czujnika kąta skrętu? W takim razie prawie na pewno to jest to. Koszt nowego to zdaje się około 800zł. Można próbować rozebrać i wyczyścić ale nie wiem czy warto bo dużo roboty i wątpliwa skuteczność.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
U mnie problem pojawił się jakieś 2 tygodnie po naprawie zębatki i myślałem, że to ponownie ona. Początkowo były tylko objawy jak u ciebie a później zaświeciły się już kontrolki na desce. Po kalibracji problem zniknął ale pojawił się ponownie już na stałe. Po wymianie czujnika kąta skrętu spokój.
Opublikowano
Opony mam rowne sprawdzone miernikiem do opon. A co myslicie ozbierznosci, czy moze miec jakis wplyw nato. Wczesniej mialem stare opony i auto delikatnie szarpalo tylko na niskich obrotach 2 3 bieg uczucie jakby sie delikatnie sprzeglo slizgalo. Zminilem opony szrpanie zniknelo ale kierownica poszla lekko w lewo. Pozostalo to pjedzyncze szarpniecie jakby dyfer sie blokowal. Moze wtym szkopul.
Opublikowano

Proponuję sprawdzić skrzynkę przekładniową napędu na 4 koła i jeżeli samochód ma ponad 200tyś to wymienić olej i ją skalibrować. Powinno pomóc. Jest to chyba jedyne miejsce w X3 gdzie olej jest dożywotnio ale wskazane jest go wymienić po 200 tyś.

P.S. u mnie pomogło i to nie był dyfer lub czujnik skrętu a objawy podobne.

Opublikowano

Olej do skrzynki rozdzielczej ATC400(reduktora4x4)jest tylko z logo BMW o symbolu TF0870 i kosztuje litr ok.160 zł.

Do skrzynki rozdzielczej wchodzi ok.0,75l.

To jest ten olej:

http://allegro.pl/oryginalny-olej-do-reduktora-atc400-500-bmw-i3202196712.html

Przed wlaniem nowego oleju radze dobrze przyjrzeć się staremu olejowi.jak jest czarny ,mieni się jakby posypany brokatem ,to niechybnie oznacza to koniec reduktora.

W takim wypadku szkoda wlewac nowy, dość drogi olej ,bo to za wiele nie pomoże i reduktor dalej będzie szarpać lub stukać.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam serdecznie,

 

Planuję wymienić olej w przednim dyfrze, szukałem na forum ale nie mogłem znaleźć, czy do przedniego dyfra leje się taki sam olej co do skrzyni rozdzielczej ATC400? i ile oleju tam wchodzi ? Samochód to X3 2006 po liftingu 2.0D.

 

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.