Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 183
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
skrzynie seri 6hp są najtrwalszymi skrzyniami na rynku, pod naszą opieką jest już ok 300 takich skrzyń i na bieżąco wiem co się z nimi dzieje, a dzieje się tyle ze wytrzymują 400tkm pod warunkiem wymian oleju co 90 tkm, konwertera na początku jego objawów, regeneracji mechatronica (tłoczki i płyta) tu nie ma reguły czasem co 200tkm czasem wogule, oczywiscie zdarzają się przypadki gdzie potrzebna jest naprawa główna ale nie znam tych aut i dowiaduję się o nich jak potrzebne są jakieś części, jeśli chodzi o rekordy w tych skrzyniach pierwszą wymianę oleju w takiej skrzyni u rekordzisty robiłem przy 350tkm, inny z poziomem 5litrów zrobił 40tkm (prawidłowa ilość ok 9,60l)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Fajne informacje, więcej takich konkretów jakby ludzi pisali a nie tylko zasłyszane domysły :cool2:
Opublikowano

Ja też mam 150 kucyków i autko jest ok. Mi się wydaje , że jest to minimum co powinno być w tym aucie.

Jak sami wiemy są też trójki z 116KM :twisted:

 

Ogólnie długo się zbiera ale dobrze utrzymuje prędkości rzędu 180 - 210 km/h .

 

Mam też pytanie - jak sprawdzić poziom oleju w ASB za pomocą Inpy ? Szukam i szukam i nie umiem znaleźć tego. Wszystko się wyświetla ino nie poziom oleju.

Czy jest możliwe , że jak skrzynie jest zimna to w inpie nie będzie wyświetlało tego i dopiero po zagrzaniu będzie ?

 

W starym e39 miałem poziom oleju zawsze wyświetlany.

Opublikowano

Za pomocą kompa nie da się ?

 

Głównie chodzi mi o to że często olej cieknie z mocowania wtyczki w tych skrzyniach. Wtyczkę mam suchą ale może to dlatego że nie ma oleju :D

Jako tako śmieje się bo skrzynia działa mi bez zarzutu i z tego co wiem mam oryginalny olej .

Aktualnie 200k na liczniku więc chciałem sprawdzić poziom oleju ale nie chce mi się odkręcać korka :twisted:

Opublikowano
Za pomocą kompa nie da się ?

 

Jakby kolega kiedykolwiek widzial ta skrzynie ze zdjętą miską to by wiedzial ze nie da sie :D

Xdrive

Koder

Opublikowano
Witajcie

Proszę o opinie na temat automatów w e90/e91. Jak jest z ich awaryjnością, na co zwrócić uwagę podczas zakupu. Jak powinien a jak nie powinien pracować.

Jakie przebiegi osiągają??

Podoba mi się po prostu dany egzemplarz: http://allegro.pl/bmw-320i-benzyna-automat-klimatronic-od-niemca-i3175774841.html

A ponieważ moje poprzednie e46 to był manual, dlatego w tym uważam za jedyny minus właśnie automat....

 

 

Jeśli nie jeździłeś automatem wcześniej, najlepiej zabierz kogoś kto jeździ na co dzień. Ewentualnie i najlepiej sprawdź w warsztacie, który zajmuje się naprawą/serwisem skrzyń automatycznych. Sprawdzisz przed zakupem, będziesz miał mniej wydatków po...

Jeśli nie masz takiej możliwości i sam chcesz sprawdzić auto z automatem... Pamiętnej koniecznie, aby przejechać się dłuższy dystans. Olej w automacie musi być rozgrzany (wtedy jego "lepkość" się zmienia i dopiero mogą wyjść problemy, których nie odczujesz na "zimnej skrzyni"), nie "katuj" skrzyni do odcięcia na każdym biegu bo tak nie sprawdzisz jej. Ustaw tryb D, sprawdzając czy automat zmienia płynnie biegi na każdy bieg w górę i dół podczas spokojnej jazdy. Lekkie, bardzo delikatne szarpnięcia są ok, ale nie powinny występować mocne szarpania...

 

Powodzenia w szukaniu auta!

M.

Opublikowano

#adrianCB

Ktoś kiedyś mi powiedział, że można też sprawdzić coś takiego... Na postoju jak przerzucisz szybko z trybu D na R nie powinno być zgrzytów, chrobotań. Szarpnięcie lekkie tak, ale nie zgrzyty... Jednak nie wiem czy to dobra metoda sprawdzenia automatu (-;

 

M.

Opublikowano

Ja proponuje rozpędzić się do 100 i włączyć rakietu :) jak się nie rozpadnie to będzie oznaka, że to dobra skrzynia.

 

A tak na serio to przy przełączaniu między biegami na postoju i z wciśniętym hamulcem nożnym nie ma być prawa żadnych zgrzytów szarpnięć i dziwnych sytuacji. Wiadome jest jedno, że jak włącza się bieg, to auto zaczyna delikatnie ciągnąć za sprawą sprzęgła hydraulicznego przełączając między R a D masz jeszcze D więc jak włączysz R to będzie próbować ruszyć jak włączysz N przestanie na D znów zacznie ruszać więc przy szybkim ruchu lewarkiem nic nie ma prawa się dziać, jak będziesz to wykonywać wolno to odczujesz chęć auta do ruszenia.

 

Automat nie ma prawa szarpać zgrzytać stukać pukać. Automat sprawdza się w temperaturze roboczej tzn jak jest rozgrzany. Sprawdza się jadąc delikatnie i wczuwając się w zmianę przełożeń. Na każdym biegu trzeba sprawdzić jak przełącza. 0 szarpnięć i dziwnych sytuacji.

 

Ja nie kupiłbym auta które np. z 3 na 4 bieg szarpnęło by lub z resztą podobnie.

 

Sam posiadam co prawda mercedesa który nie ma ww. objawów.

 

Auto które kupiłbym musiało by być serwisowane i odnotowany miałby każdy serwis olejowy skrzyni biegów max co 60tkm.

Opublikowano
Za pomocą kompa nie da się ?

 

Jakby kolega kiedykolwiek widzial ta skrzynie ze zdjętą miską to by wiedzial ze nie da sie :D

 

 

Nie rozumiem ?

 

Widziałem te skrzynie na żywo ! Rozłożoną na części . Od dołu oprócz plastikowej miski i paru zaworów, i sterownika to dużo nie różni się od ASB GM montowanej wcześniej.

Chcesz mi powiedzieć , że ta skrzynia nie ma żadnego czujnika ? I dopiero jak będzie 0 oleju to ciśnieniomierz pokaże błąd ?

 

Fajne mi te ZF , stare GM miały czujniki poziomu oleju.

Opublikowano
Za pomocą kompa nie da się ?

 

 

Fajne mi te ZF , stare GM miały czujniki poziomu oleju.

 

ktore padaly czasem juz po 20000 km...

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

"Sam posiadam co prawda mercedesa który nie ma ww. objawów.

 

Auto które kupiłbym musiało by być serwisowane i odnotowany miałby każdy serwis olejowy skrzyni biegów max co 60tkm.

"

 

 

 

Takie rzeczy to tylko w mercedesie :norty:

 

Przeczytaj wątek od początku - było kilka wpisów na temat zaleceń wymiany oleju.

Opublikowano

 

ktore padaly czasem juz po 20000 km...

 

 

Następna wojna się zaczyna GM i 20 000 ?

W moim 530d jest aktualnie 227KM i 410Nm i zrobiłem na chipie 55000km, a od remontu całkowitego około 85k km.

Skrzynia padła przy 360k km a teraz auto ma 448k km i jeździ tak jak powinno .

To, że nam GM padają to tylko znak ile auto przejechało - a to, że masz mało na liczniku nic nie znaczy.

 

ZF to inna bajka ASB. Pojedź do serwisu ASB i popytaj.

Remont ZF kosztuje okolo 3k i dają gwarancję na 2 lata, remont GM 4500zł i gwara 6 miesięcy .

Opublikowano

 

Następna wojna się zaczyna GM i 20 000 ?

.

 

Przepraszam zle mnie zrozumiales a tak naprawde nie przeczytales dokladnie fragmentu postu ktory cytowalem, ja mowilem o czujniku poziomu oleju w skrzyniach GM ktore padaly czasem bardzo szybko (czujniki nie skrzynie). Nie mowilem o skrzyni jako takiej.

 

Peace, love and understanding :cool2:

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
Mi w aso powiedziano, że olej należy wymienić. Oczywiście oficjalnie bmw tego nie przewiduje, jednak producent skrzyni jak najbardziej.

 

Aso ci powiedzialo dokladna wytyczna BMW.

 

BMW oficjalnie zaleca wymiane oleju w skrzyni tylko ze robi to w taki sposob aby nie musiec tego prawie nigdy robic pod swoja gwarancja przegladowa gdzie pokrywa wszystkie koszty wlacznie z plynami bo to bardzo droga operacja.

 

Na kazdej naklejce skrzyni biegow automatycznej jest napisane ze trzeba wymieniac olej i ze nienalezy zmieniac typu oleju zalanego tylko zrobili to tak sprytnie uzywajac bardzo fachowego jezyka... ze wiekszosc ludzi mysli ze nie zalecaja wymiany oleju ale jakos dziwnie nie dostaniecie tego na pismie... tylko beda wam mowic ze olej jest liftime... albo napisza wam dokladnie to samo.

 

Tylko liftime nie znaczy wieczny/dozywotni jak go sie zazwyczaj rozumie... bo lifetime w jezyku fachowym w przypadku opisywaniu roznych wlasciwosci fizycznych jak w praypadku niektorych olejow znaczy "dopoki nie straci swoich wlasciwosci" i producent musi podac tak zwana sredni przewidywalny czas w ktorym olej traci swoje wlasciwosci w zaleznosci od sposobu uzytkowania i trzeba go wymienic. To tak zwany Condition Based Service interval, ten czas to mniej wiecej 160000 KM wedlug BMW (w zaleznosci od skrzyni). Ale to jest sredni czas czyli moze byc w zaleznosci od sposobu eksploatacji 80000 a moze byc 240000 KM. Dlatego poki sie nic nie dzieje BMW nie musi ci wymieniac oleju. Dla nich jest bardziej oplacalne od czasu do czasu (BARDZO RZADKO BO DZISIEJSZE SKRZYNIE SA BARDZO WYTRZYMALE, jestesmy prawdopodobnie ponizej 0,5%) zrobic naprawe lub wymienic skrzynie na regenerowana niz wszystkim uzytkownika wymieniac olej co 80000 KM. Koszt jest nieporownywalnie nizszy (1 do 10000), nie mowiac juz nawet o koszcie aparatury. Za to jezeli wezmiesz probke oleju, wyslesz do laboratorium a te ci ja zwroci ze olej jest do natychmiastowej wymiany (tylko robi to 0,01% uzytkownikow) to ci go natychmiastowo wymieniaja gratis jezeli jestes na gwarancji.

 

Zanim ktos wyskoczy (znowu) nie myslac i wyzywajac mnie od idiotow bo wszyscy wiedza ze BMW mowi ze olej sie nie wymienia to niech najpierw przeczyta przynajmniej Specjalny BMW Technical Service o Automatic transmission Operating Fluids z lipca 2010 i sie dowie wiecej o fachowej definicji liftime.

 

Rezumujac jak wiekszosc ludzi widzi to :

 

http://www.howtopdf.com/wp-content/uploads/2010/03/Manual-Transmission-Fluid-Change.jpg

 

Wiekszosc ludzi rozumie : wieczny olej. Nie wymieniac oleju. (i nie czyta juz ponizej)

A powinno czytac : Olej nalezy wymienic gdy straci swoje wlasciwosci. Nie ZMIENIAC typu oleju. Najlepszy olej to olej BMW o numerze czesci..... (najlepszy ale nie obowiazkowy)

 

Wczesniej byly zielone naklejki jeszcze bardziej podstepliwe :

 

http://www.poweritalia.com/wp-content/uploads/2011/12/482.jpg

 

Powinno sie oczywiscie czytac : NIe zmienaj typu oleju. Dolej jezeli jest to potrzebne. Zalany olej jest typu liftime, wymien go jak straci swoje wlasciwosci. Gdybys potrzebowal naprawy, uzyj oleju BMw blablabla. Zalanie innego plynu niz odpowiedni olej (czyli na przyklad wody) skonczy sie awaria ktorej nie obejmuje gwarancja.

 

Jak zaczeli sie im przypi... w stanach i sie przestraszyli ze zaczna placic millionowe odszkodowania to zmienili naklejke na :

http://www.e90post.com/forums/attachment.php?attachmentid=558870&stc=1&d=1311870805

 

czyli powinienes czytac : UWAGA - Olej wymieniac gdy straci swoje wlasciwosci (a potem reklama) Uzywaj tylko oleju BMW nr.... juz nic nie ma o utracie gwarancji itd...

 

A jeszcze raz zanim ktos zacznie sie podniecac to naprawde radze lekture tego : Specjalny BMW Technical Service o Automatic transmission Operating Fluids z lipca 2010

 

Jest tam na przyklad napisane w przypadku mojego samochodu :

E90/91/92

325i, 328i, 330i, 335i, All

The transmission fluid has a Condition Based Service interval of approximately 100,000 miles; please refer to S.I. B00 07

02 for further information. Never mix any other oil with this transmission fluid when doing repairs or topping up.

Shell M-1375.4, BMW Part No. 83 22 0 142 516.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

 

http://www.howtopdf.com/wp-content/uploads/2010/03/Manual-Transmission-Fluid-Change.jpg

 

Wiekszosc ludzi rozumie : wieczny olej. Nie wymieniac oleju. (i nie czyta juz ponizej)

A powinno czytac : Olej nalezy wymienic gdy straci swoje wlasciwosci. Nie ZMIENIAC typu oleju. Najlepszy olej to olej BMW o numerze czesci..... (najlepszy ale nie obowiazkowy)

 

 

Jak juz chcesz byc tak bardzo dokladny i pouczac innych jak sie powinno czytac, to sie naucz niemieckiego. Bo BMW BEST.-NR. to nie znaczy 'najlepszy olej' :lol: , tylko BMW Bestellnummer.

Opublikowano

Jak juz chcesz byc tak bardzo dokladny i pouczac innych jak sie powinno czytac, to sie naucz niemieckiego. Bo BMW BEST.-NR. to nie znaczy 'najlepszy olej' :lol: , tylko BMW Bestellnummer.

 

faktycznie masz racje pomylilem z wersja amerykanska, nie zmienia to reszty tlumaczenia ktory jest istota sprawy.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam

Autko do kupna, przebieg niby 230kkm 2007 rok. Na postoju przy zmianie biegów na D jest ok na N ok P tez natomiast jak wrzucam R to auto zaczyna inaczej pracowac jakby cos gruchotalo i silnik inaczej slychac. Dodatkowo na kompie wyswietlal jakis bład nie jestm pewien ale cos w desen " Transmision in position P is not engaged" .

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Witam mam takie małe pytanko , czy w każdej e90 330d w automatycznej skrzyni biegów występuję możliwość ręcznego przerzucania biegów ?

Czy jest to tylko w nie których skrzyniach zależne od opcji ?

Nie wiem jak taka skrzynia nazywa się w bmw , wiem , że w vagu jest to tiptronic :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.