Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Bezawaryjne automaty skończyły się w latach "90 niestety.

 

Tak samo jak bezawaryjne samochody (w tym i BMW), ale to nie jest powód by odradzać automat, bo te od ZF są naprawdę dobre.

  • Odpowiedzi 183
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Bezawaryjne automaty skończyły się w latach "90 niestety.

Bezawaryjnych nigdy nie było, ale w czasach gdy zwykle diesel miały jeszcze moment obrotowy sporo niższy niż benzyniaki, a skrzynie były projektowane z zapasem dla mocniejszych silników ich trwałość była wyższa.

A silniki N47 były rzeczywiście od 2007. M47 były w e90 tylko przez dwa lata.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Bezawaryjne automaty skończyły się w latach "90 niestety.

 

Tak samo jak bezawaryjne samochody (w tym i BMW), ale to nie jest powód by odradzać automat, bo te od ZF są naprawdę dobre.

 

skrzynie są zdecydowanie mniej awaryjnie teraz niż kiedyś, czego nie można powiedziec o pozostałych elementach auta.

Miałem kiedys od nowości 524 TD w automacie i ciągle sie psuł sterownik skrzyni .Masakra jakas. Tetaz ta skrzynia ZF jest dużo lepsza niż kiedyś.

Opublikowano

Nie przesadzajmy, auta teraz też robią większe przebiegi niż kiedyś. Wiecie, globalizacja itp. coraz lepsze drogi (niekoniecznie u nas, ale sporo aut ściągamy jednak z zachodu), dłuższe dystanse pokonuje się szybciej.

Awarie skrzyni automatycznych to rzadkość, jak już to psuje się sterowanie/elektronika ale to chyba i tak w sporadycznych przypadkach. Wadą manuala jest zdecydowanie dwumas i sprzęgło, automat to wyższe spalanie i konieczność wymiany miski z filtrem oraz oleju. Wiadomo w manualu też się zmienia, ale sam olej i wchodzi kilka razy mniej cieczy. Mi się wydaje że rozważając czy chcesz auto z manualem czy z automatem powinieneś kierować się przede wszystkim komfortem, bo koszty eksploatacji będą podobne, tym bardziej że kupujesz auto marki premium, więc nawet te 200-300 zł (strzelam, nie ma przecież reguły) w skali roku nie zrobi wielkiej różnicy?

Opublikowano

Ja polecam automat, wygoda i mozna trzymać rękę w czasie jazdy na kolanie kolezanki:) albo na czymś innym:)

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Opublikowano
Z takimi priorytetami polecam manuala + szofera... można trzymać na koleżance obie ręce a nawet nogi...

Tylko bmw mówi o przyjemności Z jazdy a nie W CZASIE jazdy ;)

http://www.azeroplus.pl

Jakby Bóg preferował przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach...

http://images38.fotosik.pl/1891/729270affbdc14bem.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/52708/icon1.png

"Inwestycje WIELKIEGO formatu"


Sprzedam moje E91 320d ... info pod telefonem 662 079 26pięć

http://otomoto.pl/bmw-320-200-zdjec-perelka-C33615250.html

Opublikowano

Dziękuje za wyczerpującą odpowiedź!

 

A jakbyście porównali bmw e90 do audi b7 (obydwa: rocznik 05, 06 ; kwota wlasnie 35tys) Załóżmy że bmka do 2.0 disel a audi to 1.9 (takie mam na oku) diesle z przebiegiem 190tys, pracują ładnie i równo, sprawdzone na kanale. Chodzi o eksploatacje, awaryjnośc i tego typu rzeczy.

 

ewentualnie co w tej kwocie byście zaproponowali? a3? bmw e46 w super stanie?

 

proszę o poradę

Opublikowano

Generalnie skrzynie bezawaryjne, ale jak auto bedzie mialo przelatane ponad 200tys to trzeba sie liczyc z tym iż w najblizszym czasie moze przyjsc wymianan sprzegla hydrokinetycznego + oleju + miski + złączki i jak juz to wszystko na wierzchu to i dobrze by bylo wymienic gumki mechatronika. I wyjdzie ok 4000tys z robocizną.

Tak wiec dla samochodu za 35000 to 10% jego wartości.

Oczywiscie po takim zabiegu mamy duze prawdopodobienstwo bezproblemowej jazdy przez nastepne 150tys, ale ekspolatacja troche kosztuje tym bardziej w porownaniu do skrzyni manualnej 50% taniej (dwumas + sprzeglo)

Jezeli ktos kupuje samochod z przebiegiem do 100tys - tych kosztów oczywiście nie będzie.

Opublikowano

Ja się podłączę pod temat.

mam bmw e90 z 2006r 2.0d w automacie i kupując samochód 2 lata temu było 150k km przebiegu. samochód kupiony w niemieckim salonie tzw. Premium selection.

Po powrocie do polski chciałem zmienić olej w automacie ale odradzono mi to i powiedziano żeby lepiej tego oleju nie wymieniać jeśli skrzynia pracuje poprawnie.

W chwili obecnej jest 180k km przebiegu i jakoś ten olej nie daje mi spokoju. Skrzynia pracuje bez namniejszych zastrzeżeń ale ja należe do ludzi którzy wolą za wczasu zapobiegać a nie czekać aż coś się uszkodzi.

Pozdrawiam i z góry dzięki za odpowiedź

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

ZF ( producent skrzyni ) zaleca wymianę oleju co 180-200k km

 

Sam odpowiedz sobie na pytanie czy warto.

Opublikowano

ja sobie sam odpowiadam że warto, ale w ASO w lublinie powiedzieli mi że nie ma potrzeby. Jak bym się z nimi zgadzał to bym nie pytał tutaj.

A moje doświadczenie z automatami jest małe ale na zdrowy rozum wymiana oleju jest oczywista tylko informacja uzyskana w ASO wprowadziła mi mętlik w głowie.

Opublikowano
miałem lekki wyciek z miski olejowej co zostało wykryte na przeglądzie w BMW inchcape. zapytałem się czy przy okazji wymiany miski można wymienić olej i tutaj podobna odpowiedz, ze nie zaleca się wymiany po takim przebiegu - 108k km :?: . ale dolewają swiezy olej za ten który zostaje w filtrze w misce olejowej. wyszlo tego 1.5l. wymiana całego oleju na zyczenie i odpowiedzialność klienta
Opublikowano
Bezawaryjne automaty skończyły się w latach "90 niestety.

chyba zaczely sie:D

ja w 335i mialem automat ZF, olej wymienilem dopiero po 180 tysiacach (fakt, moj blad) ale skrzynia dzialala PERFEKCYJNIE, lacznie z jazda po torze itp itd...

 

Zadnej awarii przez 200 tys km. I to w 335i. W slabszych autach to w tych skrzyniach tylko zmieniac olej co 150 tys i cieszyc sie zyciem.

 

Te automaty w E9X so po prostu mega dopracowane i eksploatacyjnie nie wymagaja chyba niczego, oprocz tej zmiany oleju i miski z filtrem (tak jak ktos pisal: okolice 1000 pln)

 

Kazdemu polecam ta skrzynie, jest szybka i potrafi dzialac w sposob niezauwazalny.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

ja zauwazylem u siebie juz dwa razy w 535 cos takiego --

rezerwa swieci na 50 do mety wyjezdzalem na stacjie i po zalaniu do pelna wyjezdzajac ze stacji daje pedal w podloge a tu obroty do 4 tys a auto toczy sie powolutku odpuscilem do najnizszych obrotow i znowu pedal do 3500 rpm i i dopiero zalapal co to moze byc za cholerstwo ?dodam ze mam to zdarzenie tylko tylko przy zejsciu do rezerwy na 50 km zalaniu do pelna i zawsz\e mi sie to trafia przy wyjezdzie ze stacji ..dziwne nie auto ma orginalny przebieg 130 tys

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano (edytowane)

Przez przypadek wpadlem na post i zauwazylem ze kilka osob mowi tutaj o wymianie oleju w skrzyniach ZF co 150000-180000 km ale sam producent zaleca wymiane co 80000 - 120000 km w zaleznosci od stylu jazdy. ref :

http://www.zf.com/media/media/document/brands_3/service_information/sitematrix~1/transmission/cars_4/englisch_3/modelluebergreifend_1/ZP_SI_Oelwechselkit_EN.pdf

Depending on the driving style, ZF therefore recommends a transmission oil change every 80 000 to 120 000 km, or after 8 years at the latest.

 

identyczna rekomendacje znalazlem w Bimmer Magazine i na bimmerfest oraz na forum e90.

dodam jeszcze aby byc ultra dokladny ze Bimmery i e90 mowia o wymianie co 80000 tys km i co 60000 km po 200K KM.

Edytowane przez Rivasi

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wg zaprzyjaźnionego ASO jeśli skrzynia pracuje prawidłowo i nie ma wycieków nie powinno się wymieniać. Od pewnego czasu obserwuję posty dotyczące automatów ZF i kilku kolegów miało problemy po wymianie oleju. Sam miałem taki zamiar, ale odpuściłem.
Opublikowano
ja też miałem chęci wymiany, przebieg 190 tyś... ale mój znajomy mechanik powiedział że może to zrobić ale nie odpowiada za skutki, jeżeli olej wcześniej nie był wymieniany to przy tym przebiegu lepiej już nie wymieniać, więc zrezygnowałem :D puki co chodzi OK, jedyne co to nieraz bardziej ostro przerzuci bieg, albo przeciąga na obrotach zanim przerzuci zwłaszcza dzieje się to z 2-3, ale mechanik mi mówił że te "inteligentne" skrzynie tak mają, i rzeczywiście coś w tym jest, bo jak jeździ się spokojnie to wszystko fajnie pięknie, ale jak się trochę bardziej powciska i potem znowu spokojnie to właśnie wtedy skrzynia bardziej szarpie, tzn bardziej ostro przerzuca biegi... ot taka teoria, nie wiem ile w tym prawdy
Opublikowano

Jeżeli nie ma się pewności co do wymian oleju przez wcześniejszego właściciela to lepiej nie wymieniać !!! Tak mi powiedzieli w Sikorze - mikołów.

 

Nowy olej może wypłukać wszystkie pozostałości po starym oleju - zatkać kanaliki w elektrozaworach , lub zatrzeć pompę .

Jeżeli zmieniać olej w starej skrzyni to trza to zrobić ze dwa razy w odstępie 1000km lub rozebrać całą skrzynie i wyczyścić.

 

Osobiście mam w moim 215k km i olej seryjny , a skrzynia działa jak działała. Czasami przydaje się adaptacja .

Opublikowano
Bezawaryjne automaty skończyły się w latach "90 niestety.

 

Bzdura ,kolega Miras raczej nie miał za bardzo styczności z automatami w nowszych modelach skoro tak pisze,albo miał styczność z modelami z drugiej ręki mocno zmęczonymi.

Na dzień dzisiejszy przekładnie automatyczne firmy ZF jakie montuje BMW do swoich aut są jednymi z najmniej awaryjnych na rynku, oczywiście mówie tutaj o autach prod po 2008 ,czyli liftingach serii E i "Efkach" nie o jakiś wyjeżdżonych trójkach co mają po 8 lat i najechane po 400 k przebiegu.Chociaż ost miałem okazje przetestować prace skrzyni w modelu 730i E38 z 95r. i byłem zaskoczony z jaką płynnością zmieniała przełożenie we wszystykich trybach jazdy,a jeśli chodzi o właściciela to naprawde auto ma utrzymane wzorowo i tutaj potwiedza się zasada "jak dbasz tak masz" oczywistym jest,że automat wymaga większej troski niż manual.

Opublikowano
Witam, mam pytanko do osób które mają automat z silnikiem 2.0i 150km. Jak ona się spisuje w sensie czy nie zamula, czy silnik nie za słaby do tej skrzyni. Czy lepiej z tym silnikiem spisuje się manual. I czy ktoś wie jakie są osiągi z tą skrzynią, jakie jest przyspieszenie w porównaniu z manualem.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam, mam pytanko do osób które mają automat z silnikiem 2.0i 150km. Jak ona się spisuje w sensie czy nie zamula, czy silnik nie za słaby do tej skrzyni. Czy lepiej z tym silnikiem spisuje się manual. I czy ktoś wie jakie są osiągi z tą skrzynią, jakie jest przyspieszenie w porównaniu z manualem.

 

Mam dokładnie taki samochód.

150KM spokojnie wystarcza do "normalnej" jazdy. Czy automat zamula? - pewnie trochę tak, szczególnie jak chcemy dynamicznie ruszyć (to mały minus każdego klasycznego automatu), natomiast zdecydowanie nadrabia podczas zwykłej jazdy. Zawsze można użyć trybu sportowego, który poprawia dynamikę jazdy. Ja jestem zadowolony z tej konfiguracji.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.