Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Glownym powodem wiekszego spalania w automatach jest konwerter momentu obrotowego.

 

Konwerter momentu obrotowego przy jezdzie ma sprawnosc ok. 90-97% (a nawet prawie 100% jesli ma funkcje lock-up, czyli spinanie walu ze skrzynia na sztywno)

tak ale wszystkie ZF w BMW mają lock-up (dodatkowe sprzęgło mechaniczne), które działa przy małych/płynnych zmianach momentu obtotowego, czyli mówiąc prosto nie gazując/jadąc autostardą/w miarę stałą prędkością nie masz żadnych strat, czyli jest tak jak w klasycznym manualu, straty masz tylko wtedy gdy konwerter musi pracować (pedał maks w podłogę)...

dodatkowo większe spalanie automatu (max 1,5l dla 6 cylindrów) ma miejsce gdy weźmiemy do porównania optymalną pracę skrzyni manualnej, w przypadku rzeczywistym gdy wiele osób zapomina zmieniać biegi w optymalnym momencie spalania w autach mocno się zbliżają....

W skrajnym stanie pracy (samochod zatrzymany hamulcem) 100% momentu z silnika idzie w mieszanie oleju czyli sprawnosc wynosi 0% (benzyne zlopie, a nie jedzie :lol: ).

 

Generalnie im wolniej i bardziej zmiennie tym gorzej.

strata stojącego auta wynosi ~0,3l/h

Niestety na stronie ZF nie moge znalezc wykresow sprawnosci ich skrzyn. Jedyne co podaja w procentach to o ile teoretycznie lepsze sa nowsze skrzynie od starych.

jak znajdziesz :cool2: to napisz, fajnie jest wiedzieć "co się używa"...

a co do nowych skrzyń, są super ale jeszcze trochę czasu upłynie zanim firmy piszące dla nich oprogramowanie ogarną ich potencjał, o relanym wykorzystaniu nowego ZF 8 przełożeń można popatrzeć w nowej serii 5 - awaria za awarią (jedna z chorób wieku dziecięcego...), za ~1 rok pewnie wszstko będzie super ale obecnie to masakra dla użytkowników nowych pięknych aut....

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

  • Odpowiedzi 183
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Dziękuję za Wasze sugestie. Decyzję podjąłem, na razie wystawiłem na sprzedaż swoją E90 jeśli znajdzie się kupiec będzie automat. :D
Opublikowano
moja 335d Touring w mieście pali 12,4 czy to dużo?

 

Normalnie. Masz 335d wiec te wszystkie konie mechaniczne musza byc czyms karmione. Albo moc albo oszczednosc.

Pozdr.

Sprzedam:

1. Agregat DSC kompletny

2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.

3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta.

Opublikowano
Moja 325i tez w miescie pali 11 litrow. Mowie o jezdzie codziennej z rozgrzewaniem silnika. Jak jest ciepla i zresetuje kompa to spokojnie zejde ponizej 10 l :P

no rece mi opadaja jak slysze takie wypowiedzi moja 325i palila w miescie ok 14 litrow przy normalnej jezdzie i mowimy tu oczywiscie o miescie(łódź) a nie jakims miasteczku co nijak ma sie do spalania w miescie.320D pali ok 9 a gdy temp dochodzi do -10 to i 10 spali

Opublikowano

spoko, spoko 12,5 nie ma dramatu tylko czytam dane katalogowe i się śmieję kto je tam wpisał :))) dużo poniżej 10L

zatem czasem myślałem, że może mam coś padnięte i dlatego pali więcej niż w katalogu ale wątpie:)

Poprzednia 118D paliła mi 8-8,5 w mieście :)

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Sprzedałem swoje E90, auto było w idealnym stanie, pozbyłem się jej tylko ze względu na manual. Teraz szukam czegoś w równie ładnego, ale z automatem. Jeśli macie namiar na E90 z taką skrzyni, z przebiegiem do 100 tys. km, proszę o informację.

pozdrawiam

Olo

  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano

Jakie są koszty eksploatacji takiej skrzyni? Jakie typowe usterki i koszty napraw. Dużo drożej wychodzi niż w manualu?

Czy w silnikach 197 i 231KM jest ta sama skrzynia?

Jak skrzynia znosi zchipowany silnik?

Opublikowano

Ja mam 3 litry 328i modyfikowane tak, ze z 234 PS mam zhamowane 267 PS.

 

Spalanie średnio 12 litrow, jezdzac normalnie.

 

Na trasie mozna zejsc jadac rownomiernie 100-120 do nawet 6,8 - 7,5 L.

 

Miasto, dojazdy do pracy średnio 12,7 - 14 L.

 

Takie mi spalanie wyszlo srednio z okolo 20 tys km co zrobilem juz tym autem.

 

Wiem, ze to nie diesel, ale moze sie ktos wypowie co ma manuala i ile spala np Zent ??

Opublikowano
Ten wątek jest o kosztach serwisowania automatycznej skrzyni biegów a nie o spalaniu więc proszę o nie spamowanie
Opublikowano

I przede wszystkim o silniku dieslowym a nie o benzynie zczipowanej.

 

A jesli chodzi o chipowanie to skrzynia wytrzyma, gorzej z podzespołami ( turbina, itp ), wszystko zależy od stanu silnika i przebiegu w chwili chipowania i późniejszego użytkowania auta po czipie.

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
U mnie manual spisuje się swietnie,biegi wchodzą precyzyjnie i lekko.Można przyczepić się zbyt krótkiej jedynki...ale moment 3.0d jest potężny wiec ruszamie z dwójki nie stanowi problemu.Awaryjnosc manuala jest żadna,nie słyszałem,aby komuś padła skrzynia. Jeździłem 3.0d z automatem i jakoś mnie nie powalil-trochę toporny i średnio szybki. Spalanie ok 1l na korzyść ręcznej skrzyni. Automat to także wymiana oleju i filtra. Reasumujac na pewno tańsza w eksploatacji jest skrzynia ręczna,ale kto co woli:)
Opublikowano

Od zawsze jezdzilem manualami wiec nie trzeba mnie do nich przekonywac.

Troche mi brakuje mocy i rozgladam sie za jakąs szesciocylindrowka a sporo z nich to automaty i nie wiem czy z gory je skreslac czy rowniez brac pod uwage.

wiem jakie sa wady i zalety automata w codziennym użytkowaniu ( zrobilem kilka tysiecy wypożyczonym automatem w stanach)

chce sie dowiedziec jakie sa wady automatu w kategoriach finansowych

 

Edit: Houek fakt w manualu skrzynia raczj sie nie psuje jedyne koszty to sprzeglo i kolo zamachowe raz 1xx tys. km

Opublikowano

jaką masz skrzynię (jaka Cię intersuje) zobacz na http://www.realoem.com

 

wytrzymałość skrzyń ZF masz tutaj, strona 4:

 

http://appsprod01.zf.com/zf.productDataBase/service/mediaFiles?levelTypeName=Products&levelID=12530&mediaFileName=6HP_2ndGen_EN_2006s.pdf

 

zdrowe chipy do wytrzymałości podanej na w/w stronie www

 

ogólnie skrzynie eksploatacyjnie nie dają kosztów, co 160tys. należy wymienić olej i filtr, średnie spalanie ropy manual/automat porównywalne, jak jeżdziłeś super ekonomicznie manualem to automat spali więcej o ~1l jak jeżdziłeś "normalnie" to różnicy w spalaniu nie zauważysz ...

 

jak jest usterka to przeważnie kończy się wymianą płytki sterownika i adaptacją skrzyni, koszt do 1tys. zł, jak padnie cała skrzynia to koszty duże...

 

zalety to, że nie ma wymian tak jak w manulu: sprzęgła, koła dwumasowego, docisku, funkcje te spełnia konwerter...

 

ogólnie do mocnego diesla polecam automat

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano

Zdecydowanie duzy diesel to automat.

Szczegolnie jezeli jezdzisz duzo w miescie. 325d ma duzo momentu a co dopiero 330d :cool2:

Nie widze przyjemnosci w kreceniu diesla

Co do spalania jak latasz w trasie nie powinno byc zadnych roznic

W 2010 roku bylo wraz z lci sporo zmian, ktore dotknely takze skrzynie.

Zmiany nastapily w manualnej - nowe synchronizatory jak tez automatycznej.

Porownujac 325d z 2007 roku i 320d LCI roznica jest ogromna - nie spodziewalem sie, ze w dieslu skrzynia moze tak plynnie pracowac :cool2: (...choc i tak tesknie za automatem :norty: )

 

Zmianom tez poddano zawieszenie. To nie tylko runflaty nowej generacji

Ponizej info od ZF'a

 

http://[/url] http://www.zf.com/corporate/de/press/press_releases/press_release.jsp?newsId=21743584

Beste Maschine der Welt
Opublikowano

Diesel 3.0 w automacie....

 

Moje auto aktualnie ma przymusowy postój w serwisie /wymiana świec żarowych i padniętego sterownika/ i na pociechę dostałem w zamian 1er z dieslem 2.0 w manualu. W dodatku z M pakietem :duh: Kto to tak skonfigurował :mad2:

 

Jeśli chodzi o trakcję to chcę tą jedynkę, jeśli chodzi o osiągi, przyjemność z jazdy, to już tęsknię czwarty dzień za swoją trójką. Chciałbym aby serwis dał radę przenieść trakcję do mojego auta :wink:

 

W sprawie kosztów nie wiem nic i niech tak pozostanie. :!:

 

Spalanie, opieram się jedynie na tym, co komp pokładowy pokazuje /czy to prawda? nie wnikam/. Jedynka przy jeździe "na emeryta" potrafi mi pokazać wynik poniżej 5 litrów, mój na tych samych zasadach 1,5-2 litry więcej. Ale to raczej jazda na zasadzie extremalnych zboczeń :roll:

 

Normalniej, dynamicznie, zaryzykuję stwierdzenie, że 2.0 dużo mniej nie popije od 3.0 Tą jedynkę muszę trochę przycisnąć aby jechała podobnie do mojego auta i kończy to się spalaniem ok 7- 7.5 litra, gdzie do moich 8 litrów niedaleko.

 

Po czterech dniach osobiście bez wątpliwości wybieram 3.0 + automat. Po prostu wachlowanie w dieslu biegami to już nie dla mnie. A i ten automat z tym silnikiem radzi sobie na drodze. Jak trzeba, to pogonisz na drodze, skrzynia ma kilka trybów pracy, więcej info /niestety angielski/ w pdfie http://www.google.com/url?sa=t&source=web&cd=4&ved=0CEkQFjAD&url=http%3A%2F%2Fwww.e90post.com%2Fforums%2Fattachment.php%3Fattachmentid%3D15587%26d%3D1139956533&rct=j&q=GA6HP26Z&ei=81WbToP2F5Ox8QPn26nKBQ&usg=AFQjCNH3cCliiTOvo0D69niUI_lfgAEpkg&sig2=R4LPDecpdw3g8gH8nIGjhg&cad=rja . Ta skrzynia siedzi w 3.0D

pozdrawiam

http://www.hostpic.org/images/75oie_1992258bREE92Wx_2_.png

Pomogę w mojej okolicy przy diagnozie,kodowaniu itp. Free of charge.

Opublikowano

znam zalety automata, jestem w stanie zaakceptować wady

 

nie chciałbym mieć natomiast kolejnej po wtryskach i turbinie bomby zegarowej na którą można wydać pół pensji na naprawę.

Dalego pytam o koszty napraw. Mam znajomego który na dsg w golfie gti w ciagu niecałego roku wydał 15 koła

Opublikowano

Z ze skrzyniami w BMW chyba nie jest tak zle...w koncu nie sa to skrzynie BMW :norty:

Ostatnio jechalem z taksowkarzem w Bruxeli VW Caddy - maja w korporacji same auta z DSG, w przeciagu 2 lat ze 100 samochodow 70% mialo wymienione skrzynie DSG :cool2:

Beste Maschine der Welt
Opublikowano
znam zalety automata, jestem w stanie zaakceptować wady

 

nie chciałbym mieć natomiast kolejnej po wtryskach i turbinie bomby zegarowej na którą można wydać pół pensji na naprawę.

Dalego pytam o koszty napraw. Mam znajomego który na dsg w golfie gti w ciagu niecałego roku wydał 15 koła

 

jak znasz wady:

- opóżnienie w realnym czasie zmiany bigu,

- automatyczna zmiana biegu powyżej określonych obrotów na wyższy/niższy,

- brak możliwości zblokowania kół przez redukcję

to na tym kończą się bolączki a zaczynają zalety.

 

skrzynie 2 sprzęgłowe z racji budowy są dużo bardziej narażone na usterki, nie mają po prostu "filtra mocy", które w tradycyjnym automacie pełni konwerter...

 

automat ZF jest pancerny, może się zepsuć jeżeli był nie właściwie używany, na to nie masz wpływu jak nie znasz Sprzedającego:

- zmiany D/R bez zatrzymania auta,

- starty z wciśniętym hamulcem,

- zmiana oprogramowania silnika powyżej normy producenta,

 

lub przypadek losowy typu: błąd materiałowy/produkcyjny/ludzki.

 

Zajechać automat jest właściwie nie możliwe ponieważ wszystkim steruje komp., jak "coś" zaczyna być nie tak np. temperatura oleju po "zabawie" na placu to auto wejdzie w tryb awaryjny, olej się schłodzi i będzie można dalej jeździć...

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano

przyczną zepsucia może też być zbyt ciężka przyczepa, należy uważać na kupno automatu w aucie z zamontowanym hakiem, wielu moich znajomych z widzenia (motoryzacyjnych baranów :mad2: ) ciągnie osobówkami dwuosiowe przyczepy kempingowe, zanim zaczną je ciągnąć "wyrywają" je z piachu w którym stały ~3 miesiące...

 

edit 1:

- w 325d jest skrzynia 6HP19... wytrzymałość do 400Nm,

- w 330d jest skrzynia 6HP26.... wytrzymałość do 600Nm

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano

To straszna kicha bo 325d ma 400 niutow w serii wiec kompletny brak zapasu na program

takie 325d w automacie to pewnie gorzej jedzie niz moje 320d.

Pozostaje wiec ewentualnie 330d

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To straszna kicha bo 325d ma 400 niutow w serii wiec kompletny brak zapasu na program

takie 325d w automacie to pewnie gorzej jedzie niz moje 320d.

Pozostaje wiec ewentualnie 330d

 

325d w automacie zbiera się lepiej niz 2.0d.

Opublikowano
To straszna kicha bo 325d ma 400 niutow w serii wiec kompletny brak zapasu na program

takie 325d w automacie to pewnie gorzej jedzie niz moje 320d.

Pozostaje wiec ewentualnie 330d

 

325d w automacie zbiera się lepiej niz 2.0d.

A z tym byl sie nie zgodzil (chyba ze porownujesz nowe 325d 204KM i stare 320d 163KM)

Kiedys z AutoFus wzialem 320d w z silnikiem 177KM w automacie

Pojechalismy z bratem, ktory wzial od ojca 325d w manualu (wersja 197KM)

325d mimo ze w katalogu mial miec 7.6 do setki (Touring) nie mial najmniejszych szans w porownaniu z 320dA Sedan (katalogowo 8.0)

Roblilismy kilka startow a potem zmienilismy kierowcow i wynik byl ciagle taki sam. Do setki co najmniej pol dlugosci w plecy na korzysc 320d

Zalety 325d dzwiek (kultura zapalania, pracy i gaszenia), asystent ruszania pod gore, dluzszy 6 bieg (cisza przy bardzo duzych predkosciach w trasie) i troche lepszy dol okupione dwa litry wiekszym spalaniem i ciezkim przodem.

Jezeli mialbym wybierac ponownie to zdecydowanie 330d

Beste Maschine der Welt
  • 1 rok później...
Opublikowano

Witajcie.

 

Planuje zakup nowego samochodu serii E9x. Moj pierwotny wybor to silnik 2.0 i manualna skrzynia biegow . Po przeczytaniu kilku tematow na tym forum mysle juz o zmianie na automat. Czy ma ktos z Was doswiadczenia z jazdy tymi samochodmi? Chodzi mi o porownanie jak sie ma spalanie do osiagow. Czy lepiej jest troszke dolozyc do automata, czy spalanie znaczaco wzrasta? A moze powinienem sie zastanowic nad silnikami 3.0 w manualu? Z przykroscia musze stwierdzic, ze jestem laikiem w tej dziedzinie i dla mnie liczy sie glownie komfort i w miare mozliwosci male spalanie, gdyz planuje jedzic samochodem za granice w dlugie trasy. Bardzo prosze o odpowiedzi od osob ktore naprawde jedzily tymi samochodami i maja doswiadczenie. Z gory dziekuje.

 

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.