Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Powiem tak.. Swiadomie badz podswiadomie odradzacie jednak automat. Wybaczcie, ale zeby jakis algorytm ''dostosowywal tryb jazdy pod kierowce''to jak dla mnie zbyt daleko idace wnioski. Sam nie znam swojej ''kultury jazdy'' co dopiero komputer, ktory ma sie uczyc. A co jesli czlowiek ma zmienne nastroje i raz jedzie jak emeryt a raz jak nastolatek? Absolutnie tego nie rozumiem, jak niby skrzynia biegow ma sie dostosowac pod danego czlowieka? To co dzis przeczytalem to zdziwienie i mialczenie... :shock: Jestem z tych kierowcow ktorzy lubia calkowita kontrole i maja duzy wplyw na kulture jazdy. Skoro skrzynia biegow ma za nas deydowac i widzimy ze robi to gorzej niz my sami to ja juz wole machac tym lewarkiem. Na autostradach z reszta wlaczamy szesc i zapominamy o biegach. Poza tym w BMW biegi sie przelacza w sposob plynny i sa krotkie, wiec reka nie lata po calym wnetrzu samochodu.

 

Mam metlik jeszcze wiekszy niz 24 godziny temu. :duh: :cry2:

  • Odpowiedzi 183
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Najlepiej przejedź się jakimś E9x w automacie:)

W każdej skrzyni automatycznej jest jakiś algorytm, który czuwa nad zmianą biegów.

Jeździłem paroma autami w automacie i w BMW spisuje się on naprawdę dobrze.

 

Co do pełnej kontroli to nadal ją masz, trochę km już przejeździłem i nie miałem wrażenia, żebym walczył z tą skrzynia.

Opcja 1 - Tryb D - jedziesz sobie spokojnie, jak trzeba przyśpieszyć kickdown lub wciskasz mocniej gaz i puszczasz wtedy skrzynia redukuje bieg

Opcja 2 Tryb S - kręci się na więcej obrotów i bieg zawsze o 1 niższy niż w trybie D, większa dynamika jazdy

Opcja 3 - M - ręczna zmiana biegów - robisz co zechcesz, przy tym, że jak dojdziesz do max obrotów to skrzynia za Ciebie zmieni bieg na wyższy żeby nie uszkodzić silnika

http://e-podpis.net.hostingasp.pl/bmw/BMW_podpis_numer%20_small.jpg
Opublikowano

nie , no nie zrozum nas źle . Jeśli chcesz manual to no nie ma sprawy kupuj :mrgreen:

- zrezygnuj także z silnika bo on także się uczy stylu jazdy kierowcy .

- zrezygnuj z nawigacji - bo przecież ona tez może przyjąć inne wyliczenia niż Ty,

- szyby zamiast elektryki na korbkę bo czasem opuści automat niżej niż chcesz a tak to masz zupełny wpływ na opuszczanie i podnoszenie,

- centralny zamek także sobie daruj bo po co otwiera inne niepotrzebne w danej chwili drzwi,

poza tym automat nigdy nie będzie wiedział co chcesz zrobić za chwilę ale i tak jest niezastąpiony. Jakoś machanie biegami na co dzień nie ma sensu. To jakby prac ręcznie w dobie pralek automatycznych.

 

Pamiętaj jakby Bóg chciał manual to człowiek miał by 3 nogi :idea:

 

W sumie wydaje się ,że idealnym autem co nie myśli za Ciebie będzie Dacia Logan :cool2: i jeszcze Ci zostanie kasyyy a kasyyy

 

chyba należy zacząć od pytania, ile masz lat ? bo jak człowiek jest młody to się jeszcze chce :norty: a potem to już najlepiej nic nie robić nad wyrost

Opublikowano
3. Mam np 2200 obr i chce szybko wyprzedzić w manualu pedal w podloge i wyprzedzam, a tu tez pedal w podlogę i skrzynia redukuje na 3800obr, dochodzi w 2 sek do chyba 4700 marnujac czas na zmiane, paliwo i katujac silnik.

Miałem dokładnie te same odczucia w poprzednich autamatach (miałem 3 różne). Jest to idiotyczne i upierdliwe, prawie każde wyprzedzanie to ryk max obrotów, podczas gdy manualem zrobię to cicho i kulturalnie ciągnąc tak długo na biegu jak to jest potrzebne w danej sytuacji. Oczywiście zawsze można włączyć M, ale jeżdżąc 15 lat automatami, w trybe ręcznym jeździłem na ogół raz po zakupie auta i nigdy potem.

 

Reasumując automat jest super do szybkiego ruszania, jazdy po mieście w korkach. Trasa to wyłącznie manual, na automacie zawsze się nudziłem, czując się trochę jak pasażer...

Mimo to jeśli chcesz kupić diesla to optowałbym za automatem ze względu na b. krótkie przełożenia w manualu co pogarsza komfort zwłaszcza przy ruszaniu...

Opublikowano
- zrezygnuj także z silnika bo on także się uczy stylu jazdy kierowcy .

- zrezygnuj z nawigacji - bo przecież ona tez może przyjąć inne wyliczenia niż Ty,

- szyby zamiast elektryki na korbkę bo czasem opuści automat niżej niż chcesz a tak to masz zupełny wpływ na opuszczanie i podnoszenie,

- centralny zamek także sobie daruj bo po co otwiera inne niepotrzebne w danej chwili drzwi,

poza tym automat nigdy nie będzie wiedział co chcesz zrobić za chwilę ale i tak jest niezastąpiony. Jakoś machanie biegami na co dzień nie ma sensu. To jakby prac ręcznie w dobie pralek automatycznych.

 

Nie ma to jak popadanie ze skrajnosci w skrajnosc..

 

 

W sumie wydaje się ,że idealnym autem co nie myśli za Ciebie będzie Dacia Logan :cool2: i jeszcze Ci zostanie kasyyy a kasyyy

 

chyba należy zacząć od pytania, ile masz lat ? bo jak człowiek jest młody to się jeszcze chce :norty: a potem to już najlepiej nic nie robić nad wyrost

 

Fiat, dacia i inne podobne badziewie niestety do mnie nie przemawiaja .. Kiedys mialem fiata i juz nigdy z naciskiem na ''juz'' nie zakupie ich produktow. I lepiej tutaj na forum BMW nie pisac o nich, bo zanizamy poziom marki :P

 

Z tym wiekiem to roznie, na codzien nie przekraczam 30-tki i nie zamierzam przekraczac do 80-tki :P. Jak sie napije to i nastolatek czasem wychodzi z ciala :D Bywa roznie , ale zawsze na plus :mrgreen:

 

A teraz tak ciut na powaznie to autko ma przeciez sprawiac przyjenmosc z jazdy a nie meke. Nigdy nie mialem automatu wiec, nie wiem jak to jest w dluzszej perspektywie. Mialem okazje troche pojezdzic kilkuletnim automatem forda i niestety bylo czuc przejscia i wogole jakos tak nie za bardzo. Tez kiedys sie przejechalem ''zupelnie starym automatem'' mercedesa i juz bylo lepiej. Mimo iz to byl naprawde juz leciwy dziadek przejsc nie bylo czuc, ale z kolei byl to mul. Znajomy ma volkswagena z DSG i wedlug mnie jako pasazera skrzynia dziala bardzo dobrze (nie czuc przejsc) i jak depnie w pedal tez reakcja szybka jest. Niestety nie przejechalem sie wiec z naciskiem tutaj ze to znajomy a nie kolega :roll:

Opublikowano

Zanim podejmiesz decyzję wsiadaj do E9X w automacie, jak chcesz mieć więcej frajdy i kontroli nad zmianą biegów to kup auto z możliwością zmiany biegów za pomocą łopatek.

Często jeżdżę takimi automatami:

Focus MK2 - 2005r. - taki sobie

W210 - 2001 r. - już przyjemna jazda

E91 - 2008 r. - to już bajka :)

http://e-podpis.net.hostingasp.pl/bmw/BMW_podpis_numer%20_small.jpg
Opublikowano
Zanim podejmiesz decyzję wsiadaj do E9X w automacie, jak chcesz mieć więcej frajdy i kontroli nad zmianą biegów to kup auto z możliwością zmiany biegów za pomocą łopatek.

Często jeżdżę takimi automatami:

Focus MK2 - 2005r. - taki sobie

W210 - 2001 r. - już przyjemna jazda

E91 - 2008 r. - to już bajka :)

 

Masz racje.. Zamawiam sobie jazde automatem 2.0d i 3.0d dla porownania i wtedy mysle, ze cos sie wyjasni..

Dzieki!

Opublikowano

Jak widać pewnie wiele zależy od wieku oraz od odczuwania komfortu.

Jak samochód nie jedzie jak ja sobie pomysle nie jest to dla mnie komfortowe.

Dla kogoś innego komfortem jest jak nie musi zmieniać biegów i gdy jazda jest płynna.

Celowo w poprzednim poście wymieniłem tylko wady( które jak widać dla niektórych moga byc zaletami), gdyż każdy tylko zachwala te automaty a ja osobiscie nie jestem do konca zadowolony.

Jeżdze i myśle sobie ze trzeba bylo manual kupić i chyba z 10 lat za wcześnie ten automat kupiłem :)

 

Natomiast do kolegi zainteresowanego zakupem dodam ze jak na automat ten z BMW działa wyjątkowo dobrze.

I nie mozna go porównywac do starych automatów, ba nawet nie mozna go porownywac do automata z mondeo 2008 którym ostatnio miałem okazje jeździc.

To inna klasa.

Ja poprostu jako osoba co lubi pocisnąć czy to po trasie czy to po zakrętach wolał bym manual, pomimo jego wielu wad w porównaniu do automatu.

W manualu lepiej czuje samochód i mam większą przyjemność z jazdy, pomimo tego iż np w korku automat jest niezastąpiony.

Jeżeli spokojnie jeździsz myśle ze automat będzie dobrym wyborem, a i żwawo pocisnąć też się da :)

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Witajcie

Proszę o opinie na temat automatów w e90/e91. Jak jest z ich awaryjnością, na co zwrócić uwagę podczas zakupu. Jak powinien a jak nie powinien pracować.

Jakie przebiegi osiągają??

Podoba mi się po prostu dany egzemplarz: http://allegro.pl/bmw-320i-benzyna-automat-klimatronic-od-niemca-i3175774841.html

A ponieważ moje poprzednie e46 to był manual, dlatego w tym uważam za jedyny minus właśnie automat....

Opublikowano

Bardzo słabe wyposażenie???

To co jej panie kolego brakuje do normalnej jazdy,a nie do przechwałek u cioci na imieninach?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie wszyscy szukaja auta z max wyposazeniem. Inaczej by ich nie produkowali. Co do kiery to ja widze ze wypryskana jakims plakiem czy cos bo sie blyszczy jak cholera. Widac ze byl srodek pryskany po plastiku kolo automatu (w polowie sie swieci w polowie nie) co do automatu to fajna sprawa. Sam zaluje ze u siebie nie mam. Nastepne bmw obowiazkowo z automatem. Skrzynie duzo lepsze no i nowoczesniejsze niz w e46. Po kupnie najlepiej od razu zmienic w skrzyni olej wraz z miska w ktorej jest filtr. Cenowo to chyba kolo 1000 zl jak sie myle to poprawcie ;-)

🙃🙃

Opublikowano

No jak dla Ciebie Miro72 takie wyposażenie jest bogate to OK, jak dla mnie brakuje przede wszystkim Xenon'ów i nawigacji, pomijam takie rzeczy jak lepsze audio albo większe koła... kupisz takie auto a potem po dwóch tygodniach będziesz sobie pluł w brodę, że nie ma tego i tamtego.

Co do kierownicy to widać na zdjęciu, że w górnej i prawej części skóra na kierownicy ma wytarte lico. Sprzedawca w liście wyposażenia wymienia tempomat a auto go nie ma...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Auto wygląda ładnie. Tylko ta jakby trochę za bardzo wytarta kierownica. Powinna być w lepszym stanie do tego rocznika i przebiegu. Co do skrzyni biegów zalecam jazdę próbna z kimś kto jeździł takim samochodem, no i jak wcześniej napisano obowiązkowo wymiana oleju w komplecie z miską olejową.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No właśnie, dzwoniłem do tego gościa, miał podesłać vin smsem, nie podesłał... Poza tym opis "piękny" a przez tel zwykły handlarzyna..... Ale dzięki za opinie o automacie, trochę się go bałem, ale faktycznie teraz będę się rozglądał i za manualem i automatem... i coś czuję że sam pojadę do DE po auto. Pozdrawiam u raz i jeszcze dziękuje za komentarze.
Opublikowano

Podłącze się do tematu czy jest szansa właśnie w takie kwocie kupić e90 w dobrym stanie ? Kwota u mnie to 35tys max

 

Proszę o podsyłanie jakichś linków godnych uwagi (preferuje wersje sedan)

Opublikowano
Podłącze się do tematu czy jest szansa właśnie w takie kwocie kupić e90 w dobrym stanie ? Kwota u mnie to 35tys max

 

Proszę o podsyłanie jakichś linków godnych uwagi (preferuje wersje sedan)

 

Tak, jeśli:

 

- przebieg (realny) ok. 250 tyś i więcej

- rocznik max 2006

- po poprawkach lakierniczo-blacharskich

- bez szału wyposażeniowego

Opublikowano

No właśnie, a czy z takim przebiegiem jeszcze opłaca się kupić ten model?

Co najlepiej w nim wymienić na "dzień dobry"? dwumas? rozrząd?

Opublikowano

ostatnio w jakiejs gazetce czytałem ze silnik 2.0 diesel srednio dozywa bez generalki do ok 400 tyś. zastanow sie czy tobie to pasuje ... zaleznie od poprzedniego wlasciciela/i moze to byc 300 albo 600 ... posłuchaj i ocen.

Patrz na stan nie na przebieg.

250 tys po autostradach mniej zmeczy auto jak 100 w miescie ( ruszanie, hamowanie, dziury, tory, parkowanie-zuzycie wnetrza)

dwumas jak sie odezwie to zrobisz nie ma potrzeby na zaś.

rozrząd jesli w M47 to nie ma potrzeby - łańcuch bezawaryjny ... jednostkowe awarie jesli bedzie to silnik N47 ( po 2009 chyba ) to rozrzad pewnie bedzie trzeba wymienic. Co do silnikow benzynowych nie umiem nic powiedziec ... trzylitrowe diesle to nie ten przedzial cenowo-rocznikowy

Na dzień dobry pełen serwis olejowy - ale to jest tak oczywiste ... chyba ze masz 100% pewnosc ze jest to zrobione ... i nie na podstawie ksiazki serwisowej.

Generalnie dasz rade cos fajnego kupic ale wodotryskow nie bedzie ... natomiast wystarczy na podstawowe wygody ... szukaj natomiast w tapicerce welurowej bo na to jest mniej chetnych i te uata sa tansze albo lepiej doposazone ... w ostaecznosci kiedys za 2-3 tys kupisz zestaw foteli i boczkow i sobie doposazysz.

http://www.azeroplus.pl

Jakby Bóg preferował przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach...

http://images38.fotosik.pl/1891/729270affbdc14bem.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/52708/icon1.png

"Inwestycje WIELKIEGO formatu"


Sprzedam moje E91 320d ... info pod telefonem 662 079 26pięć

http://otomoto.pl/bmw-320-200-zdjec-perelka-C33615250.html

Opublikowano

dobrze mądrego posłuchac :)

fakt .. od 2009 to chyba wychodziły te z poprawionym łańcuchem ... ale mogę się ponownie mylić :)

http://www.azeroplus.pl

Jakby Bóg preferował przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach...

http://images38.fotosik.pl/1891/729270affbdc14bem.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/52708/icon1.png

"Inwestycje WIELKIEGO formatu"


Sprzedam moje E91 320d ... info pod telefonem 662 079 26pięć

http://otomoto.pl/bmw-320-200-zdjec-perelka-C33615250.html

Opublikowano
dobrze mądrego posłuchac :)

fakt .. od 2009 to chyba wychodziły te z poprawionym łańcuchem ... ale mogę się ponownie mylić :)

Te z poprawionym łańcuchem są jak na razie na szkicach inżynierów BMW :norty:

Opublikowano

Co wy chcecie od tych automatów ?

 

Ja miałem E39 w manualu i automacie, i do manuala nigdy nie wrócę .

Wszyscy piszą że automaty to badziewie i się psują - oczywiście jak mają po 400 000km . Ja w 530d, ze skrzynią GM ,zrobiłem generalkę za 4300zł i po tym na 90 000km zapomniałem o tej skrzyni po czym sprzedałem. Teraz brat nią jeździ i odpukać nadal się sprawuje idealnie.

 

Mam automata w 320i i jest to skrzynia o niebo lepsza od GM - nie ma porównania. A co do serwisu to wszystkie rzeczy w aucie tego wymagają , a że kosztuje to wymyślili takie coś jak BMW-KLUB.pl i tu opisane jest wszystko jak i co .

 

Ja już nigdy nie będę manualem jeździł , no chyba że będzie to cudze auto :twisted: :twisted:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.