Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Od pewnego czasu noszę się z zamiarem zamiany manuala na automat. I nie mam tu na myśli wymiany samej skrzyni biegów a całego auta. :wink:

Pamiętam jednak jaki miałem problem, kupując swoją E90 aby znaleźć auto w idealnym stanie. I głównie to powstrzymuje mnie w podjęciu decyzji o sprzedaży auta. Przeglądając rynek aut używanych (głównie w DE) nie znalazłem zbyt wielu ofert E90 ON w automacie z przebiegiem do 100 tys. km, dlatego coraz poważniej zastanawiam się nad kupnem PB.

I tutaj pytanie do Was jak sprawdzają się te skrzynie w tym modelu i z jak dużym spalaniem trzeba się liczyć.

pozdrawiam

Olo

  • Odpowiedzi 183
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Automat polecam jak najbardziej - nie wyobrażam sobie czegoś innego w samochodzie do jazdy na codzień :D W dieslu musisz się liczyć że wzrost zużycia 1-2 litry będzie na porządku dziennym - więcej w mieście, mniej w trasie. Jeżeli szukasz: mam e91 320 dA, 2005r, I rej 06.2006r. krajowy, w pełnej opcji bez iDrive (czarny z beżem w środku) M Pak. - przelot 130 tyś. Zamieniłem na 330 a tym jeździ ktoś z rodziny. Po szczegóły zapraszam na priv.

E30 325i 1988, Lachsilber met, M Technik II,Recaro,BBS,BMWSoundSystem.


Seria 3 - 4ever :)

Opublikowano
Także polecam jak najbardziej, jeździ Sie b.dobrze zero jakichkolwiek wad :) polecam

GG: 5149644

Kom. 794366256

mail. [email protected]

Facebook. www.facebook.com/michael.mode.mass.event

http://img.photobucket.com/albums/v299/xicethugx/coolguys.jpg

Opublikowano

Ja też wolę 100x bardziej automat, ale niestety mam manula. Wkurza mnie trzymanie nogi wciąż na sprzęgle gdy jestem w mieście.

Przed przesiadką obiecałem sobie, że na 100% kupię automata... niestety kupiłem manuala. Stan techniczny i wizualny oraz pozostałe wyposażenie zaważyło o takim wyborze. Auto jest mega wyposażone, ale nie ma automata :(.

Skrzynie są super i też nie słyszałem o awariach.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

  • Moderatorzy
Opublikowano

Nie mam porównania do manuala w tym samym silniku, ale podejrzewam, że +1 litr trzeba dodać do spalania w mieście.

Ja mam pierwszy raz w życiu skrzynie automatyczną i jest to fajna sprawa, ale pod warunkiem, że są manetki przy kierownicy... na D jeździłem przez pierwszy miesiąc, żeby się oswoić z autem itd. Teraz jeżdżę tylko na manualu. Jak dla mnie jazda na D to straszna nuda.....

Wadą jest również to, że nie można ruszyć z wyższych obrotów... czasem się to przydaje gdy chcielibyśmy się z kimś złapać... on rusza powiedzmy z 3 tys obr a my z 650 obr :?

Opublikowano

Witaj,

Automat dobra rzecz, trochę rozleniwia, poza tym daje większe poczucie komfortu.

Na światłach trzeba trzymać wciśnięty hamulec i wtedy pali się światło stop. Można dać

na "N" ale kto by ciągle wachlował.

Od pewnego czasu myślę by sprzedać moją 3, ale jak tak patrze to

nic ciekawego nie ma. Teraz wiem co mam.

W galerii możecie ją zobaczyć- może ktoś chętny?

 

viewtopic.php?f=26&t=134314

-----///Moja galeria- BMW E90- M Pakiet LCI///------

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=146363

Klik by powiększyć


e34a03810f04.jpg

Opublikowano

Siema.

Swoja 318i zrobilem prawie 7000km.

Najwiecej jezdze na odcinkach 15-20km z czego zwykle ok polowy drogi autostrada.

Spalanie wynosi 8,4l/100km.

 

Jesli robisz dluzsza trase i jezdzisz plynnie to spokojnie mozna zejsc do 6,9l/100km.

Typowo po miescie to zbyt wiele nie jezdze, wiec nie bede rzucal liczbami z sufitu.

 

Ponizej zrzut ekranu z Numbers z cenami, spalaniem i kosztem przejazdu 10km.

Na zolto zaznaczylem tankowanie Shell Vpower. Jak widac spalanie na tym paliwie troche nizsze niz na zwyklej benzynie 95 oktanow.

ps. Vpower nalalem po tym jak zalozylem zimowki.

 

http://www.obara.pl/_bartek/_bmw/20101118_spalanie.jpg

-------------------------------------------

pozdrawiam

obara

Opublikowano

Dziękuję za wasze opinie. O wyższości automatu nad manualem nie musicie pisać :D , mam drugi samochód w automacie wiec wiem, że jazda jest o wiele przyjemniejsza. Swoją E90 kupiłem w manualu tylko dlatego, że była w idealnym stanie, jednak bardzo brakuje mi automatycznej skrzyni w tym aucie.

 

Głównie zależy mi na waszych opiniach o awaryjności tej skrzyni i spalaniu.

Opublikowano
Moja 330i w miescie wciaga ok 11l. W trasie przy predkosci 170-180 ok 10l.

Koledze wyżej w trybie mieszanym 318i pali 8,4 a 330i w miescie pali 11l ????

Napisz w jaki sposób udaje ci się 3 litrową benzyną w automacie spalić w mieście 11 l tylko o litr więcej niż w trasie.

Jest to wynik na poziomie spalania 2 litrowego silnika w trybie miejskim stąd moje zainteresowanie.

 

Moje auto 330i automat

Miasto 14,5-15 l / 100km - bez szaleństw, normalna dynamiczna jazda do 80-100km/h w średnio zatłoczonym mieście Łódź.

Trasa 10l /100 km - jeśli trzymamy się około 160 km/h

 

Sam szukałem manuala bo "automaty się psuja"

Dziś już wiem że jeśli nie będę musiał to nigdy nie kupie auta do jazdy na co dzień z inną skrzynią niż automat.

Rewelacyjny komfort.

 

Pozdrawiam

Szymon

Opublikowano
Zadnych cudow nie robie. Na kompie mam w tej chwili srednie spalanie 10,3. Na jurney computerze, ktory resetowalem przy tankowaniu 10,7. Poprostu spokojna jazda na D. W trasie przy jezdzie w granicach 170-180 pali ~10l - raczej nie wlaczam tempomatu.
Opublikowano

Coś mi tu śmierdzi, a mianowicie "dziesięć, siedem, jedenaście"

Mój 328xi pali 14 w mieście automat i łopatki

Wg mnie śmieszne są oświadczenia kierowców ze pali im X,x

szczególnie kierowcy piętnastoletniego 1.9tdi w odmianach vw audi i volvo np 6.2 5.8 oczywiście w trasie która pokonuje 2 razy do roku,

szczerze to mam w głębokim poważaniu ile pali lub jak mało pali stary śmierdzący diesel z przebiegiem 400 tys przekręconym na 119 tys bo jara pewnie tyle samo oleju przez turbinę i płynu chłodniczego przez uszczelkę pod głowicą sory za off-top ale ciśnienie mi skoczyło.

Opublikowano
Volvo nie jezdzilo na silnikach 1.9tdi. A Ty pomyliles forum.

-------------------------------------------

pozdrawiam

obara

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jedyna wada automatów tego typu to troche wolny start z slabszymi silnikami wzgledem manuala. No i faktycznie wieksze spalanie w miescie, na trasie nie ma roznicy, to juz moje drugie auto z automatem, i zapewne trzecie tez takie bedzie.
Opublikowano
Coś mi tu śmierdzi, a mianowicie "dziesięć, siedem, jedenaście"

Mój 328xi pali 14 w mieście automat i łopatki

Wg mnie śmieszne są oświadczenia kierowców ze pali im X,x

szczególnie kierowcy piętnastoletniego 1.9tdi w odmianach vw audi i volvo np 6.2 5.8 oczywiście w trasie która pokonuje 2 razy do roku,

szczerze to mam w głębokim poważaniu ile pali lub jak mało pali stary śmierdzący diesel z przebiegiem 400 tys przekręconym na 119 tys bo jara pewnie tyle samo oleju przez turbinę i płynu chłodniczego przez uszczelkę pod głowicą sory za off-top ale ciśnienie mi skoczyło.

 

To juz twoja sprawa czy cie to smieszy. Ja nie sprawdzam spalania przy kazdym tankowaniu, nie prowadze jakis tabelek itp. Ktos zalozyl temat z pytaniem, wiec zobaczylem ile mi pokazuje na kompie i kompie podrozy i wpisalem tu wyniki. Natomiast wydaje mi sie, ze srednie spalanie w trasie jest nizsze niz 10. Jak odbieralem auto w Niemczech w Duisburgu na kompie mialo srednie spalanie 18l (330i 2009r). Jak dojechalem do chaty to wynik na kompie byl 10,2 - nic w miedzyczasie nie resetowalem. Cala trasa to oczywiscie autostrada. Predkosc w okolicach 180km/h.

Jako ciekawostke powiem jeszcze, ze jak bylem miesiac przed odbiorem ogladnac auto, to dziadek, ktory nim jezdzil, z wielkim rogalem zwrocil mi uwage na swoj wynik spalania - 7,1. Nie wiem jak to zrobil, bo wzalem auto na jazde probna, przejechalem moze 2km, w tym jeden kickdown i jak oddawalem juz bylo 8,8.

Opublikowano
Moja 325i tez w miescie pali 11 litrow. Mowie o jezdzie codziennej z rozgrzewaniem silnika. Jak jest ciepla i zresetuje kompa to spokojnie zejde ponizej 10 l :P
Opublikowano
Moja 325i tez w miescie pali 11 litrow. Mowie o jezdzie codziennej z rozgrzewaniem silnika. Jak jest ciepla i zresetuje kompa to spokojnie zejde ponizej 10 l :P

a jak jest z górki i w nocy to w mieście spala mi 6 :mrgreen: :mrgreen:

chyba nie o to chodziło zakładajcemu post, wg mnie automat ma sens w benzynie ale tylko w silnikach 6 cylindrowych, mają większy moment i podczas jazdy na D kierujący nie jest narażony na "piłowanie" jak się dzieje w 4....ja przynajmniej tylko tyle zauważyłem podczas sporadycznej przejażdżki automatem w małej benzynie, w dieslu jak najbardziej polecam automata, pozdr.

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano

Moze to nie zgodne z tematem watku ale widac, ze niektorzy wlasciciele benzynowych R6:

a. albo kupili za mocne silniki do swoich potrzeb :?: ,

b. albo kupili je jedynie dla legendarnego dzwieku...tylko pytanie czy go slychac :D ...szczegolnie w bardzo stlumionej wersji z bezposrednim wtryskiem przy jezdzie do 2-3 tys obr (wtedy ten tryb wtrysku dziala :!: )

c. albo kupili je dla kultury pracy

 

Mi w Warszawie przy normalnej jezdzie 325d, przy rzadkim zamykaniu obrotomierza na regularnym dystansie "do roboty" i "na zad" pali ponad 9 a teraz jak jest chlodniej dochodzi do 10.

3-litrowe benzynowe Z4 w manualu nie ma szans by osiagnelo 12 litrow,a przwaznie "chla" 14. Ciezsza trojka musi palic tyle samo lub wiecej

Jedyny na prawde oszczedny silnik to 2.0d, z pelnymi tego negatywnymi konsekwencjami: hałas (choc w 184PS jest juz bardzo dobrze), wibracje, brak legendarnej kultury i dzwieku :oops:

Beste Maschine der Welt
Opublikowano
Faktycznie 1.9TD czyli TDI bez i. Zapewniam Cie ze nie pomyliłem.

 

Kolego... bez urazy, ale TDI to jednak zarejestrowany znak. :)

A jesli wkurzaja Cie deklaracje wlascicieli 15 letnich Golfow to na pewno nie w dziale E9x. ;)

"Take it easy!" - jak mawiaja Starzy Gorale z Chicago. :lol:

 

Dzis znowu tankowalem. Jazda w ok -8 - 0 stopni wtym ostatnie dni snieg ok 5-10cm.

Tryb ciagle ten sam. 2 x 17km dziennie w tym 7,5km autostrada.

Spalanie 8,2l/100km (komp pokazywal 8,4).

 

Jesli chodzi o niezawodnosc automatow to raczej nie ma sie czego obawiac co potwierdzaja opinie wypowiadajacych sie tu kolegow.

 

Jesli masz zagwozdke z wyborem silnika to przejedz sie interesujacym modelem, troche policz (bo widac, ze zalezy Ci na ekonomii) i wybierz co Ci pasuje.

Jesli nastawiasz sie na oszczednosc to do wynikow spalania podanych przez BMW dodaj "pi razy drzwi" 20-25% i to przyjmij za baze obliczen.

 

I tak znajdzie sie na forum grupa ludzi, ktora wybralaby cos dokladnie innego...

-------------------------------------------

pozdrawiam

obara

Opublikowano
Jeśli chodzi o 2.0d 177KM w automacie to przy jeździe w cyklu mieszanym (mam 50km do pracy w "polskiej" trasie) przy dość ciężkiej nodze pali mi ~7-7,5l. Przy ekonomicznej jeździe w trasie zejdę do 6,5l (100-110km/h). W mieście (bezpośrednio po zatankowaniu na ciepłym silniku) potrafi się pojawić na komputerze i ~10l...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Z mojego doświadczenia stosunek spalania e92 330 xdA do e92 330d to 9,4 do 6,8.... Styl jazdy ten sam, bo ten sam kierowca. Moim zdaniem bardzo duża różnica. Swoją drogą nie wiadomo, kto tu więcej kradnie, czy napęd na 4 buty czy automat.
Opublikowano
Automat kradnie max 1 litr z doświadczenia mówię tych samych samochodów.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano

Glownym powodem wiekszego spalania w automatach jest konwerter momentu obrotowego.

 

Konwerter momentu obrotowego przy jezdzie ma sprawnosc ok. 90-97% (a nawet prawie 100% jesli ma funkcje lock-up, czyli spinanie walu ze skrzynia na sztywno) w zaleznosci od predkosci obrotowej i szybkosci zmian tych predkosci.

Wynika to glownie z tego, ze gdy predkosci lopatek pompy i turbiny zmieniaja sie wzgledem siebie tworza sie zawirowania wplywajace na sprawnosc ukladu.

W skrajnym stanie pracy (samochod zatrzymany hamulcem) 100% momentu z silnika idzie w mieszanie oleju czyli sprawnosc wynosi 0% (benzyne zlopie, a nie jedzie :lol: ).

 

Generalnie im wolniej i bardziej zmiennie tym gorzej.

 

Reszta (wieksza masa auta, oprogramowanie skrzyni, opory samej skrzyni) podejrzewam jest juz tylko jakims procentem ogolnej sumy strat.

 

Niestety na stronie ZF nie moge znalezc wykresow sprawnosci ich skrzyn. Jedyne co podaja w procentach to o ile teoretycznie lepsze sa nowsze skrzynie od starych.

-------------------------------------------

pozdrawiam

obara

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.