Skocz do zawartości

320d - Znowu padnięty sterownik pompy ??


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam w grudniu miałem wymieniany sterownik pompy vp 44 ponieważ auto przy próbie ruszenia na światłach zgasło. Oddałem do zakładu co się pompami zajmują i gdzie wcześniej mi ją uszczelniali, Po wymianie i (niby) sprawdzeniu wszystko ok z pompa tylko sterownik padł co mnie dziwiło ponieważ troszkę jestem już na tym forum i czytałem że sterownik pada przeważnie od zacierającego się tłoczka ale podobno tłoczek był dobry ile w tym wiary nie mam pojęcia. Wtedy wyskakiwał błąd Control unit injection pump. Teraz sytuacja z dzisiejszego dnia jadę sobie A2 do warszawy i przy prędkości około 170 jak bym dostał kopa :) prędkość spada brak reakcji na gaz :( jadę na pas awaryjny czekam trochę i gaszę auto, po zgaszeniu nie chce już odpalić, już sobie transport załatwiam do domu a tu człowiek dobrej woli się zatrzymuje i pyta czy mnie nie podciągnąć do najbliższego zjazdu, więc na linkę i rura coś mnie podkusiło żeby spróbować ją odpalić na biegu. ODPALIŁA lecz był brak reakcji na gaz, samochód jakby się dusił i wogóle nie wchodzi na obroty lecz ekonomizer chodzi dobrze, Po sprawdzeniu błędów na kompie na inpie na szybko (nie chciało mi się odpalać disa) wyskoczył błąd w cieniu 47 speed rmp sensor crankshaft ??? Czy to błąd od pompy ?? Czytełem że gdzieś że ktoś miał taki błąd od pompki w baku lecz u mnie filtr jest zalewany i słychać ją przy filtrze paliwa lecz ten dzwięk nie ustaje jak zwykle tylko chodzi cały czas nie tak jak zwykle . Panowie co mam robić jechać do tego gościa co mi ten sterownik wkładał i go zje.... ze wszystkeigo nie sprawdził jak należy czy to może inna przyczyna niż VP44. Proszę o szybką poradę bo w poniedziałek muszę coś zadecydować

 

 

Pozdrowienia

Opublikowano

Hmm sterownik uwala sie nie bez przyczny...

moze faktycznie pompa znow... skoro nie pali... Chyba ze tacy znawcy w tym zakladzie. Jak sie juz sterownik uwalil uwalil to w srodku w pompie cos nie tak.

 

jest inna mozliwosc:

 

loooknij na to:

 

viewtopic.php?f=69&t=211032

Opublikowano

Witam

Błąd 47 jest to brak synchronizacji pomiędzy czujnikami prędkości obrotowej pompy VP44 i wału korbowego co powoduje ograniczenie dawki paliwa do 25 mg/stroke co objawia się u Ciebie brakiem mocy, dodatkowo komputer blokuje możliwość odpalenia z kluczyka.

 

Moja rada sprawdzić czujnik położenia wału najlepiej DIS

Sprawdzić czujnik prędkości obrotowej w pompie VP 44 i wszystko będzie wiadomo.

 

Sterownik raczej powinien być OK ale tak na marginesie to pompę VP44 powinieneś oddać do profesjonalnego zakładu na pełną diagnostykę jeśli chcesz spokojnie i bezproblemowo jeździć bo sterownik na 99 % nie padł sam od siebie tylko musi występować dodatkowo usterka mechaniczna pompy.

Znam temat VP44 z każdej strony i dzisiaj już wiem że jak nie diagnozuje i naprawia takiej pompy naprawdę dobra i sprawdzona firma to więcej wydasz na lawety i mechaników niż na konkretną naprawę.

Chociaż dokładnie zdaję sobie sprawę że porządna naprawa tej pompy to wydatek z nowym sterownikiem i gw na 24 mc to ok 2800 ale zrobisz raz i śmigasz spokojnie.

 

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.