Skocz do zawartości

E46 316i grzeje sie wywala plyn ale nie pokazuje na zegarze!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam moj problem jest taki, po wymianie peknietego weza uzupelnilem plyn chlodniczy odpowietrzylem uklad i samochod chodzil na wolnych obrotach , wskazowka stala rowniutko na srodku czyli moim zdaniem bylo ok w srodku cieplutkie powietrze elegancko chlodnica ciepla i obieg normalnie byl bo jak odkrecilem korek zbiorniczka wyr. to lecial ten maly strumien czyli spoko akrecilem korek pochodzil jeszcze i pomyslalem ze na postoju powinien zaczac sie troche grzac i wentylator chodzic , zaczalem go troche gazowac a wskazowka dalej w miejscu i nagle bum zaczal rozszczelniac sie uklad woda byla goroca az sie oparzylem zgasilem auto i leciutko odkrecalem korek ale sam wyskoczyl i czaczelo lac sie ze zbiorniczka plyn az wrzał. I nie mam pojecia dlaczego nie widzialem tego na zegarze co moglo sie stac? jakis czujnik?
Opublikowano
Przede wszystkim sprawdź rezystancję czujników, możliwe też, że wskaźnik temperatury jest uszkodzony, ale raczej wątpię. Może na początek zrób test zegarów i sprawdź czy wszystkie wskazówki idą do końca. Co do czujników, to musisz poszukać na forum, które to są i jaką powinny mieć rezystancję.
A wszystko to przez REKINA ;-)
Opublikowano
Przede wszystkim sprawdź rezystancję czujników, możliwe też, że wskaźnik temperatury jest uszkodzony, ale raczej wątpię. Może na początek zrób test zegarów i sprawdź czy wszystkie wskazówki idą do końca. Co do czujników, to musisz poszukać na forum, które to są i jaką powinny mieć rezystancję.

rezystencja czujnikow na tescie zegarow wszystko ok , i jeszcze takie duze cisnienie czy to normalne ? :cry:

Opublikowano

Cisnienie duze jak zagotujesz auto to normalne, czujniki pewnie tez sprawne tylko Ci wentylator nie dziala na chlodnice.

Nie zalacza sie i gotujesz plyn. W koncu silnik do smieci wyrzucisz jak tak bedziesz jezdzil.

Opublikowano
nie jezdze narazie , zamowilem czujnik i zobaczymy jak juz go dostane i zaloze to napisze co i jak miejmy nadzieje ze to ten czujnik:)
Opublikowano

A w chwili obecnej jak sie gotuje to nie pokazuje na zegarach ponad 100 stopni?

Termostat i wentylator nie powinny puscic plynu powyzej 92-94 stopni.

Opublikowano

Powyzej temperatury wrzenia plynu? No to by tlumaczylo dlaczego takie cisnienie jest w ukladzie.

 

Popatrzylem i faktycznie otwarcie termostatu jest przy 105 stopniach (przynajmniej tak na aukcjach pisza) dlaczego to nie wiem. W koncu sklad plynu chlodzacego to rowniez woda.

Niemniej jednak przy takiej temp plynu silnik i tak nie powinien przekraczac 90stopni.

 

EDIT: Doksztalcilem sie. Tak ma byc. W momencie gdy masz te 105 stopni to cisnienie w ukladzie jest tak duze, ze plyn i tak sie nie zagotuje. Kiedy otworzysz korek, powodujesz spadek cisnienia i szybkie gotowanie plynu, wiec nie wolno tego robic.

 

A woda Ci sie leje, bo uszczelka Ci puscila gdzies albo opaska zaciskowa.

 

viewtopic.php?f=75&t=168701 <- tutaj jest pare madrych wypowiedzi na temat termostatu powyzej 100 stopni.

Opublikowano
Powyzej temperatury wrzenia plynu? No to by tlumaczylo dlaczego takie cisnienie jest w ukladzie.

 

Popatrzylem i faktycznie otwarcie termostatu jest przy 105 stopniach (przynajmniej tak na aukcjach pisza) dlaczego to nie wiem. W koncu sklad plynu chlodzacego to rowniez woda.

Niemniej jednak przy takiej temp plynu silnik i tak nie powinien przekraczac 90stopni.

 

EDIT: Doksztalcilem sie. Tak ma byc. W momencie gdy masz te 105 stopni to cisnienie w ukladzie jest tak duze, ze plyn i tak sie nie zagotuje. Kiedy otworzysz korek, powodujesz spadek cisnienia i szybkie gotowanie plynu, wiec nie wolno tego robic.

 

A woda Ci sie leje, bo uszczelka Ci puscila gdzies albo opaska zaciskowa.

 

viewtopic.php?f=75&t=168701 <- tutaj jest pare madrych wypowiedzi na temat termostatu powyzej 100 stopni.

dzis dostalem juz czujnik, zalalem plyn odpowietrzylem poczekalem az sie rozgrzeje i nic wentylator sie nie zalacza cisnienie rosnie i znow to samo wiec zeby go ostudzic wlaczylem wentylatorn na krotko cisnienie zmalalo i temp spadla. Pomyslalem ze jak jest sprawny czujnik sprawdze napiecie na kostce ktora sie do niego podpina a tam nie ma napiecia i gdzie teraz szukac przyczyny?

Opublikowano
Ano czyli jednak wentylator. Czujnik dziala skoro masz jego wskazanie na zegarach, moze byc rezystancyjny i nie wymaga zadnego napiecia zasilajacego.
Opublikowano
Ano czyli jednak wentylator. Czujnik dziala skoro masz jego wskazanie na zegarach, moze byc rezystancyjny i nie wymaga zadnego napiecia zasilajacego.

no spoko wentylator działa , ale po dokladnym odpowietrzeniu po ok. trzech km( oczywiscie wczesniej sie nagrzal jak odpowietrzalem) weze sa tak twarde ze zcisnac ich nie mozna zcisnac i zaczyna syczec i wyciekac plyn z tego krucca na zbiorniczku upuszcze troche odpowietrznikiem i dalej przejade ze 2-3 km i to samo kurde rece opadaja:(

Opublikowano
Maja byc twarde bo masz instalacje pod 105 stopni. Zacisnij waz mocniej na tym kroccu.

ale wczesniej przed peknieciem weza(up) nie mialem tak mocno napuchnietych ,chociaz w sumie cos musialo byc powodem jego rozerwania.

Opublikowano

Najczęściej powodem napuchniętych i twardych węży jest zapowietrzenie. Może się mylę, ale czy dobrze masz odpowietrzony układ :?: Jeśli nie, to choćbyś ile części wymienił to problem będzie ten sam. W układzie tworzy się poduszka powietrzna i płyn nie krąży tak jak należy. Efekt jest taki, że na chłodnicy płyn jest stosunkowo chłodny i nie załączy się wentylator, natomiast w silniku zaczyna się gotować.

Sprawa druga, czym jest zalany silnik :?: samym płynem, czy być może w celach oszczędności dolałeś wody, co powoduje niższą temp. wrzenia :nienie: Swoją drogą dziwne, że wskaźnik temperatury nie pokazuje, że robi się gorąco. Trochę mnie dziwi, że normalna praca płynu to 105 st.C, trochę dużo.

A wszystko to przez REKINA ;-)
Opublikowano

Moze Cie dziwic, ale tak jest. Wtedy plyn sie nie gotuje wlasnie dlatego, ze w ukladzie jest wysokie cisnienie.

Z fizyki w podstawowce P*V/T=const. Cisnienie rosnie, podnosi sie temp wrzenia plynu.

 

Wymien obejme albo zobacz czy zbiorniczek nie ma dziury i bedzie git.

Opublikowano

płyn przy sprawnym ukłądzie wrze w ponad 120st.

Jeśli masz węże twarde baaardzo twarde jak kamień to albo złe odpowietrzenie albo masz uszkodzony korek zbiorniczka i nie upuszcza wyższego ciśnienia.

Opublikowano

To zalezy od plynu ale sprawa z cisnieniem jest potwierdzona przez uzytkownikow termostatow 105 stopni.

Do kazdego samochodu mozesz awaryjnie dolac wody demineralizowanej (glikol ma tylko podwyzszyc temp zamarzania) a ta wrze w 100 stopniach +- cisnienie.

Opublikowano

Nawet zwykła woda wrze w ponad 100st przy sprawnym układzie ciśnieniowym.

 

V8 w e39/e38 mają normalną temp pracy 108st

 

Z tego co pamiętam chodzi o zmniejszenie emisji spalin i oszczędność paliwa.

Opublikowano

No tak, on tez ma 105 stopni i moim zdaniem przez to rosnie cisnienie - zalaczylem tez o tym temat. Ludzie tak samo pisza.

Kolega twierdzi, ze ma odpowietrzone.

Opublikowano
przez dxtr71 » 26 Kwi 2013 13:42

Moze Cie dziwic, ale tak jest. Wtedy plyn sie nie gotuje wlasnie dlatego, ze w ukladzie jest wysokie cisnienie.

Z fizyki w podstawowce P*V/T=const. Cisnienie rosnie, podnosi sie temp wrzenia plynu.

Żeby było jasne, wcale mnie to nie dziwi, wiem, że tak jest. Dziwi mnie natomiast fakt, że wyrzuca płyn skoro teoretycznie cały układ jest w porządku. I dalej pozostaje gdybanie, co jest grane.

Przeglądam właśnie realoem i widzę, że tam są chyba dwa czujniki temp., jeden zaraz przy chłodnicy, a drugi przy termostacie.

A wszystko to przez REKINA ;-)
Opublikowano
w termostacie nie ma czujnika, jest grzalka ktora ma wspomagac otwieranie termostatu. czujnik jest na dolnym wezu ktory wlacza wentylatory, oraz gdzies w glowicy skad jest brany sygnal na zegary.
  • 11 miesięcy temu...
Opublikowano
Witam,podlacze sie do tematu Bmw e46 318i m43 mam podobny problem.po wymianie pompy wody zaczeli sie cos dziwnego dziac z ukladem chlodzenia,na zimnym silniku zasysa mi gorny waz,auto sie szybko grzeje i dzis przy 15 stopniach wlaczylem Test 7 i po jezdzie na miescie mialem 110-111 stopni....?pomoze ktos???

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.