Skocz do zawartości

[530d] słabe przyspieszenie - pompa progowa itp.


MooNTER

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Jestem od roku posiadaczem e39 530d '99. Auto doprowadziłem w miarę do porządku, tzn zawieszenie w najlepszym porządku, jeśli chodzi o silnik auto fajnie się zbiera, tylko przy ok. 200km/h (nie zawsze tyle samo, zwykle jak mocniej przyspieszam) następuje odcięcie i spalanie spada do 10l/100km a auto zwalnia do ok. 180km/h. Jak powoli przyspieszam to i rozpędzę go do 220km/h, więcej powoli przyspieszając się nie udało bo nie było na tyle miejsca. To tyle o tym aucie bo pytanie nie dotyczy jego :) - ale na jego podstawie dokonuję diagnozy drugiego nabytku. Nazwę go Auto1

Otóż niedawno nabyłem drugą E39 (nazwę ją auto2), też 530d, też z tego samego rocznika, tak że mam dawcę części do testowania.

W nowym nabytku brakuje mi mocy - szczególnie odczuwalne przy niższych obrotach, normalnie w aucie1 np. na biegu 2 od 1800obr/min czuć wciskanie w fotel, w aucie2 - słabo. Auto2 jedzie max 190km/h.

Teraz co zostało zrobione w aucie2:

- przełożyłem elektrozawór turbiny z auta1 - max 2-3 miesiące temu był zmieniany na nowy więc przyjmuję że jest nowy

- zamieniłem miejscami przepływki - osiągi nie zmieniły się ani w jednym ani w drugim aucie

- turbina świeżo po regeneracji, dodatkowo włożony większy kompresor w turbinie (fabrycznie 41,5mm, aktualnie 43,4mm- mam zamiar doprowadzić auto do porządku i zrobić program). Turbina ładuje do max 2,1bar mierzone niezależnym tanim wskaźnikiem (w INPIE chyba chwilowo ponad, bo przy ok. 3000obr./min pokazało 2,2bar)

 

Teraz pompa progowa:

W aucie1 przy 3500obr/min na biegu jałowym dawała 3,04mbar, w aucie2 2,65mbar. Stwierdziłem że ta druga do bani więc zamieniłem je miejscami - po zmianie auto1 nadal dobrze jedzie, auto2 chyba troszkę lepiej - ale nie przyspiesza tak jak auto1, prędkości max nie sprawdzałem. Parametry w Aucie2 nadal do bani, tak jak bym nie wymieniał pompki.

Pytanie teraz następujące: czy to czujnik ciśnienia paliwa oszukuje czy może pompa w baku musi dać wstępne ciśnienie, a może jeszcze ciśnienie gubi się gdzieś dalej (niewielka nieszczelność na wężykach)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w obydwu samochodach pompa progowa lub ogranicznik ciśnienia do wymiany

http://www.directtraffic.pl/tl_files/clickad/zaufali_nam_small/bmw.pnghttp://kernest.fm.interia.pl/strzalka_w_lewo.gif. Zobacz link ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓

http://www.youtube.com/user/RadekFiliks/videos?flow=grid&view=0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w obydwu samochodach pompa progowa lub ogranicznik ciśnienia do wymiany

 

jak wygląda ten ogranicznik ciśnienia? bo tutaj: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DP71&mospid=47559&btnr=13_0801&hg=13&fg=10 (nr 11 na rysunku) wygląda jak zwykły wąż paliwowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.directtraffic.pl/tl_files/clickad/zaufali_nam_small/bmw.pnghttp://kernest.fm.interia.pl/strzalka_w_lewo.gif. Zobacz link ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓

http://www.youtube.com/user/RadekFiliks/videos?flow=grid&view=0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałem przetestować ten zaworek. tam gdzie jest lepsza pompa po ściśnięciu węża minimum było 3,3mbar, tam gdzie gorsza - brak poprawy.

Pomyślałem że pominę całkowicie ten zaworek w celach testów: normalnie od filtra paliwa idzie przewód do trójnika i od trójnika do pompy wtryskowej. Ja podłączyłem bezpośrednio pompę wtryskową do filtra. INPA pokazała 4,25mbar i wartość się nie zmieniała. Jak się okazało po przejażdżce - króciec przy filtrze był dorabiany i zaczęło z niego uciekać paliwo (więc ta wartość 4,25 to wartość przyjęta przez program a nie zmierzona), auto zaczęło przerywać, ale chyba odzyskało kopniaka. Tymczasowo sklejam ten króciec - w poniedziałek spróbuję go dokupić (tylko jak go się odłącza od filtra, niby jest metalowa zawleczka, ale po jej odciągnięciu i tak nic nie chce wychodzić?)

3,3 to chyba już dobra wartość? wygląda na to że w tym autku muszę wymienić zaworek, a w drugim pompę (choć o dziwo mimo niskiego ciśnienia autko dobrze jedzie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3,3 to za mało przy maksymalnym obciążeniu 3,5 to minimum

http://www.directtraffic.pl/tl_files/clickad/zaufali_nam_small/bmw.pnghttp://kernest.fm.interia.pl/strzalka_w_lewo.gif. Zobacz link ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓

http://www.youtube.com/user/RadekFiliks/videos?flow=grid&view=0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Zazwyczaj korekty powyżej +/- 1 świadczą że coś jest nie tak, ale tragedii jeszcze nie ma, widziałem większe i silniki nie najgorzej pracowały.

Możesz spróbować zalać dodatek do czyszczenia wtrysków, a po wypaleniu baku zresetować korekty i dać im czas na ustawienie się na nowo.

To czasem pomaga.

Pamiętaj, że korekta nie oznacza że konkretny wytrysk jest uwalony.

Jeśli niedomaga jeden, to komputer będzie sobie wyrównywał innym, żeby silnik pracował jak najlepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz spróbować zalać dodatek do czyszczenia wtrysków, a po wypaleniu baku zresetować korekty i dać im czas na ustawienie się na nowo.

 

Gdzie można zresetować korekty wtrysków? Możesz podać konkretnie?

 

INPA - jak wejdziesz w silnik to bodajże F7 i F1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak by ktoś pytał, to na dzień dzisiejszy pompa podprogowa oryginał - 580zł brutto, ogranicznik ciśnienia 220zł brutto (nazwy sklepu nie podaję żeby nie robić kryptoreklamy). Dziś zamawiam to i to, do końca tygodnia powinno dojść
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz spróbować zalać dodatek do czyszczenia wtrysków, a po wypaleniu baku zresetować korekty i dać im czas na ustawienie się na nowo.

 

Gdzie można zresetować korekty wtrysków? Możesz podać konkretnie?

 

INPA - jak wejdziesz w silnik to bodajże F7 i F1

 

Zależy mi konkretnie, najlepiej na zrzutach. Szukałem już parę razy i nie znalazłem jeszcze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Nowa pompa założona (opakowanie z nazwą Bosch, w środku pompa z naklejką Bosch i wybitą firmą i numerami TI Automotive) - przy obciążeniu faktycznie daje nie mniej niż 3,90 (wymieniłem też zawór zwrotny), auto jedzie wyraźnie lepiej, ale jeszcze to nie to- turbina dmucha do max 2,1 bar, ale te 2,1 jest przy obrotach 3000-3400, powyżej i poniżej mniej (max jaki pokazało to 2,2bar) jak myślicie co może być jeszcze przyczyną? obstawiam katalizatory, bo nic z nimi nie robiłem, to chyba dobre wytłumaczenie, czy szukać jeszcze innej przyczyny?. Pytanie tylko czy wycinać wszystkie czy wystarczy tylko część (nie zależy mi na rasowym dźwięku silnika, chcę mocy w normalnym rodzinnym kombi :). Dodam, że jak auto zacznie jeździć normalnie jak na 184KM (albo lepiej, bo turbinka ma wstawiony większy kompresor) to będę robił program.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy mi konkretnie, najlepiej na zrzutach. Szukałem już parę razy i nie znalazłem jeszcze.

 

no to konkretnie - jak wejdziesz w silnik (E39->engine->DDE4.0 to wciskasz F7 i F1

 

Posprawdzaj też kostki elektryczne przy wtryskiwaczach - mam dwie E39 i w jednej wymieniłem jedną kostkę, a w drugiej już druga wymaga wymiany - kable się nadłamują tuż przy samej kostce i wygląda to tak jakby były walnięte wtryskiwacze, a nawet silnik momentami nie chodzi na wszystkie gary. Jak poruszasz/powyginasz przewody na odpalonym silniku to jeśli któryś będzie uszkodzony to wyczujesz różnicę (spadek obrotów/szarpanie). Można dokupić same piny bez obudowy (koszt chyba 10zł), da się to przełożyć bez niszczenia.

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Nowa pompa założona (opakowanie z nazwą Bosch, w środku pompa z naklejką Bosch i wybitą firmą i numerami TI Automotive) - przy obciążeniu faktycznie daje nie mniej niż 3,90 (wymieniłem też zawór zwrotny), auto jedzie wyraźnie lepiej, ale jeszcze to nie to- turbina dmucha do max 2,1 bar, ale te 2,1 jest przy obrotach 3000-3400, powyżej i poniżej mniej (max jaki pokazało to 2,2bar) jak myślicie co może być jeszcze przyczyną? obstawiam katalizatory, bo nic z nimi nie robiłem, to chyba dobre wytłumaczenie, czy szukać jeszcze innej przyczyny?. Pytanie tylko czy wycinać wszystkie czy wystarczy tylko część (nie zależy mi na rasowym dźwięku silnika, chcę mocy w normalnym rodzinnym kombi :). Dodam, że jak auto zacznie jeździć normalnie jak na 184KM (albo lepiej, bo turbinka ma wstawiony większy kompresor) to będę robił program.

turbina Ci za wolno wstaje sprawdź wężyki podciśnienia i zawory przy turbo i przy EGR

http://www.directtraffic.pl/tl_files/clickad/zaufali_nam_small/bmw.pnghttp://kernest.fm.interia.pl/strzalka_w_lewo.gif. Zobacz link ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓

http://www.youtube.com/user/RadekFiliks/videos?flow=grid&view=0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Nowa pompa założona (opakowanie z nazwą Bosch, w środku pompa z naklejką Bosch i wybitą firmą i numerami TI Automotive) - przy obciążeniu faktycznie daje nie mniej niż 3,90 (wymieniłem też zawór zwrotny), auto jedzie wyraźnie lepiej, ale jeszcze to nie to- turbina dmucha do max 2,1 bar, ale te 2,1 jest przy obrotach 3000-3400, powyżej i poniżej mniej (max jaki pokazało to 2,2bar) jak myślicie co może być jeszcze przyczyną? obstawiam katalizatory, bo nic z nimi nie robiłem, to chyba dobre wytłumaczenie, czy szukać jeszcze innej przyczyny?. Pytanie tylko czy wycinać wszystkie czy wystarczy tylko część (nie zależy mi na rasowym dźwięku silnika, chcę mocy w normalnym rodzinnym kombi :). Dodam, że jak auto zacznie jeździć normalnie jak na 184KM (albo lepiej, bo turbinka ma wstawiony większy kompresor) to będę robił program.

turbina Ci za wolno wstaje sprawdź wężyki podciśnienia i zawory przy turbo i przy EGR

 

wężyki wymienione, EGR zaślepiony, mógłbym zmierzyć podciśnienie,ale nie wiem jakie ma być (mierzyłem wskaźnikiem doładowania bo ma skalę do -1 to po przygazowaniu zamykało mi skalę, a po wciśnięciu i puszczeniu hamulca na wolnych obrotach spadało chyba do 0,5bar). Po odpaleniu 'dzyndzelek' od turbo jest maksymalnie wciągany, przy dodaniu gazu jest popuszczany. Z tego co czytałem to ludziom poprawia się po usunięciu katów, może turbina chce dmuchać ale nie ma takiego przepływu spalin?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak egr zaślepiony to komputer wykrywa błąd i nie będzie szedł tak jak powinien.

http://www.directtraffic.pl/tl_files/clickad/zaufali_nam_small/bmw.pnghttp://kernest.fm.interia.pl/strzalka_w_lewo.gif. Zobacz link ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓

http://www.youtube.com/user/RadekFiliks/videos?flow=grid&view=0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak egr zaślepiony to komputer wykrywa błąd i nie będzie szedł tak jak powinien.

 

jesteś tego pewny? zaślepiłem bo nie jestem pewny elektrozaworu, a nie chciałem go wymieniać. Wiem że ludzie zaślepiają EGR i z tym jeżdżą nie narzekając na brak mocy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w jaki sposób go zaślepiłeś

 

nie ruszałem go w środku - zaślepiłem tylko wężyki podciśnieniowe - od strony EGR (choć to wydaje mi się nie potrzebne bo samo się podciśnienie nie wytworzy) i od strony podciśnienia (przy rozdzielaczu przy pompie wtryskowej, elektrozawór egr jest całkowicie odłączony)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to chyba niema problemu załączyć go z powrotem

http://www.directtraffic.pl/tl_files/clickad/zaufali_nam_small/bmw.pnghttp://kernest.fm.interia.pl/strzalka_w_lewo.gif. Zobacz link ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓

http://www.youtube.com/user/RadekFiliks/videos?flow=grid&view=0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to chyba niema problemu załączyć go z powrotem

 

problemu nie ma, jedyne co, to trzeba się dostać do elektrozaworu- bo w tej chwili nie wychodzą od niego żadne wężyki- jak nie ma potrzeby to chętnie bym tego nie robił :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po co odłączyłeś węże od elektrozaworu wystarczyło zaślepić przy samym egr jak niema węża przy elektrozaworze to ciągnie lewe powietrze zawór

poskładaj tak jak było i nie kombinuj z zaślepieniem jedynie co możesz zrobić to ograniczyć egr programowo DIS-em

http://www.directtraffic.pl/tl_files/clickad/zaufali_nam_small/bmw.pnghttp://kernest.fm.interia.pl/strzalka_w_lewo.gif. Zobacz link ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓

http://www.youtube.com/user/RadekFiliks/videos?flow=grid&view=0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po co odłączyłeś węże od elektrozaworu wystarczyło zaślepić przy samym egr jak niema węża przy elektrozaworze to ciągnie lewe powietrze zawór

poskładaj tak jak było i nie kombinuj z zaślepieniem jedynie co możesz zrobić to ograniczyć egr programowo DIS-em

 

elektrozawór ciągnie i lewe i prawe i środkowe powietrze - bo jego po prostu nie ma - jest tylko nadal przykręcony do silnika. Lewego powietrza nie ma bo wąż podciśnieniowy który szedł do elektrozaworu jest zaślepiony, to samo od strony egr.

Węże odłączyłem, bo nie było żadnej różnicy, a chciałem wyeliminować ewentualną niesprawność elektrozaworu - jeżeli służy to tylko poprawie humoru ekologów, to ja nie będę w to inwestował.

Jeśli to faktycznie wina EGR to pominie mi jego brak programowo przy chipowaniu auta, jeśli nie (bo jednak w to wątpie, drugie auto po odłączeniu egr jedzie tak samo jak wcześniej) to obstawiam w zasadzie jeszcze dwie rzeczy:

1) zapchane katy, przez co turbina się tak szybko nie wkręca, a przy wyższych obrotach spaliny nie uciekają za szybko (to tłumaczy spadek doładowania powyżej 3400obr/min - bo spaliny nie mają gdzie uciekać - oraz niższą moc przy niższych obrotach)

2) cały czas lekko uchylony EGR - nie wiem, zasyfiony grzybek i cały czas puszcza spaliny? raczej mało realne, ale nie czyściłem EGR więc nie wiem jak wygląda

3) może jakieś problemy z pompą wtryskową? nie wiem, więcej pomysłów nie mam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.