Skocz do zawartości

E46 320d szarpanie kabiną podczas ruszania ze sprzęgłą


mayba

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

 

jestem posiadaczem BMW e46 320d z 2000r. Szukałem w wyszukiwarce mojego problemu i nie znalazłem. Jak gdzieś się pojawił to przepraszam. Otóż z ruszania na samym sprzęgle lub dodając trochę gazu zaczyna się przenosić drganie kabiny z przodu na tył. Nie ma tego problemu, gdy się ruszy dynamicznie dodając więcej gazu. Proszę o pomoc.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie dwumas chociaz on tez pewnie juz zmeczony :P po prostu sprzęgło. Miałem to samo, ostre ruszanie płynnie, ale np. parkowanie to już katorga. Albo np. jazda w 4 osoby i ruszanie to było szarpanie mocne. Problemem było sprzęgło i docisk bardzo spracowane. Objawów ślizgania się brak.
szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

e tam od razu dwumas... miałem to samo u siebie i były do wymiany poduszki silnika i skrzynki biegów. Możesz również spróbować usunąć restryktor w układzie wysprzęglika.

 

 

Kolego o jakim gadżecie przy wysprzegluku mówisz ?

Programowanie/Obróbka CNC - Fanuc/Sinumerik/Heidenhain
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie dwumas chociaz on tez pewnie juz zmeczony :P po prostu sprzęgło. Miałem to samo, ostre ruszanie płynnie, ale np. parkowanie to już katorga. Albo np. jazda w 4 osoby i ruszanie to było szarpanie mocne. Problemem było sprzęgło i docisk bardzo spracowane. Objawów ślizgania się brak.

 

Dokładnie tak jak mówi Kemot, wina sprzęgła u siebie mam to samo. Poduszki pod skrzynią i silnikiem mam nowe także to nie to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się poszczęści to może jeszcze znajdziesz dwumas + sprzęgło za 2tyś, ale to już ostatki które zostały u co niektórych sprzedawców.

Teraz jest już dwumas luk-a z nowym numerem i kosztuje około 1800zł.

Do tego jeszcze uszczelniacz wału korbowego, wypadało by nowy założyć 150zł.

U siebie jeszcze przy okazji wymieniłem łącznik elastyczny wału 150zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie kupowałem wczoraj w HURCIE cena 1808 zł kpl.

Wymiana prosta 2 godz. roboty i nie polecam wymiany samego sprzęgła ponieważ jeśli dwumas bedzie juz pukał to nowe sprzęgło które jest samoregulowane może bardzo szybko się zużyć.

www.Car-los.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja miałem takie same objawy co założyciel tematu ,więc też pojechałem na wymianę dwumasy i sprzęgła ,ale po rozkręceniu wszystkiego ,mechanik stwierdził ,że i jedno i drugie jest w bdb stanie i nie ma sensu wymieniać . Potem okazało się ,że mam poduchę silnika rozwaloną i po jej wymianie drgania się zmniejszyły ,ale nie do końca .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja kiedyś miałem taki przypadek w 323i, Ze wymieniłem i sprzęgło i dwumas, poduszki były w bardzo dobrym stanie i dalej szarpało przy ruszaniu. Tylko przy wymianie sprzęgła i koła dwumasowego okazała się ciekawa rzecz. Tarcza sprzęgła nie była zużyta równomiernie, tylko pod skosem. z jednej strony bardziej, z drugiej prawie wcale. I wszystko wskazuje na to, ze był luz na wałku w skrzyni biegów. Potem gdzies czytałem, ze skrzynie biegów w BMW własnie tak sie zuzywaja, ze dostają luzu na wałku i sam ten luz moze byc przyczyną szarpania przy ruszaniu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.